Nóg slaapverwekkender rijden dankzij de club van 90

Auteur: , 134 Reacties

Vergeet hypermilen, downsizing, en BlueEfficiency/EfficientDynamics/BlueDrive of hoe je het ook wilt noemen. Als je gewoon niet harder rijdt dan 90 rij je lekker zuinig, en bovendien schijn je er ook van te onthaasten. Win-win! Bovendien hoeven we dan ook de discussie over het inhaalverbod voor vrachtwagens niet meer te voeren.

Hij bestaat echt, de club van 90. Een collectief van pijprokende Prius-rijders met een moestuintje die op feestjes bijkans een BiBro ZaLo* krijgen van opschepverhalen over weer een zuinigheidsrecord en dus twee bespaarde euro’s op een tank benzine/biobrandstof/frituurvet.

Maar doe lullig wat je wilt, eigenlijk is het in Nederland een heel goed idee. Zeker in het westen mag/kan je toch niet veel harder dan 100, en is het bovendien toch zo druk dat harder rijden je weinig tijdwinst oplevert. Waarom zou je dan niet gewoon het tempo rijden dat vrachtwagens ook rijden? Zo lang je maar op de rechterbaan blijft en niet zo traag rijdt dat een vrachtwagen jou moet inhalen, want dan mag je wat mij betreft van de weg gedrukt worden.

Je hoort er bij

Hoe herken je leden van de club van 90? Nou ja, ze rijden niet harder dan 90 (hehe..), maar ze hebben ook een coole sticker op de achterruit van hun C1/Aygo/Prius/2CV/1 Serie met M-badge. Bovendien hebben ze een facebookpagina (die as we speak al redelijk (ludiek) gesloopt wordt door haters). Hun argument: ‘echte gangsters hebben geen haast’. Juist. Daarom zie je ook altijd Skoda Fabia’s, Ibiza Ecomotives en Kia Picanto’s als vluchtauto voor bankovervallers. Oh wacht…

Ik zeg: doen! Auto’s lopen het meest efficiënt op snelheden tussen de 90-100 km/u, en iedereen moet natuurlijk lekker doen waar hij zin in heeft. Zolang ze maar niet iemand die 89 rijdt gaan inhalen met 90, want dan worden het eigenlijk vrachtwagens. Zou @Koospee al lid geworden zijn?

Oh, en er schijnt als tegenreactie ook een club van 190 opgericht te zijn. Waar zou jij je het meest thuisvoelen?

P.S. Er moet me nog één ding van het hart: waarom moeten dit soort dingen al-tijd gekaapt worden door zweverige types die er dito termen in stoppen? Gebruik van de term ‘zen’ legt meteen zo’n worteltjes-tofusausje over het geheel. Jammer.

*Binnenbroekse Zaadlozing



134 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
LOL @ Badge op RR Vogue! Stumpert!
gedwongenleaser
@EPI: tja… Een dikke bak betekent niet automatisch dat je flink moet knallen. Overigens is “zuinig” slechts 1 van de speerpunten van deze partij, RR Vogue en ontspannen rijden gaan wat mij betreft prima samen!
@gedwongenleaser: RR rijden en relaxed rijden gaat natuurlijk goed samen! alleen heeft zo’n hok bij 90km/h alsnog een uitstoot van 10 belastingontduikersmobielen!
Een Range Rover Vogue en dan lid worden van de ‘Club van 90’ … :-)
gedwongenleaser
Laat aub die club van 90 van de Duitse snelwegen wegblijven want dat gaat gegarandeerd levens kosten.
nu is het wachten tot de eerste Ferrari zich hier bij aansluit. Eigenlijk zouden alle mensen die hier aan mee doen moeten verboden op de snelweg te komen. Het is niet voor niks een ‘snel’weg-.-
@meneersander: dat wachten duurt niet lang meer.. :D
@rotarypowah: Ik begrijp uit jou reactie, dat jij net een nieuwe 599 GTO hebt aangeschaft en daar zo’n belachelijke 90km sticker op gaat plakken?
@meneersander: dan begrijp je me verkeerd. Er zijn meer Ferrari’s dan de 599 GTO. Daarnaast zeg ik nergens welk type het is.. Laat staan dat ik ‘m net gekocht heb. LEZEN. Niet (voor een ander) DENKEN.
@rotarypowah: jezus, rustig aan, was maar een grapje :0
@meneersander: Jaja. Hier spreekt een kenner, dames en heren.
@civiced: want?
@meneersander: Omdat je vermoedelijk nog nooit in een auto de snelweg op bent geweest, gezien de kortzichtigheid van je opmerking.
Lol, zo’n M sticker op je 1er, en dan zo’n 90 sticker, wat een sukkeltjes. Als ik tijd teveel heb ik verveel me, zou ik ongetwijfeld lid worden van zulke onzin, helaas is dat niet ’t geval. Als ze maar geen auto’s in de fik gaan steken.
Club van 190 natuurlijk. Wel een 190E van vóór de facelift graag…
190 of ga fietsen xD
De grap is dat ’t nog waar is ook! Rij in de auto van de zaak ook rond de 90 en kom al die mensen die je eerst inhalen op de ring weer tegen, maar dan ga ik hun voorbij. En het scheelt inderdaad veel brandstof en het onthaast ook inderdaad. En ach, dan klinkt ’t maar als een geitenwollensokkenclub, alles beter dan dat gedruk en gehaast van de gemiddelde audirijder (even generaliseren).

