Volkwagen up! prijzen: vanaf 8.490 euro

Auteur: , 121 Reacties

De Volkswagen up! beleeft momenteel op de IAA in Frankfurt zijn debuut. Ondertussen wisten we al zo'n beetje alles van de kleine VW, behalve zijn prijs. Zojuist maakte Volkswagen de officiële prijzen bekend: al vanaf 8.490 euro rij je een up!.

De Lupo-opvolger heeft niet alleen twee letters verloren, maar ook een deel van zijn nieuwprijs, met dank aan zijn lage co2-uitstoot, waardoor er geen BPM afgerekend hoeft te worden. Ook is de up! vrijgesteld van wegenbelasting.

Vanaf februari 2012 staat de kleinste Volkswagen van dit moment bij de dealers. Aan boord is een 1.0 driecilinder die 60 of 75 pk levert. Wil je een iets exclusievere up!, dan biedt VW de up! black en de up! white als ‘limited edition’. De basis is de high up!, met standaard onder andere extra donkere achterruitjes, chromen buitenspiegelkappen, instaplijsten en sierlijsten. Dit kost je 1.880 euro (black, inclusief metallic lak Deep Black Pearl), of 1.510 euro (white) extra.

Alle prijzen van de up! op een rij

take up! 1.0 60 pk 8.490 euro
move up! 1.0 60 pk 9.400 euro
move up! 1.0 75 pk 10.110 euro
high up! 1.0 60 pk 10.320 euro
high up! 1.0 75 pk 11.030 euro

Als je je up! dus een beetje wilt aankleden, dan ga je de vijf cijfers in, maar wanneer je hier geen waarde aan hecht dan is de up! voor minder dan 10.000 euro yours! Hieronder een overzicht van alle up’s die in Frankfurt staan:






121 reacties

Die velgjes zijn wel helemaal de bom, stiekem toch een beetje retro? Dit wordt wel een succes denk ik, vooral het interieur ziet er strak uit!
@allaar: Ik moet zeggend dat ik de velgen er best goedkoop uit vind zien (lijken gewoon op stalen velgen)
Ben ook niet echt fan van de styling moet ik zeggen.
Mooi, er is een andere optie voor de c1/107/aygo; weer wat variatie op de weg.
@Brum: hier is de instapper toch een luttele 2 rooitjes duurder hoor, overigens is het nu alleen maar wachten op de Škoda-, Audi- en Seat rebadges en dan hebben we er ineens een kindercrêche bij :lol:
Nette prijs voor de instapper, maar het gaat wel snel omhoog.

Ben ik eigenlijk de enige die vind dat de up! (Y U No have normal name) wat lijkt op een Renault Twingo, vooal wanneer je de raampartijen bekijkt?
@gijsso: wat? Best wel veel vindt ik, ook de vorm van de lichten
@gijsso: Al die kleine k*t-auto’s lijken op elkaar…..
@kaasboerin: Al die grote k*t-auto’s lijken ook op elkaar hoor, als je ze als silhouet profileert dan herken je ze ook niet meer, de meeste merken zijn gewoon al hun originaliteit en hun eigen identiteit verloren
@torana: Originaliteit, identiteit, …

Er zijn niet veel manieren om een kleine auto binnenin voldoende ruimte te bezorgen. En een bolle of coupé-achtige daklijn is daar Niet één van…
@Esprit_de_Flandre: klopt, ik had het over de grotere auto’s. ook die hebben zowat allemaal eenzelfde silhouet, vroeger kon je een auto ( ook de meeste kleine ) aan hun silhouet herkennen, tegenwoordig is dat vrijwel onmogelijk
@gijsso:

Moet je eens een Kia Rio aankleden: basis pakketje, airco, afleverbeurt, half tankje brandstof, schoonmaakkosten, kosten rijklaar maken, leges, etc. en je zit zo aan 11.000,-. Dan nog heb je niets bijzonders, en betaal je jezelf vervolgens jarenlang blauw aan onderhoud ….
@rechercheur: Dat is bij VW niet anders.
@rechercheur:

