RSC Raptor GT – 2800 pk, 600 km/u. Echt waar.

Auteur: , 106 Reacties

Beep beep beep!! Wat is dat? Oh dat is onze bullshit-detector die af gaat. De Duitsers van Rotary Super Cars (RSC) komen weer met wat nieuws aanzetten. Naast de 1.200 pk sterke Predator GT hebben ze hun Raptor ook weer afgestoft. En hij krijgt *proest* 2.800 pk. Wat een clowns.

Ik heb de heren achter RSC nog nooit gezien, maar ik vermoed dat het Star Trek-liefhebbers zijn. Een gebrek aan fantasie hebben ze in ieder geval niet. Hun Raptor heeft volgens hun eigen specificaties een 5,2 liter grote, quad-turbo, 8-Rotor wankelmotor aan boord die 2.800 pk en 3.500 Nm levert. Alleen bestaat hij alleen nog maar op papier. Gelukkig hebben ze een teaserplaatje onthuld, dus nu hoeven we alleen nog op het productiemodel te wachten.

Een gokje wagen over wanneer we kennis mogen maken met de Raptor kan in de comments. Degene die er het dichtste bij zit wint een bordje gebakken lucht. En hoever zouden ze met de Predator zijn? (Rotary Supercars, via WCF)



106 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Ik zou zeggen “Zodra Duke Nukem Forever uitkomt” maar helaas gaat die grap niet meer op :S
Zat inderdaad nog op een dergelijke vaporware-grap te zinspelen, maar dat gaat niet meer helaas!
@sir_smokalot:
Diablo III dan maar? ;)
Het grappige is dat als ze een betrouwbare 5.2 liter 8rotor voor elkaar krijgen dat die 2800pk zo idioot nog niet eens is… helaas wel een stevig technische uitdaging
-=edit: check=-

fototje doet me denken aan zonda ? leuke cijfers, maar eerst zien dan geloven..
@dennisr: o mij aan een gallardo
wat is een wankelmotor en wrm zou die meer dan 1000 pk’s moeten kunnen leveren danzij al dat gefluit onder hun motorkap….??
@bigcar: zoek eens naar 787B op youtube.. Dat is een wankelmotor, 800pk uit die race-engine.
@jzaero: en dat was met begrenzer.
@rotarypowah: enkel door de 787B hebben wankelmotoren al bestaansrecht! Echt wat een geluid, niets overtreft dat !
@rotarypowah:
en ook ‘slechts’ een 4-rotor
@bigcar:
klinkt als een F1, hebben die ook wankelmotoren? :p
@startech:
was bedoeld @jzaero
@startech: Nee hoor die werken toch met high revving V8’s, maar dit klinkt velen malen beter dan een F1.

http://www.youtube.com/watch?v=Ymxdps7_Gq8&feature=related

Waar een F1 dit geluid pas bereikt bij 15.000 toeren plus, haalt deze het al bij 7000-8000 toeren. Max revs die dit monster kan bereiken is 10.000 toeren, moet je nagaan hoeveel pk hij haat uit een relatief laag aantal toeren!

Dit is deze auto stationair

http://www.youtube.com/watch?v=9675TKafw3g

En wanneer hij voorbij komt

http://www.youtube.com/watch?v=s0DNpG8xAK4&playnext=1&list=PL15938F5FD225AC12
@bigcar: wikipedia is your friend. Geen cylinders. Geen kleppen. Geen distributie. Zo je wilt een 1-takt motor. Al is 2-takt beter te verdedigen.
Een schijf die veredelde achtjes draait in een verbrandingskamer.
Kortom, veel anderserlijkerder dan wat er verder rondrijdt. Tot vorige maand in serieproductie als RX8.
@mout: *cilinders, cylinders is Engels.
@SimonMc: I stand korrektud! :P
Ag joh lekker laten gaan xD
Als ze dit werkelijk voor elkaar krijgen, en dan ook nog eens de mensheid zo gek krijgen dat dit veilig de weg op kan.. dan ben ik benieuwd waar Buggati mee komt, die wouden immers wederom de snelste auto bouwen..
@dennisr: met een nieuwe poster denk ik!
Ik gok dat ie op 1 april uitkomt (ha. ha.)

