Dit is GEEN Audi

Auteur: , 136 Reacties

Dit is een Yema.

Ach ja, Chinezen houden nou eenmaal van Duits design. En Audi is daarin het meest bevredigend. Daarom was fabrikant Yema zo aardig om de nieuwe F16 Wagon een gelijksoortig uiterlijk mee te geven. Dit model staat op de Chengdu Auto Show. Het is officieel nog een “concept” en is gebaseerd op de Austin Maestro. De F16 gaat zeker in productie, maar het is nog niet bekend wanneer (bron: autohome)

UPDATE 12-12-’12: Voor de mueslihooden zonder stijlgevoel: hij is er ook als EV.

PS Hieronder nog twee sprekende voorbeelden van Yema…

Een Infiniti EX-kloon aka Yema E Series

Yema E serie

De Yema T Series is een beetje schizofreen. De voorkant is namelijk een VW Tiguan en de achterkant is een (oude) Touareg. Wellicht ideaal voor mensen die niet kunnen kiezen?

Yema T-SUV

Yema T-Serie achterkant aka Volkswagen Touareg



136 reacties

Copy-paste daar in China, hoe ongegeneerd kun je zijn…
Made in China!
wtf is mis met die mensen…
die koplamp is nog aardig gelukt maar verder….
Ongelooflijk dat dit zomaar mag…
@babbaloerie: Wat ga je er tegen doen… copyright, auteursrechten en trademarks gelden niet in China…
wtf, wie wil er nou in een nep-audi rijden? Mensen die graag aan buitenwereld willen laten weten dat ze een originele niet kunnen betalen?
@supermo: In China hechten ze daar niet al te veel belang aan…. Nog een voorbeeldje uit de ICT-wereld en ja het bestaat echt
http://www.hipsterwave.com/wp-content/uploads/2010/09/apple_pineapple_logo.jpg
@xilver:

daar zijn “speciale” doctors voor ..

niet goed hoor als je elk stukje voedsel met een hapje eruit gaat associeren met een multi national corporation ..
@lincoln: Het gaat hierbij niet alleen om het symbool maar ook om de naam: “Apple” vs “Pineapple”. Dat maakt de associatie nog een beetje sterker.
@petervdb:

mooi .. die twee hebben nix maar dan ook nix met elkaar gemeen ..
@lincoln: behalve dan dat de laatste 5 letters identiek zijn..
@xilver: Die ananas is dus gewoon het logo van een methode om je iPhone iPod te jailbreaken, heeft niets met Chinezen te maken… Eerder met Russische computernerds…
@xilver: slecht voorbeeld zeg, want dit is een transformatie van je i device, je kunt je iphod namelijk hacken en dus transformeren naar een pineapple. Oftewel je zou een audi ombouwen naar een Yema en dat is hier niet het geval lijkt mij.
@supermo: Het verkoopt. Dat is het enige dat telt…
gewoon rebadge meuk ..

very European ..
Zucht… :roll:
LMAO wat is dit nou weer!! Moet je dat oudi ding kopen en em een Audi logo geven, niemand die een verschil ziet! toch?
En het probleem is dat de echte fabrikanten hier niets tegen op kunnen brengen… en deze meuk zal nog best goed verkopen in China (een stuk goedkoper voor bijna dezelfde look…).
it,s all about the badges ..

nu zie je ineens waar de ECHTE armoede zit ..
is wel een Audi
hahahaa, bij audi zullen ze nogal lachen, kunnen ze die chinezen geen proces aan hun broek smeren?
@love4sportcars: Waarschijnlijk niet in China maar wel in de rest van de wereld. Daar zal die dan ook niet uitgebracht worden…
@brinky: who cares… in europa waarschijnlijk niet en in de VS mogelijk ook niet… ook in zuid-amerika heeft VW wat in de pap te brokkelen maar aangezien zowat de helft van de wereldbevolking in China en India woont en daar de economie en automarkt “booming” is… de rest van Azië interesseert het overigens ook niets om wat er op de grille staat
@love4sportcars: 1 woord: Enforcement

China gaat geen Chineze bedrijven onderuit halen, the end. En als Duitsland of de VS wat te mekkeren heeft, dan worden er deze maand geen obligaties meer gekocht.

