Tien feiten over de nieuwe BMW 1 Serie

Auteur: , 112 Reacties

De eerste proefritten met de nieuwe BMW 1 Serie vinden inmiddels plaats in Nederland, we hebben de belangrijkste wetenswaardigheden even op een rijtje gezet.

Lelik als de nagt
De overgrote meerderheid van onze bezoekers was niet enthousiast toen de eerste foto’s van deze nieuwe 1 Serie voorbij kwamen. Maar goed, het went inmiddels: BMW onthult een nieuw model en de wereld staat eventjes in brand. Geef het een paar maanden, en veel meningen trekken alweer bij.

Achttraps automatische transmissie
De BMW 1 Serie is het eerste model in het compacte segment waarop een achttraps automatische transmissie leverbaar is.

Meer dan een miljoen
Van de eerste generatie BMW 1 Serie 5-deurs zijn er sinds zijn komst in 2004 al bijna een miljoen verkocht (850.000). Best veel, en als we de 3-deurs, coupe en cabrio meetellen komen we op ruim 1,2 miljoen verkochte units wereldwijd. In Nederland gaat het om bijna 20.000 exemplaren, goed voor 35 procent van het segment.

Met ConnectedDrive online in de auto
Veel fabrikanten praten erover of hebben conceptcars met online gadgets. BMW heeft echter al sinds 2008 een werkend systeem (in Duitsland althans) waarbij allerlei multimedia in de auto gebruikt kan worden. Je kan bv met Google local search allerlei info in de buurt zoeken en via Smartphone apps een connectie met je auto maken (filmpje). Met “BMW Live” (onderdeel van ConnectedDrive) kun je via een smartphone direct online in de auto. Hiermee kan je webradio luisteren en live feeds van weer-, verkeer- en nieuwsberichten checken. Vanaf november zal er ook in Nederland een ConnectedDrive netwerk actief zijn, waarbij je oa een helpdesk kan bellen om je te helpen bepaalde informatie te zoeken.

ECO PRO
ECO PRO is bij BMW de nieuwe naam voor zuinig rijden. Zo zorgt de ECO PRO functie met instellingen en tips voor extra brandstofbesparing. Verder zorgt de ECO PRO modus dat het motormanagement wordt beïnvloed, de verwarming, airconditioning en de spiegel- en stoelverwarming. Alles wordt zuiniger… en trager. Je voet op het gas zetten geeft overduidelijk een andere reactie dan in een andere modus (comfort of sport). De vraag is wie deze functie actief gaat gebruiken. Maar goed, dankzij de aanwezigheid daalt de CO2-uitstoot, waardoor alle modellen beschikbaar zijn met een gunstige fiscale bijtelling van 20%. Lang leve de Nederlandse regelgeving.

BMW TwinPower Turbo motoren
Standaard zijn alle benzine- en dieselmotoren voorzien van BMW TwinPower Turbo technologie en beschikken alle versies over een start-stopsysteem (dat laatste is overigens zeer irritant). Alle uitvoeringen komen mede hierdoor in aanmerking voor de gunstigere fiscale bijtelling van 20 procent.

Vergelijking met de BMW 2002 Turbo
In 1974 kwam BMW met de 2002 turbo. Het was de eerste in serie geproduceerde wagen met een turbo en had een vermogen van 170 pk. Dat is exact hetzelfde aantal als de nieuwe 118i, die ook een viercilinder turbo heeft. Ook het koppel is bijna gelijk, 240 Nm bij de 2002 vs 250 Nm bij de 118i. De 2002 deed de sprint van 0-100 in 7,1 seconden, de 118i doet dat in 7,4 seconden. In ruim 35 jaar lijkt er weinig veranderd…

BMW 2002 Turbo vs BMW 118i

De prijzen
Wat kost dat nou, zo’n einser? De prijzen en specs zijn als volgt:
BMW 116i (136 pk, 220 Nm, 129 g CO2/km, 0-100 km/u: 8,5 sec) € 27.950,-
BMW 118i (170 pk, 250 Nm, 134 g CO2/km, 0-100 km/u: 7,4 sec) € 30.750,-
BMW 116d (116 pk, 260 Nm, 114 g CO2/km, 0-100 km/u: 10,3 sec) € 29.990,-
BMW 118d (143 pk, 320 Nm, 115 g CO2/km, 0-100 km/u: 8,9 sec) € 31.950,-
BMW 120dA (184 pk, 380 Nm, 116 CO2/km, 0-100 km/u: 7,2 sec) € 38.510,-

De 116i is al vanaf 499,- verkrijgbaar in de lease. Alle uitvoeringen van de nieuwe BMW 1 Serie zijn standaard voorzien van airconditioning, keyless start en stop, een multifunctioneel met leder bekleed stuur, radio/cd Professional met iDrive bedieningssysteem, usb-aansluiting en bluetooth telefoonvoorbereiding.

