Ferrari F40 is stuk

Auteur: , 53 Reacties

We sluiten de avond af in mineur. De Ferrari F40 is een zeldzaam icoon, maar gelukkig wordt er nog wel mee gereden in plaats van het ding alleen maar als museumstuk te behandelen. Helaas geldt ook hier: waar gehakt wordt, vallen spaanders, en dus hebben we weer een (Amerikaanse) crash te pakken.

Wat er precies gebeurd is, is niet duidelijk. Wellicht dat de eigenaar toch nog verrast werd door het inhakken van de KKK-turbo, misschien stak de familie Eend wel de weg over, we weten het niet. Feit is wel dat de Ferrari aardig stuk is, zelfs de achtervelg is aan barrels, terwijl daar verder geen schade zit…

Voor eigenaren van muntgave F40’s is dit wel goed nieuws: hun pronkjuweeltje is weer iets zeldzamer geworden (via Jalopnik).



53 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Jammer dat er maar één foto is, de totale schade is zo moeilijk in te schatten. Het lijkt er zo haast op of er aan de voorkant e.e.a. rechtgezet en vernieuwd moet worden, de velgen restaureren/vervangen en gaan! M.a.w. het lijkt van deze enee foto niet total loss. :?
@Citrofiel: lets hope dat hij all risk verzekerd is.
@Citrofiel: Nou, die voorwielen staan wel wat ver naar achteren. Als het chassis op een paar plaatsen vervormd is, dan wordt het erg lastig. Dat moet niet alleen in model zijn, maar er moeten ook geen andere spanningen in zitten, om nog goed en veilig te rijden. Plaatwerk, front en velgen zijn helaas de kleinste zorgen van de eigenaar.
@Rechercheur laat zien, dat voor auto’s in deze prijsklasse zelfs daar nog aan gewerkt kan worden, dus onmogelijk is het niet.
@mout: Dan zal het inderdaad lastig worden. Ik zag dat niet goed, vandaar mijn antwoord.
Verdriet, dat is wat ik voel, een moment stilte, helaas want dat klonk gruwelijk.
Opgeruimd staat netjes!
@Benz65: wat is dat nou weer voor slechte reactie als autoliefhebber? Zeg dan gewoon niks en kijk naar een ander artikel
@mightymike: Hoewel ik het niet met Benz65 eens ben, mag hij zeggen wat hij wil.
Ik ken geen emotie maar denk wel dat ik een traantje zou laten mocht ik in de schoenen van de eigenaar staan.
@alcantara: 1 tje maar? Ik denk een emmer vol haha ;p
Zonde, maar het lijkt inderdaad niet op een Total-loss. Hopen dat het gerepareerd kan worden.
bartb via Android app
die is niet totall hoor, en vast goed verzekerd. Geen stress, alles komt goed
Het zal vast geen total loss zijn, maar de hele voorkant is hard naar de klote. De hele koeling zit daar voorin, en de achterbumper, daar zie ik ook nog een scheurtje in.
Verder de complete voorophanging en andere belangrijke zaken.
Duur geintje dit…
Zonde.
bartb via Android app
zit die koeling wel voorin dan? ik dacht dat er links en rechts bij de achterwielen 2 radiateurs zaten?
Maar hij heeft wel automatisch inklappende spiegels of hoort dat bij de schade.
ZONDE
Total loss is toch wanneer reparatie duurder is dan de waarde van de auto? Moet dan veel schade hebben!
Een Ferrari F40 heeft geen KKK-turbo’s maar van het merk IHI.

