Ferrari 458 Spider: nu ook zónder watermerk

Auteur: , 72 Reacties

Reeds in het weekend gelekt, maar nu ook door Ferrari officieel de wereld ingeslingerd: de ontzettend geile 458 Spider, inclusief hi-res plaatjes en specificaties.

Volgens Ferrari zelf is dit de eerste sportwagen met middenmotor en een hardtop. Dat moeten we dan maar van ze aannemen. Het ding is volledig uit aluminium vervaardigd, wat een gewichtsbesparing van 25 kg oplevert over een traditionele softtop. Binnen 14 seconden is het dak ingeklapt, en dat is slechts 4,5 seconden langzamer dan een Golf Cabrio.

Vanzelfsprekend heeft de 458 Spider-koper dezelfde heerlijk schreeuwende, hoogtoerige 4,5 liter V8 in zijn nek liggen, die er bij een absurd aantal omwentelingen 570 pk uitsleurt. Het motorgeluid is volgens het persbericht speciaal voor de open versie zelfs nog een stukje aangescherpt, zodat je haast wel een set oordoppen mee moet nemen voor een ritje, als je oren je lief zijn.

Met 1.430 kg is de Spider 50 kg zwaarder dan de 458 Coupe. Een elektrisch windscherm moet de luchtstroom in de cockpit minimaliseren, en een normaal gesprek zelfs bij 200 km/u nog mogelijk maken, mocht je de aanleiding voelen om bij die snelheid nog met je passagiers over koetjes en kalfjes te keuvelen. Maar het mooiste vind ik zelf nog wel die heerlijk geprononceerde bobbels achter de hoofdsteunen. Hierdoor lijkt de cabrio ineens wel veel op een targa, maar een kniesoor die er op let.

Hier onder een opsomminkje van alle specificaties, en natuurlijk de foto’s. Een filmpje van het gevaarte vind je hier onder. Enjoy!

Ferrari 458 Spider video

458 SPIDER TECHNICAL SPECIFICATIONS

Dimensions
Length 4527 mm (178.2 in.)
Width 1937 mm (76.3 in.)
Height 1211 mm (47.7 in.)
Wheelbase 2650 mm (104.3 in.)
Dry weight 1430 kg (3153 lbs)*
Weight/power ratio 2,51 kg/CV (7.42 lbs/kW)
Weight distribution fr/r 42%/58%
Engine
Type 90° V8
Displacement 4499 cc (274.5 cu in.)
Maximum power 570 CV (425 kW)** @ 9000 rpm
Maximum torque 540 Nm (398 lbs/ft) @ 6000 rpm
Specific power output 127 CV/l
Compression ratio 12.5:1
Tyres
Front 235/35 ZR20 8.5”
Rear 295/35 ZR20 10.5”
Performance
Maximum speed >320 km/h (>198 mph)
0-100 km/h <3,5 s
Fuel consumption + emissions
Fuel consumption*** 11,8 l/100 km
Emissions*** 275 g CO2/km
Gearbox
Dual-clutch, 7-speed F1
Electronics
E-Diff3, F1-Trac, high-performance ABS



72 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Lelijk wil ik het niet noemen, want het is een prachtige wagen. Maar ik kan maar niet wennen aan die koreaanse-look voorkant/koplampen.
@bassie:
agh over het algemeen moet je bij dit soort auto’s alleen aan de achterlichten wennen :)
Mwoa… het begint stilletjes aan beter te worden naar mate je het meer ziet.
Wat is het toch een geweldig mooie auto, zelfs met het dak eraf.
”die heerlijk geprononceerde bobbels” waren juist de dingen die ik jammer vond, en dat denk ik nog steeds bij de foto’s.. maar in het filmpje valt het dan wel weer mee..
Jij en 90% van de reaguurders geloof ik. Maar ik vind ze tof. Geschmakssache zullen we maar zeggen.
@sir_smokalot: Heb je wel gelijk in… het maakt de lijn van de wagen strakker.
@xilver:
Vooral hoekiger, komt minder modern over (wat bij de coupé net wel het geval is). Geeft zeker in zij-aanzicht inderdaad de indruk van een typisch ouderwetse ‘targa’. Geen compliment vind ik…
@sir_smokalot: ik denk dat ik hem in het echt moet zien voor mijn uiteindelijke oordeel, want zoals ik al zei, in het filmpje valt het weer mee, hoop dat ik hem een keer in echt tegen kom :)
@dennisr:
Vooral omdat, zo zie ik nu, ze niet achter de hoofdsteunen zitten (Carrera GT, Boxster Spyder). Nee, doe mij maar de coupé
@StijnB: dat zou idd wel eens mee kunnen spelen! was me nog niet eens echt opgevallen :) lijkt toch een beetje.. verkeerd geplaatst..
Wow, ziet er zekur goed uit!!
Ik vind het top, zo met bobbels achter de hoofdsteun, geeft eenmooie lijn aan de auto
Het zijaanzicht is veel mooier dan bij de coupe.
Mooie auto, alleen ik vind de coupe mooier. Die bobbels achter de hoofdsteunen zijn echt lelijk!
toch houden ze het nog spannend… te weinig beeld van de auto met gesloten kap. Ziet er volgens mij erg smakelijk uit!

