Nieuwe 911 Carrera S doet 7:40 op Nürburgring

Auteur: , 110 Reacties

En dat is even snel als de 911 GT3 van de vorige generatie (997), en 13 seconden sneller dan de 997 Carrera S.

Toen ik gisteravond laat langs Eurosport zapte was daar een IAA-special aan de gang. Waar onze camerahelden al vijf delen video in elkaar sleutelden, deden de TV-jongens daar iets langer over, maar daar gaat het hier niet om. Er werd een Porsche-bobo geïnterviewd die wist te melden dat de nieuwe 991 Carrera S het rondje Nürburgring in 7 minuut en 40 seconden had gelapt. Volgens mij nieuwe informatie.

En inderdaad, dit is vrij verse info. Behalve op TV staat het ook in andere media: August Achleitner, ‘Vehicle line director’ bij Porsche bevestigde bovenstaande bij het Australische GoAuto. Alleen is dit rondje wel gereden tijdens het testwerk, en dus is het vrij waarschijnlijk dat hier geen videobewijs van is. Maar zodra de auto wordt uitgeleverd kan de (race-)pers dit natuurlijk makkelijk dubbelchecken. Heel veel extra pk’s heeft hij niet (400 pk tegenover 385 pk in de 997), dus het voordeel moet grotendeels uit andere zaken dan vermogen komen.

Het exemplaar waarmee de 7:40 is gereden lag dankzij een andere sportvering 20 mm lager maar er lagen wel normale banden op. Deze tijd is mooi rap, en dat belooft nog wat voor de hetere versies die gaan komen. Porsche heeft de 7:26 van kwelgeest Nissan (GT-R) waarschijnlijk strak in het vizier. Zal het ze gaan lukken? Op het antwoord hierop zullen we even moeten wachten, want het duurt nog een tijdje voordat de hetere, lichtere, meer track-georiënteerde Porsche 991’s er komen.



110 reacties

Ik fuul m komen
Laat maar gouw komen die gt3 dan!
gauw
Als ze met een Carrera S 14 seconden weten te vinden, dan zullen ze met een Turbo S ook wel een aantal seconden weten te winnen. En met de GT3 (RS) en de GT2 (RS). Hoe meer ik over 911’s lees en zie, hoe liever ik er ook een wil…
@Original_Arnoud: Precies wat ik dacht, als je deze tijden al hebt met een Carrera S wat tijden zul je dan hebben met een GT2 RS.
:) de Porsche 911 heeft inderdaad een verslafende effect hoe meer je leest, kijkt en ziet hoe grager je een Porsche 911 wil hebben.
@Original_Arnoud: als je hem 1 jaartje hebt zul je er wel anders over denken ;) zo bijzonder is dat ding nou ook weer niet
@Original_Arnoud: ik zou redeneren dat juist de minder sterke versies het meest winnen door het nieuwe chassis… hogere entry-speed, hogere midcorner speed, hogere exit-speed maar niet de power die de sterkere versies wel hebben. Ik zou verwachten dat de minst sterke het meest lijdt onder welk minpuntje in de wegligging dan ook… agreed?
@w0o0dy:
Geheel met je eens. Ik zeg ook niet dat ze met de hetere versies meer dan 13 seconden zullen winnen. Maar Porsche zal allicht een aantal seconden van de rondetijden die de vorige generatie hete 911’s neerzette afsnoepen.
Even de prestatie van deze Carrera S in perspectief zetten: 7 jaar geleden zette de Carrera GT 7:32 op de klok… En die had dik 200pk méér!
http://www.youtube.com/user/GRIPChannel#p/u/1/vlEIOo7T8sE

In deze video van GRIP wordt de rondetijd ook bevestigd.
@Mpower: deze dus:
http://www.youtube.com/user/GRIPChannel#p/u/1/vlEIOo7T8sE

Hier hoorde ik het ook al.
@Ferdinand1: ok vreemd, uitloggen op YT werkt meestal tegen dat ‘v’tje, maar nu dus niet..?
Lekker hoor
Ik ben erg benieuwd! De Turbo zal de tijd wel gaan aanpakken van die Nissan.. Met name de nieuwe GT2s ben ik ook erg benieuwd naar!
btw, meevormende uitlaten zouden erg mooi staan onder de nieuwe GT3. Iemand anders ook?
http://cdn0.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2010/07/Nissan-vs-Germans-625x375.jpg)
@besaram:
en welke races of overwinningen symboliseren die streepjes op die 350Z?
Want daar kan ik er toch geen opplakken.
@Hupke: 370Z..
Ken je auto’s.
@BmwMPower:

