Dragrace: Nissan GT-R vs. Lamborghini Aventador

Auteur: , 83 Reacties

Ben je ook zo moe van die eeuwige vergelijking tussen de GT-R en de Porsche 911? Dan hebben we een nieuwe voor je: GT-R vs Aventador (hoewel soms leuk). Lijkt een kat in het bakkie voor de Lamborghini, maarrrrrr: dit is op een drag race. En zoals je wellicht weet verschijnt een GT-R zelden in standaardtrim op de drag strip.

De cijfers: een atmosferische 6,5 liter V12 met 700 pk voor de Lamborghini, met een 0-100 tijd van 2,9 seconden. De GT-R heeft ook vierwielaandrijving, maar twee keer zo weinig cilinders en met 3,8 liter ook fors minder inhoud, maar wordt wel bijgestaan door turbolading. Standaard staat dit garant voor 485 of 530 pk, maar als gezegd: deze GT-R is niet meer helemaal standaard. Hoe dit afloopt? Bekijk de video op autojunk. (via Autogespot)

Meer van dit? Kijk dan ook even hoe een GT-R het tegen een Escalade doet. Of een Escalade tegen een C-Klasse. Heb je meer trek in een faal, kijk dan hoe goed deze pipo de achteras onder zijn Camaro heeft gelast.



83 reacties

@smoke: GT-R wordt bijgestaan door TWEE turbo’s :)
OK, jij je zin :)
ongelofelijk wat is dat ding snel :D dan kijk je ook wel even raar in je Aventador..
Aha Nissan GTR + Tuningkit = Zwaar balende Lambo driver.
En toch heb ik liever de Lambo
@E34M5Touring: Ik heb liever Herpes dan die nissan!
@911GT2:

Daar heb je in elk geval wel 24/7 lol van.
@jack_abarth: Van de herpes of de Nissan?
@bozewolf: Het lijkt me niet dat je 24/7 in de auto zit…
@911GT2: wie weet gaat je wens nog eens een keer in vervulling :lol: … ik ga dan toch liever voor de Nissan
@911GT2:

Het is maar wat je liever hebt en van wie ;)
En die Camaro, achteras vast lassen of het differentieel ?
ah, zag alleen het eerste stukje.. achteras it is! :lol:
Volgens beschrijving van de filmpje 1000+ pk voor de nissan. Wacht maar tot heffner een twinturbo op die lambo schroeft.
Vind zulke vergelijkingen nutteloos, de Aventador is toch ook niet getuned?
Dit is net zoiets als kijken naar een race tussen een scooter en een motor, het is oneerlijk en de uitkomst voorspelbaar.
Race met standaard vs standaard of getuned vs getuned of race gewoon niet, maar goed dat is mijn mening. Als ik moest kiezen tussen de GT-R en Aventador dan kies ik zonder twijfel voor de Aventador.
@nutsackattack: Helemaal mee eens
gedwongenleaser
@nutsackattack: ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Vanuit het perspectief sportwagen vs sportwagen is er niets oneerlijk, de één is gewoon sneller dan de ander. De GT-R bestuurder heeft lol want hij trekt er een veel duurdere auto uit en de Lambo bestuurder heeft evengoed lol want hij rijdt tenslotte in een Aventador wat één vd geilste auto’s van dit moment is. Het gaat tenslotte om de lol van het racen, daarbij is verliezen van een 1000pk monster absoluut geen schande.
@gedwongenleaser: Het is ook geen schande dat de Aventador verliest, dat absoluut niet.
Ik bedoel oneerlijk in de zin van getuned vs niet getuned, tuurlijk is het nooit eerlijk als je verschillende supercars laat racen tegen elkaar. Maar als het standaard vs standaard is dan heb je nog een interessante leuke spannende race. Nu is het voorspelbaar en nutteloos, zet hier een Aventador tegen die gekieteld is door Underground Racing dan is het pas eerlijk omdat ze dan beiden getuned zijn.
gedwongenleaser
@nutsackattack: waar het mij om gaat is dat je gewoon een spannende race wilt en het daarbij niet uitmaakt of een auto standaard of getuned is. Volgens de specs van deze GT-R (meer pk en meer gewicht) en Aventador (wat minder pk maar ook minder gewicht) verwacht je best nog een aardige strijd en daar gaat het om (uiteindelijk blijkt de GT-R toch nog wel flink overpowered). Twee standaard auto’s tegen elkaar laten racen kan evengoed een nutteloze en saaie race zijn als ze niet aan elkaar gewaagd zijn.
@gedwongenleaser: Ieder zijn mening dan ik ben het absoluut niet met je eens. Ja 2 standaard auto’s tegen elkaar laten racen kan ook net zo goed nutteloos en saai zijn, maar dan is het tenminste wel standaard vs standaard.
Ik vind de GT-R prachtig daar niet van dus het gaat mij niet om wie hier wint of verliest maar dat het wel standaard vs standaard moet zijn of getuned vs getuned thats all :)
@nutsackattack: Hoeft niet per sé getuned tegen getuned natuurlijk, maar je algemene punt dat beide auto’s beetje zelfde prestatie moeten hebben voor een spannender race is natuurlijk hartstikke geldig.


