Goed. Inmiddels weten we precies hoe de nieuwe dichte Porsche 911 (aka 991) eruit ziet, maar aangezien we Porsche een beetje kennen weten we 100% zeker dat er nog een aantal andere carrosserievarianten komen. Wat dacht je bijvoorbeeld van een open 911? We hebben al wat spyshots gezien en photoshopper theophiluschin is zo vriendelijk geweest om een impressie te maken. Is het wat?
De Porsche 911 Carrera & Carrera S met vast dak zullen we kunnen bewonderen in september tijdens de IAA van Frankfurt, maar op de open variant van de 991 zullen we nog even moeten wachten. Met een beetje geluk zal die eind 2011 onthuld worden op een Amerikaanse beurs en als we “pech” hebben zullen we moeten wachten tot Genève begin volgend jaar. (via: theophiluschin.com)
Ben je nog niet helemaal Porsche 911 moe? Dan heb je wellicht interesse in de promovideo die Porsche gemaakt heeft voor de nieuwe generatie 911. Die video kan je hier bekijken:
Ben ik nou gek of is dat ding er al 25 Jaar.
@x7phenom:
Ik ga voor optie 1.
@x7phenom: Optie 3: allebei
@x7phenom: Kom met wat nieuws.
@993turbo: De ironie overheerst in uw reactie.
@piebepost: hahaha, inderdaad :)
ziet er goed uit hoor! toch wel een hele gave porsche, werd de laatste tijd wel een beetje porsche moe.. maar ik zag gister op tv hoe de 991 gemaakt werd, elke versie kwam even voorbij (de 997 nog) en werd er toch wel even vrolijk van :D
@dennisr: 991 moet 911 zijn :) begint moeilijk te worden :P
Heb je daar photoshopper theophiluschin voor nodig?
Een kind krijgt dat nog wel voor elkaar.
@amateur: morgen zien we jouw shopje begrijp ik ?
@amateur: Hij is echt een van de betere Photoshoppers. Levert heel deftig werk af.
@adyton: Behalve bij coupé’s. Die durven er nog wel eens lomp uit te zien…
@Esprit_de_Flandre: Ja idd. Maar ik had het eerder over zijn techniek en hoe realistisch ze eruit zien. Ik kan me ook niet altijd in zijn ontwerpen zelf vinden. Vooral dat hij steeds Shooting Brakes van alles wil maken.
Nee maar zeg, dit is wel een héle knappe impressie zeg! Ik ben diep onder de indruk, dit zou weleens heel erg kunnen lijken, hahahaha. Ja. Dus.
Niet echt onder de indruk dus, hoe wil je een 911 zonder dak er dán uit laten zien… stelletje mafketels, is er nog niet genoeg Porsche ‘nieuws’ ofzo. Sjonge jonge.
@stationcar: als je het niet wilt weten.. dan kijk je toch niet ? beetje dom.. ?
@dennisr:
Niet dom, er wordt specifiek gevraagd of je al dan niet Porsche moe bent, en dat ben ik ja, dussss. Vandaar.
@stationcar: tuurlijk, tuurlijk.. maar het ging mij dan ook meer om je laatste zinnetjes.. niet echt een nuttig antwoord op die zo belangrijke vraag..
en
ik denk dat deze er echt niet ver naast zit…
@bpc: :mrgreen:
Hij lijkt er helemaal niet op – want ik mis de LED-stripjes
@mout: aaah je hebt gelijk beginnersfout b-van me :( ledjes is natuurlijk premium, de golf 3 van mn buurjongen heeft ze ook
lijk wel een boxter

@Flamingo: Ja, maar een echte kenner ziet het verschil.
Maar dan moet je wel heel goed kijken.
Wanneer deze met 250 km/u voorbij komt zie je het niet, maar een kenner zie dat wel.
Slim he van Porsche.
@Flamingo: Yup, allebei rood…
O god, @dennisr heeft autoblog ook ontdekt hoor.
