Zonaanbidders die wachten op een open variant van de Lexus LFA worden geacht nog even geduld te hebben. Hij komt er aan, maar het duurt nog tot 2014 voordat je er een kunt kopen. Maar liefst negen jaar na de eerste speculaties over dit model.
Lexus heeft de teller van de reguliere LFA op 500 stuks gezet, zoveel exemplaren moeten er gemaakt & verkocht worden. De verwachting is dat dit aantal ergens in 2013 wordt bereikt. Vervolgens wordt er een pauze van 12 maanden ingelast bij de Japanners om daarna met de productie van de LFA Roadster te beginnen. Dit meldt Automotive News (die nog en hele lading aan extra info hebben over de toekomst van Toyota’s luxemerk).
We zien alvast één heel erg groot voordeel van een LFA zonder dak: de motorherrie (hoor dan!) van die magistrale 560 pk sterke V10 komt nu nog harder je bovenkamer binnen denderen. Wat het ontbreken van een dak met de handeling van een LFA doet blijft simpelweg nog even gissen, maar we hebben zo’n vermoeden dat de ingenieurs op de payroll van Lexus niet over één nacht ijs gaan.
In 2008 was het al geen geheim meer dat Lexus een topless variant van de supercar wel zag zitten. Ze kwamen dan ook niet voor niets met een conceptversie op de proppen en destijds werd er gesproken over een metalen hardtopje. Eventjes geduld nog, rond 2013/2014 weten we het zeker.
46 reacties
Gelukkig heb jij t niet voor t zeggen daar bij Lexus…om nog maar te zwijgen over je nog te behalen rijbewijs :)
Met zo’n mentaliteit kom je er niet en de LFA n muesli wagen noemen zegt meer iets over je autokennis.
Zo en nu weer terug om vakken te vullen want stel je voor dat je lessen tekort komt :)
Lees eens de reacties hieronder van fant,c220amg en dennisr ipv onzin uit te kramen.
Je hebt geen rijbewijs maar komt wel met grote praatjes…dus doe ff normaal met je aso.
Dus wanneer je 17 bent mag je geen mening hebben…
Dat zijn jouw woorden niet de mijne…maar goed je naam zegt al genoeg ;)
Dat is wat jij denkt…vandaar dat je ook altijd maar n amateurtje zal blijven ;)
Dat zegt fant ook niet…het enige wat ie doet is jou n advies geven aangezien hij wel volwassen is ;)
als ze gewoon de huidige pakken, die een roadster maken en niet de bumpers en de achterkant aanpassen, moet het naar mijn idee veel mooier worden.
De LFA is nooit moeder’s mooiste geweest, maar een roadster van zo’n ultieme racebolide ontgaat me.
Das alsof Porsche een GT3 Spyder zou maken..
http://formulawallpapers.com/wallpapers/sebastian_vettel_chinese_2009_grand_prix.jpg