Verder, altijd zonde…
@jack_abarth: Ik durf bijna niet te reageren, gezien je naam en avatar zul je er meer verstand van hebben als ik, maar ik dacht ook dat het KKK turbo’s waren.
@E34M5Touring:

Ik heb meer een algemene auto kennis dan specifiek Italiaans, maar dat ter zijde.
Ik had namelijk m’n twijfels waarom weet ik eigenlijk niet en ben dus gaan Googlen.
Kon er vrij weinig over vinden totdat ik bij het onderstaande veilinghuis terecht kwam.

http://youvalyou.com/Cars-and-oldtimers-x-FERRARI-F40.aspx
@jack_abarth: Ja lijkt mij vrij sluitend bewijs. Leuk is dan wel dat zelfs Top Gear in de apocalypse special praat over KKK turbo’s. Zo maakt iedereen wel is een foutje :)
@E34M5Touring:

Heb nog even verder gezocht, en even er vanuit gaan dat Wikipedia aardig klopt:

“De F40 werd voorzien van een 2936 cc 90° V8 motor, die uitgerust met 2 IHI turbo’s zorgde voor 478 pk”

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ferrari_F40
@jack_abarth: De rest van de specs klopt dus neem aan dat ze de turbo uitv. ook goed hebben. Nice Research Agent Abarth
@E34M5Touring:

Om het helemaal 100% te hebben:

http://www.turbochargers.nl/

Dan naar: Shop->Ferrari->F40 et Voila

http://www.turbochargers.nl/turboshop/ferrari-/f40.html
Hoop voor de eigenaar dat hij zelf reed ,er zijn voor mindere dingen mensen verdwenen :)
Tjee wat zonde ,maar de mensen die eigenaar zijn van dit soort juwelen knappen (laten) hem wel weer op hoor
De monocoque heeft ook een klap gekregen: je ziet dat de a-stijl en de raamstijlen van de deur niet meer aansluiten. Misschien dat het allemaal wel weer recht te trekken is, maar of je er dan nog 250 mee moet rijden?
@pjotr: Het verschil kon wel eens meevallen. Dit zal wel een nieuw chassis worden. Doe je dit met een monocoque, dan heb je een nieuwe monocoque nodig.
Ongeluk zit in een klein hoekje, maar kan gewoon keurig opgelost worden …


http://cdn.blogautomobile.fr/wp-content/uploads/2010/09/Forza-service.jpg


Bij Forza Service in Oss hebben ze enige tijd terug ook een F40 opgelapt na een ferme schuivert, zo krom als een banaan ….

Chassis was krom, daarom hebben ze bij Ferrari in Italië een nieuw chassis laten maken, en vervolgens de auto vanaf nul opnieuw opgebouwd. Dit exemplaar staat momenteel te koop voor € 425.000,-



http://www.forzaservice.nl/wp-content/uploads/2010/10/1E-LAAG.jpg


http://www.forzaservice.nl/wp-content/uploads/2010/10/DSC00009.jpg


http://www.forzaservice.nl/wp-content/uploads/2010/10/DSC00006.jpg


http://www.forzaservice.nl/wp-content/uploads/2010/10/DSC03186.jpg


http://www.forzaservice.nl/wp-content/uploads/2010/10/F40FORZA.jpg


http://www.forzaservice.nl/wp-content/uploads/2010/10/DSC03162.jpg


http://www.forzaservice.nl/wp-content/uploads/2010/10/DSC03165-1.jpg
@rechercheur:
Leuke bijdrage! Heb al eens een superseven chassis gemaakt en dat verschilt niet zo veel van wat ik hier zie; dat biedt perspectieven;-)
Dit restaureren hoef je met een moderne carbon supercar niet te proberen. Ik vraag me überhaupt af hoe lang carbon houdbaar is, niemand heeft daar een goed antwoord op.
@JanJansen: Klopt. Spul is zo nieuw en wordt nu opeens zo veel “en masse” toegepast, maar we weten helemaal niet hoe 50/60 jaar oud koolstofvezel zich gaat gedragen.

Gaat nog spannend worden. Misschien desintegreert het spul spontaan na exact 39 jaar en 23 dagen ^^
@rechercheur: Ha, 425.000 euro voor een opgelapte schadeauto! En de voormalige eigenaar had hem zeker al naar de sloop gebracht? Is dat even lullig!
@alcantara:

Het is een volledig nieuw chassis. Feitelijk koop je een nagelnieuwe auto, met een gebruikte motor (12.241 km) en reeds eerder uitgegeven serienummer. Het oude chassis is vernietigd. Dus ik zie het probleem niet zo. Denk dat deze F40 in betere conditie is dan menig ander exemplaar.