Maar b.v. een race tussen een getunede S15 Silvia en een standaard Gallardo is best interessant. Om maar es wat te noemen.
@nutsackattack: Inderdaad, doe hetzelfde dan ook met de Aventador… Dan rijdt hij die stomme jap zo voorbij
@autobart:
Jap-Tjap
UR zal er ook nog wel wat leuks van maken :P
Zelfs tegen een standaard GT-R zou het nog geen walk over geweest zijn. Lambo durft wel eens te overdrijven met hun prestatiecijfers, herinner me nog goed de test van de eerste Murciélago in Autogids, verder dan 5,4s naar 100 en een tijd van een kleine 25s op de kilometer kwam deze niet. Ver boven de officiële cijfers…
@StijnB: Zal inderdaad wel close zijn. Een GT-R heeft 530 pk en trekt legendarisch hard op. Een extreem rappe ( en fraaie ) auto als de Ferrari 458 heeft 40 pk meer maar heeft qua acceleratie vergelijkbare prestaties. Een Avantador zit er met 700pk natuurlijk wel weer stuk boven en zoals je laatst in die test van GRIP al kon zijn is hij rapper dan een 911GT2 RS, en dat is het snelste productiemodel wat Porsche te berde kan brengen. Op basis daarvan mag je wel aannemen dat een capabele chauffeur in een Avantador een Nissan GT-R echt wel de baas is.
@calibandar:
Denk ik ook, een overwinning maar niet ruim. Naar 100 zou de Lambo zelfs misschien nipt kunnen verliezen, daarna zullen pk’s gaan doorwegen…
Ben het 100% eens met de reactie van nutsack. Het blijft me irriteren als ze een standaardauto testen tegen een getunede, de vegrelijking slaat dan gewoon nergens meer op. Je kan de Aventador ook tegen een Nissan Micra met 900 pk zetten, zal de Micra wel winnen he. Is dat echter interessant? Nee totaal niet, want het is niet relevant voor modellen die je ooit zult zien.
Misschien dat het wel iets zegt over de pure power van een zwaar gekietelde GTR vs een standaard al bloedsnelle Aventador. Misschien moet je juist de Nissan als uitgangspunt nemen ipv de Lambo. Misschien.
een Nissan tegen een Audi… sja, in 1970 zou het resultaat niet anders geweest zijn
@torana: Loser reactie.
@calibandar: maar met een 100% waarheidsgehalte :D
Lol @ de reacties. Ik neem aan dat het gewoon een willekeurige drag race is tussen 2 kerels met dikke auto
‘s. In dit geval is de GT-R sneller, deal with it.
@Lan_Evo: True, ik vond de Aventador nog redelijk bijblijven in de eerste 100 meter! Heeft toch 300 pk minder :)
gedwongenleaser
@Lan_Evo: exact, wat zal mij het verder boeien dat de 1 getuned is en de ander niet als het maar snel/leuk is.
bevestigt nog maar eens dat de nissan gtr niet voor niets godzila heet.
Twee keer zo weinig…. :-s
Wedden dat die bagger nissan de 100000 km niet haalt zonder een vastloper? Wat een nutteloze vergelijking dit.
@autobart: wedden dat die Lamborghini meer onderhoud nodig heeft als de Nissan ?
gedwongenleaser
@autobart: sinds wanneer is een dragrace uberhaupt nuttig?
@autobart: En die Lambo is zeker bulletproof en onderhoudsvrij…


Gaat zonder problemen 4000 kilometer door de Siberische modder zeker.