Privé past die club van 190 me wel beter trouwens.. maar dat is meer omdat ik met dat ding 90 moet rijden in de 3. Wil ik de 5e versnelling nog ’s gebruiken past die club me beter. En onthaasten? Ach, daar heb ik die andere auto voor.
@rotarypowah: wat rij je privé dan? :D
@Truttenschudder: Ik schat een RX8, of een motor ;)
@lemster: Zijn nick geeft inderdaad aanleiding om een RX8 aan te nemen, motorfietsen zijn er niet (meer) met wankel/rotatiemotoren. Maar Zo’n hoge top heeft een RX8 toch niet? En hij begon over Ferrari’s….
Ps. LOL@ blauwe VW T2 (foto): als die harder dan 90 loopt, pleurt ‘ie uit mekaar!
@vincentvanb:
zelfde geldt voor die 2cv
@vincentvanb: correctie… T3
Heb ooit de thuisbrenger eronder moeten zetten waarmee je niet harder dan 80 mag. En om van de nood een deugt te maken ben ik toen achter een vrachtwagen gaan slipstreamen … scoorde een verbruik van tweekommanogwat op 100 km….
Volgens mij zitten hier echt de zieligste personen op aarde tussen. of ze kunnen/durven gewoon niet te rijden.
Dit doe ik al regelmatig, zonder lid te zijn van een club van dwangmatige neurotische retro-fielen.
Het enige dat ik nodig heb is een drukke snelweg met veel verkeer om me heen.
En idd, die T2 eigenaar is blij als dat wrak een keertje de negentig haalt !
jongens wat een kortzichtige reacties hier. Hebben jullie geen rijbewijs, of denken jullie gewoon niet na? Club van 90, top!
@civiced: Zolang ze lekker rechts blijven rijden en ik er zonder problemen voorbij kan heb ik er inderdaad geen problemen mee. Leven en laten leven ;)
@civiced: en jij hebt een civic ?
Dacht dat die mensen zijn Vtec graag lieten zingen?
@civiced: Wat doe jij op Autoblog?
@RickB: Volgens mij zit je op AutoBlog uit liefde voor de auto. Dat is niet hetzelfde als de liefde voor hard rijden in het verkeer (!), alhoewel het blijkbaar voor een aantal hier hetzelfde is.

