#Downsizing: Fiat Punto nu ook met tweecilinder

Auteur: , 12 Reacties

Hoewel de verse Panda de hoofdattractie is in Frankfurt, neemt Fiat eveneens een gelifte Punto mee naar Duitsland. Het belangrijkste nieuws hierin: de toevoeging van de TwinAir tweepitter.

Om de iets grotere Fiat (dan de Panda) nog wel vooruit te laten komen opteert Fiat er voor om alleen de 85 pk-variant van de geblazen 900 cc-motor in de Punto te leggen. Rij je liever in een oliestoker, dan kom je bij de 85 pk sterke 1.3 MultiJet uit. Van deze motor zijn een paar grammetjes afgesnoept, waardoor de CO2-uitstoot nu op 90 gram/km uit komt.

Overige wijzigingen aan de auto zijn redelijk minimaal: hij heeft een nieuw frontje gekregen met een bumper die in de carrosseriekleur is meegeverfd, en knippers die geherpositioneerd zijn. (“Ik hang aan je lippen! Da’s boeiend! Boeiend! Boeiend! Interessant!“) Ook het interieur kreeg een kleine update, en velgliefhebbers kunnen nu kiezen uit een verse set 15-inchers. Fiat: spannender kunnen we het niet maken, wel groener.



12 reacties

Ooh een Facelift waardoor de Evo weer lijkt op de GrandePunto met Facelift.

Erg duidelijk zo allemaal.
@Donstil: Haha, inderdaad. Blijkbaar kregen ze wel heel vaak te horen dat het nieuwe design niet zo beviel en hebben ze toch maar een stapje terug gedaan.
Zie echt amper verschil
Fiat luistert tenminste naar zijn klanten. Iedereen vond die zwarte bumper lelijk dus verven ze hem nu gewoon mee. Prachtig toch! :D (Grande Punto blijft mooier)
@Carreza: Inderdaad het origineel bijft een mooie machientje, zeker in de Sport uitvoering. Goede move dat ze daar nu weer dichter naar toe bewegen, maar na die Evo facelift was dat wel het minste wat ze konden doen. Alleen de nieuwe achterlichten waren ongeveer een verbetering (binnenkant weet ik niet).
Eindelijk lijkt ie weer op een Maser.
@Jochempie: Dat was eerder het origineel. Deze neigt naar Aston Martin IMHO. :)
Ziet er stukken beter uit zonder die zwarte vlakken, hadden ze meteen moeten doen. Net als dat ding gewoon Punto noemen, ipv Punto evo. Twinair motortje lijkt me ook fijner dan de oude achtkleppers, prima geschikt voor het meerendeel van de Punto-kopers.
tja niks mis met dat wagentje ? zal hem zelf niet kopen, zeker niet met een 2 pitter.. (kots)
Als zo’n 2 pitter nog slechten draait dan de 3 cilinder van VAG hou ik mijn hart al vast
Denk altijd dat ik met een grasmaaier rijd in zo’n polotje
+1 voor de Hans Teeuwen verwijzing!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).