Gelukkig wordt ‘ie nog met enige regelmaat losgelaten in de omgeving van Oss …

http://www.youtube.com/watch?v=QpYEx2ThyZQ
@rechercheur:de vraag blijft in hoeverre je dit ng een f40 kan noemen ,voor mij is het ng een f40, maar sommige fanatieke liefhebbers zullen zeggen dat dit geen echte f40 meer is…
@bpc:

Het nieuwe chassis is door Ferrari Classiche Department gemaakt en geleverd, dus alles is 100% origineel. Dit bedrijfsonderdeel is juist in het leven geroepen om klassieke Ferrari’s te onderhouden en te voorzien van originele onderdelen bij reparatie en schade.

Ik denk dat de oplossing van een volledig nieuw chassis vele malen beter is, dan het zwaar beschadigde chassis proberen recht te trekken …..
@rechercheur:

foto,s met toegevoegde waarde !!
thumbs up ..
@rechercheur: i agree, ik zou het even goed vinden als het chassis door een ander bedrijf is gemaakt, zoals orgineel,
@bpc:
Azijn urineerders en super fanaten zullen er altijd zijn.
Maar zoals Rechercheur heeft vermeld is het een orgineel chassis dus een orgineel onderdeel, geleverd met de zegen van Ferrari. En hebben ze ongetwijfeld alle papieren erbij.
Dus mag het.
@rechercheur: leuke comments laatste tijd weer! Erg gaaf om zon f40 vanuit niks weer opgebouwd zien te worden. Het is sowieso de moeite waard bij zon auto, helaas wel jammer van de extra kosten natuurlijk, maar bij dit soort auto’s is het sowieso wel de moeite waard.
@rechercheur: Ja, dat is natuurlijk wel leuk zo’n dienst.
@rechercheur: Coole foto’s, bro.

Wel lollig ergens. Stel dat je barst v/h geld en je zet je F40 tegen de muur. Na het initiele verdriet en wachten op het herstel heb je wel weer een z.g.a.n. en puntgave F40 terug!

Je kan hem zelfs een ander kleurtje geven :)
@rechercheur: Ferrari doet hetzelde.. dus als eigenaar van zon wagen stuurde ik mn hebbedingetje naar italie.
@rikus:

Blijkbaar zijn er toch een aantal (internationale) Ferrari bezitters die de weg naar Oss weten te vinden, en hun Ferrari liever daar in onderhoud / restauratie doen. Wellicht heeft dat ook met het prijskaartje te maken, zou me zomaar voor kunnen stellen dat Ferrari Classiche een belachelijk tarief hanteert ….
Mooie foto log politiemeneer. Als ik het geld had stond hij zo bij mij in de garage. Classic!
jammer van die ferrari, hope dat ie weer wordt opgeknapt
hij moest uitwijken voor die bom in die eend
hij moest uitwijken voor die bom in die eend
wel eeuwig zonde van die f40
Gelukkig zit de motor aan de andere kant.
‘We sluiten de avond af’ = ‘we beginnen vandaag met’?

anyway, jammer van de F40. maar idd de anderen zijn weer zeldzamer :D blijft goed dat ze gewoon met die dingen rijden.
Voordeel is dat je deze wagen wel kan laten restaureren als je wil.
Op zich is het frame een vrij simpel stalen (ja toch?) frame.
Het is niet zoals bij de F50 dat je met koolstofvezel composieten zit die onherstelbaar gebroken zijn.
Wibi Soerjadi, die indon.pianist uit Zeist heeft er ook al jaren 1,rijdt ie af en toe mee driftend op zijn landgoed.
Zie youtube.
@willemseles: Voor een klein, pianerend mannetje die eruit ziet als het braafste jongetje van de klas is die Wibi volgens stiekem een enorme baas.
Weet niet zeker of hij (nog) een F40 heeft. Op foto’s zie ik namelijk een Testarossa en zwarte Rolls voorbij komen.Het geld heeft hij er in ieder geval wel voor.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).