2800 pk’tjes zijn er wel heel veel he? Ongeveer 1600 meer dan een Veyron Supersport. Dus flink meer dan het dubbele. Ik zie het niet gebeuren. In ieder geval niet in een auto
Tegen de tijd dat ze dat voor elkaar hebben denk ik dat we toe zijn aan de Golf XIII, al zal die waarschijnlijk wat betreft uiterlijk veel lijken op de huidige Golf VI :-)
krijgt niet eens bevoegdheid om op de weg te komen. hopelijk wel 4wd anders heb je toch hele erge kans op wheelspin in 7de versnelling xd
@maxx1: Misschien wel 10Wheel Drive!
En bovenleiding
En rails
@mout: haha of vleugels
@maxx1: Nee, da’s Always
Ik ben wel benieuwd hoe dat ding dan zal klinken, ALS die ooit gemaakt wordt natuurlijk.
pfff wat een debielen.
alleen al die acceleratietijden op hun website.
ik denk dat bij elk stoplicht sprintje jeknockout gaat door de g krachten want van 0 naar 100 gaat in 0.9 sec en van 0 naar 600!!! gaat in 7 sec…..
poe poe, misschien is dit wel een geschikte auto voor de ghostrider mocht hij ooit verongelukken en in een rolstoel belanden.
kan hij voortaan in deze vierwieler knallen. rotterdam/amsterdam in 5 min????
@jermir:

De ghostrider is al dood…
Denken die ingenieurs eigenlijk wel deftig na als ze dit claimen? Ze hebben blijkbaar ook geen schrik voor gezichtsverlies.
@adyton: theoritisch ook :) in praktijk kan het niet
@KaCh1ng: Als ze het bedoelen zoals bij de Veyron dat hij theoretisch zoveel levert, maar de helft of zo (weet het niet meer precies) aan warmte verloren gaat. Ja natuurlijk. Zo gaat het dan wel. Maar zo wordt nu eenmaal niet gerekend he. Het is wat je onder je voet hebt dat telt. Niet wat hij doet in optimale omstandigheden in een lab.
@adyton:


Als student ingenieur kan ik je vertellen dat onze kennis van de natuur verre van toerijkend is om iets perfect te kunnen uitrekenen.

Onze modellen zijn echter wel goed genoeg om vrij nauwkeurig te kunnen berekenen wat er waar gebeurt.

Als je genoeg tijd hebt of een krachtig genoege computer kan je tot op de milijoulles gaan berekenen wat de W16 van de veyron aan warmte verliest en wat z’n vermogen is.

Over een wankel is wel iets minder bekend dus ik heb zwaar m’n twijfels bij de claims die ze hier maken. Maar geef ze een paar miljoenen en laat ze wat tests doen en van die claims kan je zeker zijn.

Of het ook effectief een goed ontwerp blijkt te zijn weet je dan nog niets. Een computer houd alleen rekening waar je zelf rekening mee houd. Vergeet je ergens uitzetting door warmte of compressieverlies door slijtage ofzo mee te rekenen,… Dan is de werkelijkheid iets anders (maar 5minuten 1000pk ofzo, waarna alles ontploft) maar je kan toch verdomd veel nauwkeurig uitrekenen vandaag de dag.
@Hupke: Ik doe ook ingenieursstudies hoor. Wel beginnend, dus heb er ook wat verstand van. Maar deze cijfers zijn puur theoretisch. Niet praktisch.
@adyton: Ik geloof dat we maar een clubje moeten beginnen hier op AB, tenzij je IO doet ;)