Lamenielachen
Torana,

Gezien je profielfoto is het logisch dat je voor de GT-R kiest
@TomRS6: :roll: ik zie de connectie niet tussen mijn auto en de keuze van de GT/R :?: help me out on this quest…
@TomRS6: Holden en Nissan…

Ik zie de link ook niet.
het is wel een beetje appels met peren vergelijken maar niemand eist dat die Lamboo standaard aan de start verschijnt. 700 atmosferische pk’s zijn echt niet meer genoeg op de dragstrip tegenwoordig. Leuk filmpje, en wat blijft de GT-R een geweldige auto!
tsja dat heeft zon nissan natuurlijk nodig
@ Torana,

Laten we het er op houden dat smaak een kwestie is :)
@TomRS6: meer is het ook niet, maar GT2 zei dat ie liever herpes dan de Nissan had… nou, dan ga ik dus voor de Nissan… was de keuze tussen herpes een Zastava Yugo geweest dan had ik nog steeds voor het ding met vier wielen gekozen :P
Maar ook al was de keuze tussen de Nissan en de Lambo, ook dan zou ik idd voor de Nissan gegaan, maar in principe vallen beiden niet in mijn top 10
waaauw een getunede auto tegen een niet getunedem wat een nieuwswaarde
Tune die Lambo dan ook even! Laffe honden. Ik heb toch veel liever een dikke Aventator met hoogtoerige V12 die er 10x mooier uit ziet als een GT-R. 99 van de 100 keer rijdt je toch iedereen er uit als dat zoveel prioriteit heeft. De GT-R mag dan verotte snel zijn, mooi is hij allerminst.
@Tommy2: wow wow doe even rustig het maakt niet uit wij weten ook dat die gt-r getuned is. de verstandige mensen zouden ook voor de aventador kiezen!
@Tommy2: euhhh, even heel eerlijk… vindt je een Aventador wel zo mooi dan ? vergeet even de naam Lamborghini en de prestaties, maar kijk alleen naar de vormgeving… :roll: ik vindt ‘m de naam Lamborghini eerlijkgezejd niet waardig hoor, was leuk voor de Batman film maar ik dacht/hoopte dat het een one-off was
@torana: Bloedmooi! :D
Ik snap het hele probleem niet. Die Lambo is af fabriek getuned naar 700 pk, de Nissan door een tuner erna. De Nissan blijft nochtans meer waar voor z’n geld bieden als het om snelheid gaat.

Wat bewijs je nou wanneer een standaard Lambo wint van een standaard GT-R? Dat prestaties met geld te koop zijn. Maar dat wisten we al, toch?
@kevlard: lol

Er bestaat niet ziets als ” af-fabriek getuned hoor”.

Af-fabriek = standaard.
Zeker niet in dit geval, want hij heeft gewoon altijd 700 pk als je ‘m koopt, en niet 600 bv.
@SimonMc: Jawel hoor ;-) Iedere motor is getuned. De een alleen een beetje meer dan de ander. Deze is zodanig getuned dat er 700 pk’s uitkomen. Ze hadden er namelijk ook voor kunnen kiezen om er maar 600 paardjes in te stoppen. Of 1000. Maar dat deden ze niet want deze gaat maar tot 700. En de GT-R tot 1000. Da’s dus meer en dus gaat-ie harder ;-)

Overigens, die GT-R kan nog veel harder hoor. Wat extra cilinders. Of turbo’s. Of…Vrij zinloze discussie, niet?
@kevlard: Beetje scheve vergelijking niet? Ok, de GT-R stelt het met heel wat minder inhoud, maar daarentegen heeft hij wel 2 turbo’s. Dus volgens jouw defenitie is de GT-R dan ook getuned. Lamborghini’s worden door tuners ook wel met turbo’s voorzien, en dan heb je het over heel andere waarden…( voorbeelden genoeg op autoblog ).
@SimonMc: *Dus volgens jouw definitie is de GT-R dan ook af-fabrieks getuned.( en vervolgens nog eens door een tuner )
@SimonMc: Precies. Dubbel getuned. En sommige driedubbel. Of vierdubbel. Daarna nitro etc. ;-)

De Lambo kan de GT-R nooit verslaan want die laatste blijft met minder centen altijd sneller dan een Lambo :-)
@kevlard: Ok, jij wint.
@SimonMc: Thx.
Ik erger me altijd dood aan de vergelijkingshuilies.. Het moge duidelijk zijn dat het totaal niet om de eerlijkheid van de test gaat. Een GT-R zit in een totaal andere klasse dan een Aventador en ja, het is gewoon leuk om ze tegenover elkaar te zetten. Nu zitten we te janken dat de Aventador niet getuned is.. Leuk en aardig allemaal, maar de GT-R is goedkoper, heeft minder cilinderinhoud, bla bla bla. Groei een paar ballen aub.
@slicknick: Sneu hoor om mensen vergelijkingshuilies te noemen en dingen te typen zoals groei een paar ballen. Weet niet wat je ermee denkt te bereiken maar je laat enkel zien dat je niet op een normale manier kan discussiëren en zet jezelf voor schut.