Pff, voor die paar jaartjes en cc’s dat ik verkeerd ben.
@Hupke: Met Audi is het makkelijk zoeken – die zijn slechts in één klasse serieus succesvol geweest.
Daarom gok ik Group B rally 1983 – 1986.
En anders slaat het op: hoeveel carrosserievarianten maak je waarin één basisontwerp per se wordt doorgezet.
@mout:

Zal die laatste dan wel zijn, verdorie, ik ben traag vandaag.
@mout: uh? Zegt Le Mans je iets? Google het anders even!
@besaram: Prachtig :) plus 1 voor jou.
@besaram: streepjes voor hoe vaak hij al ingehaald is ?
Nissan blijft baas!
In eigen land en in het land van de concurentjes.
zow! woow! woohoo! te gek man! vertel me meer!.. dus..
@dennisr: Dus… Waarom reageer je precies?
@993turbo: tsja..
@993turbo: Omdat het kan?
gaap weer porsche nieuws. Ik ben er echt uit. Voor mij was de laatste mooie 911 de 993. Alles daar na…. zucht..
De porsche 964 carrera RS deed de nordschleife in een 8.28, wat een stuk trager is maar hij zag er tenminste nog echt uit en niet zo clinisch.
Doe mij die maar hoor.
Als die nieuwe GT2 RS uit komt, dan kan de Toyota LFA weer inpakken … :-)
Het gaat spannend worden tussen de LFA en de nieuwe GT2 RS ben benieuwd
@agera:

De huidige 911 GT2 (7:31) is sowieso al sneller dan de standaard Toyota LFA (7:38). Echter heeft Toyota een Nurburging set-up nodig om dat ene snelle rondje van 7:14 er uit te persen, dat is dus een exemplaar met gelijke set-up zoals de auto’s waarmee ook de 24h van de Nurburgring is gereden.

Een standaard GT2 RS doet nu de Ring in 7:18, verwachting is dan ook dat de nieuwe GT2 RS (991) ruimschoots onder de 7:14 zal duiken. Lijkt me erg voor de hand liggen …
-edit: gaan we nu een keer niet op de man spelen?-
@rechercheur:

FF een correctie…de Toyota LFA bestaat niet…wel de Lexus LFA ;)
@rechercheur: Tegen de tijd dat Porsche met de nieuwe GT2 RS op de proppen komt, heeft Lexus hun LFA waarschijnlijk al vernieuwd.
@BmwMPower:

Laten ze eerst eens proberen om die eerste 500 stuks aan de straatstenen te slijten, dat is ze blijkbaar ook nog niet gelukt. Ze komen nu alweer met een Tokyo actie-modelletje, de verkoop stagneert waarschijnlijk …
@rechercheur: Is de GT2 RS geen actiemodelletje van de Carrera?…
@BmwMPower:

De GT2 RS is een gelimiteerde uitgeklede uitvoering van de 911, en wordt geleverd in een beperkte oplage van 500 exemplaren.

De standaard Toyota LFA wordt geleverd in een oplage van 500 exemplaren, echter krijgen ze deze aantallen niet eens verkocht. Daarom worden binnen deze 500 stuks nu ook al actiemodelletjes aangeboden zoals de Nurburgring Edition (50 stuks) en de Tokyo Edition.

Maar, dat had je zelf ook al wel bedacht ….
@rechercheur: Alsof Porsche dat niet zo doet, neem als voorbeeld de GT3 RS 4.0 edition.
@rechercheur: en ook nog de Carrera GTS, 911 turbo, en dan die MK2, Black Edition. Allemaal versies van de 911. En nu jij weer
@rubenpriest: GT3 RS 4.0 is een uitzwaaier… Die kun je niet in die discussie betrekken tbh.
@rubenpriest:

Hahaha, jij hebt het echt niet begrepen, ga ik dan ook niet de moeite voor doen om uit te leggen. Ga maar weer lekker GT5 spelen, of nootjes knagen, lijkt me stukken beter …
@rechercheur: Nee je word voor de zoveelste keer gedist en dan ga je weer ergens anders over beginnen. Moeilijk he.
@rubenpriest:

Klopt en daarom zet ik steeds “GTR” erachter als tegenreactie.
In t GTR topic heeft ie namelijk wat uit te leggen.
@speedlimit:

Leg jij dan even uit wat C07 is … :-)
@rechercheur:

Heb ik al gedaan…maar dat wil je met je roze bmw bril niet zien GTR ;)
@rubenpriest:

Omdat jij het bent, ik hoop maar dat je er nog wat van kunt leren …

De normale 911 wordt namelijk niet aangeboden als ‘limited edition’, als je morgen tien 911 Carrera’s zou willen bestellen, dan kan dat gewoon geregeld worden en gaat er in Stuttgart iemand tien auto’s in elkaar schroeven. De GT2 RS is echter wel een gelimiteerde uitvoering in een oplage van 500 stuks.