0,9 0-100 kan eenvouding qwa vermogen… alleen jammer dat de banden dat niet houden. Het voorspelde vermogen is ook niet eens zo gek, heb net even snel lopen rekenen en ze hebben de “kappa’s” best aannemelijk gekozen alleen een redelijke compressie verhouding :S

maar ik wens de jongens succes en dan zie ik deze in 2050 wel rijden
@adyton: Bij de Veyron verschijnen wel degelijk ca 1000 pk aan de krukas. Er zijn wat transmissieverliezen, maar het zou me verbazen als daar aan de wielen minder dan 900 pk van overblijft.
Warmteverlies is er, maar die zie je niet in het opgegeven vermogen terug.
Als je uitrekent hoeveel energie er (als brandstof) de motor ingaat, dan zie je ca. 30% daarvan terug als vermogen aan de krukas. 30% wordt als warmte via de radiatoren afgevoerd, en 30% via de uitlaat.
@zounds010: Ja inderdaad 1000pk aan de krukas maar de motor produceert theoretisch eigenlijk veel meer. Maar ik heb de aflevering van Bugatti op National Geographic gezien en daar claimden de ingenieurs dat de motor in labo omstandigheden rond de 3000 pk levert, maar slechts 1000pk overblijft door warmteverlies. Dat is iets dat weinigen blijkbaar weten.
@zounds010: http://www.youtube.com/watch?v=t2OHLqDXfIs

Kijk rond 8:40. De motor levert weldegelijk 3000pk. en 2/3 gaat verloren aan warmte.
@adyton: Uhuh. Dat is dus precies wat ik zei. 30% van de energie die erin gaat wordt omgezet in beweging (1000 pk aan de krukas), 2/3 verdwijnt als hitte.
Niemand in de autowereld zegt dan dat de motor 3000 pk produceert, dat is een bedenksel van die NG-programmamakers.
@adyton: Wist ik niet…
@adyton:

regelrechte onzin ..
denk dat de commentator niet het verschil weet tussen peekaa en energie ..
en jij waarschijnlijk ook niet ..
@adyton: AAAAAAAAAAAAAARGH! Niet dit weer!!!

Zoals lincoln zegt, pk en energie is niet hetzelfde. Die motor heeft nooit 3000pk gemaakt en zal ie ook nooit gaan doen. Marketingbullshit.

En zelfs al zou het kloppen, dan geldt het voor elke auto. Dus je suffe diesel Passat heeft dan ook opeens “330” pk. Dan heb je dr nog niks aan.

Maar het klopt gewoon niet. Pk is vermogen, vrijkomende energie is NIET vergelijkbaar/omzetbaar naar vermogen.
@adyton: En serieus gast, dat jij als student ingenieur dus niet weet dat je energie niet zomaar kan omrekenen naar een totaal ander begrip zegt een heleboel.

Je hebt nog tijd voor een carriereswitch.
Ik had het met een dubbele Veyron SS motor gedaan. Maar dan zou de auto waarschijnlijk nog groter worden dan een Exelero.. :P
Wanneer? Vast en zeker met Sint-Juttemis.