Lekkerder dan de coupé… :P
@Alwood: Hierzo een filmpje van het dak dat open en dicht gaat http://www.458spider.com/english/#/videos
eindelijk weer een doel om voor te leven.. ;-)
Geweldig mechanisme en leuk speelgoed, alleen wel voor het verkeerde model ( thans één van de lelijkere die ferrari aanbiedt ). Ik ga er wel vanuit dat hij in spider ( met open kap ) in 3.5 sec accelereert.
Prachtig! Beeld je eens in, op een warme zomerdag in dat ding (moet je waarschijnlijk wel voor naar het buitenland), met dat krankzinnige geluid achter je. 8)
Qua looks heb ik het toch niet zo voor die wagen. Qua prestaties des te meer.
Hmm, enigszins jammer van die twee bultjes maar ja. Verder is ie nog altijd zo’n 100 kg lichter dan wat Alfa Romeo bij hún Spider voor elkaar krijgt!
wat een ongezellig ding ..

lijkt me sterk dat je zoiets voor jezelf koopt ..
meer dat je em voor de buurman koopt ..
@lincoln:

Uhm een Mercedes, BMW of Audi koop je voor je buurman. Ferrari is buitencategorie waar menig merk niet aan kan tippen. Dus nee dit is niet voor je buurman met zn fiat daihatsu.
@bempi:
Mercedes ,BMW en audi koop je omdat je van kwaliteit houdt.
Een ferrari koop je voor het gevoel en de herrie.
Want het is nog steeds een opgevoerde fiat
@bohica:

Alsof Ferrari geen kwaliteit biedt. Laat me niet lachen hoor.
@bohica: ja superkneus en een faudi, porsje en lambo zijn gewoon een opgevoerde vag. Nu weer lekker slapen en snaveltje toe.
@bempi:

Audi/BMW/MB worden niet gekocht maar afbetaald ..

en daar is de buurman met zijn fiat daihatsu helemaal niet van onder de indruk ..
@lincoln: Heb gewoon voor die van mij in 1x betaald hoor, en nee hij is geen 10 jaar oud, en nee ook geen 200k op de teller… :D
@kaasboerin: 9 jaar oud en 190k op de teller ? :P
@kaasboerin:

da,s serieus knap ..

ik geloof dat de gemiddelde “aanschaf” prijs van een auto vandaag de dag zo rond de 40 rooitjes lag ..

en geloof niet dat correspondeert met de gemiddelde bankrekening in positieve zin ..
@lincoln: Nee niet nieuw joh, een 3 serie van eind 2006, 80k op de teller. Hij was iig tussen de 17-20 rooitjes… Niet geleast dus ;D
@kaasboerin: 20 jaar en 17-20k af kunnen tikken? Neem aan dat je nog bij ouders thuis woont?;)
@joosthoeve: Bent heus niet de eerste die dat zegt hoor :)
Nope, erg veel gewerkt sinds jong, (werk nu 2 jaar vast) alleen maar gespaard. En ja, maar daar komt binnekort verandering in.
@kaasboerin:

zo .. dat zijn “bijzondere” prioriteiten voor iemand van jouw leeftijd ..
@lincoln: Ofnie
@kaasboerin:

ik had toen ook aardig spaargeld ..
maar heb nooit meer dan 1 derde van mijn kapitaal aan auto uitgegeven ..

maar dan wel minimaal 5 stuks ..
allemaal leuke meuk .. en zeker geen serieuze meuk ..
@lincoln: Niet m’n gehele kapitaal hoor – dat zou niet verstandig zijn met een BMW, als er wat kapot gaat dan zou ik dat niet kunnen financieren? (Bijv. de computer, 2,5 rug.) Heb ook mooi werk weten te bemachtigen dus dat is goed, de verzekering is natuurlijk ook een pain in the *ss (2,7k) Maarja laatst kwam ik van ’t werk af en dan tref je toch flinke schade aan de auto zonder briefje, sta je dan. En natuurlijk maandelijkse boetes. En daarbij doe ik ook redelijk veel modificaties, waarbij alles OEM, dus ook vrij prijzig. Maar ja, het is dan ook een grote Hobby van me.
@kaasboerin:

nou jongen .. ik vind het knap ..
een hoop lef om in 1 keer zo,n bedrag stuk te slaan op jouw leeftijd ..