De Toyota LFA is op zichzelf al een limited edition van 500 stuks, en is blijkbaar niet te verkopen. Daarom besluit Toyota om deze limited edition nog verder op te knippen in nog meer limited editions, zoals de Nurburgring Edition en Tokyo Edition. Beetje vreemd om een limited edition van een limited edition te maken. Vind je niet !?

Het betrekken van de Carrera GTS, turbo, MK2, Black Edition, etc. raakt kant noch wal. Dan heb je het dus echt niet begrepen.
@rechercheur: Dat het een limited edition van een limited edition is maakt niks uit. Toyota heeft het ook wat moeilijker om zoiets te verkopen als de Lexus LFA dan het uber bekende Porsche. Gelukkig heeft Paris Hilton een LFA dus is tie wat meer in de picture. En het stikt van de speciale edities bij zoveel automerken dus zo bijzonder is het niet.
@rechercheur: Wat is nou het probleem?
Bugatti doet het ook.
Het is best moeilijk om dure auto,s te verkopen.
Ik denk niet dat toyota er wakker van ligt.
@rechercheur:

Tuurlijk is de toyota LFA niet te verkopen…er bestaat zelfs niet eens n concept van.
Iets wat niet aangekondigd is zal ook niet verkocht worden.
@speedlimit: ehm daar heb je een fout.. in 2005 was er wel degelijk een lfa concept
@kevinc3:

Speedlimit probeert bijdehand te zijn, en doelt juist op de combinatie van Toyota en LFA, dat moet natuurlijk Lexus LFA zijn.

Wat hij echter vergeet is dat de LFA initieel ontwikkeld werd als beoogde ‘beloning’ op de formule1 successen van Toyota, die altijd zijn uitgebleven. Het idee was om minimaal een kampioenschap binnen te slepen en vervolgens deze prestatie te verzilveren in de vorm van de LFA. Echter is dat nooit gelukt, en heeft Haruhiko Tanahashi moeten smeken bij Akio Toyoda om het project door te mogen zetten, in principe was de stekker er al uitgetrokken door Toyota …. Daarnaast is het natuurlijk ook juist de grap dat de V10 uit de LFA ontwikkeld is door Yamaha, en niet door Lexus / Toyota.
gedwongenleaser
@rechercheur: en de award voor meest in herhaling vallende blogger gaat naar…
@redactie: is er geen mogelijkheid om comments van specifieke gebruikers te verbergen?

OT: hij ziet er gelikt uit, ben benieuwd naar de warmere versies.
@gedwongenleaser:

Moet de “redactie” mijn comments voor jouw gaan ‘verbergen’ …?

Je kunt ook gewoon negeren en niet reageren …. of is dat te moeilijk, en kun je steeds die verleiding toch niet weerstaan ?
gedwongenleaser
@rechercheur: iemand negeren die comments plaatst met telkens dezelfde ellenlange, van oogkleppen voorziene, verhalen is best lastig.

En wat betreft je: “Moet de “redactie” mijn comments voor jouw gaan ‘verbergen’ …?” Ik weet niet wat je hier nu probeert bij de hand te doen maar het slaat werkelijk nergens op.