Wat heb ik nu gewonnen?
@SimonMc: Jammer je bent niet de eerste :-)
Komt tie met vleugeltjes ?
Ja hoor… van 0-100 in 0,9 seconden… moet je dan een straaljagerpilotenpak aan ofzo?
Trouwens als Bugatti al zoveel problemen hadden om de Veyron te ontwikkelen. Hoeveel gaat dit dan kosten, willen ze dit waarmaken? Dat is voor zo een klein bedrijfje nooit mogelijk.
@adyton: Inderdaad een goede redenering. Achter Bugatti zit VAG, een van de meest succesvolle autobedrijven met de modernste technologieën. Vergeleken met hen is RSC een stel amateurs die een go-kart maken in hun garage…
@xilver: Apple is ook in een garage begonnen….
@amateur: Een pc bouwen is 1 ding… een auto vergt al veel groter budget, maar toegegeven er zijn uitzonderingen op de regel.
@amateur: ja, en na hoeveel jaar waren ze succesvol? Spojker is ook in een garage begonnen
@adyton: en welke bandjes gaan ze hier voor moeten ontwikkelen.. denk dat die het na enkele seconden al begeven.. totaal onzin.. tenzij ze de wagen laten zweven … en aan de realiteitszin van de heren te lezen denk ik dat ze dat ook wel geloven ….
@tborre: Van banden heb ik weinig verstand. Maar die wagen daar op de zoutvakte die meer dan 600km/h reed toch ook op speciale rubberen banden. Maar die zijn niet straat legaal waarschijnlijk? Tja dat zal ook een moeilijke opdracht worden dan.
Zulke lui moeten minder praten en meer bouwen… trekt een beetje op die mensen van de Venom GT … veel praatjes maar nog altijd niets laten zien. Koenigsegg en Bugatti die zeggen niets maar die bouwen gewoon, en het resultaat mag er zijn. Kunnen die anderen wel iets van leren. Op het eerste dacht ik dat het weeral Amerikanen zouden zijn met grootheidswaanzin, maar blijkbaar hebben Duitsers hier ook soms last van.
@xilver: Koenigsegg blijft toch een ongelofelijke verbazing he. Zij leveren tenminste resultaten. En dat op een relatief korte tijd. Ik wil gerust nieuwe bedrijven een kans geven, zolang ze realistisch blijven.
Toegegeven. Ik heb er wel meer vertrouwen in een Duits bedrijf dat hoge cijfers claimt dan een Amerikaans bedrijf
@adyton: Dat is een feit, Duitsers zijn over het algemeen iets meer vastberaden en bovendien zotter ;-).

Als Koenigsegg beweert dat zijn wagen (Agera R) sneller is dan een Veyron SS, hoewel ze geen track hebben om het te testen, dan lijkt mij dit heel aanneembaar (en ik ben een Veyron-fanboy ;-)), als een Amerikaan dit zegt dan kijk ik al niet meer om.
@xilver: Ik hoop dat ze eens de kans krijgen. En dat ze het dan ook zullen waarmaken. Anders zou het ook jammer zijn van de grootsprekerij. Maar dat ligt niet echt in de aard van Scandinaviërs, dus ik heb er ook wel vertrouwen in.
@xilver: Koenigsegg is Zweeds vriend…
@Svenska_Aeroplan_AB: Schaam je hard…..
Leuk zo’n idee, maar waarom niet gelijk de straalmotor van Batman? 10.000 pounds of thrust, ook heel exclusief… Wacht ik schrijf het uit op papier, maak een zwarte foto met 2 ikea ledjes en hoppa! Eeuwige roem op AB!!
Performance:
0-100 km/h < 0.9 sec
0-200 km/h < 2.7 sec
0-300 km/h < 3.6 sec
0-400 km/h < 4.8 sec
0-500 km/h < 6.1 sec
0-600 km/h < 7.0 sec

Over onmogelijk gesproken… Dit lijstje zegt genoeg, dit is een fictioneel bedrijf.
@Cantago:
Inderdaad. Hoe willen ze de kracht op de weg brengen om de auto in 0.9 seconden van 0 naar 100 te brengen? Er is geen band ter wereld, ook niet met quattro, die dat gaat trekken.

Er is namelijk ook geen enkele auto die van 100-0 gaat in 0.9 seconden. Als er al ABS op je auto zit knalt die er in, en anders eindigt het hele verhaal in 1 grote spin.

Lekkere engineers die daar al niet eens over nadenken. Wat een fantasten.
@tss68nl: ABS komt erin als je remt, niet als je optrekt.
Een top-fuel dragster rijdt dat soort tijden.

Er bestaat een auto die in 1 seconde van 0-100 gaat, dit is een “Lotus7/donkervoort”-model met 2x Kawasaki ZXR-1200 motorblokken voorin. Tiff Needell heeft er ooit in gereden.
@av_diver:
Joh. Ik had het toch ook over 100-0? Dat doe je meestal met je remmen hoor ;)

Dat vergelijk trek ik, omdat remschijven doorgaans meer remkracht hebben dan de banden aan kunnen, en je dus uit die cijfers af kan leiden wat je banden maximaal aan versnelling (positief of negatief) op de weg kunnen brengen.

