Gesnapt: Bugatti Veyron Grand Sport SS

Auteur: , 49 Reacties

Hmm, what have we here? Is dat niet die Bugatti cabrio, die niet zo heel denderend verkoopt? Juist, dus daarom hebben ze hem maar even een pk-kuur gegeven. Verrassend? Nee. Spectaculair? Ongetwijfeld.

Op deze spypics zien we een Grand Sport, met uitgeklapt spoilertje, in een SuperSport-uitdossing. De centrale uitlaten zijn al een goede weggever, en de bredere luchtinlaten verraden eveneens dat we hier niet met een ‘normale’ Veyron te maken hebben.

Toch lijkt het eerdere bericht dat het open dakje zou verdwijnen bij een eerste blik te kloppen. Alle naden van het targadak zijn verdwenen, evenals de doorzichtigheid. Van bovenaf kijken we nu gewoon op een egaal wit dak. Hiermee zou echter het onderscheid tussen de normale Veyron en de Grand Sport verdwijnen, dus een dicht dak zou nergens op slaan. No worries, hij kan nog gewoon open. De reden waarom deze Veyron geen gebruik maakt van de NACA-airducts, is dat deze niet schijnen te werken met een open dak.

Het is nog even gissen naar hoeveel pk’s deze Veyron onder de kap heeft, hoewel om en nabij de 1.200 mij een redelijk veilige gok lijkt.



49 reacties

Spoilertje, zeg maar SPOILER!
Een Grand Sport met dicht dak en SS-uitdossing. Wordt het dan niet gewoon een SS? :lol: Wat is de toegevoegde waarde van dit model?
@Citrofiel: mischien dat hij enkel zen top mag halen met een dicht dakje, en dat ze hem daarom testen met dicht dak.
@tom307: De Grand Sport kan je ook gewoon dicht doen. Heb je alleen nog een paar minuscule bevestigingsrandjes. Deze testauto heeft echt een vastgelast dak dat niet meer open kan…
@tom307: Gezien de comment van Alwood moet ik even een nuancering aanbrengen. Misschien dat hij toch wel open kan. :mrgreen:
@Citrofiel: Dacht ik ook al. Erg verwarrend allemaal
@Citrofiel: Stond er inderdaad wat verwarrend, dus ik heb de tekst een beetje uitgebreid. Als het dak hiervan niet open kan vreet ik mijn schoen op, want dan kan je het niet meer als GS verkopen.
@sir_smokalot:

De naden op de “normale” grand sport zie je veel beter en zijn zelfs zwart (rubberen afdichting?), dan lijkt het mij niet dat dit dat eraf kan.
@swobbes:

Foutje @ mezelf.
“dan lijkt het mij niet dat dit daK eraf kan.”
@swobbes: Er is wel een oneffenheid te zien, misschien dat de kwaliteit van de foto’s niet toelaat om een echte rand te zien, alleen de weerspiegeling ervan? De hoek waaronder de foto’s zijn genomen lijkt me te klein om het rubber te kunnen zien.
@sir_smokalot: Ah, kijk eens aan. Zo snap ik het weer. Bedankt. :)
@sir_smokalot: EET SCHOEN! EET SCHOEN! ;-) damn… misschien Bugatti ff bellen of ze het niet toch definitief dicht lijmen. Who’s with me?

.. vond die naca-ducts sowieso wel wat hebben!
@Alwood: Ga je gang, ik heb het nummer niet bij de hand. Maar die onduidelijkheid zorgt wel voor meer comments, dus meer pageviews op AB. Dat is ook wat waard. ;)
Die NACA-ducts zouden ze er toch ook wel opgeplakt hebben als het dak niet open kon? Dat schijnt nou juist de reden te zijn waarom de non-ss-ducts er op zitten.
@sir_smokalot: klopt: daarom gewoon die platte inlaatjes weer terugplaatsen en jou je schoen op laten eten :)
Ik dacht dat de SS geen luchthappers had?
@911GT2: heeft die ook niet, bij de SS loopt het dak door en zijn er luchtgaten in dat verlengde stuk gemaakt
Zou echt belachelijk zijn om hier een vast dak op te doen imo :-/ dan is het, zoals citrofiel al zei, gewoon een SS. Wel fijn dat ze die lelijke kap over de motor niet van de SS hebben overgenomen, maar dit is natuurlijk nog geen definitieve versie, dus ik vrees dat die nog wel kan komen.
Er zit een witte wrap over de hele auto, zo ook over het doorzichtige dak. Kijk maar bij de ‘naden’ van het dak, die zijn simpelweg afgeplakt om ze te bedekken. De profilering van een nieuw dakje zit er namelijk wel in.
een intrigerend concept…

Er lopen nog vreemde naden over het dak. Dezelfde als bij de Grand Sport met afneembaar glazen dak. De vooruit is gewoon die van een Grand Sport en daarmee ook gescheiden van het dak (zie foto).

Het blijft gissen natuurlijk maar bugatti zou hier 1) een (afneembaar?) carbon dakje op kunnen hebben geschroefd 2) het glas tijdelijk hebben afgeplakt of 3) ruimte laten voor een andere vaste open dak constructie.