Hmm vreemd…vanaf prijs kia rio is 11.695,- en volgens jou wordt ie bij meer opties dus juist goedkoper…namelijk al gauw 11.000,-
Hier de clown uithangen,in t GTR topic waar je de benen hebt genomen en hier jezelf belachelijk maken over de kia rio prijs…FAIL!
@speedlimit:

Klopt inderdaad, ik bedoelde de Picanto …

Als je deze bestelt voor € 7.995,-, dan komen er de volgende additionele kosten bij:
– airco € 800,-
– metalic lak € 450,-
– comfortpack € 895,-
– kosten rijklaar maken € 509,-
– afleverpakket € 100,-
– exterieur behandeling € 195,-
– brandstof € 30,-
– verwijderingsbijdrage € 45,-
– leges € 38,-
– tenaamstelling € 9,25

Zit je zo aan de ruim € 11.000,- voor een Picanto, vooral de afleverkosten zijn best fors …

Nog los van de hoge onderhoudskosten; namelijk iedere 15.000 km een servicebeurt + interieurfilter vervangen en elke 30.000 km ook nog eens de kleppen laten stellen. Dat wordt een dure grap gedurende de looptijd. Dan kun je voor minder of gelijk budget een fraaie Volkswagen rijden, en middels de longlife service pas om de 30.000 km weer naar de dealer. Tijd is immers geld, tenminste, bij de meeste mensen wel … “Onderhouden, is overhouden!”.
@rechercheur:

Kijk da’s nou n hele andere reactie nu je op je vingers getikt bent.
Fraai is deze vw allerminst…lijkt heel erg op n brommobiel en wel de Casalini Sulky Maxi.
GTR ;)
@speedlimit:

Kun je nog wat van leren, gewoon toegeven als je een fout maakt ….
@rechercheur: ja onderhoudskosten heeft de vw niet. Dit wordt gewoon de beste auto in zijn klasse!
@rechercheur: de Picanto heeft standaard (iets) meer spullen aan boord dan de Take up! zoals centrale vergrendeling en electrische ramen.

Volgens die site (ja die met zo’n vergelijkingsdatabase waar je eenvoudig auto’s naast elkaar kunt zetten, wat gelijk ook de enige reden is om er te komen) komen de kosten per km voor de Picanto 0,1 cent per km lager uit…
De afleverkosten van VW zijn wel 190 euro hoger (699!!) en het verbruik van de up! ook… per saldo dus bijna gelijk qua kosten zonder opties.
@w0o0dy:

Kom ik weer even met een simpele berekening:

* afleverkosten Volkswagen UP € 699,- (totaal, excl. leges)

* afleverkosten Kia Picanto
– kosten rijklaar maken € 509,-
– afleverpakket € 100,-
– exterieur behandeling € 195,-
– brandstof € 30,-
Totaal: € 834,- (excl. leges)

Dus, wat is je punt ?? … :-)

Daarnaast:
de Kia Picanto heeft standaard geen elektrische ramen. Deze zitten in het comfort pakket, en dat kost je € 895,- extra. Comfort pakket kan alleen in combinatie met airco, kost je dus sowieso ook nog eens € 800,- ….
@rechercheur: 195 teveel gerekend en bij VW komen ze zelf op 791
@w0o0dy:

Zucht, wat ben jij vermoeiend.

Bij Volkswagen komen ze totaal op € 791,- incl. leges en verwijderingsbijdrage. Die kosten (leges en verwijderingsbijdrage) zitten bij Kia namelijk ook nog niet inbegrepen, kun je bij de Kia Picanto dus ook nog eens € 92,25 optellen, kom je op € 926,25 ….
@rechercheur: over vermoeiend gesproken… zoals ik al zei 195 euro teveel omdat je de Waxoyl behandeling meerekent en die is niet verplicht, da’s een keuze en ook bij VW niet standaard. 731 euro dus bij Kia, 791 bij VW.
@w0o0dy:

Ik heb speciaal een leuk artikeltje van de door jouw geliefde vrienden van de ANWB opgedoken. En wat blijkt: Kia staat in de TOP 3 van meeste afwijking ten opzichte van de geadverteerde vanaf prijs (1 Smart, 2 Renault). Tevens een interessant stukje over de Waxoybehandeling van Kia, en een kadertje met de afleverkosten van een Picanto 1.0. De meeste dealers rekenen € 851,- voor aflevering, en geven daar dan vervolgens weer een extra korting op.