Maar ik ga mijn tijd er verder niet aan verdoen, genoeg anderen die dat voor mij doen omdat die zich ook stierlijk ergeren aan je gedrag.
@gedwongenleaser en rechercheur:
een wijs man zei ooit: als je met iemand op internet in discussie gaat heb je al verloren.
Waar wachten ze op?
En des Porsche’s zeker geen bewijs van de gereden tijd? Net zoals met de GT2 RS.
@bozewolf: je weet toch dat Porsche altijd liegt.. Hebben ze alle reden toe. In hun korte bestaan zijn ze ook nog een beetje groen wat betreft circuit-rijden, wat betekent dat ze dus nog niet zo goed weten hoe je een rondje klokt..
@Ferdinand1: ga je jaloezie lekker ergens anders uiten :lol:
@sebasjuhh: jonge.. ik ben een grotere Porsche liefhebber dan jou, dus rustig aan hè..
@Ferdinand1: Ik betwijfel niet dat ze weten hoe ze een rondje moeten klokken, wijsneus. Het gaat hier om simpele bewijsvoering. Porsche zegt dat ze zo snel zijn geweest, ik zeg, laat maar zien dan.
@bozewolf: ja ok, ze zouden met de tijd mee kunnen gaan en hun rondje filmen. Maar voor 2005 bijvoorbeeld was dit nog niet gebruikelijk, en geloofden we de tijden toen ook niet??
eitje voor Herr Walter Röhrl
het gaat ze wel lukken bij porsche om nissan te breken,maar dan staat de volgende generatie gtr ook al weer in de start blokken zijn de rollen weer omgedraaid.plus er komt nog een 580 pk versie van de gtr
prachtige wagen trouwens
Ik weet nog dat toen de GT-R zn eerste tijd neerzette op de Ring, met volledige video erbij, dat er een heel legioen haters probeerde te ontdekken dat de video versneld was of hoe de auto was geconfigureerd en whatnot.

Porsche zegt “we hebben een zus en zo gereden” en iedereen gelooft ze op hun mooie blauwe kijkers?



Pft.
@bozewolf: hoeveel haat-comments ga je nog plaatsen over porsche?
@sebasjuhh: Waar haat ik Porsche dan? Ik wijs alleen op de dubbele standaard en op simpele bewijsvoering.

Ik val je geliefde Kevertje niet aan, hoor. Rustig maar.
@bozewolf: nou,, laten we eerlijk zijn je schrijft het niet in geuren en kleuren… Mijn geliefde kever is het niet, ik houd namelijk niet zo van kevers. WEL van Porsches!
@sebasjuhh: Hij maakt meer een haat comment richting de Porsche-fanboys dan Porsche. ;)
@AutomotiveDesigner: bedankt voor de verheldering! Ik ben nooit goed geweest in verbale discussies….
@bozewolf: wat mensen dwars zat was dat de media het had over mogelijk gebruik van slick tires, en dat Nissan liep te pronken over hun mooie tijd met “slechts” zoveel pk, terwijl destijds iedere motor uniek was en dus waren en bepaalde exemplaren die ruim meer dan 500 pk hadden.

Feit is gewoon dat die GT-R een hele goede auto is. That’s it.
@Ferdinand1: Nissan probeerde ons ook een beetje te beduvelen, maar ze verschaften wel een filmpje en info waardoor we uiteindelijk wel weten hoe de vork in de steel zit.

Porsche zegt, oh GT2 RS 7:18 yup, en de nieuwe 911 7:40, uhu!

Geen info verder. Niks, nada, noppes.

Nu wil ik verder geen discussie ontketenen of die geclaimde tijden wel of niet haalbaar zijn, feit blijft dat de buitenwereld geen poot heeft om op te staan aangaande wat Porsche beweert. Je moet ze maar geloven. Dat vind de autoliefhebber in me jammer, want ik had er graag meer van geweten. En de skepticus in mij die is, skeptisch :)
@bozewolf:
De tijden die Porsche op geeft zijn in het verleden altijd zeer betrouwbaar gebleken. De rondetijden worden over het algemeen gezet door Herr Walter Rörhl en die hangt de filosofie aan dat de rondetijd die hij neerzet door een gemiddeld getrainde rijder te evenaren moet zijn. Dus geven ze bij Porsche een tijd op die Rörhl ronde na ronde kan volhouden. En niet dat ene perfecte rondje waarin alle puzzelstukjes toevallig op hun plaats vielen. Ze kiezen heus wel goede omstandigheden uit (droog, niet te hoge temperatuur, niet te vochtige lucht enz.) maar ze leggen er ook niet elk rondje een set verse banden om de velgen. Daarom geloven de meeste autobladen Porsche op hun woord.
@bozewolf:

Eerlijk is eerlijk, die gekke Nissan is gewoon onwaarschijnlijk snel voor zijn gewicht en aantal pk’s.
Nu ook nog :) Blijft me verbazen, zie je weer foto’s van een rijtje dikke supercars, je kent ze wel, en dan is zo’n gekke Nissan ongeveer even snel of zelfs sneller…
Oeps. Door dit bericht bedenk ik me dat ik gisteren vergeten ben te kijken bij de nieuwe 911…! Nou ja, toch niet veel gemist denk ik zo.
Op de IAA bedoel ik dus…
wat was ook alweer de tijd in 2007 die de GT-R neerzette, 7:38 ?
Bijna dan, maar ja, dan zet je er wel een occassion naast ;-)
Maar t gaat natuurlijk om t imago, das veel meer (wat voor eenheid eigenlijk, emoticons ?)
Ik moet zeggen dat de 991 er verdomd goed uitziet. De 997 was al een hele grote stap voorwaarts, maar deze is helemaal mooi. En nog betere rij-eigenschappen? Je moet het de jongens in Stuttgart nageven, ze kunnen echt wel auto’s bouwen daar. En de pubers die niet voorbij het feit geraken dat een 911 idd. een Kever-evolutie is zijn een stelletje domkoppen. Een 911 is een machtige auto, rijd er eerst ‘ns eentje en kom dan terug. Ze hebben een oud design tot in de puntjes geperfectioneerd en blijven dat doen op de meest innovatieve manieren. En dat verdient alleen maar respect. Vindt je het niet mooi? Kan best zijn. Maar een 911 afzeiken omdat het ooit een Kever was is gewoon dom. Domheid van dezelfde orde als racisme.
@kingdecay: ‘Vind je’ zonder T King, zonder T. Tijd voor zelfkastijding.
@kingdecay: nou grote stap voorwaarts? qua uiterlijk ook achterwaarts. 996 had hele andere 911 stijl dan in de voorgaande jaren. klassieke ronde lampen waren verdwenen. die hebben ze weer terug laten keren. dus ook een stap achterwaarts!
damn wat is ie mooi!
Grappig detail hierbij is wel dat een Carrera S al bijna 2000 euro duurder is dan een gloednieuwe GT-R, die het in 7:24 doet (incl. video en semi-wet conditions). De nieuwe 911 is dus gewoon weer een auto voor badgefappers.
@Lan_Evo: Welke auto wordt er in deze prijsklasse nou gekocht voor zijn praktische kunsten? Volgens mij geen 1. Oftewel elke auto in deze prijsrange is voor mensen die dingen op hun gevoel kopen. Mag ik dat emotie noemen? of is dat een vies woord?
@ederooij:
Er zullen zeker genoeg autos in die klasse op gevoel gekocht worden inderdaad, daar leven de meeste dure merken van, echter zijn er denk ik ook wel flink wat rationele klanten die rondshoppen in die klasse, anders zou een auto als de GT-R helemaal niet verkopen. Ik snap wat je bedoelt met die ‘emotie’ (ook al vind ik het zelf maar altijd bullshit, dat is gewoon het effect van marketing in de meeste gevallen, zeker als je kijkt bij sportautos), maar dat vind ik in zo’n geval ook niet echt opgaan, in vergelijking met een 458 Italia (of pak hem beet een GT3 (RS)) is het bijv. nog weer een ander verhaal, maar een ‘standaard’ 911? Ik denk sowieso niet dat veel mensen in slaap zullen vallen als je van 0-100 gaat in 3 sec.
@Lan_Evo: Afschrijving moet je zeker in gedacht houden. Je moet voor de lol maar eens zien hoeveel men nog kan vangen voor een 2de hands porsche.

Je zou voor minder zo’n Porsche kopen. Nog nooit zo’n waardevol merk gezien.

Je moet maar eens zo’n nissan verkopen een aantal jaar later… Ween je je een oog uit ! Dus daar gaat je profijt al. Wat heeft het voor zin dat je iets voor 1000 EUR koopt, als je er 2 jaar later maar 500 EUR voor krijgt? Dan beter iets van 2000 EUR kopen, en dan 2 jaar later er nog 1500 EUR voor krijgen…Profit !
@SimonMc:
Die snap ik even niet, in beide gevallen verlies je dan toch gewoon hetzelfde bedrag, proportioneel verlies je bij de Porsche wel minder, maar wat heb je daaraan. Ik denk dat dat uiteindelijk verschil met bijv. een 911 Turbo S vs. een GT-R wel meevalt. Die Turbo S is ook (bijna) 2x zo duur voor zover ik weet, dus stel je schrijft 50% af op dat ding en verkoopt hem voor +- 100.000 euro, dan heb je de GT-R prijs al, dus die kan je wat dat betreft gewoon in de sloot rijden en dan verlies je hetzelfde bedrag. Plus, ik denk dat GT-Rs wel heel gewild gaan zijn in de 2de handsmarkt over enkele jaren.
@edit: klasse actie hoeveel betaald Vag ervoor?
@w0o0dy: Ach, eens in de zoveel tijd wordt er een comment volslagen nodeloos weggehaald. Maakt niet uit dat er die middag 40 van dat soort comments waren of dat er 4 topics verderop iemand gewoon racistische bullshit zit te spuien, zo af en toe vind één van die bloggers het opeens leuk om de moderator uit te hangen.