Ter vergelijk…een Atom 2 doet er 3.8 seconden over 100-0…
@tss68nl: Een iets of wat Atom doet 0-100 in 2.8 seconden.

Red Victor One is ’s werelds snelste straatlegale auto, en doet 0-100 in 1 seconde. Die heeft 2200 pk.
@av_diver: Klopt ja, caterham achtig ding met 2x een ZX-12R motorblok voorin. Leuk bakkie.
@tss68nl: Er doen er zoveel 100-0 in 0,9 seconden!
Youtube staat er vol van – onder ‘Euro NCAP’…
Crashen tegen een boom lijkt me gezonder dan sprinten in een voertuig met zulke cijfers.
Dit is wel bullshit, bij zo’n grote wankel motor mag je ondertussen een olietank meenemen groter dan de benzinetank.
Als je nou 3 V6 motor aan elkaar bouwt kom je rond de 7 of 8 liter uit en dan 12 turno’s op knalt dan heb je toch ook 3000 pk? Waarom zou een auto willen die dit heeft? Kan je toch ook niet op de weg kwijt, ja launch control en 4×4 met 490mm18 inch jetsers er onder ofzo?
@mightymike: 18 inch is nie zo groot hoor
@mightymike: het is trouwens 21″ voor en 22″ achter zie ik net
Dus ze bouwen eenntop fuel dragster die straatlegaal is… Leuke service intervallen krijg je dan: twee stoplichtsprints = revisie
@CBR600rr: lol
@CBR600rr: hahaha
@CBR600rr: top fuel dragsters hebben meer dan 2x zoveel vermogen ;)
@NLBUURMAN: Je moet wel een beetje om je CO2 uitstoot denken, vriend ;)
@CBR600rr: nee, dit wordt een zuinige auto :) rotaries willen nog wel eens een slok olie, laat staan benzine :P gemiddeld meer toeren = (meestal) meer verbruik
100% / 50 quinquagintaquadringentilliard ^ 14 googolplex = de kans dat deze auto werkelijk in productie gaat en de beloofde prestaties zal gaan leveren.
Gewoon een sarcastische grap.

Maar de vraag is aan wie die grap gericht is?
Dit geloof je toch niet? Wanneer hij komt? Nooit!
RSC heeft zijn doel al bereikt… kijk iedereen er over praten…. STOPPUH laat RSC maar eerst bouwen en dan gaan wij oordelen want dit is allemaal gratis promotie voor nix… en dus voor ons ook verspilde moeite zo net voor het weekend!
@Artijn: ja idd want hier zitten ook echt potentiële klanten van dit soort auto’s…… Welcome to the u s of a
Verfrissend tussen alle hybride, electrowaggies, CO2 kampioenen etc wat we de laatste tijd zien.
Laat me raden, wanneer zullen we hem zien? NOOIT!
Mooi man. In een kwartiertje van Bunde naar Bottrop.
Als die Nederlanders en Ossies niet links blijven plakken.
Lachwekkend :D
Maar als je er even bij stilstaat, nog niet zo gek!
De inhoud van een wankelmotor X2, kan je vergelijken met die van een gewone benzine-motor. Race-wankels zelfs X3.
Dus Veyron Quadturbo 1200pk/8L.
Dus kan die RSC Raptor ongeveer 2400pk er uit halen.
Koppel weet ik niet hoe dat te vergelijken valt.

Het enigste dat ik weet is dat ze véél warmte-issue’s gaan hebben! +-2500pk & 3500Nm, dat produceert véél wrijving en hitte.

Als ze tot het bouwen komen, en ze halen 1700pk, dan mogen ze al een gat in de lucht springen.