En ja, dit is een artikel uit 2008, maar daar heb jij in de regel geen problemen mee, toch ?

:-)
Oow ja, en het linkje, zodat je zelf gezellig kunt meelezen :-)

http://www.anwb.nl/binaries/pdf/sig/kampioen/tests/k06-autotest-autoprijzen-pdf-392297.pdf
@rechercheur: de goedkoopste op die site heeftdezelfde prijs als de basis up! en daar zit volgens die site wel electrische ramen in… dat was de auto waarmee ik vergeleken heb. De basis cvvt op AW.
@w0o0dy:

Check het zelf even:

http://www.kia.nl/~/media/NL/Add-ons/Downloads/Downloadable%20files/Kia-Picanto-prijzen-specs-JUL2011.pdf


Electrische ramen (voor + achter) zijn onderdeel van het comfort pakket, en dat kost je € 895,- extra. Het comfort pakket kan alleen in combinatie met airco, kost je dus sowieso ook nog eens € 800,- ….
@rechercheur @w0o0dy: Gaan jullie anders morgen even naar de Kia-dealer om het uit te vechten. De winnaar krijgt misschien een Picanto…
@Esprit_de_Flandre:

Is niet nodig hoor, ik heb namelijk gelijk, en dat weet W0o0dy ook …
@rechercheur: 10421, euro voor de Picanto incl airco, comfort pakket en afleverkosten, leges, kenteken etc. (excl waxoyl die zoals gezegd niet verplicht is)
@rechercheur: de up! komt dan vervolgens uit op: 10421 zonder electronische remassistent en zonder electrisch instelbare spiegels, of je moet er nog een pakketje bij +’en van een paar honderd euro…
@w0o0dy:

Heel goed bezig, nu nog even de afschrijving / restwaarde en de gemiddelde onderhoudskosten over vier jaar op basis van 15.000 km/jaar uitrekenen, dan vervolgens bekijken welke auto over deze looptijd daadwerkelijk het goedkoopste is geweest …. zoals je weet moet de Picanto iedere 15.000 km naar de dealer en de up! voor de eerste maal bij 30.000 km (of twee jaar) …. maak me gek, kom maar door!
@rechercheur:

Ik citeer de vw site: ” Deze auto’s hebben een boardcomputer, die op basis van uw rijgedrag het onderhoudsmoment bepaalt.Bij gunstig rijgedrag is dat bij maximaal 30.000 kilometer of 2 jaar”
De boordcomputer bepaalt dus zelf of t al nodig is.
Bij een iets steviger rijgedrag haal je absoluut die 30.000km niet en dus wordt die grens ook ingekort.
Als je iets vermeldt die t dan wel volledig zonder dingen weg te laten GTR ;)
@speedlimit:

Heb je ook een linkje, want jij verzint wel vaker zelf dingen …. :-)
@rechercheur:

Tuurlijk: http://www.volkswagen.nl/volkswagen-rijders/service-en-aftersales/reparatie-en-onderhoud/onderhoudsbeurten/de-verschillende-onderhoudsbeurten.html

Zie maar onder t kopje “verlengde onderhoudsintervallen”
Als je zelf ff onderzoek had gedaan,goed gelezen,dan had je t wel geweten…FAIL!
Enne verzonnen…zeker net als jouw kia rio prijs,kia sportage foto en de GTR wegligging om maar ff jouw leugens op te noemen ;)
@speedlimit:

Geniaal, heerlijk, om te smullen, …. :-)

Als je wel even de moeite had genomen om de prijslijst / brochure van de up! te lezen, dan had je namelijk kunnen lezen dat deze service-intervallen van de up! zelfs opgerekt kunnen worden tot 60.000 km / vier jaar: “De eerste service-interval (kleine beurt) is, afhankelijk van uw rijstijl, binnen maximaal 2 jaar. Tussen twee onderhoudsbeurten (grote beurt) ligt een termijn van 60.000 km met een maximum van 4 jaar.”

