Hij staat natuurlijk in Frankfurt, en hij valt in het echt zeker niet tegen. BMW's Halo-model van het i-submerk wordt gelimiteerd, gortduur, en bovendien rijdt Tom Cruise er al in (voor de film dan). Reden genoeg om er even met de camera langs te gaan.
De i8 wordt een plug-in (Benzine-) hybrid, en als alles goed gaat komt hij in 2013 op de markt. Naar verluidt worden hij en zijn kleinere i3-broer via een leaseconstructie aangeboden. Bij een i3 kan ik me dat nog voorstellen, maar een i8?
Hoe dan ook, de specs zijn lekker (hoewel voorlopig): de 1.5 liter driecilinder levert 223 pk en 300 Nm. De helpende elektromotor doet hier 130 pk/250 Nm bij. Even optellen leidt tot 353 pk/550 Nm. Ik zou me er niet te veel op vastpinnen, zodra de concept-badge er af gaat zou hij zomaar een hoop vermogen hebben moeten inleveren.
De i8 weegt 1.480 kilo, wat best netjes is voor een auto met een hoop accu’s aan boord. Maar BMW heeft dan ook een hoop lichtgewicht technologie in de i-reeks gedrukt. Naast al deze lichtgewicht-frutsels krijgt ook BMW’s ConnectedDrive een voorname rol in de i-tjes.
28 reacties
http://static.autoblog.nl/images/wp2009/BMW-M1front-blog%20450.jpg
maar het liefst deze:
http://www.autoblog.nl/images/wp2008/big/BMW%20M1,%20prototype,%20groot.jpg
Wat een schitterend ding!
JAAAA!!! Die onderste! Even naar BMW mailen aub!! ;)
Dat mooie 3-serie neusje :D
Bedoel jij nu dat dit ‘ding’ op de markt komt zoals het er hier uitziet? Dat van Mercedes klopt sowieso al niet, de concepts van Mercedes gaan nooit in productie (te extreem, te lelijk). En ik denk ook niet dat de i8 of i3 met dit soort deuren, interieur, smoelwerk, e.d. op de markt komt…