Een circuitdag is prachtig, een beetje blazen over de AutoBahn ook, maar dat opgefokte gedrag met een opzij-opzij-opzij houding die iedereen die iets trager rijdt maar meteen van autohaat of ergere dingen beschuldigd is treurig gedrag wat het imago van onze liefhebberij al veel schade heeft toegebracht.
@jelmer: BAM! Recht erop…
@jelmer: Wij zitten volledig op 1 lijn. +1. Helemaal gelijk. En RickB, ik rij liever veel dan hard, veel leuker.
Een soort van compromis, om met het geweten in het reine te komen maar “bewust” gaan rijden.
je kan zo een sticker aanvragen en dan tegen 140 overal voor bij knallen!
@Jantje_555: Nope. Werkt als een snelheidsbegrenzer…
Het probleem met dit soort volk is dat ze flink wat overlast en hinder veroorzaken op de weg. Zie het de laatste tijd steeds vaker gebeuren dat een vrachtwagen een personenauto in gaat hale. Meer verkeer dat zich met 90km/h over de rijbaan verplaatst zorgt alleen voor meer hinder van langzamer rijdend verkeer.
@x3ro: Misschien moeten alle vrachtwagens dan ook maar zo’n 90-stickertje plakken…

Erger nog, is de max. V van een vrachtwagen niet 80?
Onwijs lekker, dat negentig (nou ja, 87) en tussen de vrachtwagens rijden. En zuinig ook. Niet veilig hoor. Want je kan dan heerlijk bellen, opschrijven, DVD’tje kijkent etc. Maar je komt zo relaxed aan op je bestemming.
90 is zuiniger en het tijdsverschil met 130 zal heel weinig zijn. Het is alleen zo saai…
Ik ben lid van een andere club van 90: wij rijden hoogstens 90 euro te hard
@lacasitos: Hoeveel is 90 euro in kilometers per uur? Is 90 euro te hard véél te hard of valt het nog wel mee?
@pininfarina:
10 km te hard op een 30 weg vanaf volgend jaar
@pininfarina: rond de 10 a 15 kmh harder na correctie
@pininfarina: Dat ligt er natuurlijk aan. In een 30 km-zone rij je bij 40 km/h al 90 euro
@pininfarina: In Belgique is dat 18 te snel…
Zelf rij ik ook regelmatig 90, beetje achter een vrachtwagen cruisen en wat om me heen kijken. Scheelt op de langere afstanden die ik rij wel vijf hele minuten.

En af en toe rij ik naar Duitsland om een beetje te toppen.
gewoon stickertje omdraaien voor je ’t kleeft om aan te tonen dat je handsfree belt ?
mooi 90 op een 80 weg vind ik wel een goed initiatief
Het kost nog geld ook om zo’n sticker te bestellen
@rubenpriest: lol er staat ook echt “Bij een bestelling vanaf 10 stickers wordt u erelid!”
@rubenpriest: Het is wel leuk om die stickers te bestellen en dan op willekeurige auto’s te plakken :P
Als je maar rechts blijft kleven.
ik had zo een wethouder op t werk die me vroeg als ik hem kon helpen met koppelen van zn telefoon met zn parrot.
tijdens het lopen naar de garage schepte hij enorm op hoe zuinig zn auto wel niet was….ik gaf dus aan dat het mij niet zo boeit maar vroeg toch hoe hij het voor elkaar kreeg.
ik kreeg me toch maar grote verhalen over dat hij standaard 20 km trager rijdt dan is toegestaan en dat hij het al vaak aan de stok had met andere weggebruikers….
hij kon er maar geen begrip voor opbrengen dat andere weggebruikers niet zo zuinig en traag wilde rijden als hij….

ik wist niet hoe snel ik zn telefoon moest koppelen….
Zijn dit de zelfde tyfus gasten die 60 rijden op een weg waar je 80 mag, en je dan niet kan inhalen?
Dat zijn pas de echte schoften op de weg, en inhalen is gewoon onmogelijk.
En ze zullen ook echt niet harder rijden, je kan echt 5 cm achter de bumper hangen en een triljoen keer flitsen met je lampen ze gaan echt niet harder rijden.
Ontspannen?ik raak gelijk zwaar overspannen en zou het liefst ze uit de uitrukken en nekschot geven en in de berm dumpen waar ze horen!!!

