Chevy Camaro ZL1 doet 7:41 op de Nürburgring

Auteur: , 69 Reacties

En de opgefokte Camaro zet daarmee een tijd neer die nagenoeg gelijk is aan die van de nieuwe Porsche 911 (991) Carrera S. Maar daar houdt de vergelijking dan ook wel op. Met welke zou jij liever de Ring op gaan?

Voor wie van good old American muscle houdt valt er nog genoeg te genieten deze dagen. De Amerikanen hebben nog steeds een dikke V8 waar doorgaans een flesje wijn per cilinder in past, en daar komen van die ongeëvenaard dikke klappen uit. In Nederland betaal je je dan wel scheel aan belasting, maar ons belastingstelsel is niet zo respresentatief. De Amerikanen zeggen dus: downsizing schmownsizing, wij houden die cc’s gewoon in stand.

En dus komt de ZL1 er: een beest van een Camaro. Zeg maar een Camaro SS met extra peper in de r**t (587 pk en 754 Nm, dankzij een supercharger op het 6,2 liter grote LSA-blok), die hem helpt 40 seconden rapper over de Ring te laagvliegen.

De fanboys van Jalopnik twitterden de tijd van 7:41.27 eerder vandaag al, en ook het Camaro5-forum maakt nu melding van de tijd, die door GM-bobo Mark Reuss bevestigd schijnt te zijn. Woop woop! And now, we wait…(op de video uiteraard) Alvast in de stemming komen kan HIERRR.



69 reacties

Liefhebber van Amerikanen of niet het blijft een imponerende auto met een fantastische oordovend geluid!
BAM! doe mij die maar..
Moeilijke keuze!
Zieke bak, mijne heeft helaas geen supercharger. toch maar eens naar dat adresje van Mika Salo gaan.
@E34M5Touring: Als je geinteresseerd bent vooral doen, die van ons bevalt meer dan prima.. :)
@kaasboerin: Hebben jullie ook een 2011 of een classic Camaro? Ben benieuwd wat er aangepast moet worden voor keuring.
@E34M5Touring: Een 2010 SS2, gesupercharged @ APP racing. Ook onze kennis mede dankzij Mika Salo’s filmpje opgedaan. Een andere kennis van me gaat z’n Corvette C6 ook laten aanpakken, ervaring en ambitie meer dan genoeg daar. Aanpassingen voor keuring? Niet veel, er is bij ons een keurig knopje gemonteerd linksonder bij het stuur in het dash voor mistlichten geloof ik. En natuurlijk een ‘normaal’ alarm systeem wat een alarm-garagist voor je kan regelen. De camaro komt volgens mij 1 dezer maanden naar NL toe dus ik ben bang dat importeren niet veel ‘winst’ meer zal/kan opleveren, voordeel is wel echter dat de onderdelen etc. wel gewoon bij de chevy dealer te krijgen zijn, althans dat lijkt mij logisch.
Ja doe maar een lekkere Yank.
Aardige auto, alleen lomp dat je uit zo’n blok maar zo weinig PK los peuterd… typisch amerikaans, schijt aan de rest van de wereld!
@911GT2:

AMG is Duits hoor suffe ..
@lincoln: En chevy?
@911GT2: niet iedereen kan rijden. hiermee kom je tenminste niet gelijk in de vangrail of boom terecht als je gas iets te diep intrapt.
@maxx1: wel als je een bocht tegenkomt :twisted:
@911GT2: daarvoor hebben ze een stuur uitgevonden, best handig he
@911GT2: als je 800 pk + hebt met normale bandjes denk ik dat je wel wat ervaring moet hebben ;p. Als ze echt 800 pk of meer er uit zullen halen, zullen de kopers op een hand te tellen zijn. wie wil nou 1 op 1 rijden, en in NL betekent onzuinig veel bpm dussss…. 570 pk is prima. meer dan.
@911GT2: Kennelijk niet volgens de rondetijd…
@E320cdi: voor snelle ronden tijden heb je geen miljard pk nodig, als of een 320 diesel het onder de 8 haalt;)
@911GT2:

Weinig pk’s…heb je al eens naar t enorme koppel gekeken…dat is niet mis ;)
De Porsche is de betere auto denk ik, maar wat is de leukere auto? Allebei lijken mij gewoon leuke auto’s. Licht eraan wat voor type rijder je bent. Als ik eerlijk moet zijn, aangezien dat best moeilijk is voor mij aangezien ik een zwak heb voor Porsche. Maar de Camaro ZL1 heeft een hogere fungehalte heb ik zo’n gevoel.
@agera: Sorry voor 2x aangezien!
@agera: hmm, ik ben het met je eens. Fungehalte is hoger bij de Camaro, het is meer een jongens auto. De 911 is toch, hoe mooi die ook is, wat ‘saaier’ of zo. De 911 is wel nuttig als je wat serieuzer genomen wilt worden, de Camaro is gewoon een feest op wielen :-D
@E320cdi: hoe kun je dat nou zeggen, hoogst waarschijnlijk heb je niet in de ZL1 gereden en in de nieuwe 911. Ik snap ook niet waarom er altijd over lol in auto’s gesproken wordt. Net alsof je gaat driften op de openbare weg… Heel misschien een keer naar het circuit, en dan denk je wel 2x na voordat je de banden op rookt omdat die ook helaas niet gratis zijn.
@maxx1: Je hoeft niet perse naar het circuit om lol te hebben met je auto. Ga maar lekker naar onze Oosterburen en de Autobahn op en ik verzeker je je hebt net zoveel lol misschien zelfs wel meer.
@agera: klopt, maar waarom zou je op een rechte weg meer lol hebben met de ZL1 als de Porsche? Als ik verhalen over amerikanen mag geloven is dat bij hoge snelheden net of dat ding uit elkaar valt, zelf geen ervaring mee hoor maar Porsche is gewoon erg degelijk, snel en comfortabel. Why a ZL1?
@maxx1: Ik houd ook van de Porsche meer als de Camaro, maar het lijkt me ontzettend gaaf om in zo`n ding te mogen rijden. Natuurlijk is de Porsche degelijker, zal een betere ivestering zijn op lange termijn, zal minder afschrijving hebben, minder kosten bij onderhoudsbeurten. De Porsche zal daarnaast ongetwijfeld ook beter gebouwd zijn met mooiere materialen.
Maar dat terzijde, juist dat de Camaro minder strak zal sturen dan de Porsche lijkt met me een leukere en grotere uitdaging op de snelweg met grote snelheden. En verder zal de Camaro een fantastisch mooi geluid hebben, zoals we gewend zijn van de Amerikannen.
@agera: met moet zijn het
@agera: Ik weet niet, ik heb niks met zo’n zware roffel. Ik vind het ook niet echt indrukwekkend ofzo. Amerika heb ik het gewoon niet zo ontzettend mee. Als ik 250 zou rijden, zou ik toch wel een beetje het gevoel willen hebben dat ik zeker heel thuis kom. met een ZL1 kan het nog maar de vraag zijn, als het niet strak is en dergelijken.
@maxx1: een beleving op zich, beul van een V8, koppel dat een Porsche overtreft en zijwaarts gaat het toch wel. De porsche is de betere rijdersauto lijkt mij (scherper), de Camaro lijkt mij gewoon een beleving op zich. Geluid maakt veel goed
@maxx1: dit is puur mijn zienswijze op de auto’s op basis van specs en uiterlijk. Die maken nou eenmaal een bepaald gevoel los. Lol in auto’s? Dat is toch niet te ingewikkeld… Ziet een VW Sharan er uit als een auto waarmee je lol kunt beleven? Nee. Een Camaro (SS bij voorkeur, of deze ZL1) ziet er een stuk uitnodigender uit om er eens lekker mee te sturen. Een auto voor alledaags gebruik zal het vast zijn, maar een auto als dit is daar toch niet voor gemaakt? Een 911 is dat veel eerder naar mijn idee, met als bijkomstigheid dat je er geweldig mee kunt rijden als het weekend is.
Wat betreft die bandjes… Als ik meer dan een ton aan auto’s kan uitgeven zouden die banden me zo van tijd tot tijd niet zo veel schelen. Dat hoort bij de gebruikskosten naast de extra brandstof ten opzichte van normaal rijgedrag.
@E320cdi: Ja, als ik alleen al naar een auto kijk heb ik lol. Klinkt stom, maar het is toch wel een passie van mij. De ss tegen de ZL 1 is duidelijk. Tuurlijk, zeker een opvallende auto, net zoals de Porsche. Ik zou toch voor de Porsche gaan omdat je weet dat het goed is en dat je bewijzen van met je ogendicht kunt rijden. Ieder zijn mening. ZL1 begrijp ik ook, eens wat anders.
@maxx1: Ik lees nu je reactie dat je ’t niet zo met Amerika hebt over het algemeen. Ooit geweest al? Bij mij is het namelijk het tegenovergestelde, al kan ik die mening op het gebied van auto’s dan weer niet ondersteunen. Er zijn maar een aantal wagens die ik kan waarderen uit de USA, waaronder de Camaro. Je keuze voor de Porsche kan ik wel begrijpen, het blijft toch in some way de ultieme sportwagen.
@E320cdi: Ik zelf niet, maar mijn ouders wel. Mijn vader komt er een paar keer per jaar. Die laat dan foto’s zien uit Miami hoe dat er uit ziet. Helemaal niet wonderbaarlijk. Als ik verhalen van mijn vader uit Amerika hoor hoef ik er niet eens.