En opeens was het stil.
@captainslow: Ssst, dat mag je niet hardop zeggen. Wij zijn het rijke westen, zij zijn het ontwikkelingsland. Net zo vaak zeggen, tot je het zelf ook weer gelooft.
schandalig… eerst rebadgen ze de Skoda vol met Audi-logo’s en nu met Yema-logo’s… grrrr, die chinezen zijn al net zo erg als die duitsers :D
Wat wil je anders als VAG voor een simpele A4 al gauw €40.000 vraagt. Net als met de Ipods van Apple, een simpele Blokker rip-off doet het precies hetzelfde voor een goede prijs.


Niets nieuws onder de zon, dit zagen we eerder al met de X5. Jammer is het wel maar waar vraag is, is aanbod.
@Benz65: Niet mee eensch, er bestaan ook dingen zoals kwaliteit, en daat is nou eenmaal duur…
dat Apple een veel te hoge prijs vraagt en dat er mensen zo gek zijn dat er ook nog voor neer te leggen, dat is aan hun… Ik heb geen Apple spul omdat ik prima kan leven zonder een merkje waar je %50 meer voor betaald…
Ik koop wél graag kwaliteit, dat dan weer wel
@Jokkebrok: Wie zegt dat dit geen kwaliteit is dan?

Hoewel, die Maestro onderhuids is niet echt hoopgevend… :D
ROFL dit is echt niet normaal
@sebasjuhh: ROFLMAOWTF?!
@Jokkebrok: “MAOW”??

Poesie Poes?
als je binnen kort een Audi a6 aan geboden krijgt met 10 mil korting zou ik die eerst mar eens goed na kijken.
je weer maar nooit…
Echt slecht dit, echt slecht. Chinezen zijn slecht.
@Stopwearingpants: Auto = slecht, dus Chinezen = slecht?
@Esprit_de_Flandre: nee deze auto is gewoon weer insult to injury
Doe mij maar de RS versie! Die olympische ringen plak ik er dan zelf wel op haha. 90% van de nederlanders ziet toch geen verschil..
@Darahan: Da’s nou weer jammer: veel meer dan een 1.6 van 90 pk gaat hier niet in terecht komen. Kijk maar naar de stepwieltjes.
Die chinezen zijn meesters in het copieren, daarom lijken ze zo op elkaar.
Een Audi zonder gebakken lucht oogt plotseling een stuk liever.
@norge: +10 met een gniffel haha, of was het griffel ? ach, beide
Ik zou de F16 Wagon wel eens in een handling test en veiligheidstest willen zien versus de echte Audi.

Het goede nieuws voor de Chinezen is dat ze binnenkort 1500 Zweedse ingenieurs erbij krijgen om aan deze punten te werken.
@captainslow: en ik zou het helemaal bescheuren als ie daar net zo goed of beter uit zou komen hahahaaaa, die kans is natuurlijk zeer klein maar ik zou niet meer bijkomen hihi
@captainslow: Die hebben ze al, van Volvo…
nooit een touareg met z’on kleine wielen gezien
seat ibiza break :D
Hier nog meer foto’s van die Audi… uh, bedoel Yema:
http://www.carnewschina.com/2011/09/06/chinas-yema-clones-the-audi-a4/

Check die achterkant hahaha :)
@ardalfa: Want de echte Audi achterkant is knap?

Dat type Audi doet mij altijd denken alsof hij hoognodig naar de … moet.

En wat als de volgende Yema is gebaseerd op een Saab 9-3 en een stel Zweden hun uitlegt hoe het wel moet? En als dat dan ook nog eens 11.000 euro kost, lach je dan nog steeds?
Lekker schaamteloos.
Is het zo duur om ontwerpers te hebben?? Alleen het logo is ontworpen, de rest is gestolen! Als ze nou eens goeie en leuke auto’s kopieeren
@larsdbs9: Ja, het is duur om ontwerpers te hebben. Alle Chinese fabrikanten beginnen op deze manier, of via de iets legalere licenties. Wacht maar tot ze er een miljoentje van verkocht hebben. Dan zullen de eigen ontwerpen wel komen. En dan krijgt Audi pas echt problemen…
Dus toch! die Aldi ontwerpers zijn zelfs zo lui dat zij hun chinese vakbroeders kopieren.

