Bugatti Galibier soap continues: niet voor 2015

Auteur: , 66 Reacties

Een paar weken geleden meldden we jullie al dat de Bugatti Galibier waarschijnlijk uitgesteld zou worden. Het plan was eind 2012 de eerste Galibiers te leveren maar nu bereiken ons berichten dat het nog veel langer gaat duren.

2015, dat is het jaar waarin op z’n vroegst een Galibier op kenteken gezet gaat worden. Dat meldt tenminste het doorgaans goed ingelichte Auto Motor und Sport. De Galibier zou simpelweg niet goed genoeg zijn nog. Wolfgang Durheimer, die momenteel de scepter zwaait bij Bugatti, is niet tevreden en dus keurt VAG de productie van de überlimo niet goed. Voornaamste reden: een nieuwe Bugatti mag niet minder zijn dan een vorige Bugatti. En dus moet er iets gedaan worden aan het tot nu toe beoogde vermogen van 800 pk. Daarnaast zou de Galibier comfortabeler moeten worden.

Niet voor 2015 dus. En dan ga ik me afvragen: hoe lang is het concept houdbaar? De Galibier wordt al ruim twee jaar getoond als soort-van-definitieve concept. Wat nou als Durheimer begin 2015 beslist dat het design achterhaald is? Het spreekwoord luidt niet voor niets “van uitstel komt afstel” meneer Durheimer. Wat denken jullie, gaat er ooit een Galibier uit de fabriek rollen bij Bugatti? En zo ja: lijkt hij dan nog op het huidige concept?



66 reacties

Voor mij mogen ze het huidige concept zo produceren..
Hoop het wel en ik hoop dat hij dan wel nog steeds op dit concept lijkt want ik vind m prachtig!
ik hoop wel dat ze iets aan die iSad koplampen doen en de te veel uitlaten, het ziet er niet uit
Bij de weg Rip Steve Jobs
@Bart_V: RIP Jobs. Nieuws vernomen van een apparaat dat hij heeft uitgevonden :(
van mij mogen ze deze über-passat wel achterwege laten misschien kunnen ze zich beter op iets nieuws richten..
ik heb hem altijd lelijk gevonden dus van mij moeten ze hem niet maken
Het wordt een flop, da’s duidelijk. Niet extreem genoeg, vooral niet qua uiterlijk. Deze kunnen ze beter down-tunen en er een Bentley sticker op plakken. En die verschrikkelijke lampjes in de wielen… daar krijgt het beoogde cliëntele echt geen harde plasser meer van hoor. Bovendien komt dat toch niet op de productie versie, dus waarom je ermee onderuithalen op een concept. Hij lijkt inderdaad op de Passat.. ‘T is de nieuwe Phaeton!!
@Poll: De Veyron is wat betreft uiterlijk ook niet extreem vind ik. Deze superlimo speelt een beetje in op dezelfde stijl.. Wat betreft de luxe in combinatie met de prestaties: absoluut extreem!
@rikus: de Veyron was toen hij uitkwam veel extremer dan over twee jaar dit ding. accent ligt bij de veyron ook iets meer op de hardcore sportieve beleving, bij de bidoir of hoe hij dan ook heet wil volgens mij teveel een limo zijn en daar gaat het bij dit soort dingen gewoon niet om. Ik zie hiernaast trouwens eentje met alu zijpanelen, da’s al een stuk beter. Lampjes in de wielen, kom op man..
“Voornaamste reden: een nieuwe Bugatti mag niet minder zijn dan een vorige Bugatti.”

Dus 1200+ pk, 1500+Nm, 431+km/h,…

Een totaal foute zin dus, beter zou zijn: de nieuwe Bugatti mag niet slechter zijn dan de vorige Bugatti.
En dat is nog een heel moeilijke opgave!