Schijnt wel dat je daar overal dikke auto’s ziet, goedkoop (er) te leasen.
Qua looks hebben ze allebei wat. Qua prestaties hebben ze allebei wat, maar ik zou denk ik toch voor deze Camero gaan. Deze zie je niet elke dag.
@Vanquish: + op grote afstand hoor je hem :)
Doe mij die Porsche dan, puur om de bouwkwaliteit.
@p993: ah, iemand die er verstand van heeft.. vertel es.. wat is er aan de porsche beter gebouwd ?
De buitenkant van deze wagen is harde porno, de binnenkant, oftewel het interieur, is om te huilen, maar ik ben niet anders gewent bij Amerikanen.
@Skaars: Weetje waar ik net aan zat te denken, de looks en de buitenkant van de Camaro gecombineerd met de bouwkwaliteit en materialen van de Porsche :)
@agera: mond spoelen jij! geen porsche materialen op die amerikanen!
@dennisr: Hey Dennis in jou geval kan ik je wel begrijpen oke ik blijf af van je favorieten :) , maar zeg nou eerlijk dat zou het interieur naar een hoger niveau tillen kwalitatief gezien. Oke het wordt dan niet het meest spannende interieur, maar wel beter.
@agera: Het interieur moet bij alle amerikanen beter, nou vooruit.. porsche interieur mag erin :P maar verder niet! :D
goh moeilijke keuze.. :lol:
@dennisr: Nope in jou geval niet :P
Even voor de verhouding: een BMW M5 doet 7:55, 14 seconden langer dus dan deze ZL1.
De chevy zekerweten
Heb niet echt ervaring in deze vermogensklasse. Is op zich ook moeilijk te vergelijken. Porsche is zoveel duurder, maar valt dan ook niet uit elkaar na paar jaar. Die camaro ziet er leuk uit, maar wil je daar echt in gezien worden ? Is voor mij te infantiel en te opvallend.
@faithnomore:
toon mij dan een camaro die uit een gevallen is na 2 jaar, die camaro’s van 10 jaar geleden doen het nog steeds goed hoor?

ik kies persoonlijk voor de Camaro maar niet voor een ZL1 maar zo iets als deze
http://i52.tinypic.com/54c37s.jpg
@six-trey: deze ziet er me idd beter uit. Maar again, is wel leuk, maar daarin kan je toch niet naar een klant of naar de schoon familie ? :-) Om op een mooie zaterdag uit te halen misschien wel, maar zeen Porsche kan je elke dag gebruiken.
@faithnomore:

Wie kiest zn sportwagen nou om bij klanten of familie langs te kunnen gaan? Daar zijn saaie grijze leasebakken voor. Wat jij naar voren haalt heeft niets te maken met het idee van een sportwagen.
@faithnomore:
ik herstel, restaureer, tune en onderhoud klassiekers als beroep dus rij ik naar klanten in een dergelijke wagen ;)
en van mijn schoon ouders mag ik komen aangereden in een toyota tercel wagon :P
@faithnomore: Het idee dat je niet met een klassieke Camaro kan komen aanzetten maar wel met een “Pooooorsjjjj” zegt meer over jou dan over de Camaro.
@faithnomore: Porsche is zoveel duurder? .. Nah.
Kan me nog herrineren dat we dit apparaat moesten verzekeren bij een Nederlandse verzekeraar… “Camara zegt u? Nee CamarO… Oke Camero it is…”
Sowieso Camaro!! De 991 is nice, maar de Camaro is Eindbaas!! (puur op uiterlijk ik zeg niks over kwaliteit :? )
Wel grappig eigenlijk dat iedereen commentaar heeft op het interieur, en de gebruikte materialen, terwijl ik nog nooit naar m’n dashboard aan het kijken was terwijl ik door een bocht knalde, of vol accelereerde.