Volgens mijn Chinese neef OnlyplicksdiveAldi rijden de hierboven genoemde modellen al een dikke 10 jaar rond in Peking en omgeving
@onlycocksdriveaudi: Je laat je wel heel erg kennen met je nickname, waardoor je automatisch al niet serieus genomen wordt. Lekker handig, kan je net zo goed niet reageren.
@Tommy2: Profiel Tommy2 leeftijd 15, wonend te Sneek, bij papa en mamma, rijdt: 3-wieler, levensmotto: zeuren om een snoepje! relatie: Nee, want meisjes zijn eng, favoriete product: Clearasil. Hobby’s: Geen maar ik hoop ooit een keer een auto te kunnen kopen (een Aldi A3 uit 1900 met kicke velgen en een petje). Beste vriend: Mijn Hond maar ja in Sneek wilt geen hond wonen dus die heb ik niet.

Kortom Tommy GFYS
@onlycocksdriveaudi:

En toch vind ik het knap dat een 15-jarige inwoner uit Sneek
Een kwalitatief betere reactie plaatst dan jij ;)
@Martinez: Ach ik zit gewoon niet zo te wachten op reacties op mijn nickname, die ik geloof ik zo’n beetje iedere post krijg van met name Tommy.
Mijn nickname is tenslotte niets anders als een uitspraak van Jeremy Clarkson van TopGear daarnaast heb ik het niet zo op Aldi maar goed iedereen zijn eigen favo merk toch.
@onlycocksdriveaudi:
Daarom zou het jou sieren om daar boven te staan en het gewoon te negeren, nu verlaag je je tot het niveau van een ander waardoor je zelf ook meer als fanboy word afgeschilderd, tenzij dat is wat je wil ;)
@Martinez: Ik vond ‘m anders best grappig.
@onlycocksdriveaudi: Profiel onlycocksdriveaudi
Geslacht: Onbekend (misschien toch eens kijken tijdens het plassen ook al is het eng?).
Beroep: Op kantoor tegenover de Mercedes dealer, elke dag een feestje!
Persoonlijk vervoermiddel: Gestolen fiets met eveneens gestolen ster op het stuur, maar ooit komt die Mercedes er!
Favoriete bezigheden: Kijken hoe anderen een Mercedes rijden.
Vrienden: Die ene met die dikke Mercedes.
Partner: Ja, dochter van de baas van de Mercedes dealer.
Lijkt wel een Skoda fabia met audi neusje….
Ben ik de enige die het bijzonder grappig vind dat deze A4 is gebaseerd op een Austin Maestro?
@SaabTURBO: absoluut, heb vier jaar een Maestro gereden, afgezien van de BL-roestvorming echt wel een fabtastische auto met een boven-verwachtingen wegligging en een ontzettend kleine draaicirkel… zes meter nogwat… kon zonder hem in zijn achteruit te zetten op een normale straat keren
@SaabTURBO: Beste kerel als jij toch eens alle feiten zou gaan leren in deze boze autowereld dan had je toch allang geweten dat alles wat VAG bouwt gebaseerd is op de heilige graal de Austin Maestro. kortom nutteloze bijdrage van je ;-)
@SaabTURBO: Nope. MG Rover heeft een licentie voor de Maestro verkocht aan Etong in de jaren ’90. Het platform is dan doorverkocht aan verschillende firma’s, onder andere FAW. Je mag niet vergeten dat een platform ontwikkelen een dure aangelegenheid is. Een beginnende fabrikant zoals Yema kan dat niet aan. Dus blijft men nog even oude technologie gebruiken, want geen ontwikkelingskosten. Let maar op, dit ding zal verkopen. Geld zal binnenrollen. Dan kopen ze een modern platform. Dan bouwen ze modernere auto’s. En voor je het weet staat er één in de showroom om de hoek…
@Esprit_de_Flandre: Etsong, ikskoeseerr…
Ze bestellen de onderdelen rechtstreeks bij audi.
@sjaakk: En ja ze waren jaren bezig om een eigen logo te bedenken, daar ging zoveel tijd in zitten dat ze geen auto meer konden ontwerpen.
@sjaakk: Audi heeft zelf een soortgelijk probleem, die kunnen geen techniek brengen, nemen een VW Golf, tekenen er een ietwat gewijzigde carosserie op en verkopen het als Audi A3 en plakken 50% op het prijskaartje erbij… maar goed, dat doet audi al sinds 1973 ( VW Passat / Audi 80 ) dusss, niemand die dat nog doorheeft
Mwah, dat zie je toch zo dat dat geen Audi is?
Wel veel mooier dan een echte Audi :-D
erger zijn die kleine wieltjes..
Gadver ik ruik nu al de plastic-lucht en schurend plastic
the-budel-guy
wahaha een A4 uiterlijk Met skoda bandenmaat.

