Bugatti wil über-Veyron Grand Sport zonder open dak

Auteur: , 41 Reacties

Geen hond die een Veyron met targa-dak wil hebben, dus lijmen ze het zaakje gewoon weer vast. Dat geeft Bugatti meteen ruimte meer dan 1001pk uit de 16-cilinder te halen.

Bugatti moet iets verzinnen om de Grand Sport aantrekkelijker te maken. Met z’n ups en downs vond de originele Veyron aardig aftrek, de Supersport al helemaal. Van de Grand Sport zijn er tot noch toe slechts 40 van de 150 verkocht. Als je kijkt naar het gepruts wat zo’n dakje oplevert misschien geen verrassing. Daar heb je als Veyron-eigenaar geen zin in.

Nu zijn er nog 2 punten die de GS tegenwerken. Het is en zal nooit de snelste auto zijn, dat is en was immers de (dichte) Veyron-SS (en eerder al de Veyron). Bovendien kan de auto zonder dak geen 1200pk verwerken.

Om het tot een verkoopsucces te maken zullen ze dus: a) het dak dicht moeten lijmen om er alsnog richting de 1200pk in te stoppen of b) de snelste cabrio ter wereld van moeten maken. Meer dan 300km/u zonder dak kan je ook al in een echte cabrio: de Bentley GTC Supersports. Ruim 400km/u rijden met het dak open lijken ze bij Bugatti ook geen heil in te zien, in lassen/lijmen/schroeven wel.

Bugatti-eindbaas Wolfgang Durheimer heeft tegen Autovisie gezegd wel wat te zien in een Veyron Grand Sport met meer dan 1001pk maar waarschijnlijk minder dan 1200pk. De auto krijgt dan andere spoilers en luchthappers voor betere aerodynamica. Het definitief sluiten van het dak wordt sterk overwogen. Je krijgt dan dus een Bugatti Grand Sport Speed met schuif/kantel- of vast glazen dak, mogelijk met dimmer. (bron: telegraaf.nl)