Business uitvoering
Alle modellen kunnen tegen een meerprijs van 1.995 euro worden voorzien van het Business pakket, dat onder meer cruise control, een sportstuur, mistlapen, navigatiesysteem Business en BMW Live (het startpakket van BMW ConnectedDrive) bevat. Volgens BMW Nederland kiest maar liefst 95% van de kopers voor dit pakket. Best veel…

Vanaf 17 september leverbaar
Yep, nog een slordige 10 dagen wachten en dan kun je de nieuwe 1 Serie bekijken en/of rijden via alle BMW-dealers in Nederland. Vanaf maart 2012 komt er tevens een 120d EDE (Efficient Dynamics Edition) met een 85 kW (116 pk) sterke 1,6 liter dieselmotor en additionele brandstofbesparende technieken die de CO2 -emissie beperken tot slechts 99 g/km.

Ik mocht gisteren een stukje rijden met de 118d en dat beviel prima, ik twijfel er dan ook niet aan dat dit een (lease)topper gaat worden. Meer info hebben? Check de rijtest die we al eerder hebben gepubliceerd, de video is HIER terug te kijken!




112 reacties

Zoals autoblogger volkomen terecht opmerkt, geen enkele twijfel mogelijk dat deze nieuwe 1-serie een (lease)topper gaat worden!
@rechercheur: lijkt me geen goede privé reden om een auto aan te schaffen: ja, dit model doet het goed in de lease-markt lees: kuddeveemarkt
@betonstaal: Ik lees niks! En waarom leasen? Sparen en kopen dat is het… Mensen lenen te veel!
@autobart: Dit is precies de Nederlandse insteek; maar slaat nergens op. Als jij het het waard vindt om een auto maandelijk te betalen, moet je dat doen. Is niks mis mee. Aan de ene kant kan je het als een lening zien, maar je kan het ook als een huurperiode zien.
Half Nederland heeft toch ook een hypotheek?
Half Nederland spaart toch ook bij bank X en koopt daar een ‘hoog rendements’ pakket. De kosten die ze je daar berekenen voor het managen van een fonds zijn, in procenten, waarschijnlijk hoger dan de financieringskosten op je leasebak!
@betonstaal:

… en wat voor auto rijd jij dan, of blijft het voorlopig bij lekker fietsen ….
@rechercheur:

Al is t n dacia…blijft nog steeds beter dan jouw 2d bmw boven je bed ;)
@lawaaipapegaai:

Kun je dat op enige wijze aantonen, of klets je wederom inhoudsloos uit je nek ….
@rechercheur: en dat zeg jij? Jij klets vaker uit je nek dan dat een gemiddeld mens moet ademen
@betonstaal: Niet zo jaloers dat jij geen goede baan hebt he…
@betonstaal: 1 serie is geen kudde auto hoor.
Dan moet je toch echt bij de golf zijn hoor.
Wowh, hij is echt heel mooi! Vooral op de frontpage foto komen de lijnen echt heel krachtig naar voren.
inspiratie-bron .. mongolide pandabeer baby ..
@lincoln: huh?
@autoblogger:

dat betekent dat ie onvergelijkingsmongoolbaar is ..
@lincoln: het is toch ‘mongoloïde’….nah… ?
@lincoln: ja, ik vind de oto ook scheel kijken
@lincoln: You take the words right out of my mouth sir! :)
ik mis een feit: hij is lelijk…. echt lelijk…
@bigcar: nee hoor, dat is het eerste feit ;)
@autoblogger: het word anders zo beschreven in de rest v.h. artikel dat ik het gevoel krijg dat het een mooi ding zou moeten zijn
@bigcar: vreemd..
@autoblogger: wat is er vreemd aan een blooper..??? :)
Leuk dat vergelijk met de 2002 Turbo! Kun je zien waar het grote verschil zit… VERBRUIK! Mega-verschil. Voor de rest hoef je niet teveel naar de plaatjes te kijken, ’s Heren wegen zullen over enkele maanden vergeven zijn van de nieuwe 1’tjes… Dan zie je er genoeg!
Wat een ouwe lullenbak.
@Imom: en die bulken (zo’n beetje als enige nog) van het geld.
@betonstaal: yep…de babyboomers verzadigen zichzelf nog met behoudende wetgevinkjes…en laven zich aan hun zelfverrijkte dish…(sry voor mijn agressieve tekst, heb het niet zo op de eclatante schertsvertoning van vele rijkere ouderen)…
@Megakix: hear, hear! Je moet er maar eens op letten hoeveel babyboomers onbeleefd zijn. Voordringen bij de kassa, of gewoon zowat over je heen lopen, met hun grote auto je snijden op de fiets, enz., enz.. Zeer arrogant allemaal.
@betonstaal: hoho, wacht eens even. Deze babyboomers hebben hun hele leven hard gewerkt. Hard gewerkt in een grijs land; waar luxe nauwelijks bestond. Deze mensen, samen met hun ouders, hebben ons land van verwoesting naar een welvarend land opgebouwd. Waar wij ons nu zorgen maken, over apps op onze ipad en waar de vrouwen sparen voor een LV-tas, daar was het in die tijd: :”misschien kunnen we volgend jaar op vakantie!” En die babyboomers hebben ook vaak tot ver in hun pubertijd met 3 broers op 1 kamertje geslapen.
Ja, er zullen er ook tussen zitten die te arrogant zijn. Maar over het algemeen zien ze in hoe goed het nu gaat in NL en daar mogen wij jonkies respect voor hebben. (ik ben er niet een van: 27j)
@gregorius: jij hebt het precies over de generatie ervoor ! Ik heb het over de PSP / PPR typjes die nu de leeftijd van 55+ hebben…NIET de opaatejs en omaatjes die Nederland inderdaad hebben opgebouwd. Het is die tussengroep ouderen, die de kaalslag in nederlandse sociale- en fiscale stelsel hebben veroorzaakt…en nu om het hardste gillen dat hun pensioen in gevaar komt (terwijl ze nog steeds op bijna alle riante salarisposities zitten). Het zijn dus wel degelijk de babyboomers, maar dat zijn NIET degenen die nederland hebben opgebouwd na de oorlog, want ze zijn geboren nèt ná de oorlog (vrijheid, neuken, kindertjes = babyboomers…).
@betonstaal: Een 1 serie bulken van het geld… Yeah right, een 1 serie ofwel een a3 Pfff zeg dat van iemand die een DIKKE A8 rijdt ofzo maar een 1 serie jezus man…
@autobart: oldtimers rijden geen a8
zie ik nu bij verbruik, 15,8 liter (per 100 km neem ik aan) en voor de moderne, 5,8 liter?

Dat is een forse verbetering, ook het lagere toerental waarbij het vermogen beschikbaar is, lijkt me ook een behoorlijke verbetering.
@betonstaal: zei ik ook al, ik mis 1 ding in het vergelijk: gewicht! Iemand??
ik vind hem wél mooi! zeker verbetert tegenopzichte het vorige model. wel erg grote voorlampen hoor :s
Tjonge wat een lelijk hok zeg.Interieur is netjes en het rijdt goed.Dus hij zal het wel goed gaan doen.Maar die neus,echt vreselijk,net een neusaap.Ik snap het niet want de 5 6 en 7 serie zijn stuk voor stuk schitternde autos.
Heerlijke bakkie zeg no comment!
@Punk: Jij krijgt het zelfs voor elkaar om jezelf tegen te spreken in vijf woorden, echt ongelofelijk…
Ik hoop van harte dat ik de nieuwe 1-serie net zo vaak zal zien als de BMW 5GT… maximaal een keer per maand.
De eerste 1-serie hatchback was al geen schoonheid, maar de nieuwe 1-serie is echt lelijk.
Voor dat geld koop je een veel mooiere auto.
@Lucb: noem…
@Megakix:

de nieuwe kever ..
@Megakix: Een Saab 9-3! Zit wel een beetje levertijd op, maar dan heb je ook wat… ;)
@Svenska_Aeroplan_AB: waarschijnlijk moet je die in zweden zelf inelkaar gaan zetten!
@Megakix: Astra, A3, Megane en nog meer uit dezelfde klasse.
Misschien beetje heel erg laat, is al 3 kwartier bezig maar op National Geographic bij Megafactories zie je hoe de Corvette Z06 gemaakt word. Maar om 21:00 is het al afgelopen :P
@rubenpriest: yep, leuk programma…
@rubenpriest: Yup kom net van sporten af. De hele tijd dat gekeken. Heb nog nooit zo lang op een fiets gezeten :lol:
@GOD:

hahahahaha .. herkenbaar ..
@lincoln: ook dat je op een geven moment bijna nokkie gaat. heb hem maar uit gezet en dan gewoon door trappen hahaha :lol:
Ik vond hem in het begin ook echt spuuglelijk.. Maar ondertussen ben ik al volledig bijgedraaid.. Hij heeft iets vernieuwends… Ook de poep lijkt niet meer op een polo.. Raar maar waar :p
& btw: weet iemand wanneer ze in België bij de dealer staan.. Zou wel eens m’n volgende auto kunnen worden ;)
@schnitzerken: ..volgens mij wordt hij niet geleverd bij jullie hoor…!
@Megakix: dat is dan ook meteen de enige echte goede reden om naar Belgie te emigreren!
@n0zem: Ik heb het nagevraagd bij BMW BeLux, en hij is bij iedere dealer te zien vanaf 19 september ;) Verhuizen gaat dus niet veel helpen vrees ik ^^
JA! Nog steeds lelijk wat eigenlijk jammer is want het is waarschijnlijk een zeer fijne wagen om mee te rijden met goede motoren en een zeer goed onderstel. Maar ik ben van het soort dat ook vorm hoog in het vaandel draagt. So thanks but no thanks.
integralechubasco
Nog steeds zo krap bemeten achterin?
@integralechubasco: Wat boeit dat echt, zo’n auto koop je voor jezelf en niet voor de mensen die achterin zitten..
integralechubasco
@erwh: nee man, deze bmw is gewoon een people carrier, een pakezel, een werkpaard, kras erop, deuk erin en rijden maar…
Zag hem gisteren op de snelweg in een soort rode kleur, was echt lelijk, maar ik bleef er tog maar naar kijken.
@jeanclaude: ja zag ‘m anderhalve week terug ook rijden, hij was in het echt net zo lelijk als op de foto’s! Zo lelijk dat je niet weg kan kijken; je kan het niet geloven dat dat van dezelfde fabrikant komt als die de prachtige Z4 en de dikke 5 serie maakt. De 1 is bijna net zo lelijk als de Mini Countryman.
Maar goed dat er zoveel multimedia in zit , kan je tenminste naar plaatjes van mooie auto’s kijken ;)
Komt er ook nog een zescilinder?
Vond hem in het begin ook niet echt mooi, maar ik wen er ondertussen aan.
Hij is lelijk zoals de vorige 5 en 6 lomp waren. Ja, ik ben van het soort dat niet van gedachten is veranderd. BMW maakt goede auto’s, maar voor een elegante of zuivere vormentaal moet je niet bij hen zijn.
@BaRa: En niet te vergeten de 7 serie.Wat een enge auto is dat dan.
Voor het eerst dat ik de angel eyes NIET geslaagd vind…
Leuk artikel. Ik laat dit artikel gelijk aan mijn vader zien.
Hij wilt namelijk de nieuwe 120D bestellen. Volgende week hebben we en testrit. Echter heb ik liever dat hij de 320D neemt. Gelukkig wilt mijn moeder ook de 3 serie. Misschien kunnen we hem nog ompraten.
Heeft hij nog steeds achterwielaandrijving eigenlijk wat dat is echt neit nodig, vind het maar een raar ding, achterwielaandrijving maakt hem niet bepaald zuinig en mooier is hij dr ook niet op geworden.
@The360box: En wat dacht je van winter? achterwielaandrijving is dan niet zo fijn, zeker niet voor menig leasetobbertje…
@The360box: Soms vraag ik me oprecht af hoe jij in godsnaam op zo’n kromme redeneringen (zo zal ik het dan maar noemen) kunt komen…
Typisch weer in het grijs , Dat grijze Nederland