maar omdat hij F16 heet zou ik hem al kopen
@the-budel-guy: Als ze geen proces aan hun been krijgen, zoals BYD met hun F1…
wel prachtig om telkens te lezen dat deze “Audi” op een Skoda, Seat, Kia en noem maar op lijkt haha, wat op zich al heel wat zegt over de “originaliteit” van Audi’s modellen zelf…. toch ? :D
Om nu uitgerekend Audi te kopiëren… Geen merk dat zichzelf zo eindeloos herhaalt als dat.
Chinezen zijn niet zo bijster origineel. zij kunnen niets ontwerpen en er heerst geen creativiteit. totale armoede.
maar hun keuken, heerlijk!
@tarquesh:

2 dingen ..

heb jij je wel eens verdiept in Chinese kunst ??
wat bedoel je precies met de “Chinese keuken” ??
@tarquesh: Klopt als een bus. Ik werk dagelijks met Aziaten (voornamelijk Chinezen) en ze missen inderdaad creativiteit. Ze werken harder dan geen ander maar als het om teamwork of creativiteit gaat zijn ze nutteloos.
eerlijkgezegd vindt ik ‘m mooier dan de Audi… zeg ik nu iets verkeerd ?
@torana:

impliceren dat zoiets uberhaupt mooi kan zijn bijvoorbeeld ..
@lincoln: sja, daar zeg je me wat :oops: “minder lelijk” dan
achja.. chinezen..
@ torana,

Nee hoor, gezien jou profielfoto is dit gewoon een smaakkwestie
@TomRS6: mijn profielfoto is gewoon mijn eigen auto, en dat vind ik ook niet echt de mooiste die ik me kan voorstellen, maar ik ben er wel trots op jah
Hier krijgen ze geen last mee!
Copieren doet men alleen wat de moeite loont. Misschien een eer voor Audi dat ze nageaapt worden maar daarom is het nog geen Audi. Mijn schoonmoeder lijkt ook op miss universe. 2 benen, 2 borsten, 2 armen…….
Ècht YEMA
alleen lampen en velgen zijn audi look?
Lol, een Audi is al geen Audi, want dat is gewoon een VW, en dát is dan eigenlijk weer een Seat/Skoda.

Domme Chinezen, een kopie van een kopie nemen…Is dat niet zoiets als incest en krijg je dan geen verschikkelijke afwijkingen?
@SimonMc: Jij hebt een Dacia in je plaatje? Want Dacia is eigenaar van Renault, of nog erger, een dikke Lada?!
@RickB: Lol, Renault is eigenaar van Dacia.

En hoeveel pijn doen je teentjes?
@SimonMc: Tja, Skoda eigenaar van Audi noemen, maar Lada is geen eigenaar van Renault in een keer? Raar mannetje!
@RickB: Ik geef toe, dat Audi/VW/Seat/Skoda gedoe is wel heel kort door de bocht en zeker niet 100% serieus bedoeld.

