En hij is paars?!?
Op de IAA in Frankfurt (september 2011) staan 3 nieuwe versies van de Alfa Mito: eentje met nieuwe actieve vering voor de exclusieve ‘Quadrifoglio Verde’ serie, eentje met een 85 pk 1.3 JTDm (Euro5) motorisering en eentje met de 85 pk 0.9 TwinAir motor. Jawel, zoals verwacht.
De 85 pk sterke 0.9 TwinAir Turbo is een innovatieve motor die de prestigieuze titel ‘International Engine of the Year 2011’ kreeg toebedeeld. Deze turbo benzinemotor levert 85 pk bij 5.500 tpm en een koppel van 145 Nm tussen 2.000 en 3.500 tpm. De TwinAir-krachtbron zorgt in de MiTo tussen de 10% en 25% meer koppel vergeleken met de 105 en 78 pk benzinemotoren uit de huidige motorenreeks. Dankzij Start & Stop en een slimme dynamo noteert de MiTo met TwinAir-motor een zeer lage CO2-waarde: 98 g/km.
Naast de veranderingen onder de motorkap is de MiTo TwinAir die in Frankfurt wordt getoond voorzien van de nieuwe exclusieve metallickleur Nero Ametista, een nieuw ontwerp voor de lichtmetalen wielen en een compleet vernieuwd interieur. Met oa een nieuwe two-tone bekleding (zwart voor het dashboard, crème voor de portieren) en een nieuwe stof voor de stoelen.
mooie kleur! serieus, paars heeft wel wat.. om het downsizing maar even te negeren.. het is wel lekker zuinig.. voor een autootje om er bij te nemen.. is het geen gek ding :D
Paars is hip. Trendsetters als zanger Rinus en de homo’s op de Gay Pride hadden dit al door, met hun paarse outfits.
@sir_smokalot: precies! waarom zou je daar niet bij willen horen :)
@kaasboerin: in de auto zelf niet, de kleur vind ik echter wel heel mooi :D
@dennisr: Wil je dood toch nog niet in gevonden worden? Leuk voor je dochtertje van 10 voor in de achtertuin.
Wow… jullie hebben hier op Autoblog ff een blik Fiat / Lancia opengemaakt!! ;)
@Quintin: Tja als ze nu net vandaag met al hun persberichten buiten komen. Toch slim gezien. Nu heeft iedereen het gemerkt. Anders verdwijnen hun berichten toch maar tussen het eigenlijk wel interessantere nieuws.
@Quintin: ja bizar vandaag is het Italianen dag!!
Niet mis die kleur… Op zo’n wagen mag je een specialere kleur toepassen
@stanny: Is de auto alleen niet genoeg om van over je nek te gaan dan?
@911GT2: Heb jij ogen?
@Roelio: Hele goede zelfs, maar dit is gewoon niet mijn smaak. Bij een MiTo moet ik altijd hier aan denken

![]()
Zie je de overeenkomst?
@911GT2: Haha nu je het zegt ;)
Hoeveel inch zijn die velgen? ;)
Overigens, mooie kleur! Donkere kleuren doen het sowieso goed op een MiTo (dan zie je de vorm niet zo)
@baasbas: achttien?
@baasbas: Daar heb je ze weer, komt ie: Acht-tien-inch velgen!!
Wel een geinig kleurtje
ps; Morgen een VAG-dag? ;P
Mooie kleur, maar past niet echt op de Alfa.
@adyton: Ik vind het juist wel staan bij de Mito.
@knalfa: Ik hou enorm van paars, zeker dit soort paars. Maar iets stoort me er aan. Alfa’s zijn mooier in frisse kleuren. Daarom dat rood er zo mooi op past altijd.
@adyton: Smaken verschillen zullen we maar zeggen he ;)
@knalfa: Same here, ik vind die mito maar raar, vooral in rood, wit of zwart, maar zo in het donkerpaars wil ik em bijna :D
verdomd mooie kleur !
Mooi kleurtje en mooie velgen…. Moest ik in de markt zijn voor een Mito zou ie er zeker zo uit zien… Staat hem echt goed…
Is het vandaag soms Fiat dag op AB, want dit is het 12e artikel op rij over Fiat.
Ontopic: Mooi kleurtje.
Dit is al FIAT-groep bericht #11…. ik klaag nooit over 3 VAG-berichten achter elkaar (zucht), maar dit is best extreem.
@phaeton: hier moet je het dan ook mee doen voor de rest van de dag :lol:
Het lijken wel recensies over een modeshow.
Volgens mij, is vooral de motorisering van belang in dit persbericht. Privé zou ik em niet snel kopen, maar als leasebak graag.
ps: die foto lijkt me nogal uitgerekt trouwens.
Cool, dat donkerpaars.
twin-air….hij loopt nu al paars aan :-)
zou er best wel eens in willen rijden, die waarden lijken niet zo best, maar het is ongetwijfeld een licht bakje zo.
Autoblog staat vandaag in het teken van Alfa Romeo en Fiat? Het ene na het andere bericht word namelijk over deze merken geplaatst!
@raoulkroes: goh, je meent het…
@autoblogger: Morgen klassieke Citroën-dag?
@Pallas: Wat voor ‘nieuws’ is er te vertellen over een klassieke auto ? :P ik zou het leuk vinden.. maarja.. wat moeten ze schrijven ? :P
@dennisr: Informatieve artikel over tijdloze classics om “mannetjes” als jij een beetje op te voeden. 8)
@dennisr: Nog niet zo eenvoudig een replytje naar jou sturen! Je wordt nog gestraft voor je jeugdige omstuimigheid blijkbaar!
@Pallas: oh een informatief artikel is altijd welkom :P en als je het mij vraagt een beetje te zwaar gestraft ;)
@Pallas: Desnoods kunnen ze een flauw artikeltje over het halen van een BX in Frankrijk recyclen. :lol:
Nee, hij staat al op vier plaatsen, dat is wel genoeg. :P Morgen naar Chyparse, bollen vullen. Eindelijk vering!
@Pallas: Ik stem vóór! ;)
@Pallas: Nee, BMW dag!
Ach, het is geen boxer, maar het zal best een leuk roffeltje produceren. Dat is ook wat waard in een Alfa. :)
@Citrofiel: Haha, ik heb laatst in de Fiat 500 Twin Air gereden en dat roffeltje is er zeker! Het lijkt alleen, bij lage snelheid, net een brommobiel (logisch overigens)
@Didisparky: Oftewel, wil je lekker rijden moet hij hoog in de toeren zitten. Weg downsize-voordeel. ;)
Moet veel plaats overblijven onder de motorkap ,extra kofferruimte?
0.9 LOL U SERIOUS
Wel eens zo’n motortje gehoord? Alsof je een benzinemaaier hoort lopen. Maakt een apart soort herrie. 6000 rpm klinkt als 3000 rpm als je een 4-pitter gewend bent, maar het maakt meer lawaai. Het geluid past naar mijn idee niet bij het premium beeld dat Alfa graag van zichzelf schetst…
Wel eens zo’n motortje gehoord? Alsof je een benzinemaaier hoort lopen. Maakt een apart soort herrie. 6000 rpm klinkt als 3000 rpm als je een 4-pitter gewend bent, maar het maakt meer lawaai. Het geluid past naar mijn idee niet bij het premium beeld dat Alfa graag van zichzelf schetst…