Het wordt alleen maar nog goedkoper om up! te rijden ….
@rechercheur:

Yep maar dan gaat jouw 30.000km verhaal nog steeds niet op voor de up.
Het is maximaal 30.000 voor de 1e beurt en dat is heel wat anders als PAS bij 30.000km.
Enne je 30.000km verhaal gaat dus ook niet op voor je reacties in andere topics GTR ;)
@speedlimit:

Hahaha, tussen de regels door lezen is best lastig, dat heb je nu wederom aangetoond.

Volkswagen brengt het in de folder immers mooier dan het daadwerkelijk is, lees even mee: “Tussen twee onderhoudsbeurten (grote beurt) ligt een termijn van 60.000 km met een maximum van 4 jaar”. …. Ja, snap je ‘m al !?
@speedlimit:

Geloof me die 30K haal je wel, zelfs de meeste huurauto’s halen die 30K. Gewoon longlife olie gebruiken, niets aan de hand. En daarbij is bvb een KIA 45K is vergelijkbaar met een VW 90K beurt, scheelt ook nog.
Aan de betrouwbaarheid mag VW wel weer gaan werken maar dat is een ander verhaal ;)
@anakiet:
OF was et :
VW 30 60 90
KIA 15 35 55
Iig moet je bvb bij KIA eerder veel meer aan OH doen ;)
@anakiet:

Het gaat @speedlimit er niet om of je in de praktijk die 30.000 km wel / niet zou kunnen halen, het gaat speedlimit er om dat hij in de strikt letterlijke zin zijn gelijk kan halen. Beetje kinderachtig gedrag (…), heeft verder niets met de praktijk te maken.

Daarom stel ik ‘m nu ook de vraag of hij bovenstaande zinsnede uit de brochure van de up! überhaupt wel begrijpt ….
@rechercheur:

Dan had vw die regels zelf maar niet moeten opstellen…of wil je zeggen dat je na 2 ton niet scheef aangekeken wordt voor je 1e beurt?
Regels zijn regels…daar kan jij noch ik iets aan veranderen GTR ;)
@rechercheur:

Dan had vw die regels maar niet op moeten stellen…als je pas bij n ton voor je 1e beurt gaat wordt je toch ook scheef aangekeken?
Regels zijn regels…daar kan jij noch ik iets aan veranderen.
Dat je niet wilt luisteren blijkt wel uit t feit dat jouw oortjes iets te vaak gewassen zijn.
Kia rio prijs,”sportage” foto,GTR wegligging…of ga je dit ook ontkennen?
@speedlimit:

Hahaha, je ligt er ’s nacht gewoon wakker van. Lig je lekker met je Android foontje in bed, zielig …

En nog steeds geef je geen antwoord, je snapt niet wat er nu feitelijk in de up! brochure staat. Het enige wat je kunt is kinderachtig reageren, zonder inhoudelijk te zijn.

Je pretendeert altijd on-topic te willen blijven, dus geen idee wat de termen GTR, Sportage, wegligging, etc. hier doen. Je spreekt jezelf weer tegen. Ik kan ook zo flauw zijn om kreten zoals C07, TCO, zes jaar carrosseriegarantie steeds maar onder iedere reactie te plakken, maar dat is onnozel, doe ik daarom niet.

