BMW: Nederland is ideaal testbed voor i3

Auteur: , 28 Reacties

Voor wie gisteren heeft liggen te snurken: BMW heeft (voorafgaand aan de IAA) in Frankfurt de conceptversies van zijn i-modellen gelanceerd. De i8 doet het als Halo-model vooral goed als oogsnoep, maar het meeste praktisch nut zit in de i3. BMW-verkoopbaas Ian Robertson voorziet een gouden toekomst voor het model in Nederland.

De reden hiervoor is simpel: half Nederland woont op een kluitje in de Randstad, de infrastructuur is geschikt, en bovendien hebben we hier ook nog eens genoeg geld om de auto te kopen/leasen. Je kunt je voorstellen dat de i3 in bijvoorbeeld Australië niets te zoeken heeft, daar is je volle accu (met een praktisch bereik van 130-160 km) al leeg voordat je bij je buurman bent.

Mocht je je overigens afvragen waarom BMW 2 weken geleden ING Car Lease overnam dan is hier je antwoord: BMW wil direct een vinger in de pap hebben in de Nederlandse leasemarkt. In 2013, wanneer de productieversie van de i3 uitkomt, gaat ‘BMW Car Lease’ (zo zullen we het maar even noemen) deze op de Nederlandse leasemarkt inzetten. En waarom ook niet? Videomateriaal van de i3 vind je op het onvolprezen autojunk. (via nu.nl)



28 reacties

Ze vergeten erbij als reden op te geven dat de gemiddelde Nederlandse leaserijder liever goedkoop voor lul rijdt dan dat ze geld neertellen voor een echte auto.
In dat geval zou BMW hier niets te zoeken hebben….Goedkope auto’s maken ze niet, en dat wordt de i3 evenmin
@sir_smokalot: Heeft dan ook misschien iets meer met de bijtelling te maken dan met de aanschafprijs
BMW Car Lease ? Nee hoor, ING Car Lease is verkocht aan Alphabet, een bestaand leasebedrijf dat deel uitmaakt van de BMW groep…
@jims: Tegen 2013 heeft ING Car Lease waarschijnlijk BMW Car Lease…
jims via iPhone app
@Esprit_de_Flandre: tegen 2012 zal ING Car Lease gewoon Alphabet heten.. BMW heeft BMW Financial voor de BMW’s in leasing en Alphabet is hun niet merk gebonden leasebedrijf. Geen enkele reden dus om die naam te veranderen.
Iets te dicht bij de Citroen DS4 gestaan?
waaraan moet ik herkennen dat dit een BWM is ( op de nieren na dan? ).. een hofmeister knick ( net als bij de nieuwe 1 ) ontbreekt,
@random: De prijs?
@random: De 1 serie is duidelijk herkenbaar als BMW. De i3 daarentegen is een submerk dus hoeft niet precies in de lijn van BMW te passen…
Vraag me alleen af waar dan al die laadpalen en gratis parkeerplaatsen moeten komen in dit dichtbevolkte landje.
Trekhaak erop , aanhangertje met generator en je kan er nog mee op vakantie ook.Ziet er alleen uit als een aquarium op wielen .
@norge: Still beats a hyundai
Vertel?
@norge: Ik weet niet of je tijdens het chargen kunt rijden. Volgens mij kan een Leaf dat ook niet.
Nou, ik dacht het niet dus.
@The360box: wat?
Als hij er echt zo uit gaat zien, laat maar komen.
i8 Al helemaal.
@chrispothast: Wel normale deuren er in. Dat gepottekijk zit ik niet op te wachten.
Geen range extender, dubbel zo duur en ntrlk WEER nog een jaartje langer wachten? Op de duur wilt niemand nog opkijken naar een nieuwe EV. Gebakken lucht denken we dan. Die grote industrie meneeren willen niets leren me dunkt. Speelgoedje voor rijke snoepers, msschn is dit de bedoeling? Wat een getalm.
@vegazosten: “Speelgoedje voor rijke snoepers, msschn is dit de bedoeling?”

Is dat niet gewoon de omschrijving van BMW op zich?
Ik vraag me vooral af hoe hij er in het echt gaat uitzien. Zeker niet zoals hij hier staat, dat is duidelijk. Wordt waarschijnlijk even saai als elke andere kleine stadsrakker…
Goed zo BMW. Technisch voorop meedoen dat is waar BMW goed in is. Als ze bij het productiemodel ook lekker dicht bij de demo blijven hebben ze een cool karretje waar ze geld mee blijven verdienen en ook de “traditionele” bmw’s kunnen blijven maken. God verbied dat straks Toyota alleen nog auto’s mag maken omdat ze zo “milieuvriendelijk” zijn
@FIAT127: precies. We had durven denken dat de opvolger van de Audi A2 (de technisch beste en meest vooruitstrevende auto van de laatste 30 jaar) door BMW gemaakt werd?
@mashell:Zou deze net zo succesvol worden? En de A2 wordt door de fanboys niet echt waardeerd,en ik vindt de Prius iets meer vooruitstrevend als de Technisch simpele A2 (aluminium chassis daargelaten).
@Norge:
Wellicht is het tijd voor een scheiding der geesten. Alles wat ongeveer 10% van het eigen (extra) gewicht meeneemt om minder dan 10% van de tijd uitstootloos te rijden is misschien technisch leuk maar zinloos. Een aluminium productieauto is in dat licht vooruitstrevender.
Fanboys schmanboys. Met hun petje achterstevoren en één handje boven op het stuur. Die fanboys?
Ik vond toch de uitzending vanavond van TopGear weer heel duidelijk maken dat een EV geen vervanger is voor een normale auto. Veel te weinig actieradius, geen beschikbare laadpunten en als je er al één vindt.. een laadtijd die varieert tussen 6 en 14 uur. Het nut van een EV zal alleen tot uiting komen voor gecalculeerd woon-werk-stads verkeer. Ik zou daarvoor wel een EV kunnen rijden. 30 heen, 30 terug, even naar de AH.. en dan weer aan de stekker tot morgen. Voor al het andere kun je er niks mee. Vandaag even op en neer geknald naar Bataviastad. Was gezellig dagje. Had met de i3 niet gelukt. Haalt die niet op 1 charge..
Zonder range extender gaat het allemaal niks worden.

NL is niet zo autovriendelijk dat je er makkelijk een 2e auto bij kan houden voor de langere afstanden.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).