41 reacties

Met 400km/u in een cabrio vliegt geheid je toupetje eraf.
Gewoon een vast glasdakje op schroeven en verkopen.
Als ze perse grand sports kwijt willen, kunnen ze er ook gewoon 1 aan mij doneren, ik heb er geen probleem als het dak open kan.
Ziet er wel een beetje knullig uit langs een normale dichte versie. Zet hebben het dakje er letterlijk en figuurlijk in gelijmd zo te zien aan die naden…
@onemorething: Dit is gewoon een echte Grand Sport waarbij het dak gewoon open kan. Vandaar die naden.
Vond het juist wel leuk zonder dankje, vind eigenlijk wel vreemd dat het zo ‘slecht’ verkoopt.. Denk dat hij gewoon te duur is vergeleken met de dichte versie..
dankje = dakje natuurlijk ;)
@dennisr: Prijs zal op zich niets te maken hebben bij de aankoop van een Veyron, je weet sowieso dat je minstens een miljoen kwijt bent en die paar 100.000 eurootjes gaan het nu niet maken. Alwood zal wel gelijk hebben, de mensen zijn gewoon te lui/voelen zich te goed om het dak op- en af de wagen te halen. En terecht… want wat voor zicht is dat nu ook.
http://www.autoblog.nl/archive/2011/07/17/video-puzzelen-met-het-parapluutje-van-de-veyron-gs
@xilver: Vond dat filmpje wel meevallen, ze hadden dat paraplutje er redelijk snel op, en bij zo’n wagen lijkt het dan wel voor geen meter.. maarja de meeste Veyron eigenaren wonen volgens mij in de woestijn waar dat dakje er nooit op hoeft..
@dennisr: Idd, maar ik kan best begrijpen dat je geen €1,3 mil wil neerleggen om te knoeien met een canvas dakje.
@dennisr: Het kan daar plots hevig regenen hoor. Wel niet zoveel als hier natuurlijk. Dus dat probleem kunnen ze ook tegenkomen.
Of dat echt de reden is dat hij niet goed verkoopt. Geen idee. Ik zou denken dat ze bij zo een aankoop daar niet onmiddellijk van wakker lagen.
@adyton: ach dan regent het een keer, volgens mij als je 360 km/u rijd komt er nog geen drup in je auto :P
@dennisr: En dat is inderdaad zo!! Er komt geen regen binnen. Je moet zelfs je leven niet riskeren aan die gekke snelheid, het kan trager :-D
@dennisr: begrijp ik ook niet. Ik zou wel een grand sport willen, zonder dak is de belevenis toch intenser. Die uitleg van dat geknoei met het nooddakje begrijp ik wel maar je kan het standaard dak er ook gewoon oplaten hé dan is hij even goed als de gewone versie
Geen hond die hem wil… Als Bugatti er echt vanaf wil.. ik wil gerust nog wel een paar exemplaren voor mijn deur parkeren… al is het maar om die lui verder te helpen.
@xilver: uiteraard! ik ben ook de beroerdste niet.. als ik daarmee Bugatti kan helpen.. :mrgreen:
@dennisr: Dan wil een mens al zijn medemensen helpen… ;-)
Ik ben een groot Koenigsegg Agera liefhebber, maar de Veyron is een fenomeen. De techniek die erin zit is van een ongekend hoog niveau en door anderen niet achterhaald, alles is afgestemd om de hoogste snelheid te kunnen bereiken.
Als ik een Veyron wilde kopen was ik juist voor de Grand Sport gegaan!
@Jochempie: Ik ook. Gewoon al vanwege dat glazen dak. Dat vond ik al een heel leuk detail!!
overigens, met het dakje dicht (de hardtop) gaat hij toch gewoon net zo snel als de gewone ? dus als je dan zonodig zo snel moet rijden.. dan hou je gewoon de hardtop erop.. maar om je dan tijdens het rondrijden om harrods toch te onderscheiden van de rest haal je het dakje er af.. ik snap het echt niet :o
@dennisr: Idd, de snelheid is enkel gelimiteerd tot ‘amper’ 360km/u met het dakje er af… Wat toch een hele serieuze zaak is aangezien menig Arabier naar hun olieput willen vliegen tegen 362 km/u.
@xilver: jaa ok die snelheid is natuurlijk matig :roll: maar serieus ik vind het echt heel vreemd… dan te bedenken dat een ‘simpele’ Alfa C8 al niet mee te krijgen is.. en zoiets zijn er nog 110 van te koop ? bizar..
Ik vind de Grand Sport echt een geweldige wagen, maar ik vind het jammer dat je het dakje niet in de “kofferbak” kwijt kunt à la Koenigsegg.
@Alwood: is de Veyron GS sowieso al niet de snelste cabrio die er rondrijdt?
@xilver: Nee dat is deze, 1 die jij ook wel kan waarderen volgens mij :P
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?f=55&t=44693
@dennisr: Correct :D Was ik al eventjes vergeten dat Brabus ook nog rondrijdt ;-)
Ooooewaaaaah…*rekt zich eens lekker uit*


Ik word onderhand best wel moe van Bugatti dat elke 3 dagen weer iets moet melden over die Veyron van ze.
@bozewolf: tot ze die 16C Glibber uitbrengen, dan kunnen we ons daar weer aan vergapen (op de manier zoals je het net dus deed).
@HDM: ben anders best benieuwd naar de eerst Galibier spot :D echt een brute bak die Gablibier :D
@bozewolf: Ik kan maar niet genoeg krijgen van de Veyron ;-) Ieder zijn ding.
Het artikel stond ook op Autogespot.com, leuk feitje daar was dat onlangs een of andere kerel in het midden-oosten 8 Veyron’s bestelde, 2 voor zichzelf volgens mij en 6 voor vrienden.
Ik vraag mij af wat er met uw haar gebeurd bij 400km/u. Er in gorilla eruit Vin Diesel?
laat gewoon zitten.. en haal lekker de aventador, aangezien die sneller op het circuit is dan een veyron-ss..
@bigcar: o jaa, vergeten toe te voegen: een veeeel goedkoper… de aventador kost op kenteken 4 euroton waar de bugatti 2 miel (..??) kost…
@bigcar: sneller op het TG circuit betekend niet op elk circuit..
@bigcar: 90% van de eigenaren komt nooit met zijn Veyron op het circuit.
@alcantara: omdat ze niet kunnen rijden..??? (zonder om dan die peperdure banden aan te schaffen, als ze het toch niet gebruiken…)
Ik zie nog een derde mogelijkheid: Een T-bar van maken. Heeft als voordeel dat dan waarschijnlijk de dakpanelen wel in de auto opgeborgen kunnen worden en het biedt meer torsiestijfheid dus dan kunnen er misschien ook nog wat pee-kaatjes bij.
Als ze zien dat ge GS niet verkoopt, waarom maken ze niet gewoon extra coupe’s.
Een automatisch dak, dat zou leuk zijn

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).