OT: ik vind de 991 toch echt meer een ontwikkeling van de 997 dan een volledig nieuw model. Tenminste cosmetisch. Kijk naar het verschil tussen de 911, 964, 993, 996, 997. Stuk voor stuk duidelijke verschillen. De 991 lijkt zo belachelijk veel op de 997. Het feit dat de 996 2 jaar langer in productie is geweest dan de 997 onderstreept dat nog maar. Porsche toch onder druk van oa de Nissan en baby Aston dat ze de performance moeten opkrikken en sneller updaten?
@raphael: wat bedoel je daarmee knul ?
-edit: nutteloze bijdrage-
@amateur: grote bek knul.. mag jij nu PRECIES gaan vertellen wat hij bedoelde.. en wachten we daarna samen af wat hij echt bedoelde.. toe maar even.. nu ook doen he ?
@dennisr: Ik mag niet reageren van ome AB.
Jij mag wel alles zeggen, ze zullen wel een zwak voor je hebben.
-edit: nutteloze bijdrage-
-edit: nutteloze bijdrage-
-edit: nutteloze bijdrage-
@dennisr: Slaap lekker.
@dennisr: Ik vraag me af zit jij 24/24 op autoblog of slechts 23/24?
@Nv:
Nice!
@Nv: boeiend, daar is autoblog toch voor? Of is er tegenwoordig een limiet aan het aantal reacties die je mag geven?
@dino246gt: Ik denk dat er wel degelijk een limiet is aan reacties dat je mag geven, vb als je 999 reacties per dag geeft mag je wel officieel benoemd worden als spammer :)
verrassende shop, had écht niet verwacht dat ie er zo uit zou zien; exact hetzelfde als de coupé maar dan zonder dak!
Die 911 impressions zijn nu wel leuk geweest.
Hoe vaker ik ‘m zie, hoe mooier ik ‘m vind. En maak hier nu eens even heel snel een Speedster van! Die dikkere kont leent zich daar uitstekend hoor :)
Niemand die blij is dat in de promovideo van Porsche duidelijk te zien is dat er flippers achter ’t stuur zitten ipv knoppen op ’t stuur?!
Of loop ik nu achter? Laatste keer dat ik op AB keek was ’t nog paniek :P
Verder mooie impressie, ben benieuwd wanneer ik de nieuwe 911 in ’t echt zie, denk dat ik dan pas echt een mening erover kan vormen.
@bobbreede: ahh bedankt voor de info! morgen even naar Leusden bellen dat ze de order kunnen goedkeuren!
@bobbreede: dacht al; ziet niemand dat nou..!! In een split-second in het filmpje zie je die gast duidelijk schakelen met een flipper achter et stuur, in plaats van de maffe ‘Porsche-knoppen’ die we op de eerdere fotos zagen.
sorry maar dat hele ding komt nu mijn neus al uit.
@Kvgorp: Idem. Maar wat wil je ook met een wagen die nauwelijks veranderd is qua uiterlijk. Pas als eerste de testen er zullen zijn, dan wordt het weer even wat spannender.
ik zie geen verschil met de voorgaande 911’jes, neemt niet weg dat dit een geweldige koekentrommel blijft.
Zo zal deze er niet uit zien. Het dak ligt veel te laag. Bij de 996 en 997 ligt het veel hoger. Nu is de motor ruimte van de nieuwe nog weer hoger geworden en het dak moet daar nog bovenop. Ik hoop dat het een mooie cabrio wordt maar de voortekenen zijn niet goed.
Het blijft een mooie wagen.
Prachtige auto zowel als coupe als cabrio, de nieuwe Porsche 911 is strakker, mooier, sportiever geworden t.o.v zijn voorganger.
De mensen die de veranderingen niet kunnen zien (tussen een 991 en 997) zijn blind. Ten tweede waarom een perfect design overboord gooien en gaan voor iets totaal nieuws als het een grootsucces is. Bij een nieuw design en model heb je geen garantie voor hetzelfde succes wat je voorheen wel had.
Dit is een slimme strategische zet van Porsche wat ik ook helemaal begrijp. Dit is misschien wel het meest bekende design en ik zou hem ook zo willen houden.
Wat een plaatje als cabrio! Dat terwijl ik nog steeds niet gewend ben aan de overbemeten DRV-units