Wegens gebrek aan identiteit en dus ook aan bekendheid en geld, verklaar ik dit project gedoemd om te mislukken.
Toch zou ik graag een supercar zien met een rotatiemotor. Lijkt me alleen voor het geluid al gaaf!
@dunhozzie: En ja, de Mazda LM auto is gaaf
Bij de Veyron hadden ze er 200 pk bij gedaan voor een snelheidswinst van nog gen 10 km/u. Dat 600 km/u-gedoe is dus pure onzin.
http://content.beau-coup.com/prod/2525/icons/race-car.jpg

Hier alvast een teaser van mijn nieuwe auto, de Barry Broezer 9.0.

Hij bestaat alleen op papier maar heeft 9.000 pk en een topsnelheid van 880 km/h. Verwacht binnen kort een teaser filmpje!!
@barryb:

Waaauw!!! Waar kan ik investeren? Dit word gewoon het van het. :lol:
@Hupke: Ik denk dat mijn project geloofwaardiger is en impressionanter: een halfmiljoen PK, god knows hoeveel Nm/koppel en een topspeed van 1,9^12 km/sec. Laat die centjes komen!
http://fotos.marktplaats.com/kopen/e/17/sEmOrzavQ7zwkGKzcVHUYg==.jpg
2800 pk? lol! hoor ik daar 5000 pk’s in de verte? ja echt! (ik woon vlakbij de dragstrip/vliegveld Drachten, waar momenteel NK-dragraces zijn), jammer dat de EK-rijders er niet bij zijn, anders was er 8000pk per auto ongeveer. daar verbleekt dit bij.

is er overigens al eens een keer zo’n grote rotary engine gemaakt?
Het grappige is dat wij het er hier nu wel over hebben. Ik zeg dus: gebakken lucht of niet, missie geslaagd!
ik denk mss in 20 jaar
Aangezien dit 4x een RX8 motor is (qua inhoud en rotors) zou je verwachten dat je uitkomt op 4 tot 5 keer het maximale vermogen van een RX8. De straatuitvoeringen komen zelden boven 300pk uit.. maar er is wel een drift RX8 met 530pk en er zijn meerdere projecten voor de straat die ruim 360pk ophoesten. 2800pk lijkt me heel erg veel. 1800pk zie ik misschien nog wel gebeuren. Anyway we’ll see.
Voor de verandering maar eens een serieuze opmerking:
Volgens de Mazda Motor Museum site zou de Mazda 787B motor maximaal 930pk leveren en het maximale aantal toeren is 10.500. EN dat uit 2616cc. Vergeet niet dat we praten over begin jaren negentig. De techniek staat niet stil lijkt me. Hoe onrealistisch is dan een 2800pk anno 2011?

Als we kijken naar acceleratie: een huidige Formule 1 auto gaat van 0 naar 100km/u in iets van 1,7 seconden als ik me niet vergis en BAR Honda heeft in het verleden over de 400km/u gereden met hun F1 op Bonneville. OK, die Honda F1 heeft geen wankelmotor maar toch….
Om naar de 0,9 seconden te gaan zal je uiteraard wat meer moeten doen dan alleen wat extra pk’s. Onder andere veel downforce en een laag gewicht zijn van groot belang. In theorie moet een F1 ook onder de 1 seconde naar de 100km/u kunnen maar het fenomeen “grip” is ook van vrij groot belang :-)

In minder dan 1 seconde naar de 100km/u zie ik ook niet ZO snel gebeuren maar het vermogen is best haalbaar lijkt me. Of je met dat vermogen vervolgens een motorblok hebt wat je op een bruikbare en betrouwbare manier in een auto kwijt kan, DAT is andere koek.
Kijk naar het vermogen van Top Fuel Dragsters: 7000+ pk’s en die gaan nog sneller naar de 160km/u (ja: 160!) dan 0,9 seconden :-) Helaas is dat ook het enige wat ze kunnen: op een recht stuk weg even heel snel optrekken tot dik 500km/u en dat is het dan wel. Langer dan 10 seconden op volle power houden die Dragsters het ook niet vol: overhitting is het gevolg en dat is hier al vaker aangekaart. Een groot probleem is warmte of meer hoe je warmte aanpakt.