Zo…
@Merry: zo, jij kan wel een ritje @90km/h gebruiken zo te zien :-)
@Merry: Als je niet kunt inhalen, moet je een snellere auto kopen.
@jelmer: of een weg volgen waar het wel kan.
@Merry: haha helemaal gelijk
Een verbod om op de SNELWEGEN te komen voor die mensen is een pre. erg gevaarlijk die mensen met 90 op een snelweg dus maar fijn de 80 km wegen nemen lijkt mij. dat is nog 10 kmh minder dus kunnen ze nog meer besparen. veel plezier maar niet op de SNELWEG. zo kunnen de normale mensen gewoon doorrijden.
@ronbiertje: Achterlijk. Vrachtwagens rijden toch ook 90? Dit is typisch een gebrek aan tolerantie. “Ik wil hard rijden op de snelweg en ik wil niet dat iemand me daarbij hindert.”
@jelmer: Echt niet.. Vrachtwagens zie je afkomen van een heel eind door hun hoogte… 90 op een baan van 120 is gevaarlijk! Waarom is er een minimumsnelheid op autosnelwegen denk je? TE gevaarlijk..
@schnitzerken: De minimumsnelheid is 70. Volkomen legaal en veilig bevonden dus, dit Clubje…
Club van 90, die gasten vinden het wiel ook opnieuw uit of niet. Toen ik vijftien jaar geleden terugkwam van Frankrijk stonden er al grote borden langs de snelweg in België: rijd 90 denk aan het milieu (of zoiets). Dus absoluut niets nieuws, maar kan tegenwoordig wel beter werken nu het drukker is op de weg.
Kan die snelweg schutter dit niet probleem oplossen trouwens?
Maakt hij zich ook nog nuttig, zeg maar…
wacht eens , wacht eens .. die 90 staat wel voor hun leeftijd , he
ach, waarom ook niet, vrachtwagenchauffeurs doen het dagelijks! op mijn gemiddelde woon-werk afstand kost het wel een kwartiertje, maar ach, ik zit er bij…
In de Acadiane tuf ik ook lekker met de vrachtauto’s mee. Af en toe ga je uit verveling naar links om even op topsnelheid (110 km/h) een paar trucks in te halen. Overigens alleen als er genoeg ruimte is op de linkerbaan, zodat ik niemand in de weg zit.
In de BX rijd ik gewoon Vmax.
@Citrofiel: 170?
@Pallas: Nee, dat niet te vaak. ;) Toegestane Vmax bedoel ik.
Best leuk hoor, zo’n club van 90. Maar ik vind het levensgevaarlijk in de bebouwde kom.
@zagato: D’oh!
Er moet me nog één ding van het hart: waarom moet bij dit soort dingen al-tijd gezeurd worden door GeenStijl types die er dito termen in stoppen? ‘Pijprokende prius in een moestuin’ en ‘tofu’. Jammer.
Wanneer komen we de eerste sportwagen of supercar tegen met een club van 90 sticker?!
Je kan natuurlijk lang en kort hierover praten, maar het grote verschil is wat voor een auto je rijdt. Er zijn ook auto’s die op 150 nog lekker zuinig lopen, zolang het maar constant is. Dat is het verschil met premium.

Zelf rij ik in mijn 16 jarig auto ook veeel zuiniger rond de 90. Ben een keer met 2 auto’s op vakantie geweest (ander had een sleurhut). Bijna 800 km er achteraan gesukkeld op 50 liter gas (normaal rij ik 1:10). 90-100 ipv 120-150 scheelt wel wat in je verbruik, maar ik vind het niet waard.
Jammer van het zweverige sausje inderdaad. Want ik denk dat het nog goed werkt ook als alles op de snelweg 90 rijdt, mits rechts inhalen toegestaan wordt… In slaap vallen achter het stuur is vervolgens ongelukoorzaak #1, dat dan weer wel…
OT: Ik ga soms tussen de vrachtwagens hangen. Als er onregelmatig gereden wordt (dan weer 140, dan weer 90), of als ik ontspannen wil rijden na hard werken, bijvoorbeeld. En aangezien ik een grote auto op eigen rekening rijd, is een blik op de boordcomputer dan ook ontspannend. Scheelt mij 3 tot 5 cent / km.
Het ‘Club van 90’ logo kan zo mee op de advertenties van Kia, rechts onder in het hoekje.

Kunnen ze tevens de garantie oprekken tot 10 jaar. Uiteraard wel met die voorwaarden dan je maximaal 10.000 km per jaar mag rijden, en niet harder dan 90 km/u. Wat de gemiddelde Kia bestuurder sowieso niet doet, dus gat in de markt!

