Carlsson was al eens bezig geweest met het tunen van de nieuwe Mercedes CLS, maar nu komen ze al met versie 2.0 op de proppen. De vorige versie had 600 pk, maar nu komen ze tot maar liefst 649 pk (en 900 Nm!).
Dit is natuurlijk net niet zo heftig als de Brabus Rocket 800, maar die heeft dan ook een dikke V12 onder de motorkap liggen. De Carlsson CK63 RS heeft net als de reguliere CLS63 AMG een bi-turbo V8, maar dankzij de nodige tweaks komt er dus net ff wat meer vermogen uit. Dankzij dit extra vermogen sprint je nu in 4,1 seconden naar de 100 ipv 4,3 seconden. Uiteraard hebben ze het uiterlijk (en interieur) ook een grondige make over gegeven. De velgen zijn overigens maximaal 20 inch groot.
hip, maar niet aan mij besteed
Dit zal ongetwijfeld betaalbaarder zijn dan Brabus Rocket 800 met een astronomisch hoog prijskaartje. Als het bedrag je niet van weerhoudt tot aanschaf dan doet het uiterlijk het wel. Carlsson heeft het wel begrepen IMHO. 8)
Doe mij de brabus maar
ik heb leiver de brabus variant en anders nog liever een standaard dan een ”carlsson”
0.2 seconden verschil nou nou… wat een onzin eigenlijk. Koop een AMG en stort wat je teveel hebt op giro 555 doe je ook nog iets goeds.
@schellekens006: Alsof alles om de 0-100 km/h tijd gaat. Een auto met 649 PK en 900 nm krijgt zijn vermogen nou eenmaal niet goed kwijt vanuit stilstand. Bij auto’s met zo’n hoog vermogen kan je beter naar de tussensprints kijken, bv. 100-200 km/h of 200-300 km/h, dan pas zie je goed hoe veel sneller hij is geworden.
Ik heb me al een keer eerder hierover opgewonden, maar waarom mag Carlsson het Mercedes logo vervangen? Het is in de basis toch gewoon een Mercedes? Waarom accepteert Mercedes dat? Ik bedoel Mercedes maakt het basispakket, dus eigenlijk het belangrijkste van de auto (design etc.), en vervolgens is er een af andere tuningboer die teveel tupperware heeft liggen die er zijn eigen logo op plakt. Onbegrijpelijk als je het mij vraagt.
@Sciurida:
Waarom zouden ze er moeilijk over doen?
Wordt je tenminste niet geassocieerd met (eventuele) tuningsgedrochten.
@jack_abarth: Omdat het product van Mercedes is, niet van de Tuning-boer! Abarth is trouwens een goed voorbeeld van hoe het wel kan, maar goed dat is eigenlijk hetzelfde principe als AMG…
@Sciurida:
Niet helemaal waar, want een AMG blijft op papier een mercedes. Maar bijvoorbeeld een Carlsson, Brabus en Abarth zijn op kenteken ook echt “merken”.
Hetzelfde geldt volgens mij ook voor Alpina.
@Sciurida: Als je een een beetje tuner bent plak je er een eigen logo op!
Dat doen tuners.
Het is natuurlijk geen gezicht, zelf zou ik kiezen voor een embleemloze grill.
Dan zit je er toch een beetje tussen in, en het staat strakker als zo’n gigantische Carlsson uithangbord op je toch al niet goedkope bolide.
@Sciurida: Jonguh, je amg doen met je wagen wat je wilt behalve bij dat kutte Ferrari.
@The360box: mag
Heerlijk, maakt de auto net weer waar mannelijker. Precies wat de nieuwe cls nodig had!
gaaf ding, maar ik zou zelf gewoon Mercedes logo’s er op willen.. gelukkig doet laat AMG die gewoon zitten :)
@dennisr: AMG is Mercedes’ huistuner, dusja…
Rangschikking qua looks: vorige model CLS > huidige model CLS > Carlsson CK63 RS > Brabus R800… Jammer dus van de moeite.
grappige velgen
@mrbones: heb me bescheurd..
had de vorige model (standaard amg) geen 100Nm?
@MAB: 1000Nm bedoel natuurlijk
@MAB: 630nm ;) de 65 blokken leveren 1000nm +
so what..??? brabus is beter: meer pk’s en nm koppel’s & het ding is daar speciaal voor aangepast. dus, denk dat ik voor brabus zou gaan!…
@bigcar: hallo… 600 pk. weet je hoe snel dat is:| met meer vermogen nemen de prestaties van 0 tot 120 echt niet (veel) toe. als je 800 pk onder de kap heb rijdt je daar echt niet fijn meer mee.
@maxx1: give it a try..???
@maxx1: alsof 600pk “snel” is…… Snelheid is van veel meer afhankelijk dan alleen vermogen. En met 800pk is vast ook heel goed te rijden of heb je zelf een andere ervaring?
@Woestijnridder: 600 pk + 900nm. dat is wel andere koek als een citroen c1 1.0. 800 pk met 1000 nm haalt 360 km/h. wat moet je ermee? kost je alleen maar meer band profiel + benzine. 649 pk is echt meer dan zat.
YES, zitten mooiere uitlaten op als standaard! damn wat zijn die dingen standaard lelijk! gelukkig zag carlsson dit. prachtige CLS!
Die 600 PK kan toch ook wel zonder turbo’s? (zie SLS of Carlsson CK63 RSR)? Oftewel, met turbo’s moet 700 pk toch minimaal te halen zijn.
Mja die spoiler ziet eruit alsof ie erna gewoon opgeplakt is…. en dat is ie ook natuurlijk… ZIet er niet echt mooi uit zo…. Verder is dit best nog een leuke wagen hoor…