Audi RS7 kust een vangrail [spyshots]

Auteur: , 53 Reacties

Het aantal nieuwe S- en RS-modellen is even keihard aan het stijgen. Zelden heeft Audi's sportafdeling quattro GmbH het zó druk gehad. Maar we mogen niet klagen, al die surplussen aan pk's klinken ons als muziek in de oren. Eén van die nieuwe modellen wordt de RS7, die volgens hardnekkige geruchten de sedanversie van de RS6 overbodig zal maken.

Nu Audi heeft besloten om de opgefokte versies met S- en RS-badges niet meer aan het einde van de levensloop van een model te onthullen, kunnen we er vanuit gaan dat de RS7 ook niet lang meer op zich laat wachten. Je hebt immers altijd een bepaald clientèle dat geen genoegen neemt met de 420 pk uit de S7, en die kunnen -waarschijnlijk eind volgend jaar al- hun hart ophalen aan deze RS-variant.

RS7

Onder de kap wordt de nieuwe 4.0-liter V8 van Audi gehuisvest. Hetzelfde blokje dat samen met VAG-dochter Bentley werd ontwikkeld is al te vinden in de S6, S7 en de S8. Onder de kap van laatstgenoemde überlimo is deze motor goed voor 520 pk, en in deze testmule zou het blok zelfs richting de 580 paardjes gaan. It’s the pk-wedloop all over again! Een sprinttijd naar de honderd in 4 seconden moet goed mogelijk zijn, mede dankzij de zeventraps S tronic-‘bak die het brute geweld via een Quattro-systeem richting de vier lichtmetalen wielen stuurt.

Achter die best wel kolossale velgen zien we trouwens een mooi setje keramische remmen. Maar hoe goed de stoppingpower van deze Ingolstadter ook moge zijn, het kon niet voorkomen dat een testrijder de RS7 met de zijkant in een vangrail legde. Tja, waar gewerkt wordt… FOTO’S!



53 reacties

Ik hoop dat BMW hier iets leuks op gaat bedenken om als reclame te gebruiken.
Ik vind dit van achteren maar een rare auto om te zien. Motorisch is het wel een brok geweld!
@rufctr01: denk er precies zelfde over, vind het maar een lelijk hok.
@rufctr01:

Je bedoelt zoiets …. :-)


http://www.carversation.com/wp-content/uploads/2010/01/audi_fake_m3_quattro_ad.jpg

http://static.autoblog.nl/images/wp2007/big/BMW%20vs%20Audi%20Quattro.jpg
@rechercheur:
eigenlijk is die reclame met de bmw in de berm bs, immers zal eerder de audi ondersturend de buitenberm invliegen. De bmw eindigt in de binnenberm (of in de buitenberm aan het einde vd bocht) door zwaar overstuur.
@lijphoofd:


A) de Audi advertentie is fake
B) kun jij niet zien waar het begin en/of einde van de bocht is

Beide antwoorden zijn overigens correct … :-)
@lijphoofd:
Niet noodzakelijkerwijs. Een auto met achterwielaandrijving en een sperdifferentieel wil ook heel goed ondersturen. Zeker als de motor ook nog eens achter de vooras ligt.

Maar met name de Porsche 911 heeft van deze vorm van onderstuur last. (Lichte neus, zware achterkant, veel vermogen in combinatie met heel veel grip op de achteras)
Het remedie is dat je niet met teveel snelheid een bocht moet aansnijden en dat je echt pas bij de exit het gas er vol op kan gooien.
@lijphoofd:

Stel je komt te hard een bocht in, onder- of overstuur maak dan niet uit.
Stel je gaat te vroeg of te hard op het gas, bij onderstuur geen drama, bij overstuur kans dat je achterste voren terecht komt.
Stellen dat je juist met onderstuur ook gewoon de bocht uit vliegt klopt dus niet. Ok misschien ga je een fractie langzamer de bocht door, maar je vliegt er een stuk minder snel uit. Onderstuur corrigeren gaat nou eenmaal een stuk makkelijker.
Ach, het is maar een testauto. Zolang de rij-eigenschappen maar geen negatieve effecten krijgen. In Frankrijk afgelopen zomer een 2012 Bentley GTC gespot waarvan de voorkant ook niet meer in de originele staat was.
Prachtige auto, heel wat paartjes en ik hoop een sprint van 4 seconde! Word top
@hulliemam: paartjes? Als in een paar is twee?
Dat is een goed teken, als een audi met z’n achterkant tegen iets aanschuift. Misschien eindelijk iets meer kracht richting de achterwielen?
@jolig: gezien de schade kunnen ze het maar beter bij de 60% houden.
@mashell: Waarschijnlijk verwachtten de audi testrijders geen overstuur..
Wel 4 uitlaatpijpen? Ik dacht dat dat altijd gold voor de S’jes? :o
@135i: zal wel vermomming zijn.
De S7 is tenslotte al onthuld, dus waarom doortesten? De grille is ook wel iets anders.
Groter stuk waar honingraat zit, en mistlampen die ontbreken.
Wordt vast heel gaaf die RS7, maar ben een stuk benieuwder naar de RS6 Avant.
Die zal misschien wel gelijktijdig met de RS7 gelanceerd worden aangezien de S6 en S7 (en S8, maar daar schijnt geen RS versie van te komen) ook samen ter wereld kwamen!
En de RS6 heeft al een grote fanbase en lijkt me voor Audi een belangrijkere auto.
@circlestorm69: “De S7 is tenslotte al onthuld, dus waarom doortesten?” Ik mag toch hopen dat na de onthulling het echte testen pas begint. Dan kun je zonder camouflage in een preproductie auto rijden zoals de klant dat ook doet.
@mashell: Ik ga er wel van uit dat de S7 op de IAA klaar was! Het was geen concept ofzo. Denk jij anders dan?
Ik blijf het een lelijk ding vinden. Ik kan niet wennen aan die achterkant. Van binnen is hij natuurlijk top! Dat zal bij de RS versie nog wel veel mooier zijn.
doe mij die maar! :D
Is dit geen gewone S7 met een iets ander bumpertje? RS modellen hebben altijd 2 ovale uitlaatpijpen. S modellen hebben altijd 4 uitlaten..
@prlwytzkofski: Ja maar ze zullen niet speciaal voor nog een mule de uitlaten aanpassen want dan weten we zeker dat het een RS wordt.
@prlwytzkofski: alsof die eindpijpjes echt wat uitmaken?
@mashell: dat maakt echt wel uit geloof mij.
Ja, wat verder raar is dat er verder geen uiterlijke kenmerken zijn van een RS model. Wel klopt er iets niet helemaal met de achterbumper, er lijkt een stuk uitgezaagd te zijn bij de binnenste uitlaat beiderzijds.
Audi was het aan zijn stand verplicht een RS7 te ontwikkelen. Je kan moeilijk een auto ontwerpen en produceren die in het vaarwater van de Mercedes CLS ligt dat een 63 amg uitvoering heeft en jij komt als merk op de proppen met een 3.0 TDI-tje als tegenhanger.
Verder was het concept makkelijk. Produceer gewoon een 4deurs coupé, maar bij Audi wilt dat niet echt lukken. Als ik alleen al kijk naar de achterkant van dit model en die 3de remlicht. Afgrijselijk. De volgende generatie zal hopelijk veel goed maken ( hoop ik ).
Volgens mij is het mule van de nieuwe passat CC…
@jack_abarth:

*een* mule
Leuk zo’n RS7 maar is dit niet een beetje dubbelop? Hij is niet onderscheidend van de S8 of RS6.
hmmm, Ik vond de A7 mooi, de S7 oke. Maar een RS7?? Het is een stijlvolle limo! En geen ragbak! Een RS6 is leuk. Een RS8 doe je toch ook niet!
@ Rechercheur: Ja, zoiets bedoel ik! Ik vond het geniaal.