Wat me wel vooral stoort aan Audi, is dat ze totaal niet inspiratievol zijn, en gewoon al hun auto’s er hetzelfde laten uitzien. Ook probeert Audi zich te profilleren als “the big man” door te doen alsof ze in hetzelfde rijtje thuishoren als Mercedes en BMW, terwijl je bij de vorige generatie A8 gewoon nog een model kon krijgen met voorwielaandrijving…

Audi moet gewoon met de voeten op de grond blijven. Audi hoort meer thuis in het rijtje Volvo, Lexus(?), en dat is zeker geen schande.
@SimonMc: *profileren
@SimonMc: Kan je ook een toelichting geven waarom Audi niet in dat rijtje thuishoort?
@avda: De eerste vraag die je jezelf moet stellen is: wat maakt een merk, en wat maakt zijn reputatie? De mensen die ermee rijden, en zodus de mensen die er mee geassocieerd worden. Bij Audi gaan ze daar al de boot in. De mensen die vroeger sportief wilden rijden en er wat geld voor over hadden, kochten gewoon een BMW. Tuurlijk, achterwielaandrijving is listig, en België en Nederland zijn nu juist de landen die bekendstaan als zeer regenachtige landen, en dan heb je ook nog de winter natuurlijk.

Resulaat : degenen die daadwerkelijk sportief wilden gaan rijden, zaten de korste keren in de vangrails, of stonden vaak 180 graden gekeerd. De winter was dan al helemaal een ramp omdat achterwielaandrijving niet zo goed bevriend is met koning winter. Kortom, achterwielaandrijving is voor mensen die écht kunnen rijden en vooral durven rijden.

Toen kwamen de mensen met de 4 ringetjes op de proppen, en toen zagen al die mensen die al een paar keer teveel bij de locale carrosier hadden gestaan de perfecte oplossing. 4-wiel aandrijving ! Audi ( VAG in het algemeen ) kan natuurlijk geen fatsoenlijke voorwielaandrijving in elkaar zetten, dus vanaf dat je meer dan 250 pk hebt, installeren ze sowieso Quattro/4-motion. Hooray ! Achterwielaandrijving kwam uiteraard niet bij hen op, want dat is duurder, ingewikkelder…Noem maar op.

Dus dat vind ik al niet “Premium”. Als je premium wilt zijn, moet je sowieso iets rijden hebben met achterwielaandrijving. Trouwens ik haat dat woord.Dat is zoals alles van technologie tegenwoordig met een “I” laten beginnen, omdat het dan schijnbaar een kwaliteitsnorm waarborgt.

Die mensen zijn ofwel bumperklevers, ofwel net andersom ! Vandaag nog reed ik nog achter iemand, die in een ruime bocht, waar je 70 mocht, gewoon lekker 30 aan het rijden was. Want meneer de Turk ( de 2de grootste doelgroep van Audi ) mocht natuurlijk de investering van die overige 5 Turken niet in gevaar brengen. Ik ben overigens géén racist, laat dat zeer duidelijk wezen ( ik werk dagelijks met Turken, en heb daar heel goede ervaringen mee ), maar hun rijgedrag stoort me ontzettend. Een huis kopen? Ben je gek, eerst een auto kopen, want dat ziet iedereen toch?

Dat is mijn 2de probleem met Audi, die mensen die ermee rijden, en punt 1 was natuurlijk het niet premium zijn.
BMW bv is zo nog wat het sportiefste merk, en ik zou graag zo’n M3 CSL willen bezitten bv. Helaas zal ik die aankoop moeten combineren met een basiscursus Arabisch, en zal vooral de woorden ” verkoop”, “auto” “nog” “niet” goed moeten memoriseren, want aan elk verkeerslicht heb je het zitten. Om dan nog maar te zwijgen over die stapel kaartjes die je elke morgen van onder je ruitenwisser moet halen.

