Groot koopje: Toyota Mega Cruiser

Auteur: , 52 Reacties

Wil je graag een enorm grote asobak? Maar heb je liever Japanse degelijkheid dan iets Amerikaans of Russisch? Dan is het wellicht slim om eens na te denken over deze enorm grote Toyota Mega Cruiser (gebouwd van 1995 tm 2002). Weegt net iets meer dan 3.000 kilo en is 5,09 meter lang en 2,17 meter breed. Wil je dat op de oprit hebben staan? Sla dan nu je slag!

Voor het luttele bedrag van slechts 178.500 euro kan jij de eigenaar worden van deze zwarte Toyota Mega Cruiser met 86.381 kilometer op de teller. Je koopt dan een hele bijzondere auto, want heel veel exemplaren van de Mega Cruiser heeft Toyota nooit gemaakt. Alle exemplaren zijn sowieso alleen maar in Japan verkocht en het overgrote deel van de geproduceerde Mega Cruiser’s was bedoeld voor het leger en niet voor burgers.

Een civiel exemplaar in Nederland is dus wel heel bijzonder. Volgens de verkoper zijn er maar 2 exemplaren in Nederland en die is ook wel eens gespot bij de verkoper (zie combo hier onder). Onder de motorkap ligt overigens maar een 4.1 liter grote viercilinder die er 150 pk en 380 Nm uitperst. En dat maakt deze asobak gelijk geschikt voor hippies. Als mensen zeiken over je grote asobak zeg je gewoon dat er een hele bescheiden viercilinder dieselmotor onder de kap ligt. Zijn ze gelijk klaar met zeuren.

Bieden kan je doen op Marktplaats, met dank aan Elskamp voor de tip!

Toyota Mega Cruiser

Toyota Mega Cruiser

Toyota Mega Cruiser

Toyota Mega Cruiser

Toyota Mega Cruiser

Toyota Mega Cruiser

Combo!

Toyota Mega Cruiser combo

Met dank aan @elskamp voor de tip!



52 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
-edit: nutteloze bijdrage-
Gods wat een bedrag voor zo’n hondslelijke auto.
Rot Chinezen ook altijd alles maar kopieëren!

Oh, nee…
@rikkon:
Chinezen kopiëren alles.
Maar Toyota is toch echt Japans hoor..
veel geld voor zoon lelijke auto.
Dat parkeer je nou met een gerust hart naast een H1. Wel ff een moderne 4.7 V8 uit de LandCruiser er in lepelen!
tssss…… wannabe a Hummer….. enige voordeel is -zéér waarschijnlijk- het feit dat Toybota’s niet kapot te krijgen zijn, zoals Top Gear als eens probeerde.
Wat als een Hummer H2 een baby krijgt met een Toyota Land Cruiser: Zie hier het resultaat de Mega Cruiser
@Phoenix: Je bedoelt Humvee, daar lijkt ie toch iets meer op
Ontopic: Ik vind het wel een dikke bak. Zet maar voor de deur. Maar dat zeg ik ook over een H2, Escalade, Dartz Prombon en de Knight huppeldepup.
Het is dan wellicht bijzonder, maar daar houdt het wel mee op. Zijn ze kogelwerend, terreinwaardig etc? Die motor zal vast onverwoestbaar zijn, maar presteren zal hij niet.
@Maarten123: Terreinwaardig zal hij vast wel zijn. Ze gebruiken dit ding bij de Japanese Self Defense Forces. (Leger/Luchtmacht/Marine) Gelukkig zijn er niet veel aan particulieren verkocht, en al helemaal niet buiten Japan. Dus je hebt wel een unieke Toyota voor de deur staan.