1 ding is duidelijk .. wij hebben een totaal andere opvoeding genoten ..
@lincoln: Zal dat sarcasme zijn of zou Lincoln dat menen? Ik zal het wel opvatten als een compliment – dank U heer :)
@kaasboerin:

sterker nog ..
ik zal mezelf nooit een serieuze auto gunnen ..
zelfs niet met een miljard op zak ..

het moet allemaal net effe een beetje “canavalesk” ..
en ons verschil van besteding ligt 100% aan opvoeding ..

en yep .. je mag het als compliment opvatten ..
want sparen is altijd voor iedereen van elke leeftijd een prestatie ..
@lincoln: Jaja, maar een 2 liter… Maar goed ben ook nog erg jong he :(
@lincoln:

Schijn bedriegt.
@bempi:

klopt .. dat is dan ook de enige eigenschap van “schijn” ..
@bempi:

anyway ..
ik zou me er niet in kunnen voorstellen ..
afgezien van de prijs vind ik het een ongezellig apparaat ..

en dat heb ik bij elke auto waar ik geen impuls van krijg om em te wassen ..
@lincoln:

Leg je buurvrouw erop. Misschien krijg je dan de impulsen :D .
Wat een pracht auto. Van de zijkant ziet hij er zo strak uit.
En die motor kap ziet er echt gaaf uit.
Ben benieuwd naar het geluid. Kan niet wachten om hem in het echt te zien.
@ascari15: ja, met het dak toe heeft hij een heel mooie coupé lijn.
@ascari15: meer technische specificaties om uit je hoofd te leren ;)
Nope, ik vind hem niet mooi.
Coupe is stukken fraaier.
De dakconstructie is zo zwaar afgekeken van de Renault Wind!
Ik had liever een stoffen kapje gezien zoals de concurrentie: de Gallaro spider. Die heeft tenminste ook een platte achterkant zonder nutteloze hobbels.
Vind de 430 Scuderia 16M een stuk mooier! Doe mij die maar en deze als coupé :P
Geef mij toch maar de versie waar ik een vast dak boven mn hoofd krijg :D
Die achterkant, geil.
Ik durf geen filmjes meer aan te klikken……….want heb al nachtmerries van Opels Astra Sports Tourer die me achtervolgen!!!!!!!!!!
@bowie: liever een ‘sports’ dan zo’n eco ding van eerder eeuwige reclame’s .. :P
@bowie: Dit is de nieuwe Opel Astra Sports-Tourer, boordevol slimme inovaties en flexibele systemen.
Met een laag brandstof verbuik, en slechts 20% bijtelling.
Stel nu jouw opel Astra Sports-Tourer samen!

Mwuhahahahaha!
@Ruben00: hahhaa +1
@Ruben00: HAha, daar kan geen “SAW” tegenop!!
Wat een beauty!
doe mij de dichte maar :)
Wat een top auto weer! Zeker een aanrader om even op http://www.458spider.com te gaan kijken Hier kan je oa het geluid horen en opslaan :D
Ik heb er even over nagedacht, maar ik wacht toch nog even op de (gesloten) Scuderia-variant…
@pjotr: ik doe met je mee
Toen ik de eerste “foto’s” zag, had ik iets van mja…
Maar het filmpje heeft me echt overtuigd. Hij is prachtig ! Ferrari is zooooo goed bezig de laatste jaren. Ben benieuwd hoe de opvolger van de Enzo er gaat uitzien.
Jammer om Ferrari’s feestje te bederven, want dit is dus niet de eerste auto met middenmotor en hardtop. Ze zijn de Diablo roadster vergeten en nog ouder: de Treser Roadster. http://www.audistory.24max.de/old1/etresroad.htm
Nu doet de auto me een beetje aan de 308 GTS denken en dat is een compliment.
ik vind hem erg vet! ik moest wel even wennen
lelijk. zit de designer de laatste 3 jaar aan LSD of..
Ik zie het filmpje van het dakje nu pas. A la 575 Superamerica dus, met het verschil dat deze wel onzichtbaar wegzakt. Leuk gedaan. :)
Eindelijk, mijn droomauto:-)
@spotu2: Dus terwijl jij daar al tijden van droomt wacht je tot iemand anders het ontwerpt ? zo word je nooit rijk he :P
Heey! Het valt me eigenlijk nu pas op dat de achterbanden vele malen dikker zijn dan de voorbanden. Dat ziet er wel een beetje raar uit?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).