MTM tilt de A7 TDI naar 300 pk

Auteur: , 17 Reacties

Vind je 245 pk uit je 3.0 TDI niet voldoende? Dan kon je al bij Abt en Senner langs voor een upgrade, en nu levert MTM ook een kietelsetje voor je dieselende premium Sportback.

In de loop van dit jaar zal Audi in de A6 een 313 pk sterke variant van de 3.0 V6 TDI introduceren (met S-badge?). Deze upgrade vindt ongetwijfeld ook zijn weg naar de A7, maar voor die eigenaren/leasers die stante pede meer oempf in hun nagelende Audi willen hebben de tuners alvast iets klaar liggen.

MTM tilt de standaard 245 pk en 500 Nm naar wens richting 285 pk / 580Nm of 300 pk / 600Nm, in beide gevallen goed voor een topsnelheid van 263 km/u. Ook de prijs is identiek: 1.392 euro, incl montage. Dan vraag ik me af hoeveel mensen voor de 285 pk-variant zullen opteren. Gegeven pk’s moet je niet in de bek kijken toch?

Audi A7 met extra dieselpk's

Als je nog wat geld over hebt kan MTM eveneens een uitlaatsysteem met 4 pijpen en 20-inch Bimoto-velgen monteren. Daarnaast werkt Motoren Technik Mayer aan een eigen sportvering voor de A7 V6 TDI.

Hoe je het ook wendt of keert, de premium diesel-wapenwedloop zet zich voort: Audi tilt zijn dieselblokken nu ook standaard boven de 300 pk, en BMW slaat (waarschijnlijk?) meteen terug door over niet al te lange tijd met een tri-turbo te komen. Hoeveel ruimte blijft er over voor de tuners denk je? Of mogen diesels wat jou betreft meteen omhuld door een dikke roetwolk de grond in zakken, op weg naar hun maker?



17 reacties

Do mij de 285pk versie maar.
@Jochempie: Doe*

Boterham in m’n andere hand…
Tuners zullen altijd wel meer uit de blokken kunnen halen dan af-fabriek. Die dingen hebben toch altijd een bepaalde marge?
Maar 313 pk ?!! Daar hoeft echt geen tuner meer aan te komen vind ik zo.
“Daarnaast werkt Motoren Technik Mayer aan een eigen sportvering voor de A7 V6 TDI.”

Kost dat niet veel geld, een eigen vering maken?
@laurensl: neh, gewoon een stang warm stoken en om een paal heen vouwen…
@dennisr: Dan vouwt ie toch terug zodra hij afkoelt? Heet niet voor niets verenstaal…
@Jochempie: jaa precies staal dat wel veert en staal dat niet veert, volgens mij ligt het gewoon aan de manier waarop je het gebruikt hoor.. als je de veer uit je pen haalt en je trekt hem recht is het toch ook gewoon een ijzerdraadje ? en als je een ijzerdraadje om iets heen wikkelt zal het een verende werking krijgen.. ?
Vroeger was tuning nog een vak, toen werdt er cilinders opgeboord en turbo’s vervangen. Anno nu wordt gewoon de duurzaamheidsmarge weg gecalibreerd door chiptuning. In de toekomst zal alleen de de echte core busisness voor tuners overblijven: veel uitlaten en lelijke velgen monteren. Dat laatste beheerst MTM al erg goed ;)
Helemaal mee eens mashall. Tunen lijkt zich tegenwoordig wel te beperken tot het wegnemen van de milieu- en duurzaamheidsvoorzieningen.. Net als vroeger je scooter opvoeren/tunen door de ‘prop’ uit de uitlaat van je scooter halen. Je voegt niets toe maar maakt m enkel weer origineel.
Toe maar 4 halfordspijpen, dat zal de gemiddelde audifiel aanspreken. Maar deze heeft dan weer geen dorpelspoilert zoals die van Senner. En sportvering op een audi, dat betekent dus dat ze het hele onderstel gaan vervangen om ‘m iets zachter te kunnen afstellen?
als je het over de duvel heb, de A7 3.0 tdi die ik in een reactie boven verhief in het artikel , een Cayenne of Diablo. liever een full options A7 3.0 tdi. Audi voorsprong door techniek.
@tarquesh: Jou verhaal is net zo onsamenhangend als die zogenaamde voorsprong door techniek
Moet je DSG ook aangepakt worden met sterkere platen, anders zou ik de gok niet durfen nemen. De nieuwe biturbo versie heeft een ZF-automaat, veel beter voor zo’n zware koppelkoning.
Gniffel…Audi’s hebben meestal teveel pijpjes achter….pathetic…

OT: zal wel met garantie te maken hebben (285 vs 313).
@Megakix: net als die nieuwe 5serie diesel instappert…. allemaal 1 pot nat
Vindt het vermogen voor een dergelijke tuner voor die prijs eigenlijk best wel tegenvallen. Een beetje chiptuner haalt al rond de 310 pk uit dit blok voor nog niet eens de helft van de prijs.

Uit een 535d E61 valt zonder problemen 340 pk te halen. Had van deze Audi eigenlijk wel hetzelfde verwacht.
Heerlijk, dikke diesels. 6 cilinder diesels rijden heerlijk. Deze zal waarschijnlijk niet anders zijn. Gaan voor enkel de motorische aanpassingen lijkt mij wel meer dan voldoende.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).