Van mij mogen ze hem gewoon zo produceren, is de kwaliteit net ietsje minder, dan vraag je 1M opv 1.2M.
Nog altijd een astronomisch groot bedrag.
350 is ook niet snel genoeg, daar moeten ze ook wat aan doen
Ik zeg; grilletje weg en vervangen voor lamellen tussen de koplampen, groot VW erop en hopla; de nieuwe Phaeton!
@Brum: goed bedacht.
@Poll: Hmmm… Nee, dit is niet echt een Sedan.
@autobart:
Dus? Het zou een hele mooie Phaeton zijn!
@autobart: ’t was cynisch, omdat ik dat zelf al gereageerd had. want de nieuwe phaeton hoeft natuurlijk helemaal geen sedan te zijn, zie panamera enzovoort.
@Poll:
Ah, lees het nu. Ja; ga niet alle comments lezen!
Gewoon die Galibier uitstellen en direct beginnen aan een opvolger voor de Veyron, zou ik doen!
@Carreza: helemaal mee eens. maar gezien de geschiedenis, had bugatti altijd al extreme limo’s in het programma. dus is het eigenlijk wel te verwachten dat er een limo gaat komen. Maar ik moet ook toegeven, Bugatti maak liever een extreme hypercar met van mij apart 2000pk en een top van 500km/h. is de rest voorlopig wel stil.
Het voorste gedeelte van deze auto lijkt net een exacte kopie van de BMW 7.
@Benz65: nee.
@Benz65: http://www.specsavers.nl http://www.hansanders.nl

Toptip…
@autobart: Scherm de achterkant van de Bugatti af tot en met de voordeur, pak een foto van de BMW 7 2011 en vertel me dat ik een bril nodig heb.
@Benz65:
u serious? xD
@ck92: Serious as can be.
Linksom of rechtsom het is een grote hatchback, of noemen we dat tegenwoordig 5 deurs coupé? Nouja, whatever, zou mij niet verbazen als dat tegen die tijd al lang weer uit de mode is, dus waarschijnlijk wordt de vorm dan weer heel anders. Prima. Dit is toch een gedrocht.
@stationcar:
Dit is juist het schoolvoorbeeld van een coupe.
@GOD:
Met vier deuren??? Schoolvoorbeeld???
Je mag dan denken dat je god bent, maar hier ga je echt de mist in…
@stationcar:
De klassieke coupe heeft een sportief aflopende dakstijl zonder knik tot helemaal achter en geen kont.
Dat ie 4 deuren heeft maakt geen zak uit, maakt het alleen een vierdeurs coupe.
@GOD:
Een echte coupe heeft 2 deuren. 4-Deurs coupe is net zoiets als een “vrouw” met een lul… Met noemt het zo, het lijkt er wel op; maar het is het niet!
@Brum:
Een coupé heeft niet per definitie slechts 2 portieren (!) (een gebouw heeft deuren). De werkelijke maatstaf voor de betiteling coupé heeft betrekking op de ruimte in het interieur. Wanneer deze onder de 33 kubieke voet ligt, mag men spreken van een coupé.
@Original_Arnoud:
Wat klets jij nou, sinds wanneer is de interieur ruimte bepalend voor de betiteling van de vorm van de auto? Een coupé heeft twee deuren en een kofferklepje, dat is een coupé. Een 5 deurs auto zonder platte achterkant of hoge bagageruimte heet over het algemeen een hatchback. En dat is wat dit is, een hatchback, niks meer en niks minder. Je zou kunnen discussieren over het scharnierpunt van de kofferbak, als dat onder de ruit ligt zou je het een sedan kunnen noemen, maar daar ben ik het persoonlijk niet mee eens. Bovendien heeft deze auto een klassieke hatchback achterklep, zoals die ook op je Citroën BX zat zeg maar.
@stationcar:
Lees eens een fatsoenlijk auto-historie boek. Daarin wordt zulke dingen goed uitgelegd. Door de jaren heen is het misverstand ontstaan dat een coupé pas een coupé is wanneer deze slechts 2 portieren heeft. Maar de oorspronkelijke maatstaf is toch echt interieurruimte.
@Original_Arnoud:

Dat heb ik ook wel eens gelezen.
Nu je er over begint komt me het volgende weer naar boven.
De sedan was toen een familie hok, en coupe moest een sportieve variant daarvan worden.
Het moest een 2 persoons 4 zitter worden.
De achterbank was er voor spek en bonen.
De regel was maximaal 2 persoons achterbank met te weinig ruimte om er daadwerkelijk fatsoenlijk te zitten.
Vandaar ook die maximale binnenruimte regel die voor het achterste gedeelte geld (ten minste lijkt me het meest logische). Verder moet de daklijn sportief aflopen zonder knik, en had de klassieke coupe geen kont(ten minste zo zit het in mijn hoofd kan het ook fout hebben).
Ontbrekende B style weet ik niet wat er van waar is.
Deuren moet niets uit maken. Of de kofferbak afgesloten moet zijn als een sedan of open als een hatchback weet ik niet helemaal zeker maar wat ik me herinner hatchbak.
@Original_Arnoud: Taal evolueert. Vroeger was de interieurruimte misschien bepalend, maar nu is dat het aantal portieren. En een coupé heeft er dus, in de huidige betekenis van het woord, twee. Misschien dat met de huidige opmars van zogenaamde ‘vierdeuscoupé’ de definitie weer evolueert, en zich gaat richten op de daklijn. Want je maakt me niet wijs dat de A7 en CLS slechts 33 kubieke voet telt binnenin. Dan kan je een Aygo ook coupé noemen…
@Esprit_de_Flandre:
Taal evolueert inderdaad. Evenals interpretaties. Definities echter niet, anders heetten dat ook geen definities…
Tegenwoordig is de term die de fabrikant aan een model hangt bepalend. Hoe foutief die ook moge zijn. Maar dat had je al kunnen lezen bij mijn 2e bronvermelding.
@Original_Arnoud: Definities zijn, ondanks hun naam, ook niet onveranderlijk en tijdloos. En als ze niet Willen veranderen, dan verdwijnen ze maar…
@Original_Arnoud:
Hahahahahahaha, wisegeek.com goede bron man, hahahahahahaha, grapjas…
Goed, nu ff serieus, je gelooft je verhaal zelf toch niet??? 33 kubieke voet nog wel, toe maar, hahahaha, voortaan even alle auto’s meten voor ik iets een coupé noem!
@stationcar:
The Society of Automotive Engineers (SAE) distinguishes a coupé from a sedan (saloon) primarily by interior volume; SAE standard J1100 defines a coupé as a fixed-roof automobile with less than 33 cubic feet (930 L) of rear interior volume. A car with a greater interior volume is technically a two-door sedan, not a coupé, even if it has only two doors. By this standard, the Chevrolet Monte Carlo, Ferrari 612 Scaglietti, and Mercedes-Benz CL-Class coupés are all two-door sedans. Only a few sources, however (including the magazine Car and Driver), use the two-door sedan label in this manner. Some car manufacturers may nonetheless choose to use the word coupé (or coupe) to describe such a model (e.g., the Cadillac Coupe de Ville).

Helaas staat de J1100 standard niet online. Anders had ik je daar een linkje naar toe gegeven.
@Original_Arnoud:
Gast… wat wil je nou bewijzen??? Man man man, kan mij het schelen? We weten toch allemaal wat een coupé is? En wat dat niet is? Laat die SAE gasten lekker definities verzinnen en dergelijke! Weet je waar dit soort domheid me aan doet denken? Aan die cabrio’s met zo’n lullig bankje achterin zodat het volgens de Amerikaanse regels een 4 persoons auto is en hij aan andere belastingregels ofzo voldoet. Volgens diezelfde SAE jongens is dat dus een 4 persoonsauto, wij weten wel beter, toch?
@stationcar:
Je vroeg er toch om? Jij wilde zo nodig muggenziften. Alleen ben ik daar iets beter in dan jij.
@stationcar: wat betreft de coupé hebben ze volgens de SAE normen wel gelijk op die site, maar helemaal kloppen doet de site ook niet.. een stationcae wordt daar als sedan-hatchback betiteld en dat is iig zeker onjuist
@torana: zoek even op wat hatchback betekend
@GOD: een hatchback is een glooiend aflopende derde of vijfde deur, een stijl aflopende derde of vijfde deur is een squareback… een liggend kofferdeksel dat afgezonderd is van de zitruimtes is een notchback
@torana:
GOD bedoelt dat je bij een hatchback via de kofferklep de zitruimte kan bereiken. Veel sedans hebben tegenwoordig een neerklapbare achterbank maar dat is een kunstgreep, telt dus eigenlijk niet.
@Autoblog: misschien een nieuw artikel ? de uitleg wat nou precies een coupe is, is zo te zien erg interessant en voorkomt discussies ;)
@GOD: oh, ik vergeet de liggende achterruit met aansluitend kofferdeksel… de fastback
@Brum: Vind jij een lul op een kut lijken? Oh jeeh
@GOD: Ik neem mijn woorden terug. SAE FTW ;)
@GOD: wow helemaal onderaan geplaatst. was een reactie op mijn eerste reactie.
zie ik nu één klein lullig kleurenschermpje achterin deze Bugatti?
vind het prima, dit ding is het wachten waard.. ongewijzigd in productie, wat een prachtig ding :D
Heb het al eerder gezegd;ze moeten eerst een paar honderd duizend Golfjes en A3tjes verkopen om de ontwikkelings kosten van dit ding te kunnen betalen.
Geen lelijk ding maar ook niet mijn ding vele malen duurder dan een Phantom dat voor mij de top is. Daarnaast zo bijzonder is de Galibier nou ook weer niet