:-)

http://www.vankouwen.nl/dbupload/_n585_600_picanto_landingspagina.jpg
zolang ze niet op de linkerbaan zijn , is het goed , liever clubvan125
Het toeval wil, door omstandigheden rij ik de laatste tijd nog wel eens op de snelweg met alle tijd van de wereld. dus dacht, laat ik eens gewoon achter een vrachtwagen blijven. Dit scheelt volgende de boordcomputer idd sloten brandstof!
Niemand heeft er ook last van, maar waar ik wel op let, ik haal niet in, of als ik inhaal dan geef ik ff normaal gas, want hinderen is niet leuk.
200 rijden is veel leuker maar kan meestal niet en kost sloten brandstof.
Ik rij 1:18 met 130km/u en 1:15 met 90km/u… Ik rij dus lekker met 130km/u+ door… (niet dat ik ook maar iets geef om zuinigheid, maar whatever)
Goed idee. Gemiddeld zal het weinig schelen in reistijd voor de gemiddelde forens. Je bent iets later bij de volgende file ;-). Ik heb het als enige lid van de club van 100 eens geprobeerd en het rijdt lekker relaxed.

Als je toch je mond vol hebt over het milieu dan kan je inderdaad beter eerst maar eens 10% minder hard rijden. Dat levert je minstens 12% brandstofvoordeel op.

Waar de mensen van C90 eens naar zouden kunnen gaan kijken is beterrijden.nl. Beter anticiperen scheelt ook veel brandstof en stress. Uit laten rollen op afritten of de hele invoegstrook gebruiken bij accelereren op de snelweg helpt ook tenslotte.

Leuk iniatief!
Ik zal nooit lang achter een vrachtwagen blijven hangen. Aangezien je het overzicht van de weg verliest als je erachter hangt, en daar kan ik niet tegen..
Dus ik rij gewoon zo hard als is toegestaan + 5km/h (op de teller) en dan zal ik voorlopig ook blijven doen..
Lijkt me best lekker, 90 kunnen rijden in de ochtendspits in de Randstad.
Dus ze rijden 10 km harder dan een vrachtwagen dus moeten ze steeds inhalen(links) met 90, dat wordt een ramp.
@The360box: Zoek voor de grap eens uit hoe hard een vrachtwagen mag en breng hier eens verslag uit.
@jelmer: Die jongen heeft gelijk, ik snap je punt niet…
De club van 90 heeft last van BiBro ZaLo InPoVo. Binnenbroekse zaadlozing in poeder vorm. Das heel wat. Boomknuffelaars
doe mij maar overal 130…

en trage rakkers rechts houden… inhaalverbod onder de 110km/u

rij voor mijn part achteruit op de snelweg maar blijf van de vrije (snelle) rijstroken af.
echte gangsters wonen natuurlijk in een kei gaafe hood in Amerika :P
fantastisch dat bashen op facebook. helemaal stuk gegaan op deze link:
http://www.blablablog.nl/?p=7112
@mrB: Wat een arrogant l*lletje…
Ik doe al tijden mee… Met de route A9, N8, A8, A10, A1 kom ik ècht niet boven de 90km/u gemiddeld uit, zeker niet op vrijdagmiddag.
Ik heb een Engelse sportauto, dus ik ben lid van de 90mph club.
Je zult maar zoveel tijd hebben dat je hieraan kunt meedoen. Ik wou dat ik zoveel vrije tijd had..
Als je die facebook pagina bekijkt valt me vooral op dat mensen uit het westen, waar continu file’s staan, denken dat we in de rest van Nederland ook alleen maar stil staan. En dat iedereen daarom sowieso beter 90 kan gaan rijden. pffff..
@ts46: Wat is een file?

Lang leve het oosten van het land…
En dan hebben ze er nog commentaar op ook daar in de Randstad… Lekker blijven plakken daar jongens… kom vooral niet hier heen.
@pininfarina: Ik kom vooral in het Noorden, midden en Oosten van Nederland. Stilstaan doe ik pas wanneer ik de provincie Flevoland verlaat…


Zoals je zelf ook al zegt, laat ze maar mooi daar blijven ;)
nou die keus is natuurlijk eenvoudig en snel gemaakt, club van 190, alle 90 rijders rechts, en alle 190 rijders links, ook geen variatie mogelijk, het is 90 of 190, klaar! zo nu door naar de tweede kamer.. ?
Kunnen ze van sticker geen magneetje maken?