Je kan je standpunt ook overbrengen zonder dergelijke kinderachtige onzin te typen.
Zulke reacties verwacht ik wel van kinderen van 12 maar jij met je 22 of bijna 22 jaar bent kennelijk nog niet volwassen genoeg om op een normale manier te discussiëren.
@nutsackattack: 1
@nutsackattack: nutsackattack: -1

Ik vind nutsackattack eigenlijk ook best een kinderachtige naam. Dat betekent toch ook BALLEN, of niet? Wat wil je daar eigenlijk mee bereiken? ;-)
@nutsackattack: Indrukwekkend hoor, heb je zojuist de basisregels van argumentatie doorgenomen? Dat ik op scherpe wijze mijn mening uit, wil niet zeggen dat ik niet in staat ben om normaal te discussiëren. Concluderen dat ik niet op een normale manier kan discussiëren aan de hand van maar liefst één post, getuigt ook niet van deftige argumentatie. Bovendien is het onderwerp allang doodgemept, passé zou ik het willen noemen. De argumentatie die je naar voren brengt, is argumentatie gebaseerd op loze herhaling. En ja, de term ”vergelijkingshuilie” is van toepassing op mensen die bij de eerste de beste ”oneerlijke” vergelijking een gezicht trekken van een zuurpruim. Verder; welkom op Autoblog, de plaats van kinderachtige figuren.
@slicknick: Vergelijkingshuilie ( een term die overigens niet eens bestaat) en groei een paar ballen zijn simpelweg infantiele dingen om te typen in een discussie hoe je het ook wendt of keert.

Dan kan je wel roepen dat het niet getuigt van deftige argumentatie om de conclusie te trekken dat jij niet kan discussiëren, maar de termen die jij gebruikt getuigen ook absoluut niet van volwassenheid.
Dat jij het oneens bent met mij en anderen dat is prima, maar dat kan je ook op andere manieren kenbaar maken dan infantiele termen te gebruiken zoals vergelijkingshuilie.
@nutsackattack:

Beste meneer Balzakaanval, hier een bloemlezing uit je eigen reacties op andere topics van de afgelopen dagen:

Over tuning:

“Getuned of niet is niet belangrijk”

T.a.v. kinderachtige reacties:

“Hoe dom kan je zijn, iets met de pot en ketel?”
“Hey blinde volg je eigen advies op”
“…maar helaas jij kwam onder je steen vandaan kruipen. Hup terug onder je steen jij”
“Je nickname verklaart alles, je bent een fanboy dus dan zie je maar wat je wil zien”

En dan verwijt je Slicknick kinderachtigheid? Ben je schizofreen of zo? ;-)
@kevlard: Leuk geprobeerd om mijn reacties te quoten maar je bewijst er niets mee.
Je eerdere reactie was ook al zo nietszeggend, je valt mij aan op mijn nickname, nee dat getuigt van volwassenheid jij infantiele figuur.
Daarnaast is er niets kinderachtigs aan mijn naam, het is een willekeurige nickname. Sneu dat je mijn nickname erbij moet betrekken om een discussie te voeren, je laat alleen maar zien hoe laag jouw niveau is.

Hoe verklaart mijn nickname alles? hoe kom je erop dat ik een fanboy ben? Ik zei al eerder dat ik de GT-R een prachtige auto vind, dus ook hier gaat je argument mank.
Voor mijn part was het een Veyron SS (mijn droomauto) tegen de Aventador, dan nog zou ik het een oneerlijke nutteloze saaie race vinden.
En een van mijn quotes is zeer goed van toepassing op jou, pot verwijt de ketel ;) want je beticht mij van kinderachtigheid terwijl dat juist van jouw reactie afdruipt.