Dus derde poging om het over de inhoud te hebben, wat bedoelt Volkswagen hier: “Tussen twee onderhoudsbeurten (grote beurt) ligt een termijn van 60.000 km met een maximum van 4 jaar” …
@rechercheur:

Yep duidelijk zat…je zit in de ontkenningsfase en weet niet wat “verschoven werktijd” betekent.
Maar genoeg off-topic want je weet zelf wie je voor de gek houdt.
Laat die up maar lekker daar blijven waar die is…brommobieltjes zat.
@speedlimit:

Hahaha, ga je nu echt met de staart tussen de benen afdruipen !? Of ga je toch nog een poging wagen om antwoord te geven op mijn vraag m.b.t. de regeltjes van Volkswagen ?

Als je het echt niet begrijpt, dan leg ik het met liefde en plezier uit, hoor ….
@lawaaipapegaai:

Ik zou het interessant / leuk vinden om nog even wat dieper op de teksten uit de up! brochure in te gaan, zou dat nog lukken ? ….
@anakiet:

Kijk de praktijk is natuurlijk wel anders dan wat er in t foldertje staat.
Ging me meer om t feit dat die 30.000 km afhankelijk is van de rijstijl en geen vast gegeven is ;)
Betrouwbaarheid mogen ze idd aan werken…vooral de 1.4tsi heeft aardig wat kinderziektes.
@speedlimit:

Joehoe, “Tussen twee onderhoudsbeurten (grote beurt) ligt een termijn van 60.000 km met een maximum van 4 jaar” of snap je ‘m echt niet ??
-edit: nutteloze bijdrage-
@anakiet:

Ik heb die rekensom al eens voorgerekend, en de oortjes van speedlimit reeds vele malen op dit vlak gewassen. Sowieso moet een nieuwe Kia iedere 15.000 km naar de dealer, of voor een reguliere servicebeurt, of bij de nieuwere modellen voor een oliebeurt.

Als je dan een vergelijkbare Volkswagen en Kia naast elkaar zet op basis van 30.000 km/jaar over 4 jaar genomen, dan lopen de reguliere onderhoudskosten bij Kia enorm uit de hand, nog los van de kosten voor vervangingsonderdelen zoals remblokken, waterpomp, wisserbladen, schokdempers, uitlaatdemper, etc. Als je dan ook nog zaken zoals vervangend vervoer en -allerbelangrijkste- tijd mee gaat rekenen, …..
Komt er ook nog een up!lazerstralen?
Kleine turbo erop, laten chippen voor economic, eco banden & velgen eraf en je kan er een snel goedkoop autotje van maken :)
toen ik hem zag, vond ik het een leuk wagentje!! Maar nu helemaal met die prijzen erbij, zeker een auto om over te denken als tweede auto :-)
Op de polo komt er nog ongeveer 1000 afleverings en rijklaar kosten bij. Pure oplichterij. Waarom zou ik een auto kopen die niet rijklaar is? Ik wil er mee gaan rijden, dat wil toch iedereen met een auto.. Ze hadden een actie waarbij een polo net geen 11000 euro zou kosten, en ineens komt er nog 1000 bij? Dan ga ik wel ergens anders shoppen.