Dit apparaat is bedoeld voor mensen die al een privevliegtuig, Phantom, S65 AMG, Veyron, Pagani en een Ferrari Enzo tot hun beschikking hebben
Ik snap niet dat veel mensen deze auto zo mooi vinden. Ik vind m in ieder geval ontzettend lelijk. Die lijnen en verhoudingen kloppen van geen kant als je het mij vraagt. De naam Bugatti moet dit ontwerp z’n uitstraling geven in mijn ogen, niet het ontwerp zelf. Het ontwerp had een stuk mooier en beter in proportie gekund.
@kor1: Mooie lijnen moet je niet verwachten aangezien Bugatti niet meer Italiaans is maar Duits. Er komen geen spannende lijnen, design van VAG de Aventador buiten gelaten.
@agera:
Bugatti is ‘Frans’, niet Italiaans. Bugatti zelf was Italiaan, en heeft zijn autofabriekje gestart in Duitsland, in Molsheim, en dat ligt nu door tussenkomst van allerlei wereldoorlogen in Frankrijk. (met de vriendelijke groeten van Wikipedia)
@stationcar: Is het dan niet Duits, als het daar gestart is? :P
“Voornaamste reden: een nieuwe Bugatti mag niet minder zijn dan een vorige Bugatti. En dus moet er iets gedaan worden aan het tot nu toe beoogde vermogen van 800 pk.”

Want je hebt minstens 1200pk nodig om met een Sedan (!) te rijden?

Drogreden dus. Het probleem ligt elders…
@Esprit_de_Flandre: Wat ik mij afvraag is, ik kan er ook naast zitten hoor. Dit wordt boven een Phantom gepositioneerd is dat wel slim. Oke ik weet ook dat de Galibier extremer moet worden, exclusiever moet worden, specialer moet worden en vooral duurder. Maybach probeerde het al vergeefs. Bij Maybach werd het geen succes, maar dat wil niet zeggen dat Bugatti het niet lukt.
Zeker in ook in deze tijden van bezuinigingen afwachten maar.
@agera: Maybach werd als merk afgestoft speciaal voor de nieuwe limousine. Bugatti is echter nooit helemaal dood geweest, en is weer helemaal op de kaart gezet met de Veyron. Ik denk dat Bugatti veel meer kans heeft om potten te breken dan Maybach. En bezuinigingen treffen alleen gewone mensen. Aan de top wordt NOOIT bezuinigd…
om eerlijk te zijn zie ik maar bar weinig verschil met het prototype van de Opel Insignia
Ofwel een extreem dure Panamera :P
De veyron was/is leuk omdat deze auto heel hard gaat, dat is gaaf tov je vrienden, dus dat verkoopt.
Maar deze sedan is alleen maar duur, dat is niet zo bijzonder!
Volgens mij is Durheimer ook niet te spreken over het design, de aantal uitlaten en het comfort in de auto. En over het vermogen was hij ook niet te spreken, gezien een Brabus S-klasse al 730pk krijgt en het deze Bugatti aardig moeilijk zou kunnen maken. 800pk is te weinig, dus gaat hij zeker met een vermogen met 4 cijfers komen. en het design, van mij mag hij zo weer terug naar de tekenkamer. in grote lijnen is het geen slecht design, maar niet genoeg des Bugatti. lijkt nu een beetje te veel op de concept car van de VW Pheaton of een opgepompte Panamera! De Veyron, ook al is hij niet moeders mooiste heeft wel een eigen gezicht. Dat zal ook bij deze Galibier moeten gebeuren. Kijk naar de geschiedenis van Bugatti en alle modellen hadden wel iets met elkaar gemeen, zeg maar een familie gezicht. en dat is niet alleen te maken door een hoefijzer gril en de duo lak (in boog design) op de flanken toe te passen. Gelukkig hebben ze wel de vouw midden over de auto behouden, maar toch ontbreekt er iets. Ik kan alleen niet de hand erop leggen. Misschien is het emotie wat er ontbreekt!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).