Conclusie, wil je kwaliteit hebben én wil je geassocieerd worden met de juiste mensen, koop dan een Jaguar of een Mercedes. Liever met oude zakken geassocieerd worden dan met opscheppers ( laten we het zo maar noemen ).
haha die banden van die NEP Touareg! :P
hoe zou die nep-audi presteren in een crash-test? ’t Zelfde als bij een “normale” audi?
@Bartol: God nee.
Dit hebben we zelf gedaan. We sturen al jaren tekeningen richting china om vervolgens onder licentie na te maken. Zodat wij hier in Yurp dikkere marges hebben. Steeds meer chinezen snappen dat zij die marges ook zelf kunnen pakken en ons daarvoor helemaal niet nodig hebben.. In plaats van tekeningen na te maken voor drie pinda’s, in opdracht van het westen. Jatten ze nu het design om er zelf met de poen vandoor te gaan. Karma is a bitch..
Kan alleen maar beter worden dan Audi (technisch) gezien. Kwalitatief is Audi nou niet echt geweldig.
Als je dan jat, doe het dan goed en jat het ontwerp van een Aston Martin DB9.
@lacasitos: Breng ze niet op ideeën! :P
Hoe zit dit nou eigenlijk met de rechten? Kan Audi hier geen aanklacht voor indienen? Zoiets als het overnemen van modelnamen wordt namelijk wel altijd aangeklaagd, http://www.autoblog.nl/archive/2007/08/08/nissan-wint-van-bmw
@C220AMG: China is een hele andere wereld, dus Audi heeft geen poot om op te staan… Eigen volk eerst denken die spleetogen!
Leken de audi’s al op elkaar, nu ook nog alle andere auto’s!
VInd hem meer ene Clio estate met Audi boddykit.
Komt tog hopelijk wel op de Nederlandse markt?
@rikus: Ja hoor, zelfs speciaal voor analfabeten.
Wat een lef. Maargoed,de kwaliteit van deze VAG klonen zullen niet veel schelen vergeleken met het orgineel…
-En Audi is daarin het meest bevredigend.-

Nee hoor, Audi is daarin het simpelst toe te passen. Zeker zo’n Q7 dinges.
Van mij mogen ze alle Q7’s naar China verschepen en daar houden. Wat een verschrikkelijk lelijk ding is dat! En dit is géén jaloezie. Als ik er een kreeg maakte ik er onmiddellijk een rit mee… Naar de autohandelaar…
@Original_Arnoud: audi Q7 ja dat is echt één van de grootste asso bakken die er rond rijden.
prachtige auto’s zeker een uitkomst voor iemand die gek is op audi maar helaas daar het geld niet voor heeft.kan de persoon in kwestie voor de helft van de prijs een imitatie audi aanschaffen.cool
Lol, ik zie ze al op de grond zitten in hun fabriekje, beetje hameren en platen kloppen, wat lassen, bezuinigen op de kit en de schroefjes, want die heb je toch niet nodig, beetje plamuren en voila: iets wat er uit ziet als… Maar het is allemaal TROEP!
ik vind het eigenlijk wel mcgyver, een A4 bouwen op basis van een maestro.
als je de stoere knaap wilt uithangen , moet je een yema-badge op dikke S8 kleven , da’s pas durven :mrgreen:
Nu istie hartstikke priemiejum.
Als er een merk is dat de chinezen best mogen klonen, dan is het Audi wel. Audi doet zelf namelijk niets anders …
@ramshoek:
HAHAHAHAHAH zijn wij de enigste die het zien. Is de rest dan echt zo scheel.
schandalig, hoe kun je jezelf ontwerper noemen als je dit soort dingen voorschetst aan je baas.
Wellicht was het designbudget gelimiteerd tot 1 euro? Precies genoeg om iets bestaands vanuit een paar verschillende hoeken onder het kopieerapparaat te leggen dus.
@sir_smokalot: toch knap hoor, bij Audi hadden ze bijna het dubbele budget eraan besteed alleen kwamen daar de kopietjes van de gekopiëerde Skôda verfrommeld uit het kopiëerapparaat met het design van de Audi als resultaat :lol:
Ik vind het leuk. Waarom? Omdat het kan! Hahahaha go China!
Die audi wahahahahahaha
kunnen bij de Chinese suv’s gaan staan in de haven van rotterdam, die verloren de rechtszaak van BMW en mogen niet verkocht worden
Ik mag die Chinezen wel eigenlijk. Heerlijke attitude : ‘what the fuck you gonna do about it? We produce 75% of whatever crap you be selling over at your place anyway. You’re nowhere without us. Eat shit and die, we’re taking over. The whole lot.’

Ik begin ze er zowaar van te verdenken hun take-over al een jaartje of 500 geleden voorbereid te hebben.
Schandalig die Chinezen. Lets nuke ‘em bastards, zijn we ook van de overbevolking af.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).