Zal wel hetzelfde verhaal met deze bak zijn.
@mco: Bij elke auto die je nieuw koopt heb je rijklaarmaakkosten, of tweedehands bij een autobedrijf. Tenminste voor zover ik weet..
@Nino:
Ja klopt, maar ik vind het nergens op slaan. Ze adverteren met een prijs die ze niet waar kunnen maken. Wat krijg je voor dat geld? kenteken ok, dat kost geld.
Maar een poetsbeurt, een 0km beurt? Dat gaat echt nergens over, puur bedoeld om geld uit je zak te kloppen.
Bij een 2e hands auto hoef ik echt geen poetsbeurt. Voor 500 euro koop ik zelf wel een nieuwe mattenset en pak ik echt goede wax.
@mco: Heb een half jaartje in de verkoop gezeten bij VW en daar moest je handmatig de leges deel 1B en de rijklaarmaakkosten op de offerte zetten. Vaak zaten klanten dan mee te kijken, kreeg dan ook regelmatig de vraag wat dit voor onzin was en zelfs mensen die zeiden dat het ze het niet wilden betalen.. Was ook altijd wel lastig inderdaad om mensen precies uit te leggen wat er dan gebeurt en waarom je er zoveel voor moet neerleggen.. Helemaal bij VW omdat het de klanten daar grotendeels om de prijs gaat, ze lopen zo weg op een paar tientjes met een collega dealer..
@Nino: ik heb ook 5 jaar voor Audi/VW gewerkt als verkoper, je had beter moeten opletten bij de verkooptraining! ;-P
@audir8v10: Haha ja maar die waren altijd zo saai! De lunch was het hoogtepunt!
@Nino: hehe ja das waar, maar je was er wel effe tussen uit en kon je verlekkeren in de Pon showrooms!
@audir8v10: Inderdaad leuk om die showrooms door te lopen, echt alles wat ze te bieden hebben staar daar. Ben je wel is in de garage met alle demo’s geweest? Daar staat ook voor een godsvermogen aan auto’s! Verder zaten we vaak in een hotel in de buurt van Leusden met een enorme lunch hehe.
@audir8v10: Haha aan je avatar te zien ben je in ieder geval bekend met de R8 demo. Dik ding he!
@Nino: ja dat was vorig jaar oktober. Echt de mooiste auto-ervaring van mijn leven, 3 dagen lang knallen in die R8! We hebben toen 1600km erop gezet à 100 euro per 300km… Reken maar uit: kaacccchinnnggg!!! Maar onvergetelijk. Ben trouwens helemaal uit de branche en reed eerst de grote concurrent uit Stuttgart en nu de grote concurrent uit München!
@audir8v10: Ongelooflijk vet ja! Maar je kreeg dat ding gewoon mee, zomaar? of heb je hem gehuurd? haha. Oh leuk, ik zit nu toevallig bij BMW Rotterdam, ook niet meer in de verkoop overigens. Prachtig merk en heerlijke auto’s om in te rijden. Toch? ;)
@Nino: nee een maat (ook Audi verkoper) van me had hem gewonnen met een actie van Alba! Ja heel dik, maar sindsdien is niets meer écht leuk om te rijden… ;-( Mooie herinneringen heb ik aan de branche, maar nu gewoon weer privé rijden. Maar heeft ook zijn voordelen!
@Nino: Klopt, voor een paar tienjes idd,
@Nino:
Enkel in Nederland dan toch. Hier in België heb ik nog nooit van zoiets gehoord :s
@waxweazel:
Precies, dat geeft ook al aan dat het geldklopperij is: Voor een golf betaal je dit extra:
Afleveringskosten per 1 januari 2011*)
Advieskosten rijklaar maken 749,00 € )transport, deconserveren, 0-beurt, reinigen, 2 lifehammers en kentekenplaten)
Verwijderingsbijdrage € 45,00
Leges deel IA € 38,00
Leges deel IB € 9,25
Totaal € 841,25
@mco: zie uitleg BPM, afleveringskosten apart berekenen zorgt ervoor dat je minder BTW en BPM betaalt.
@mco:

En pak er nu eens de prijslijst bij van bijvoorbeeld de Kia Picanto, en kijk eens wat daar de afleverkosten zijn ….

Trouwens, ik heb het al voor je gedaan, wat een service …

– kosten rijklaar maken € 509,-
– afleverpakket € 100,-
– exterieur behandeling € 195,-
– brandstof € 30,-
– verwijderingsbijdrage € 45,00
– leges deel IA € 38,00
– leges deel IB € 9,25

Totaal: € 926,25

Nu kun je discussiëren over de Waxol exterieur behandeling, sommige dealers doen dat sowieso standaard (en berekenen de kosten dus door), andere vragen het netjes vooraf …
@waxweazel: zie uitleg over BPM, die heb je niet in België.
@waxweazel: Tsja dat is Nederland he, zolang het het de regering geld opbrengt moet het allemaal maar kunnen…
@Nino:

Begrotingen en rekeningen worden in België opgesteld door de kamer van volksvertegenwoordigers en voor de rest is het het rekenhof die alles natrekt en erop toeziet dat alle uitgaven gerechtigd zijn. De regering heeft in theorie geen inspraak in deze beslissingen, zij moeten enkel hun respectievelijke taken uitvoeren.
@mco: de afleveringskosten worden apart doorberekend en zijn kosten die voor transport, deconservering, poetsen en afleverbeurt worden gemaakt. Natuurlijk kunnen ze die ook weglaten en niet apart doorberekenen, maar dit gebeurt voor een reden.