Al met al is er voor RSC nog wel wat werk aan de winkel denk ik ;-) Maar wie dacht er in de jaren ’80 dat er jaren later een auto als de Bugatti Veyron op de markt zou komen voor particulieren? Een auto met 1000+ pk die meer dan 400km/u haalt EN op de openbare weg mag rijden? Sterker nog: een auto die juist niet voor het circuit is ontwikkeld!

Ik zeg: voor nu zijn de plannen van RSC nog wat te enthousiast maar over 10 jaar zou het best eens realiteit kunnen zijn :-)
@Woestijnridder: Mooi stukje tekst. Maar dit blijft toch een heel moeilijke zaak. Vooral als het de bedoeling is dat deze Raptor een goede racer of laat staan straat legaal moet zijn. Tot 400km/h geraken is 1 ding, 600 is nog iets helemaal anders. Zoals je zegt is een laag gewicht heel belangrijk. Deze motor zal waarschijnlijk veel te groot en te zwaar worden. Als je elk onderdeel apart bekijkt, zou het mogelijk kunnen zijn. Het is zeker mogelijk zo een vermogen te leveren, het is zeker mogelijk 600km/h te rijden, het is mogelijk zeer snelle acceleratie te hebben, maar al deze factoren hebben ze tot nu toe nog niet kunnen combineren in een goede sportieve 2-zits wagen die goed bochten kan nemen.
Deze cijfers zijn gewoon iets te extreem en is voor zo een bedrijf niet haalbaar. De kosten voor onderzoek en ontwikkeling zijn enorm.
Dus het is een combinatie van factoren dat dit project heel onwaarschijnlijk maakt.
Op zich heb je wel gelijk, en ik snap je redenering. Maarrrrr, met alleen theorie kom je nergens! En dit bedrijfje heeft nog niks gepresteerd en komt met de ene na de andere wilde theorie… Ook Bugatti, en Koenigsegg zijn op eem gegeven moment gewoon begonnen met de praktijk. Dan mag je meepraten!
@Svenska_Aeroplan_AB: de motor lijkt me niet onrealistisch , maar hoe gaat zo een klein bedrijfje geld vinden, voor het ontwikkelen van 600 km/h (als dat al mogelijk is, straatlegale banden die dat kunnnen) ,versnellingsbak , remmen , ophanging , chassis ,koppeling, carroserie,… en na de ( in mijn ogen onmogelijke voor een bedrijfj zo groot als je lokale kruidenierszaak ) ontwikkeling, moete ze ng winst kunnen halen uit dat ding ook ! , komaan zeg , van de andere kant kan ik nieuwe wankels alleen aanmoedigen en ik hoop dat deze er komt.
ik hoop dat rsc hier over 3,4 of 5 jaar kan posten bpc , jij omhooggevallen zatlap , we hadden ,gelijk ,
maar ik vrees dat ze dit nooit zullen kunnen doen …
@bpc: Inderdaad. Eigenlijk haalt iedereen hier steeds dezelfde argumenten aan.
Al die zaken moeten de ingenieurs van RSC toch ook weten. Het feit dat ze dit durven in de wereld sturen moet toch zijn dat ze er sterk in geloven. Anders is het een domme bende fantasten bij elkaar. Zowiezo ziet hun project geen levenslicht, want ze gaan nooit investeerders vinden gek genoeg om dit te financieren. Dit wordt gewoon een put waar al je geld in verdwijnt.
Voorlopig hou ik het ook op mijn veronderstellingen, maar zou blij zijn het tegendeel bewezen te worden.
hmmm wie wil er eigenlijk in 0,9 naar de 100?? Als je dat zonder hoofdsteun doet ligt je hoofd op de achterbank! Laatst meegereden met een R8V10 en geloof me 3,9 is al killing!
Donkere foto… Zouden ze hem veranderd hebben zodat ie niet meer zo op een Ferrari lijkt?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).