Mag misschien ongewoon zijn zo’n urban uitvoerig (oranje met witte velgen) maar het kleur wel lekker (fleurt het straatbeeld ook eens op)
@Volvo940polar: Wat voor kleur is jouw auto?
als je kijkt naar die fotos van die rode en die blauwe BMWees vind ik die blauwe ook niet echt mooi maar datkomt door dat stomme urban pakket of hoe dat ook heet! standaard en vooral met dat sport pakket begin ik hem echt mooi te vinden!

doe mij maar een zwarte of witte met dikke BMW velgen!!!
Hij zal vast goed rijden maar hij is naar mijn mening echt waanzinnig lelijk.
Blijft er nog 1 belangrijk feit over:
BMW had een veel mooiere auto kunnen ontwerpen!
een echte lease topper ?
nou, voor iedereen hier, die verplicht in zo’n ding zal moeten rijden, omdat baaslief dat zegt, ik vind toch dat ik even moet zeggen, dat ik heel erg met jullie mee leef, ik hoop dat ook dat jullie (als slachtoffers) de zware tijd fatsoenlijk door komen, en ik gun jullie natuurlijk veel problemen met de auto.. (zodat baaslief ze zo snel mogelijk inruilt) en tja.. sterkte!
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Vond ‘m op de persfotos nog echt ‘wennen’.. Maar die foto bovenaan het artikel doet deze nieuweling veel meer eer aan!! Nice!
Deze auto heeft maar 1 feit:
het is afschuwelijk lelijke!!!!!!!!!!
Ik zal nog eerder voor de huidige a3 gaan.
Bijzonder hoe ze in Beieren deze toch al niet mooie auto nóg lelijker hebben gemaakt. Typisch, want de nieuwe 5-serie is erg goed gelukt, dus ze kúnnen het wel.
Alweer n lelijke bmw…5 jaar geleden hadden ze tenminste nog goed ogende modellen.
Dit is echt iets voor de kudde die perse bmw wil rijden ook al is ie lelijk.
Ik ben niet echt BMW-minded, en de 1-serie vind ik niet echt mooi, maar ik heb al tweemaal met eentje gereden, een 163 pk diesel van een vriend en de kleinste diesel bij de dealer testgereden.
Ik moet eerlijk zijn, dat dit héél fijn rijdende auto’s waren, die me in zekere zin wat deden denken aan mijn vroegere volvo 480 turbo.
Ik vermoed dat de nieuwe 1-reeks waarschijnlijk nog beter zal rijden?

ps, ik zou mijn nickname hier dringend moeten veranderen in skoda octavia 2.0 TDI , maar die moet nog geleverd worden…
@speedlimit

misschien is de vormgeving aan de buitenkant discutabel, wat telt is het interieur want daar kijk je altijd tegenaan. Bij de 1-serie is dat interieur schitterend, geeft een premium gevoel alsof je in een 3 of 5-serie rijdt.
@Initial_D:

Lelijke wagen met naar jouw mening mooi interieur…gelukkig verschillen smaken ;)
Persoonlijk vind ik dat de buitenkant ook meetelt…anders kun je net zo goed n multipla nemen.
@speedlimit: Kan ik je helaas niet in volgen. De bouwkwaliteit is van de bovenste plank, maar de vormgeving is dat niet – ook niet aan de binnenkant. Het enige mooie dashboard dat BMW recent heeft ontworpen is dat van de vorige Z4. En als de stoelen lijken op die van de huidige 1, dan is het zitcomfort echt niet goed te noemen. Ook niet als je de sportzitjes kiest. Iets waar overigens ook de 3 last van heeft.
@BaRa:

Bouwkwaliteit mag dan ok zijn en tja interieur de 1 vind t top en de ander vind t flop.
Wat ik bedoel is dat de buitenkant ook meetelt…dit telt natuurlijk niet mee voor degenen die op n verjaardag willen zeggen dat ze bmw rijden.
Ik hoop dat hij snel een facelift krijgt. Vriend van mij heeft hem ook besteld. Ik vroeg hem of hij de neus niet lelijk vond. Jawel zei hij, maar de rest: comfort, interieur, bijtelling, allemaal oke. En als ik er in zit zie ik de neus toch niet. En zo zullen vast veel mensen denken.
De voorkant went nog altijd niet. Spijtig want voor de rest is het wel een mooie auto.
2002 Turbo, snif jeugdsentiment…. 1672 stuks van gebouwd. Voornamelijk in Chamonix (wit) en Polaris (zilvergrijs)… Vermogen lag overigens vaak nog wat hoger dan de 174 opgegeven pk’s.
Als je was wezen knallen met de Turbo en je parkeerde de auto op het gras dan schroeide het gras door de hitte van de uitlaat zwart (I kid you not).
Eerst IRL checken en dan oordelen. Op de foto is het niet altijd heel natuurgetrouw.
??? Waar is decgele rand? Dit is toch duidelijk een advertorial of ben ik nou gek? Die paar typische AB zinnen kunnen echt niet maskeren dat hier keiharde knaken zijn betaald…
Het enige positieve aan deze nieuwe 1-serie, is dat de tweedehandsprijzen van de vorige 1-serie dalen :D over een jaartje eens goed gaan shoppen naar een E87 :)
“Vergelijking met de BMW 2002 Turbo
In 1974 kwam BMW met de 2002 turbo. Het was de eerste in serie geproduceerde wagen met een turbo en had een vermogen van 170 pk. Dat is exact hetzelfde aantal als de nieuwe 118i, die ook een viercilinder turbo heeft. Ook het koppel is bijna gelijk, 240 Nm bij de 2002 vs 250 Nm bij de 118i. De 2002 deed de sprint van 0-100 in 7,1 seconden, de 118i doet dat in 7,4 seconden. In ruim 35 jaar lijkt er weinig veranderd…”

Alleen vergeet je even dat dit destijds state of the art was.. een supersportauto die snel én praktisch was.
Tegenwoordig vind men dit vermogen in elke willekeurige auto… Er is dus heel veel veranderd.

Denk dat de 2002 Turbo ook wel een slokje meer lust…
@pininfarina: het verbruik van de 2002 staat gewoon in het artikel hoor. Dus je kan dat verschil duidelijk zien ;)
Nochtans is zo’n 2002 niet echt het wagentje waar in m’n kilometers in wil slijten. Zeker niet als er bomen langst de weg staan.
Nu ik blijf ook liever weg van de 1-series maar die vallen toch nog eerder mee.
Hele mooie wagen, je ziet maar weer dat BMW gewoon een voorsprong heeft op de andere ‘premium merken’ qua innovatief zijn.
Ik heb 2 jaar met zo’n onding rondgereden. Niks als klachten. Gaande van insijpelend water tot niet meer kunnen tanken door een geblokkeerde tankbeveiliging.
Zie je dit ding in de achterspiegel, dan denk je, ah, dikke haaieneus, patser in BMW 5 6 of 7 komt eraan. Dan rolt de rest voorbij en dan denk je: is dat alles?

Hetzelfde lelijke ding als altijd. Behalve de neus.
het grote minpunt van de nieuwe 1 serie is de 1.6 motor van de mini, bye bye drifting en wss ook chippen dat niet meer mogelijk wordt zoals het nu ook het geval is met de VAG 1.6 CR TDI
@Jantje_555: elke diesel met turbo kan je chippen
Ik vind hem er wel netjes en strak uitzien,

maar ik vind het vorige model toch mooie, zeker de versie met het M Pakket.
De BMW 2002 was niet de eerste serie-wagen met turbo! Dat was, als ik het goed heb, de Chevrolet Corvair uit 1962. Dat zouden ze hier bij bmwblog toch moeten weten.
@petervdb: beter lezen aub!
Het is een extreem goede auto, met een mislukt uiterlijk. Hier had veel meer ingezeten voor BMW. Een sportief rijdende auto moet er ook dynamisch uitzien, niet oubollig met schele koplampen.
Geely maakt ze tegenwoordig mooier.
Ik kan gewoon niet wennen aan deze auto. Die koplampen zijn zo lelijk. Een iets andere vorm had al wonderen gedaan. Verder vind ik de deurgrepen ook veel te hoog geplaatst. De achterlichten vind ik persoonlijk ook niet het toonbeeld van goede smaak. Het interieur daarentegen is wel in orde. Maar al met al vind ik het een dikke tegenvaller, na de mooie BMW’s in het afgelopen decennium.
denk de lelijkste bmw ooit, kan geen ergere bedenken. als ze nou die koplampen vervangen is er nog hoop. niet dat de badgelovers daar op gaan letten en het toch halen.
En wie van de haters heeft hem in de showroom gezien en moet zijn mening aanpassen ?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).