Een fabrikant kan het ook in de prijs van de auto verwerken, dan wordt ie een rug duurder (de netto catalogusprijs gaat dan omhoog) want de kosten worden wel gemaakt. Gevolg? BTW en BPM (laatste geldt voor de trutmobieltjes natuurlijk niet) gaan omhoog omdat die over de NCP worden berekend!! Dus dit scheelt je belasting betalen.
@audir8v10: Dat klinkt wel logisch. Ik heb me er altijd over verbaasd over de ‘afleveringskosten’. Ik vond dat altijd standaard bij een auto horen en waarom zou je het dan niet meerekenen. Het is dus om belastingredenen..
Gewoon afschaffen die BPM, je krijgt er allemaal rare regeltjes en kosten bij..
@mco: Tuurlijk ik ben het met je eens hoe belachelijk het is dat wij BPM moeten betalen. Ja, we moesten wel meedoen met de euro en economische vrijheid hebben binnen de EU, maar nee je mag geen auto kopen in Duitsland want dan moet je (rest) BPM afdragen. Walgelijke dieven! Een auto kost dus ook in Duitsland 45% (over de NCP berekend) minder, op de totaalprijs incl BTW. circa 35%.

Wat nog erger is dat het zogenaamd niet is toegestaan om belasting over belasting te heffen, maar ondertussen betalen leaserijders wel bijtelling over de brutoprijs van een auto. Juist ja, de prijs incl. BTW incl. BPM!!!
@audir8v10: Belastingontduiking ontwijking. Kijk, dit is nu een uitleg die een West-Vlaming verstaat…
@Esprit_de_Flandre: Ja dat hebben jullie en de NL-ers die daar wonen, tot een kunst verheven! Respect.
Gave Up! :P
er stond toch ook een up! gti op de iaa?
ot: best geinig wagentje.. en de prijs valt nog mee.. maar op autoweek (sorry) stonden ook de pakketten en je moet zelfs bijleggen als je een piepje wil horen als je de lampen nog aan hebt staan.. oftewel goed aangekleed zal ie wel weer te duur zijn
tja je moet wel een beetje VW geil zijn om dit te willen. De nieuwe Panda is sterker, groter, praktischer en in mijn ogen minder saai…en waarschijnlijk voor hetzelfde geld of minder (waarschijnlijk, want voor zover ik weet zijn de definitieve prijzen van de nieuwenog niet bekend). Up yours dus.
60 pk you got to be fucking kidding me, de jaren ’40 zijn voorbij, kneusjes.
@Apache: Niet VW de schuld geven, dit is wat ’t volk wil. Rijden voor noppes.
@kaasboerin:

Leuke strategie dan is 2ehands gaan.
@Apache: Pak de fiets, ga werken, blijf sparen… Koop een auto (een goedkope waar werk aan is) maak dat in orde, verkoop hem en doet dit herhaaldelijk… Vervolgens koop je een 2e handse phaeton en je hebt een mooie! Voila, klus geklaard!
@autobart: voor het geld van de duurste UP! in het rijtje koop je al een heel knappe Phaeton in het buitenland, alleen de meeste nederlanders zijn daarin vaak nogal stug
@Apache: in de jaren 40 hadden auto’s 13 pk. 60 pk op zo weinig gewicht is vrij aardig. Een Aygo heeft ook maar 64 pk, maar als ik ermee door Amsterdam rijdt voelt ie ook snel aan.
@Initial_D:

Ik rijd
Jij rijdt
Hij rijdt
Wij rijden
Jullie rijden
Zij rijden

;)
@Apache: hahaha, Darkwiiiiiingggg !!
@Apache: ruim voldoende om met 120 ( of 90 voor de liefhebbers ) van A naar B te kunnen gaan , niet iedereen heeft de drang om in 5 seconden van 0 tot 100 te gaan
@torana: Lekkere simpele zwart- en wit observatie. Van A naar B, maar daar blijft ’t dan ook bij.. :lol:
@kaasboerin: voor veel mensen is dat de enige reden dat ze een auto hebben hoor
@torana: Weet ik, zoiets zei ik al een paar reacties hierboven. Het formaat van dit soort botsauto’tjes helpt bij ’t zielige infrastructuur in dit land.
@kaasboerin: hard ! maar je hebt gelijk…
Hoe lang is de Aygo/C1/107 er nu alweer, toch wel een jaar of 5 minstens? En nu komt VW pas met een concurrent aankakken en dan ook nog met zo’n hipster naam, meh.
@Lan_Evo: De enige concurrenten tot nu toe waren ze zelf, dus beter laat dan nooit!
@RickB:
True, ik denk dat ze er wel meer mee kunnen cashen dan met de Fox in ieder geval.
De genoemde prijzen zijn neem ik aan voor Nederland? Wat zijn ze voor België?
Zelfde… enig verschil is denk ik de BTW… En die gekke belasting van een paar tientjes.
“Zojuist…”…was al enkele dagen bekend (Autovisie bijvoorbeeld).

OT: geinig waggie, wordt een hit !
onofficieel ja. Maar pb ging vandaag uit.
Fiat Punto achtig en gay tegelijk, te duur, want voor minder rijdt je een Citroen C1 die mooier is en niet zo gay als vag.
geen TDI -1 :(
hoop dat er een skoda versie uitkomt met een lager instapprijjs , lijkt me niet zo onlogisch
1.4 tsi 180pk erin, 4wd, ik zeg gaan met die banaan!
Up Your Bumber :)
Ik mis de Up en go versie ?
wat een knakeding..

8.5k voor zo’n lelijk pleehok, walgelijk. VW weet het weer voor elkaar te krijgen hoor, haar in Uzbekistan of waar dan ook geproduceerde rommel verkopen voor nèt even meer als de concurentie. Dit hok is waarschijnlijk nog stukken slechter dan pak em beet een Aygo of Picanto, en nog duurder ook, want iedereen wil toch liever een VW dus verkopen ze het ook nog.

Trap er niet in, mensen! Gewoon echte auto’s blijven rijden AUB.
@panzerknacker: idd niet in deze mini-klasse auto’s gaan rijden , pak een 2e hands focus/golf/astra , veel beter :)
hitler’s wens / doel komt uit?
Mark my words:
Door die vrouwenjury van de IAA wordt dit uitgeroepen als dé vrouwenauto van het jaar.
Peugeot/citroën/toyota verkopen sowieso dalen.
Bah saaaaaaaaaiiiii!!!
Laat die eerste face-lift maar al komen. Mormel…

Je weet sowieso dat die eerste face-lift er over 2.7 jaar komt, dus kan je beter nog even wachten…
@Esprit_de_Flandre: face-lift ?… UP!-date met UP!-grade-pakket bedoel je
@torana: Nope. Ik weiger mee te doen aan de marketing door overal een Up-woord voor te zoeken…
Zo’n instap-up is natuurlijk schrijnend kaal. Ouderwets knopje omhoog schuiven voor je bijrijder bij het openen van de deuren. Wel een batterij airbags, maar die wil je niet nodig hebben. Maar kleedt eens een Picanto 1.0 met Comfort- en Exterior Packs en ESP aan en je zit op hetzelfde bedrag (11 mille en een beetje) als een Up high-up met airco. Wie is hier nou scherp geprijsd?!
Nu nog een cUP! :p
@paere: Zitten er ook standaard cUP-holders in? :-)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).