Speciale aanbieding: Mercedes E55 AMG

Auteur: , 45 Reacties

Er is weer een speciaal dingetje opgedoken op site waar altijd wel iemand je troep wil kopen. Enige gebruikssporen en hij rijdt op dit moment niet maar dan heb je wel een E55 voor 8,5k euro.

We hebben hier te maken met de ‘klassieke‘ 5,5 liter-plus-kompressor V8. In 2003 was dat goed voor 476pk en 700 (!) Nm. Een pittige tante waarbij zelfs op droog wegdek het ESP-lampje nauwelijks uit stond. De remmen en computer hadden hun handen vol aan het enorme koppel bij lage snelheid. Dat betekent hard optrekken met veel geweld maar ook hard van de weg af stuiteren in minder dan ideale situaties.

De E55 in kwestie lijkt vrij enthousiast bereden met alle gevolgen van dien. Mocht je nog een typeplaatje of achterlicht zoeken dan is dit je kans. Een heel handig sleutelaar kan misschien zelfs nog wat met het motorblok. Voor in je C-klasse Sportcoupé of CLC misschien. Het blokje heeft er pas 85k op zitten.

Heb ik enkel nog mijn twijfels over de prijs. Met de vraagprijs van €8500,- ben je al op twee derde van een intact exemplaar. Dan hebben ze misschien meer dan 80k km gereden, rijden doen ze nog wel! Shop je voor 1 model ouder dan staan er voor 8,5k euro zelfs twee voor de deur. Speciaal is deze ‘aanbieding’ zeker maar of iemand er wat aan heeft? Check: Marktplaats.

Met dank aan Danny32 voor de tip!

Crashmercedes E55 AMG

Crashmercedes E55 AMG

Crashmercedes E55 AMG



45 reacties

-edit: check, thanks!-

Ach, krasjes wegpoetsen, heel misschien hier en daar wat plamuur met nieuwe lak.. niemand die het ziet..
Plamuren en een knal met een vuist op de motor geven ,klaar.
Wat moet je hiermee? bijna alle panelen zijn beschadigd.
@mrbones: het ding is gewoon kijhard mishandeld.. ;)
@bigcar: Spaanse snelwegschutter? ;)
@Svenska_Aeroplan_AB: is die daardoor verongelukt??

ot: is de spaanse snelwegschuutter soms drugpolitie ;)
Op Spaans kenteken, dus alleen bruikbaar voor onderdelen. Zou je de BMP af moeten tikken bij import (kenteken aanvragen), dan kun je nog eens zo’n € 4.500,- afstaan. Dus gewoon als wrak uitkleden en motorblokje in een andere chassis hangen ….
@rechercheur: eerst keuren en dan repareren, dan hoef je geen rest bpm af te dragen toch?
@audir8v10:

Moet je wel eerst een APK goedgekeurd voertuig hebben, en ik betwijfel in hoeverre deze nog door de APK zal komen …
@rechercheur: Is niet nodig, wanneer een auto door een schade expert totalloss is verklaard, hoef je bij invoering geen rest BPM te betalen. En een bijvoorbeeld Duitse tuv goedkeuring is een goedkeuring die voor heel Europa geld.
zo heeft elke 10 jaar oude AMG er wel eens uitgezien ..
@lincoln: you’re killing me :-D
@lincoln: Hou op!
Ik schilder ze allemaal op een tegeltje. En mijn muur is op.
‘Met de vraagprijs van €8500,- ben je al op twee derde van een intact exemplaar.’
Ik dacht dat die veel duurder waren? uhmm even op MP kieken dan.
Zijn de E-klasse AMG’s van na de facelift echt zo goedkoop? (dat 8500 2/3e van de prijs is voor een goeie).
@Stender: de afschrijving blijkt (indien cijvers juist zijn) moordend :)
the-budel-guy
geeft de boordcomputer nou aan dat er een lampje stuk is??