@ AudiQuatro: Wat is er stijlvol aan de A7? Vanachteren is hij echt zum kotzen en van voren lijkt het op een gemiddelde A3/A4!
Ligt er maar net aan hoe ver je de grens opzoekt en wanneer je zelf ingrijpt.
Maar goed…er zijn figuren die meteen gaan beweren dat t aan de “waardeloze wegligging” ligt.
Leuk dat ze een rs model van de a7 maken al is het niet mijn ding. Ik vind de achterkant nog steeds zo; verdrietig, droevig, onzeker eruit zien.
Audi RS7 ? Of Volkwagon Python ( Phaeton) zelfde koeken met ander verpakkingen…
@reality2030: Dat was de A8. Dut lijkt echt nietbop elkaar, behalve de 4 wielen en het stuur!
Hoeso de rs6 sedan overbodig Mercedes heeft toch ook gewoon een E63 naast de CLS63??
@meneersander:

Denk ook wel dat er een RS6 zal komen.
Ten eerste moeten die apen gewoon zeer snelle stations blijven bouwen, dat hoort gewoon bij een RS.
Ten tweede zijn ook bezig, volgens de geruchten, met een RS4 Avant, dat is een beetje het zelfde verhaal als de RS6 alleen een maatje kleiner.
Ik heb hoop.
Ik durf het bijna niet te vertellen… Straks springt de Rechercheur bovenop me… Maar ik vind de A/S/RS 7 steeds mooier worden! Ik vind die achterzijde juist geniaal! Samen met de A/S/RS 5 is dit de enige Audi, van de nu leverbare modellen, die ik zou overwegen te kopen.
@Original_Arnoud: Ik ben blij dat je dit zegt, omdat ik dan niet de enige ben die dezelfde mening deelt. A7 vind ik ook de enige mooie Audi. De A7 maakt veel meer indruk dan de slaggenschip van Audi.
Ik ben het eens met Original_Arnoud ik vind de a7 echt heel mooi.Terwijl ik de rest van audi redelijk saai vind.
In real life ziet die achterkant er ook een stuk beter uit, zeker icm een S line pakket. Denk dat de S en RS in et wild ook erg goed uit zullen zien. Echter kan ik de A5 A6 en A8 ook wel waarderen. Dat is ook niet zo vreemd gezien het ver door gevoerde familie gezicht bij audi ;)
audi A/S/RS7 , mooiste grote sedan wat op de markt is
@KaCh1ng: dit is toch geen grote sedan? dan denk ik aan bmw 7, audi a8, mercedes s, ..
Ja; dit is toch wel erg mooi.
Vervang die 7-traps S tronic maar voor 8-traps tiptonic. Die opgefokte V8 trekt die hele S tronic tot appelmoes. Bij de 3.0 TDI 313 pk wordt de S tronic al buiten beschouwing gelaten.
@Tommy2: De S tronic kan inderdaad maar 550 Nm aan. Dit is ook de reden dat de S7 ‘maar’ 550Nm heeft, en de abt-chip voor de A7 voor 540Nm zorgt.
Toch nog maar de wegligging iets beter maken voor ze het op de markt gooien .
Zelfs met schade is het een mooie kar!
Waarschijnlijk rijdt hij in Frankrijk rond en is daar gebeukt door zo’n franse malloot
@maxx1:

Ik denk eerder in Noorwegen, en door een “Audi-hater” geramd … ;-)
Vind deze auto echt mooi en vind Transporter een leuke film, de S7 of de RS7 zou een mooie auto zijn als vluchtwagen van Jason Statham in de nieuwe Transporter
Mooie auto. Helaas 2 deuren teveel.
Ik vond die audi a7 op de autorai zó lelijk! Eigenlijk vind ik hem nu, nouja mooi, maar ik ben er aan gewend. Eigenlijk heeft audi een prima model neergezet. RS7 is natuurlijk óók leuk :D

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).