Ik probeer tegenwoordig ook meer 90 te rijden, werkt erg ontspannend. Alleen soms heb je haast en moet je gewoon vlammen!
van mij mogen ze 90, 80 of zelfs 60 rijden zolang ze maar bij mij uit de buurt blijven.
Wat van belang is op een snelweg is dat de onderlinge snelheidsverschil niet te groot wordt. Als wij met z’n allen 150km/u rijden is dat veiliger dan wanneer er 90km/u en 140km/u wordt gereden.
Snelheid op een snelweg is immers maar relatief we gaan allemaal rechtdoor.

Te langzaam rijden is net zo gevaarlijk als te snel rijden.

Als je met 90km/u achter een vrachtauto plakt is dat niet zo veilig voor degene zelf maar het overige verkeer is dit tenminste nog goed zichtbaar, een vrachtauto valt prima op als langzaam voertuig.

Een ander verhaal wordt het als je met 90km/u een verkeersstroom gaat ophouden (asociaal!) en zelf denkt te kunnen gaan inhalen met 90km/u!

Als dat laatste steeds meer voor komt ben ik groot voorstander van de Duitse regelgeving: legaal mogen flitsen en richting aangeven naar links om duidelijk te maken dat er snelverkeer aankomt/passeren. Daarmee geef je als overheid ook aan dat de linkerrijstrook een inhaal strook is en een signaal afgeeft van anticiperend en sociaal rijden op de linkerrijstrook (minder irritaties, betere doorstroom).
@db87: De eerste de beste die gaat flitsen naar mij als ik aan het inhalen ben, krijgt een paar rode remlichten te zien. En gek genoeg zijn het meestal Audi-bestuurders waar het dan om gaat..
@db87: Heel goed, we hebben de zelde mening!!!
Maar dan wel echte 90km/h, via gps gemeten. Want ik zie het al voor me dat ze <85kmh gaan rijden en dat gaat gewoon irriteren. Ik kan er ook niet tegen wanneer mensen vrachtwagens inhalen met 2 km/h snelheidsverschil.
Ik zal mij ook eens ff in de strijd gooien. Ik ben zeer regelmatig in duitsland te vinden en daar vloer ik het dieselpendaal dan ook als het even kan door de vloer heen om dan regelmatig met 250+ op de teller over de duitse wegen te soeven. TOT afgelopen woensdag.. Toen besloot ik om eens gewoon 120km/pu te gaan rijden. Lekker relaxed op de cruisecontrol. Wat leverde dit op?

1. een besparing van ruim 30L diesel
2. ik maar 16 minuten later thuis was dan normaal
3. ik veel uitgeruster thuis kwam.

Zal het dus absoluut vaker gaan doen
@Soulmaster: 250 in een diesel is best snel. Ik zou niet zo kunnen bedenken welke diesel dat zou kunnen zijn. ?
@kimi100: kies uit :)
BMW 530i: 0-100 km/u: 6.5 sec.; topsnelheid: 250 km/u
BMW 530xi: 0-100 km/u: 6.8 sec.; topsnelheid: 250 km/u
BMW 540i: 0-100 km/u: 6.2 sec.; topsnelheid: 250 km/u
BMW 545i: 0-100 km/u: 5.8 sec.; topsnelheid: 250 km/u
BMW 550i: 0-100 km/u: 5.5 sec.; topsnelheid: 250 km/u
BMW M5: 0-100 km/u: 4.7 sec.; topsnelheid: 250 km/u
@dennisr: de eer is niet alleen voor BMW weggelegd hoor, in 1986 kwam BMW als eerste met een diesel die de 200km/h grens passeerde ( 524td ) maar werd een jaar later al overtroefd door de Alra Romeo 164 Turbodiesel die begrensd was op 250 km/h, de eerste op snelheid begrensde diesel dus
@dennisr: Ahum…

“250 in een diesel…”