zo ja dan hoef ik hem niet :P
opkopen en verkopen in onderdelen, als blok niet meer heel te verkopen is compressor verkopen aan een hobbybob, remmerij, interieur. moet toch nog aardig geld aan te verdienen zijn lijkt me.
@carterpan:

hij is te koop ..
Gewoon opkopen en het blok omleggen in je A-klasse
@Edge: Of in je Kia Picanto R-Sport
@sdk16420: in een I-miev
“dat betekend”
Probeer het eens met een “t”
:)
@dennisa: tat betekend ? dat tetekend ? nah word niks..
Doodzonde! Dit exemplaar zit een beetje op de rand van wel of niet oplappen. Ik zou zeggen probeer eerst op te lappen, als dat’m niet meer wordt zorgvuldig ‘demonteren’ en de onderdelen voor andere zieke en gewonde AMG’s gebruiken!
Inderdaad gewoon kopen en dan of in onderdelen verkopen of zelf gebruiken als donor auto :D
@zakar36:

hij is te koop ..
Motorblok in een simpele auto zetten bijvoorbeeld B klasse ofzo :P had nog ergens een video gezien van een B klasse met een V8 erin
@nutsackattack: Dat gaat je niet meevallen. In C, E, S, en varianten is dat niet zo ingewikkeld, maar in een A of B gaat niet lukken. Tenzij je de hele boel wil ombouwen, maar dat is vrijwel niet te doen als ‘hobby’
@Tommy2: Gaat niet lukken? wat is dit dan ;)het is goed dat je erbij zegt “tenzij” want het lukt zeker wel zoals te zien in de video hieronder
http://www.youtube.com/watch?v=ah03iHmb-MI&feature=related
@nutsackattack: maar dat is een v8 en geen v12… denk echt niet dat ze de ruimte hebben voor een v12..
@nutsackattack: Weet wel dat er een zogenaamde ‘B55′ bestaat, maar als je m’n reactie goed gelezen had snap je wat ik bedoel.
hey die heb ik op gt5!
dat is wel f*cking goedkoop.. ik had om z”n minst nog €20.000,- gedacht (zelfs voor zo’n ding)… schijnt blijbaar dat de afschrijving nekkend is, nou ja.. hadden die drugsdealers maar netter moeten rijden.. :)
Ik weet wel wie zoiets koopt: iemand die een schadebedrijfje heeft! Beetje klussen in de verloren uurtjes en hoppa, hij is weer als nieuw…
uitdeuken, lekje verf erop en die is weer klaar voor gebruik ;-)
joya via iPhone app
Auto Met Gebreken..
Als je de middelen niet hebt om een degelijk, ongeschonden en recent exemplaar aan te schaffen, dan zul je ze evenmin hebben om dit wrak terug rijklaar te maken… Om nog maar van taksen, verzekering, onderhoud en verbruik te spreken…

Leuk dus om even bij te dagdromen, maar er zijn een hoop zinvollere manieren om 8.5 k te spenderen :)
ik vind die teller standen een beetje raar. de bovenste geeft 86142km aan en de onderste 85832km. is de onderste de dagteller die ooit (na 310km) op nul is gezet?
het blok lijkt er ook niet helemaal ongeschonden van af te zijn gekomen. wat een wrak!
@ferrari: misschien steeds 20 euro getankt?. Als ik hem niet vol tank, dan doe ik dat metertje vaak ook niet terug.
@ Alwood: Intacte E55 AMG’s uit de W211 gaan echt wel voor meer dan 12K a 13K in euros weg. Voor een afgeragd exemplaar betaal je al gauw 19K a 20K in euros. Dus het is totale onzin dat je met 8500 euro al op 2/3e zit.

Kijk voor de lol eens op marktplaats:

http://kopen.marktplaats.nl/auto-s/mercedes-benz/c130.html?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=45858
@testpiloot: bullshit, 250-350k km en je E55 uit 2002/2003 is echt nog maar 12000 waard. Sowieso niemand die zo’n hok wil hebben want bij die leeftijd/kmstand wordt onderhoud extreem duur. Marktplaats is nog nooit een goeie graadmeter voor autoprijzen geweest.
Leuk dat er iets over een e55 op autoblog staat. Nog niet zolang geleden hebben wij nog serieus naar een nette e55 gezocht. Er stond die tijd een exemplaar op autoscout voor 26.000. Na veel wikken en wegen toch besloten het niet te doen. De belasting en verzekering waren niet een groot probleem, maar we waren vooral bang voor hoge onderhoudskosten op korte termijn.. Is er misschien iemand die ervaring heeft, of iemand kent die ervaring heeft met een e55, die mij kan helpen? Ik zou u ontzettend dankbaar zijn!
Evt. E-mail: Basmartena@hotmail.com
@bass1103: ik heb mijn laatste auto in de UK gekocht, ja, je moet genoegen nemen met het rechtse stuur maar het loont zeker > > > http://www.gumtree.com/cgi-bin/list_postings.pl?search_terms=mercedes+amg+55&search_location=United+Kingdom&ubercat=1

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).