Lexus GS450h is nog steeds koning hybride

Auteur: , 49 Reacties

Dus jullie gaan nog steeds voor Duits? Zeker weten liever een A6 of A8 tweeliter-turbo hybride dan op de achterwielen aangedreven 3,5 liter V6 met hetzelfde verbruik?

Zoals het de laatste tijd gebracht wordt lijkt Hybride een nieuw dingetje. Toch, denk je er over na, dan teisteren de Priussen ons land al vrij lang. Bijna net zo lang rijdt Lexus ook met elektro-hulp rond. De dikste die je kan krijgen is de LS600h, één stapje daar onder staat de GS450h. Op deze laatste heeft Lexus recent heel erg haar best gedaan er iets leukers van te maken. Qua uiterlijk is het al aardig gelukt.

Iets leukers maken, ook van binnen. Dus niet: onnoemelijke downsizen en er een laf turbo’tje opplakken. Lexus houdt haar achterwielaandrijving en V6. Want wie een Atkinson-cycle gebruikt heeft geen turbomotor nodig.

Een turbo is een instrument om de efficiëntie van een motor te verhogen. Je gebruikt een deel van de energie die anderzijds verloren gaat in de uitlaat om meer mengsel in je motor te persen. Toyota (Lexus) gebruikt juist al tijden lang een Atkinson-cycle om minder mengsel in de V6 te ‘persen’ en dus minder brandstof te verbruiken. Gevolg: iets minder power uit dezelfde inhoud maar je rijdt nog steeds met een lekkere V6 rond. De elektromotor springt in zodra de Atkinson-V6 de gevraagde kracht niet kan leveren.

De nieuwe Lexus GS450h verbruikt 6,3 liter op 100km en stoot daarmee 145 gram CO2 uit per kilometer. Voor ‘bijtelling’ of iets dergelijks zal het weinig uitmaken maar de nieuwe GS verbruikt daarmee 35 gram en 1,3 liter minder dan de oude GS.

Autoblog advies: rij je als groen zakenman graag zelf, probeer dan eens een Lexus GS450h. Wordt je graag gereden dan kan je als budget-oplossing alsnog een A8 Hybrid kiezen maar komt ook de Lexus LS om de hoek kijken. Hoewel ze bij de oosterburen nog steeds ook leuke auto’s maken hebben de Japanners in de uitwerking van groene initiatieven echt een streepje voor. Autobloggend Nederland gaat natuurlijk voor de GS-F V10.




49 reacties

Ze kunnen nog steeds geen autos ontwerpen.Deugt gewoon niet.Nog liever een a8.
@mbman: Onderbouw dat eens?
Ik vindt deze auto vele malen mooier om te zien dan een 5 serie of a6.
EN japanners hebben altijd leuke snufjes :D
@mbman:

duidelijk is mooi nog steeds persoonlijk.

wat een awesome auto is dat. Ik denk alleen dat hij hier niet in het budget past…
@mbman: ben benieuwd wat je zelf rijdt, verras ons eens :)
@torana: SsangYong?
@sdk16420: Korando, Rexton, Musso ? …als ik zo onbeleefd mag zijn …
@torana:

is het nou eens afgelopen met de rijbewijslozen plagen ??
@lincoln: Als je zelf rijbewijsloos bent moet dat toch wel kunnnen?
@sdk16420: juist jah, ik geloof dat ik hier tot het zeer kleine groepje behoor die wel zijn eigen auto op de avatar heeft staan ipv een wanna-have-dream-picture
@torana: Waaron zou ik dat moeten zeggen.HEt is gewoon mijn mening.Blijft gewoon een toyota.Die jappen kunnen het gewoon niet.
@mbman: Toyota is al bijna 20 jaar één van de meest betrouwbare en minst storingsgevoelige merken aldus de ANWB en ADAC, en een SsangYong blijft ook maar gewoon een Daewoo met een ander logo en een tweedehands Mercedes-blok…oeps, hoorde ik nu zojuist een droom in duigen laten vallen :P
vooruit dan, aangezien een Daewoo van 50.000+ hier ( en in de states ) niet te verkopen was, hebben ze het voor een aantal landen maar SsangYong genoemd, behalve Frankrijk, want daar is het ook gewoon Daewoo gebleven, net als in Korea en de rest van Azië
@torana: Ik dacht dat het over het exterieur ging…
@sdk16420: volgens mij opperde hij dat jaooeb big steeds geen auto’s konden ontwerpen en kan ik niet uit zijn opmerking opmaken dat ie het over het exterrieur heeft, wat naar mijn mening overigens nog steeds fraaier is als bij de A8, maar dat is dan ook een kwestie van smaak en niet van wel of niet kunnen ontwerpen
@torana: Ze kunnen bij Audi wel ontwerpen, maar hebben niet zoveel zin om dat vaak te doen, dus worden het allemaal varianten van elkaar.
@torana: wat moet ik met deze gegevens.Interesseerd mij totaal niet.HEt gaat over deze auto.Klaar!
integralechubasco
Heb je wel eens nagedacht wat de status is van de mening op het internet.
@integralechubasco:

sinds autoblog bestaat zijn cabrio,s gay ..
integralechubasco
@lincoln:
heb je wel eens nagedacht wat de gayminded daarvan vinden…
ik ga eens speuren op gay websites…
integralechubasco
@lincoln:
gek, een mening uit een willekeurig boek lijkt veel meer status te hebben dan een mening van fanboy op autoblog…
@mbman:

Knap dat jij iets wat nog op de markt moet komen al kan beoordelen met “deugt niet”
@speedlimit: Lezen ,heb het over het model.DUs niet over de auto technisch.Het is allemaal zo moeilijk hier op dat kinderforum.
@mbman:

Precies je zegt t zelf al en nu nog n onderbouwende mening ipv blabla te roepen…MountainBike man.
@speedlimit: +50 :-P
ik snap ‘m ook niet… Toyota afkrakan en zelf trots op zijn ( pa’s ) Daewoo zijn
@torana:

Haha hoe trots kan je op n daewoo zijn :)

@mbman:
de nieuwe e klasse is mooi wou je soms zeggen?
zo lang zal het duren eer de Germans op dit vlak zelfs maar een beetje in de buurt komen van de Japanse voorsprong ..
Hmmm, ik heb liever een A8/Phaeton/7serie omdat die een wat meer tijdloos design hebben, ik denk dat wanneer deze een jaar of 5/6 jaar oud is dat deze er al vrij verouderd uit ziet of dat moet aan mij liggen…
@autobart: Mensen die zo’n auto kunnen betalen hebben over 4 jaar wel een nieuwe
@autobart:

ik zie het verschil niet tussen een 10 jaar oude Lexus en een gloednieuwe ..
Voorkant is echt belachelijk lelijk imo, de rest is netjes.
Just wow! Sick mooie bak!
@G-Ammo: Ga jij snel mee doen aan holland in da hood!!


Misschien dat je bij deze mannen wel de blits kan maken met een Toyota.
@desoper:

Trieste reactie denk ik dan maar -100
@speedlimit: Hoezo trieste reactie?

Dat jij aandelen hebt bij Toyota mag ondertussen duidelijk zijn. Maar een reactie als:
– Vet coole bak!
– deze auto is gay!
– een hondslelijk ding!
– Just wow! Sick mooie bak!
is gewoon triest.

Geef in inder geval aan waarom je iets vindt.
Mijn Voorbeeld:
De GS is een mooie auto, geen onnodige sportieve opsmuk en een zakelijk uiterlijk. Over de hybride techniek ben ik minder te spreken maar dat bepaald ieder voor zich.
@desoper:

Trieste reactie van jou…omdat iemand z’n mening geeft (in t kort) dan ga je dus maar op kinderachtige wijze op de man af spelen.
Ik beloof jullie dat deze auto meer speciaal gaat worden dan jullie denken. Uit ervaring weet ik dat de voorloper zo achterlijk snel is dat een v8 6-serie van BMW hem van verre niet bijhoudt. Of het je smaak is blijft een tweede, uiteraard.
@renoir: “Hij blijft gewoon gaan” http://i.imgur.com/6eiNg.png
@sdk16420: want het is en degelijk dingetje :)
Doe mij maar een Infiniti M35h, 370 pk en een stuk mooier!
Deze auto is in mijn ogen een mooie aanvulling voor het straatbeeld. Niet iedereen hoeft hem mooi te vinden, juist niet zelfs. Persoonlijk vind ik het namelijk erg leuk als Lexus voorbestemd blijft voor een kleine groep, die anders willen dan mainstream.

Erg knappe prestatie dat ze de Co2 uitstoot zo hebben kunnen laten afnemen.

Kleine correctie op het artikel: in het persbericht van Lexus Europe staat dat de Co2 uitstoot zal uitkomen ‘below 145 gr/km’ dus lager en niet precies 145 gr/km.

Verder erg leuk artikel!
Dit design is toch weer een schot in de roos! Met zo’n wagen laat je zien dat je eigen smaak hebt. het is eens wat anders binnen dit segment. Ik zie hem graag rijden en door de techniek ook nog eens goed voor het milieu.
Als een atmosferische motor een compressieverhouding van 13,0:1 heeft, past men allemaal “Atkinson” toe, want anders pingelt het blok naar de kloten. Het is slechts Toyota die zich op de borst slaat met dit al 100 jaar geleden bedachte principe.

De auto is een carbon copy van de vorige 5-serie, maar daardoor wel ok.
Een E350 doet 159 g/km zonder hybride Atkinson geneuzel noch een stuiteronderstel.
@texter:

Denk dat je gegevens niet kloppen…e350 cdi is 179gr/km en de benzine uitvoering nog meer.
@speedlimit: De E klasse heeft pas een update gehad. 159 g/km voor zowel de benzine als diesel E350.
Ik ben woensdag ook even langs geweest op de IAA, eigenlijk speciaal voor deze Lexus GS. Als ex-Lexus GS rijder kijk ik uit naar nieuwe modellen, alhoewel het uiterlijk van een Lexus in feite bijzaak is en niet opweegt tegen de andere troeven.
Helaas moest ik vaststellen dat het uiterlijk in werkelijkheid minder geslaagd is dan op foto. En ik was al helemaal niet gelukkig dat er geen mogelijkheid was om er even in te zitten op de persdag. Wat bv. bij Ferrari, Mercedes, BMW, Porsche, enz… wel mogelijk was. Maar voorlopig kan de nieuwe GS mij dus nog niet bekoren.
Mooie auto zeg
Doe mij er ook maar één ;)
Ik vind hem ook mooi. Strak design, niet te veel details en verhoudingen zijn goed. De beste auto ontwerpen hebben deze ingrediënten. Daarnaast staat deze auto bol van de innovativiteiten. Er zijn maar weinig fabrikanten die zulke prestaties halen met zo weinig brandstof.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).