Als in: niet ‘i’, maar ‘d’…
@Esprit_de_Flandre: verrek, heb ik nou het verkeerde lijstje gekopieerd :lol:
@dennisr: Yupyup. Doe maar opnieuw, want nu weten we nog niet of een standaard 5##d die 250 kan halen
@kimi100: Audi A8 4.2 Tdi na chipkieteken 385pk en zonder de begrenzer moet 290 haalbaar zijn
@Soulmaster: maar, wanneer had je nou de leukste beleving ? :)
@dennisr: tja, om eerlijk te zijn… toen de teller 275km/u aan tikte
@Soulmaster: Zegt genoeg dus. Het belangrijkste is dat iedereen zich aanpast aan de situatie en zijn stemming en dergelijke. Als je zin hebt in 275km/u en er is ruimte voor? DOEN! Is het er niet en heb je alle tijd? Lekker 120 tuffen, doe ik ook wel eens.
@Cantago: Ik rij in Nederland keurig de snelheid die ik mag. Ben er wel van teruggekomen om jaarlijks zo’n 4000 euro aan boetes te betalen. In duitsland wordt het ook steeds minder en minder wat trappen betreft. En de boetes daar zijn nog steviger dan hier in Nederland. Vorig jaar 1 van 1250 euro gehad en graag direct even aftikken meneer. Omdat ik een beetje te snel reed op een stuk waar je 120 mocht.
cheap ass subsidie scam ..
Ironie: en M-badge en in de club van 90.
Man man man, Smoke, je schrijft echt geniaal! Ik heb me weer kapot gelachen! En ik meld me meteen aan bij de club van 190, want 90 rijden doe je maar op een 80 weg.
Jullie begrijpen het verkeerd, het gaat niet over snelheid, maar over LEEFTIJD, mijn opa zit ook bij de club!
gouwe handel die discriminatie ..
snel effe een minority doelgroepje vormen ..

en hopla .. zelfdiscriminatie is geboren .. geef es subsidie ..

en rap een beetje .. want wij zijn zielig maar lief ..
waar in hemels naam slaat dit op: zuinig rijden in een f*cking oude volvo..?? 4get it…

dat doe je in een zuinge diesel..

dus: brandstof v.d. duivel in een moderne wagen = zuinigheid / efficiëntie / goedkoper / beter voor millieu!
Je besparing in brandstof ben je zo weer kwijt aan blikjes RedBull, om wakker te blijven!

Het verschil tussen 90 en 120 is inderdaad niet groot. Maar als je normaal altijd op wet mulder rijdt dan scheelt het wel bijna de helft.
90 op de teller van een luxe auto is 85/86 op de geijkte teller van een vrachtauto!dus mensen ga 95 rijden dan hoeven we jullie ook niet in te halen.
Ik heb geprobeerd om bij een rit van Amsterdam naar Den Helder een gemiddelde van 100 te rijden. Cruise controle op 110 op de A10, na Zaandam cc op 130. Na Hoorn cc op 140. Resultaat: bij verlaten van de snelweg (zonder file’s)89km/u gemiddeld gereden.
Dus als je overal 90 had gereden ligt het gemiddelde nog lager !
het proberen op te leggen van een gedachtengoedje, prima maar niet met mij. die 190 lui zijn ook geschift. 120 gewoon, en daarboven een bon.
Jullie zorgen voor aanrijding/ongelukken met jullie 90 rot op sukkels!!!!!!!!!!!!!!!
@cesarestevao: niet boos worden hea, daar wordt je nog opgefokter van.
@Merry: +1
Volgens mij is half Nederland bij dat clubje aangesloten. Want hoe vaak maak je het niet mee dat iedereen links gaat rijden om een vrachtwagen in te halen en er vooraan een Prius Aygo of ander een andere zenboedhist cq bijstandsmoeder, tergend langzaam er naast blijft rijden en vervolgens niet naar rechts gaat. Ook op een 5 baans weg als de A2 blijft dat spul allemaal onnodig links rijden. En als je dan claxonneert en naar rechts wijst kijken twee holle onbegrijpende ogen je aan.

Dat soort volk zou zich beter kunnen laten rijden met een busje.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).