Rimac One met 1088pk 3800Nm is klaar voor Frankfurt

Auteur: , 22 Reacties

We hadden er een maand geleden nog wat twijfels over maar Rimac lijkt haar elektrische supercar klaar te hebben voor Frankfurt. Spannend?

Als je op de cijfers afgaat absoluut! Weet de Rimac One dit vermogen iets meer dan een kwartiertje te leveren dan doet dat namelijk weinig onder voor een Veyron. Die toch ook een wat beperkte ‘range’ heeft als alle 1001pk’s bij 400km/u gebruikt worden.

Helaas is bij Rimac met 305km/u de koek al op. Heel spannend zal een top-speed-run dus niet worden. Accelereren kan de elektro-mobiel wel als de besten. Gewoon in 2,8 seconden naar de 100km/u.

Om overigens een klein misverstand uit deze wereld te helpen: 3800Nm is wat deze elektrische auto in totaal aan de wielen levert. Bij een ‘normale’ auto, een Bugatti Veyron bijvoorbeeld, wordt altijd het motor-koppel opgegeven, dat wordt door versnellingsbak en differentieel vergroot. Het maximum koppel van een Bugatti Veyron Supersport in de eerste versnelling is bijvoorbeeld ruim 17.000 Nm. Een situatie die in de praktijk nooit voor zal komen maar ook in de 7e versnelling heeft de Bugatti Veyron SS een maximum koppel van 4368 Nm aan de wielen (eindhoverbrenging: 3,64, ratio 7: 0,8). Dat verklaart misschien enigszins het verschil in topsnelheid.

Verder lijkt Rimac meer dan pure gebakken lucht. De oprichter van het merk was ook nauw betrokken bij het maken van een elektrische 500pk BMW E30. Die had twee motoren, de Rimac One supercar heeft vier motoren dus dubbel het vermogen van de BMW. Of ze het Tesla ooit heel moeilijk gaan maken? Daar zal de bolide wel niet mainstream genoeg voor worden. Bekijk de video op autojunk.nl.



22 reacties

Vet
Hm, ziet er naar uit dat ze een te klein doek hebben gekocht om de auto onder te verbergen…
@theblackstig: Enne, zet ook gelijk even ’t achterlicht uit, bespaart ook weer stroom…
@theblackstig: best lastig op een 3D computer tekening hè;)
Nu nog waarmaken.. Concept nummer zoveel!
gedwongenleaser
Een virtueel doek over een virtuele auto, geniaal als je nog niet zo zeker van je design bent.
Krijg je er ook een eigen spoor met bovengeleiders bij?
@norge: Opmerking van de maand als je het mij vraagt!
@Cantago: Niet als je het mij vraagt.
Heel leuk hoor zo veel koppel. Maar geeft dit je meer plezier dan een Tesla? Want daar werd ik niet warm of koud van. En ver komt hij waarschijnlijk ook al niet, dus doe mij maar snel weer een brandstofauto!
Ik geloof niet in sprookjes…
heb het filmpje gezien ..

dus heb besloten dat het voor de rest van mijn leven een pretentieus kutmerk is ..
@lincoln: hoezo dat dan ? :o
filmpje beloofd wel wat opzich, maar dit is toch echt wel een gevalletje van, eerst zien, dan geloven..
Wat ik mij dan afvraag; wie stopt zijn geld in zulke projecten? Is niet goedkoop om ff zo’n auto te maken/ontwerpen etc..
@joosthoeve: Vladimir Antonov ? :lol:
@dennisr: Hahah, dan gaat de volgende vraag ook niet meer op; waarom wel in dit project maar niet in 1 van de vele andere superhypersportwagen op elektriciteit? Want die gast kan gewoon ff alle projecten ter wereld sponsoren…
lijkt allemaal vet, maar ik snap geen bal v.d. 3e alinea…
Mozart Requiem, altijd mooi.
gaaf, ziet er al goed uit. mag wat kosten?
Benieuwd naar het geluid, eerlijk gezegd. Zoveel pk’s kan zelfs uit een EV nog heftig klinken.
zet nu gewoon eens een versnellingsbak op een elektro-auto jongens… beproefde techniek en je kan véééél meer koppel naar de wielen brengen!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).