De Lexus LFA Roadster komt in 2014

Auteur: , 46 Reacties

Zonaanbidders die wachten op een open variant van de Lexus LFA worden geacht nog even geduld te hebben. Hij komt er aan, maar het duurt nog tot 2014 voordat je er een kunt kopen. Maar liefst negen jaar na de eerste speculaties over dit model.

Lexus heeft de teller van de reguliere LFA op 500 stuks gezet, zoveel exemplaren moeten er gemaakt & verkocht worden. De verwachting is dat dit aantal ergens in 2013 wordt bereikt. Vervolgens wordt er een pauze van 12 maanden ingelast bij de Japanners om daarna met de productie van de LFA Roadster te beginnen. Dit meldt Automotive News (die nog en hele lading aan extra info hebben over de toekomst van Toyota’s luxemerk).

Lexus LFA Roadster concept uit 2008

We zien alvast één heel erg groot voordeel van een LFA zonder dak: de motorherrie (hoor dan!) van die magistrale 560 pk sterke V10 komt nu nog harder je bovenkamer binnen denderen. Wat het ontbreken van een dak met de handeling van een LFA doet blijft simpelweg nog even gissen, maar we hebben zo’n vermoeden dat de ingenieurs op de payroll van Lexus niet over één nacht ijs gaan.

In 2008 was het al geen geheim meer dat Lexus een topless variant van de supercar wel zag zitten. Ze kwamen dan ook niet voor niets met een conceptversie op de proppen en destijds werd er gesproken over een metalen hardtopje. Eventjes geduld nog, rond 2013/2014 weten we het zeker.



46 reacties

Ik vind de coupe een heel stuk mooier!
kep liever dat die helemaal niet komt…wat is die lelijk zeg….
@bigcar:

Gelukkig heb jij t niet voor t zeggen daar bij Lexus…om nog maar te zwijgen over je nog te behalen rijbewijs :)
@speedlimit: ben er al mee bezig… theorie is een eitje weet je, praktijk over een half jaar…(komt wel goed…)
@bigcar:

Met zo’n mentaliteit kom je er niet en de LFA n muesli wagen noemen zegt meer iets over je autokennis.
Zo en nu weer terug om vakken te vullen want stel je voor dat je lessen tekort komt :)
@speedlimit: zegt de gene met de meest negatieve mentaliteit, dus praat lekker over je enige mentaliteit, en bemoei je niet met de mijne, aso. lees is ff de reacties die jij staat te plaatsen, dan zie je waar ik het over heb..
@bigcar:
Lees eens de reacties hieronder van fant,c220amg en dennisr ipv onzin uit te kramen.
Je hebt geen rijbewijs maar komt wel met grote praatjes…dus doe ff normaal met je aso.
@speedlimit: Bigcar geeft zijn mening over de lexus, dat mag op autoblog.
Dus wanneer je 17 bent mag je geen mening hebben…
@amateur:

Dat zijn jouw woorden niet de mijne…maar goed je naam zegt al genoeg ;)
@speedlimit: Jouw naam zegt me dat je, je overal aan de de opgelegde snelheid moet houden, burgertrut.
@amateur:

Dat is wat jij denkt…vandaar dat je ook altijd maar n amateurtje zal blijven ;)
@bigcar: whaha, zegt de man met de Dartz Kombat als avatar :D
@fant: Lol :lol:
@fant: I Love big asobak, you love muesli wage….
@bigcar: ehm, LFA een muesli wagen ?
@bigcar: Ja man, ik wou eigenlijk een Nissan Leaf kopen maar heb per ongeluk een mx-5 genomen :( En veel geluk met een asobak kopen straks op je 17e. Moet je wel met moeder ernaast rijden he? Je eindigt vast in een golfje, waar je wel in gaat rijden alsof het een hummer is, zoals de halve jonge autorijdende bevolking van dit land. Ik schaam me soms dat ik erbij hoor…
@fant: Je kan emigreren.
@amateur: staat op de to-do lijst :P
@fant: dat je 3 jaar ouder dan mij bent wil nog niet zeggen dat je heel wat bent…
@bigcar:

Dat zegt fant ook niet…het enige wat ie doet is jou n advies geven aangezien hij wel volwassen is ;)
ziet er toch iets minder mooi uit dan de “orriginele” LFA.
als ze gewoon de huidige pakken, die een roadster maken en niet de bumpers en de achterkant aanpassen, moet het naar mijn idee veel mooier worden.
Wordt dan 1 van de weinige die ik als cabrio mooier vindt.
@norge: yep, net zoals de R8 Spyder 1000x mooier is dan de ‘lelijke versie’…
@Megakix: jij begrijpt het
Aai die voorkant…
vind die 3 uitlaten maar niks, maar de rest ziet er goed uit! denk dat ik de dichte versie wel iets mooier vind maar hij mag van mij zeker komen!
-edit: check!-
De LFA is nooit moeder’s mooiste geweest, maar een roadster van zo’n ultieme racebolide ontgaat me.
Das alsof Porsche een GT3 Spyder zou maken..
@GeoBem007: Er gaan zelfs geruchten rond dat de Formule 1 ook dakloos wordt… ;)
@MarkieS: huh ? de Formule 1 dakloos ? de Formule 1 gaat toch juist misschien met dakjes werken ? je bedoelt toch wel deze Formule 1 he ?
http://formulawallpapers.com/wallpapers/sebastian_vettel_chinese_2009_grand_prix.jpg
@dennisr: hey! wtf is dit nou weer :lol: dat plaatje heb ik niet gepost..
@dennisr: Haha humor van een formula 1-website :D
@xilver: had ik dat niet mogen plaatsen ? :P wel grappig dat de site naam nu in lettertype 20 in beeld staat en toen ik het plaatste in lettertype 2 :lol:
@MarkieS: deze dan.. snap niet wat er met die andere is gebeurd maar oke, deze Formule 1 bedoel jij ?
@dennisr: HEH! ik drukte niet eens op ”plaats reactie” poging 3 dan http://www.f1-site.com/wallpapers/2009/presentation_redbull/redbull-rb5-wallpaper-f1-car-2009-1_resize.jpg
@dennisr: je had niet per ongeluk een bloot wijf kunnen invoegen ? ;-)
@Megakix: lol ik ben onschuldig, snap niet hoe dit kan :P
Heerlijk! Kun je dat prachtige geluid nog beter horen :)
Neeeeeeeee een sportauto zonder dak, GAY!!!!!
Sorry, maar hier mist toch iets, ergens kloppen de lijnen niet (meer) Vooral de A-stijl in combinatie met die “schouder” welving geeft een vreemd aanzien. Ik zeg terug naar het tekenbord.
Iedereen levert al commentaar, maar dit is nog wel de concept (LF-A)
lijk net een Ferrari
@tarquesh: Dus elke rode sportwagen lijkt op een Ferrari? Kan je het misschien ook onderbouwen , want ik zie het niet :’)
Van al dat ge muesli krijg ik honger : wel een aparte auto maar ook wel vet !
ik vind de zwarte dingen onder de achterlichten niet mooi.. voor de rest vind ik hem zeer geslaagd!
Al stukken beter dan de hardtop, enkel die 3 uitlaten is sterk wennen.
Mr.Tanahasi – San, hoofd ontwikkeling LF-A, heeft afgelopen woensdag letterlijk gezegd dat na de produktie van de laatste LF-A, van de 500 units, de assemblage afdeling dicht gaat. Op de vraag of er in de toekomst een vergelijkbare auto met dezelfde motor, of daarvan afgeleid, komt die in een goedkopere prijsklasse zal vallen was het antwoord geen nee en geen ja.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).