De reden voor vergrote luchtinlaten ipv NACA-ducts zoals op de SS schijnt in ieder geval samen te hangen met een vorm van een open dak.
@Alwood: Allemachtig, dat moet wel Duitse bouwkwaliteit zijn zeg. Naden op het dak… Pff, ik moest wel drie keer kijken voor ik een pixel kon ontdekken die een naad kon aanduiden…

Oh wacht, vergroten helpt al een boel. Dan nog zijn het verdacht vloeiende naden voor een los te halen dak.
@Citrofiel:

Als je een beetje goed kijkt ziet je gewoon aan het begin en eind van het dak een naad lopen.
Niet dat het erg is aangezien dit nog een testversie is.
@swobbes: Ja, misschien hebben ze het even slordig dichtgebakken… :D
@Citrofiel: dus toch een Duitse auto he? ;-) audi fanboys unite!
Vind er persoonlijk ook weinig frans of italiaans aan, slechts marginaal minder klinisch dan een doorsnee Duitser.
@Alwood: Oh ja hoor. Ik vind de Veyron 100% Duits, daar kan geen merkheritage iets aan doen. Elk merk dat onder VAG komt te vallen wordt per direct van zijn landsidentiteit ontdaan.
Ook Lamborghini?
@sir_smokalot: Ja. Duits. Helaas. Ze doen nog wat meer moeite dan bij de andere merken, dat geef ik toe, maar voor mij is het niet echt Italiaans meer. De pre-VAG-modellen zijn een miljoen keer cooler. ;) Met Bentley proberen ze het trouwens ook. De topmodellen (dus niet de Continental-reeks) hebben nog wat Brits in zich.

Voor de discussie losbarst: Dit is dus mijn mening. Niet onderbouwd, een mening hoeft dat niet te zijn. ;)
@Citrofiel: haha, sloeg terug op de 250TR-discussie van gisteren natuurlijk, waar nog twijfels bestonden ;-)

Nog een kleine nuance wel: ik vind dat de Murciélago het tot het laatste model absoluut als ras-Italiaan vol heeft gehouden. Leerder slechts Duits praten… Aventador brult ook met passie maar lijkt meer een bastaardje :P
@Alwood: Ik snap de verwijzing, maar daar zat ik wat te dollen. Dit vind ik echt. ;)

De Murciélago vind ik ook al te klinisch… Maar dat kan natuurlijk ook gewoon komen doordat hij moderner is. Over het algemeen doen moderne sportwagens me minder. Ik zou bijna Ferrari Duits noemen, bij wijze van spreken. :P
@Citrofiel: De SV?! :(

Toch, als je die lijn door trekt is het aan het eind van de coutach-productie al mis gegaan.

Niet klinische merken? Koenigsegg, Pagani, Morgan.. uh nog meer?
@Alwood: Mocht AB nog een keer een SV tot zijn beschikking hebben, dan ben ik graag in de buurt. Het is een fantastisch hoogstandje en reken maar dat het gaaf zal zijn om te rijden. Maar als model vind ik het eigenlijk niks. Zou het zelf nooit kopen.

En inderdaad, het lijstje niet klinische merken is wel erg kort… Misschien ben ik gewoon in het verleden blijven hangen. Of 30 jaar te laat geboren. :P
@Citrofiel: ech he, word ik ook zwaar depressief van, ik ben 20j te laat… daarom maar m’n eigen stukje geschiedenis koesteren en ooit genoeg sparen voor een F40 ofzo :P
@Alwood: Ik koester mijn stukje geschiedenis ook. Nog niet zo oud als ik zou willen gezien het beschikbare budget, maar het is een begin.
Met 30 jaar eerder geboren zijn had ik qua auto’s kunnen leven, 70 jaar eerder was helemaal top geweest. :D Jaren ’50 gepruttel… Die Traction komt er. Ooit…

Maar dit is vrij off-topic, meneer de redacteur. ;)
Volgens krijg je een groot glazendak ofzo
Wat een lelijke bak zeg. Alles voor de snelheid dan maar. Lijkt me vette sensatie om in te rijden. Maar de looks zijn ruk.
Hij wordt er niet knapper op.
Deze is ook aangetast door het beruchte “911-uitmelk-virus”!
@ericc: ja, net als de Fiat 500, Pagani Zonda en iedere willekeurige Lamborghini van de afgelopen 30 jaar?
Ik zie het zelfs op een iphone, vanachter heeft hij een naad.
@mortsel2640: nou je het zegt, ik heb de foto helemaal ingezoomt op de ipad en hij heeft een naad inderdaag.
@mortsel2640: naad achter hebben ze allemaal… naad boven voorruit en de scherpe hoeken van de ruit zijn betere punten om op te letten.
Als dit de cabrio is is het zeker weten veel mooier afgewerkt :D
Is het raar gedacht dat ze de naden af getaped hebben om ze te verbergen?
Ik denk dat deze rond de 1100 pk gaat krijgen. 1200pk kon de auto volgens mensen bij Bugatti niet aan.
Hebbe hebbe hebbe hebbe!
Ik had gehoopt dat ze het glazen dak zouden behouden hebben. Dat leek me wel leuk!!
zou die een schuifdak hebben?
Ik zie gewoon naadjes in dat dak ,wel vaag .Ziet er uit als een witgespoten(camo?)glasdak.
bugatti´s zijn ongelofelijk snel, maar toch vind ik het geen mooie auto´s. meestal vind ik de grill en de voorbumper niet mooi, en de achterkant opgeblazen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).