Wat betreft dat getuned of niet belangrijk is, dat is jouw mening. Vergeet je even dat jouw mening is wat het is, een mening een niet een feit.
@nutsackattack: toevoeging : Kevlard aangezien je zo graag mijn quotes laat zien en mij beticht van kinderachtig zijn, zal ik jou dan ook maar even quoten ;)

kevlard [ reply ]
01-10-2011 om 1:23
@nutsackattack: nutsackattack: -1
Ik vind nutsackattack eigenlijk ook best een kinderachtige naam. Dat betekent toch ook BALLEN, of niet? Wat wil je daar eigenlijk mee bereiken? ;)

Nogmaals :Pot verwijt de ketel :)
@nutsackattack: dat laatste hoort niet bij de quote en moet zijn pot verwijt de ketel en daarmee bedoel ik dus jou Kevlard
@nutsackattack: Kan het je überhaupt wat schelen en zo ja, waarom? Zitten we weer in de schoolbanken? Worden er cijfers uitgedeeld? Voel je je hierdoor zwaar aangevallen, wellicht in je waardigheid aangetast? Welkom op het internet, waar formele regels van de echte wereld niet gehanteerd worden.
@slicknick: Mijn waardigheid aangetast? Wat een grap, denk je dat nou echt? last van grootheidswaan? jij bent wel de laatste persoon die mijn waardigheid zou kunnen aantasten.

Formele regels van de echte wereld? Je typt dingen die kant noch wal raken. Kan je serieus nog meer onzin typen? wat hebben formele regels hiermee te maken.

Ik vind je reactie gewoon sneu en als jij zulke lompe termen gebruikt terwijl anderen normaal reageren, dan moet je niet ervan opkijken dat iemand je voor infantiel uitmaakt. Want dat ben je gewoon met jouw reactie en dat ik er dan op reageer is simpelweg een kwestie van causaliteit. Logisch toch of is dit iets dat te moeilijk is voor jou om te bevatten.
@nutsackattack: Pot verwijt de ketel zegt hij, en dan mij beschuldigen van grootheidswaanzin! Wat een flater! Volgens mij voelde je je wel degelijk in je waardigheid aangetast, anders was je überhaupt niet ingegaan op mijn manier van spreken. Mijn beschimpingen sloegen dus wel degelijk in… Het niet capabel genoeg zijn om mijn argumenten in een context te plaatsen, maakt ze geen onzin. Dat geeft slechts jouw eigen beperking weer. Ook leuk dat je je argumentatie verlegt naar persoonlijke aanvallen, verlaag je maar naar het niveau waar je mij van beschuldigt. Dat heb je in het verleden ook al laten zien. En nee, nergens heb ik het onbegrip getoond voor het causale verband, maar slechts voor jouw matige argumentatie en hypocrisie.
allemaal leuk en aardig, maar na hoeveel van dit soort sprintjes valt zo’n getunede GTR uit elkaar?
Aventador+10miljoenmiljard, alhoewel ik een standaard GTR ook niet laat staan :D
Jongens jongens…typisch knollen met citroenen vergelijken.
Tja, zo kan ik in een Datsun ook wel een Lambo verslaan. Als je meer pk heb.
@Nico94: Tja, dat vind ik omgekeerd ook altijd zo oneerlijk aan die filmpjes waar een dure Lambo, Porsche, Ferrari of Bugatti wint. Met zoveel geld kan ik het ook…
Nissan = > 1000 Pk….no wonder ;-)

Overigens, de nieuwste Nissan GT-R heeft 570Pk.
fucking hell, die gt-r gaat hyperspeed. had verwacht dat lambo nog strijd zou leveren. ik ben een gt-r fan, maar tsjah, lamborghini,zegt genoeg.
@Kevlard en slicknick : nog een ding :) i rest my case, mijn laatste reacties op jullie beiden zegt meer dan genoeg.
@balzakaanval,

Inderdaad, jouw laatste reactie zegt meer dan genoeg. Je bent behoorlijk aan het doordraaien is ’t niet? Een enorme, doch onsamenhangende tirade met veel gescheld, alleen om aan te tonen dat je minder minder lompe of infantiele termen gebruikt dan slicknick? Dat schiet z’n doel een beetje voorbij, denk ik. ;-)

Overigens: “Getuned of niet is niet belangrijk” was helaas ook 1 van jouw quotes, dus je spreekt jezelf in deze thread ook nog eens tegen.

Je studie tandheelkunde eindigt helaas bij tandartsassistent, ben ik bang. Mooi beroep hoor, daar niet van, maar een Aventador kun je daarvan niet snel kopen. Een tweedehands getunede GT-R misschien wel. Maar troost je, die is sowieso sneller :-)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).