Valt geen peil te trekken op de regelhandhaving hier.
@bozewolf:
Een modder-eter in zo’n geval dus.
@bozewolf: tja, laat ik zeggen dat ik met sommigen een betere verstandhouding heb dan met een paar anderen.
@bozewolf:
Inderdaad overdreven in dit geval, ik kan me niet meer 100% herinneren wat er precies stond, maar dat betekent dat het dus ook niet zo schokkend was. Ik vind de comments van rechercheur meer een aanslag op de intelligentie van elke lezer, plus als je er 3 gelezen hebt, heb je ze allemaal gelezen, like a broken record…
@Lan_Evo: en dat was nou juist deel van de comment.
@Lan_Evo:

+1

Je moet wel niet te hard worden voor de arme kerel, als hij echt agent is is dit het enige pleziertje (en de meeste afwisseling) dat hij nog heeft tussen het schrijven van parkeerboetes.
@Hupke: ben hier twee maanden en half niet meer geweest maar ik herinner me rechercheur nou niet meteen als een irritante eikel. Wat heeft ie ondertussen allemaal zitten uitvreten toch? OK, het topic over de Aventador – GT2 RS dubbeltest toont wel wat doorgedreven mierenneukerij, maar details zijn belangrijk…
@kingdecay:

Is nogal moeilijk uit te leggen.
Hij is nogal ‘aanwezig’ wat niet zo’n probleem is als hij ook iets te zeggen had. Hij heeft niets te zeggen, wat niet zo’n probleem zou zijn als hij z’n niets zeggen kon beperken tot 1 keer niets zeggen en niet zou doen alsof hij discuties voert terwijl hij meestal in de herhaling valt of op de man speelt.

Hij is kortom niet echt m’n meest favoriete reaguurder.
Wow, dat is ontzettend snel!
Even ter vergelijking, een SLS AMG doet er ook 7:40 over. Die is nogthans van een heel ander kaliber…
Das niet verkeerd
Stel je hebt geld voor ee supercar,ga je dan eerst kijken wat die auto op de nurburgring doet????
Ik koop de auto waar ik het meest van ga kwijlen,kan mij die paar seconden nou schelen !!!
Ik vind die porsches echt schitterend !!!!
joh wat boeit die nurburgringtijden nou? als het een gt2 of gt3 of RS is, is het interessant, maar alle kopers van een 911 carrera (s) kopen deze wagen niet om te gaan racen op een stuk circuit, want anders hadden ze simpelweg bij nissan aangeklopt of met een gt3/gt2/rs de showroom uitgekomen. Ik vind het interessanter dat deze wagen lekker comfortabel hard kan cruisen als ik van amsterdam naar brussel op en neer moet! Tis een Carrera(s) !! i dont give a shit about the nurburgring unless its a racy version like the gt3!
@arashrsf: inderdaad de tijd maar Gstaad is veel belangrijker.
Aangezien ik in een bochtige omgeving woon !!!

http://www.fastestlaps.com/tracks/vairano_handling_course.html
Snel!

Maar voor het publiek voor deze auto van minder belang. Blijft goed zo’n 911. Prachtig!
Een leuke is de altijd en eeuwige strijd tussen de GTR en de 911: http://www.youtube.com/watch?v=WL3u-Fni1ao
Dit gebeurd er als 1 bedrijf beide tuned. De GTR is ook in de handen van Wouter geweest (toch?).
Op weg naar IAA kwamen we een 991 Carrera S en een 991 Carrera tegen… en ja… Duitsland … dus er werd ook even gas gegeven!

check video: http://www.youtube.com/watch?v=WtgKEhKgxuc
@solmatje: Mooi filmpje!
@solmatje: Zeker nice!
@ solmatje: inderdaad mooi filmpje, maar volgende keer graag geen Audi TDI, kunnen we langer genieten van zo’n 911 ;-)….

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).