Maar voor dat geld wil ik wel een paar opties erbij hebben. Minimaal een machinegeweer..
Maar 4,1 liter en maar 150pk? Is dat een motor uit 1893 ofzo?
@elrey85: Nee, maar was die toen gemaakt, dan zou die het nu nog doen. Daarom heeft die zo weinig pk’s. Die draait met twee vingers in de neus. Onverslijtbaar.
Leipe auto, daar kun je mee thuis komen.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
178.500 euro? LOL dan koop ik liever een 2e handse hummer en een nieuw porsche !
@KaCh1ng: of een Q7 V8 TDI, OK die is minder breed maar veel mooier en krachtiger
@KaCh1ng: idd met abt tuning 395 pk ;)
@KaCh1ng: Ik koop zoiets helemaal niet. 178.500x zonde van mijn geld. Daar weet ik wel 200 andere auto’s voor die ik liever heb.
maar een 4 cillinder ? voor zo’n bak ? zo’n lelijke bak dat wel.. heb er niet zoveel geld voor over.. dan liever een hummer.
nieuwprijs was 68 000 € (wrs met geen belastingen) , wrm zo een hoge meerprijs?
http://www.megacruiser.com/price/
Dit is toch ‘gewoon’ een rebadgde/rebadgede (leuk die anglicismen) Hummer H1? Of is dit echt een andere auto? Hoe dan ook, ik zou dan sowieso voor de Hummer gaan; brutere neus en grotere motor met vooral meer koppel. En een klap goedkoper.
De cockpit ziet er niet echt luxe uit en we weten allemaal wat ze zeggen over mannen met dit soort auto’s. Doe mij maar gewoon een RS6 station en een nieuwe computer.
Als je echt een dikke 4×4 wilt hebben, dan lijkt me dit een interessantere optie:
http://www.youtube.com/watch?v=lUj6VQTVndU
@fwdsucks: Een 10 jaar oude Kamaz? Nah, dan ga ik toch liever voor een DAFje in dakar outfit :)
@_Eend_: 10 jaar oude, 20 jaar oude of nieuwe modelen: In de bush, rijden die Kamaz trucks door. Overal. Niet dat een Daf verkeerd merk is oid (in tegendeel), alleen voor het echt ruige werk liever zo’n Kamaz…
Met een bedrag van € 940,- per kwartaal aan belasting die je hiervoor moet neertellen en de overige afschrijving op dit bakbeest is dit de domste aankoop die je als mens kunt doen!!
Slechts twee in Nederland ?
Dat zijn er twee te veel ….

Wat moet je met zo’n ding, en voor dat geld …
@rechercheur:Krijg nou de t***** ,ik ben het weer een keertje eens met je ,maar dit geldt voor alle voertuigen die niks op de openbare weg te zoeken hebben .Hoewel hij is in de winter wel handig om al die gestrande BMW’s aan de kant te vegen. ;)
een beetje het naargeestigste ding die ik ooit gezien heb ..

wel een prima manier om je militairen chronisch depressief te houden ..
Goh, waar blijven alle Japanner fans nu ? Die altijd beweren dat Japanners niets kopieëren maar zelf uitvinden?…
Men neme de blueprint van een Hummer, plaats een carbon papiertje onder de blueprint en daaronder een blanco vel papier….. Hoe typerend.
@TSI-tje:Blueprint? Een lineaaltje is genoeg hoor .
Pauperbak!
Rijd al die tijd al rond in kaats euvel. Ik ken het bedrijf. Passen allerlei 4×4 modellen aan voor verschillende toepassingen. Zeker een imposant ding!
De body is echt een Hummer kloon. Maar als men goed naar de gegevens en foto’s kijkt ziet men dat de techniek en de opbouw, aandrijfsysteem duidelijk anders is dan een Hummer. De Mega Cruiser heeft o.a een hydraulisch meegestuurde Achteras. Het uiterlijk heeft wel veel weg van een Hummer maar dat is voor het militair minder belangrijk denk ik, als de techniek maar betrouwbaar is…en dat is bij Hummer jammer genoeg niet altijd het geval….
Ik vind deze versie eigenlijk stukken leuker ….


http://www.n-west.co.jp/sv/img-hyper/image0_thumb3.jpg
Nog nooit van gehoord. En onzinnig, dus ik heb niets gemist. Met een FJCruiser zou ik erg in mijn sas zijn, maar dit ding mogen ze gebruiken om een gat in de grond te dichten.
@ Eend_:

Hij zal heus zijn werk doen, maar dat doet een Hummer ook. Is het de “Hummer-maar-dan-beter” of een goedkoop aftreksel? De V8 diesels in de Hummer waren al niet vooruit te branden, laat staan dit 4 cylinder monster. Nu zegt vermogen niet alles, maar je mag voor dit geld wel iets verwachten. Een nieuwe V8 diesel erin lepelen zal de waarde alleen maar verlagen i.p.v. verhogen dankzij de afwijking van de originaliteit.
Gewoon een hummer rip-off dit
@Stopwearingpants: jup, alleen dan een stuk betrouwbaarder!
.
ik hoop niet voor milan dat die ook van deze de wielen moest wisselen….
@lenyboy: LOL gelukkig zit ik niet meer bij toyota :P
@ascari15: gelukkig voor jou niet meer neej ;)
Toch liever een nieuwe M5, voor dit geld.
Ik mag toch aannemen dat er gewoon een 0 te veel staat in de prijs van de advertentie. Als je op RDW het kenteken bekijkt dan zie je dat er in 1996 €16.148 aan BPM op zat.
Lijkt een beetje op de Hummer H1
Sm0keGun via Android app
ik zal de eigenaar zijn hoofd wel willen zien als hij ingehaald word door een kia rio ofzo :p
MIssien wil de eigenaar deze auto helemaal niet verkopen en dat dat deze Mega Cruiser als aandachtstrekker voor de zaak wordt gebruikt omdat er maar klein aantal ooit gebouwd zijn. Als dan iemand komt die deze prijs wil betalen mag hij de Mega Cruiser zo meenemen…
Hummer Hi slaat de spijker op zijn kop. Zo is het precies.

Van de civiele versie zijn er 144 gebouwd. Produktie is gestart eind 1995 en in 2001 gestopt. Er zijn er 6 van buiten Japan waarvan 1 met kenteken. Tsja het BPM bedrag zegt niet zoveel want er moest een waarde aangehangen worde. Indertijd was dit een van de duurste auto’s gefabriceerd in Japan; Honda NSX, Toyota Century V12 en de Mega Cruiser. Jap. Yen; 10.500.000

Deze is van Nike Japan geweest. Na aankoop van de 2e vlogen de prijzen omhoog tot over de U$ 130.000 wat natuurlijk belachelijk is.Maar ja de markt bepaald de waarde.

waarom deze vermeld staat bij de aso bakken begrijp ik niet goed want er is weinig aso aan omdat hij origineel is en niet aso gebruikt word. Mijn inziens een kwestie van persoonlijke smaak. Wat ik persoonlijk aso vind is electrisch rijden op kosten van de andere weggebruikers en twitteren in de baas zijn tijd.

Als aandachtstrekker werkt deze auto goed en hij word hoofdzakelijk gebruikt om op tentoonstellingen te staan of trouw mee te rijden. Het is inderdaad geen auto voor in de binnenstad maar verder neemt hij net zo veel plaats in als een Mercedes sprinter of Iveco bus.

de militaire uitvoeringen zijn in zoveel verschillende types gemaakt dat het niet te traceren is hoeveel in totaal.Enkele duizenden schat ik. Het grote verschil is dat deze 2 deurs zijn en met canvas top. In de civiele uitvoering zijn er op dat kleine aantal ook 3 verschillende, laag dak, hoog dak en hoog dak met schuifdak.

Officieel mogen ze, vanwege de militaire achtergrond, niet geexporteerd worden. De uitvoering met rupsbanden was een test van Araco Japan. Dit is de body bouwer van Toyota.
Ik heb met zo`n ding gereden en echt onwijs gaaf.
Een rotonde neem je met de meesturende achteras.
en echt traag is hij niet. de gemiddelde golf SDI is vele malen trager.
ze zijn niet echt vol opties maar dat is de H1 ook niet.
Dat moet allemaal via een grijs-import kanaal achteraf ingebouwd worden.
Het is wel de traagste in de serie 4wd van toyota maar dan ook wel de enige met zitruimte waar 1ste klas reizen nog niet aan kan tippen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).