Tuurlijk, ik kan wel begrijpen dat je dit punt aanhaalt als je ( zoals 80% hier vermoed ik, áls ze al een rijbewijs hebben ) in het dagelijkse leven met een 2.0 nagelende diesel zit opgescheept.

Je kan je venster nog niet eens openzetten in de zomer, omdat je anders een roetwalm in je neusgaten geforceerd krijgt, en dan ga je teruggrijpen naar zaken als : ” Dat gestikt lederen lapje op mijn handschoenenkast ziet er wel mooier uit en duurder als jouw plastiek “.

Nog niemand die met mij meegereden heeft, heeft achteraf commentaar gehad op de soberheid of gebruikte kwaliteiten van mijn interieur, omdat je gefocust bent op de rijervaring. Tuurlijk, als je de muziek vol op moet zetten om het dieselgeluid te maskeren, krijg je achteraf waarschijnlijk wel lovende commentaren over de fantastische afwerking van het knopje om je auto te vergrendelen of ontgrendelen.

Dat is net zoals tegen een kersverse moeder zeggen dat haar kind er “lief” uitziet.

Moraal van het verhaal: sportwagens moeten de beleving hebben tijdens het rijden, niet tijdens het stilstaan.
@SimonMc:

Maar van een prachtinterieur met zijdezachte plastics, ergonomische layout en naden van 1 micron krijg je gewoon veel meer rijbeleving mee.
Snap dat dan!
*Gebruikte kwaliteiten = gebruikte materialen uiteraard.
Nou ja waar ze falen met de Volt, maken ze het toch wel weer goed met deze Camaro ZL1. 754 Nm FTW!
Camaro, anyday.
Dagelijks gebruiksgemak of materiaalgebruik doet er niet toe.
De vraag was met welke je de ´Ring op zou willen.
En dan prefereer ik nog altijd de betonmoker over de scalpel.
Er zal vast weer een inmense prijsverschil zitten tussen de VS en Europa van de Camaro.
Eerst filmpje, dan geloven.
Normaal gezien heb ik het niet zo op Amerikaanse wagens, maar vanaf de eerste foto’s van deze bak ben ik overtuigd. Deze zou ik wel willen hebben ;-)

De handling staat nog niet op het niveau van de europese concurrenten maar ze hebben een flinke stap voorwaarts gemaakt!
Ongeveer dezelfde rondetijd als een Porsche 911 Carrera S terwijl de ZL1 maar liefst 187pk extra heeft.
Is de ZL1 zoveel zwaarder? Of is het onderstel zoveel slechter?
@babbaloerie: ik dacht precies hetzelfde; bijna 200 pk meer!
Dit is goede situatie om het ‘cool board’ van Top Gear nog eens aan te halen.
De Camaro is veel cooler, maar eerlijk: de Porsche is (hoogstwaarschijnlijk) een betere auto.

In de categorie ‘bang for buck’ is de Camaro eigenlijk een vele betere keuze. De auto is namelijk maar 1/3 van de prijs van de Porsche. Alleen jammer voor ons, het NL belastingsysteem gooit namelijk roet in het eten, waardoor je de Camaro onterecht met vele duurdere (kostprijs) auto’s moet vergelijken. Logisch dat deze auto’s dan beter zijn (betere afwerking etc).

En natuurlijk de afschrijving……pure kapitaalvernietiging!
fantastische bak!!!
en wat een geluid!!!
http://www.youtube.com/watch?v=LuANc0p3AjU
@jrmpower24: amen ! Enne….wát een gruwelijk beestengeluid… * doet breedlachen * :lol:
@skaars interieur om te huilen? , je lult stom en je overdrijft . kom net terug uit de states heb even met een kennis een rit gemaakt in een ss, kleinbeetje aangepast, wegligging top,interieur niks mis mee , makkelijk schoonmaken , makkelijk te vervangen indien nodig.oja 280 geen probleem.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).