Het staat gewoon in San Fransisco! Een nog bredere Porsche 911 (991) Turbo en Turbo Cabrio, Cabrio en zelfs de Cayman en nieuwe Boxster zijn van de partij.
Bij de Porsche 997 duurde het ongeveer 2 jaar voor klanten hun nieuwe 911 in konden ruilen op een nieuwe 911 Turbo (997). Met de nieuwe generatie lijkt Porsche die tijd te gaan halveren. De 991 rijdt nu net rond en de Turbo staat al weer klaar. Te zien op straat in het altijd zonnige San Fransisco (CA).
Waren ze bezig met een hellingproef? Het lijkt er niet op. Waarschijnlijk is het meeste testwerk met de 991 Turbo al gedaan en hebben we hier te maken met een video door ‘onverwacht veel publiek’ of een fout in de route.
Over de 991 Turbo: wonderbaarlijk genoeg vonden ze het acceptabel de auto nóg breder te maken. De 991 is van zichzelf al heel breed, de turbo krijgt er gewoon weer spatbord bij. Een nieuwe verstelbare dubbele spoiler is goed zichtbaar. Qua performance is er niet héél veel te verwachten. Het zal vooral iets nieuwer/sneller/beter sturen. Is er eigenlijk wel ruimte voor verbetering als de huidige Turbo S in de praktijk al in minder dan 3 seconden naar de 100km/u accelereert?
De cabrio verwachten we eerder dan de Turbo. Die zal komend voorjaar al rond moeten rijden en lijkt in de video ook minder afgeplakt. Belangrijkste feature: een nieuw dak.
Dan het dynamisch duo dat het hardst een make-over nodig had: de Boxster en Cayman. Vooral die laatste verkoopt wereldwijd volgens mij minder dan Porsche wil. Ze schijnen hem nu groter te hebben gemaakt voor dikke Amerikanen en het ‘zichtbare gewicht’ ligt veel meer op de achterwielen. Al met al een aantrekkelijker auto?
-edit: nutteloze bijdrage-
@bpc: voorspelbaar was ook wel gepast geweest… :)
Ik zeg eerlijk we weten ongeveer wel hoe die nieuwe Porsches eruit komen te zien, maar peroonlijk ben ik echt benieuwd naar de nieuwe Quattroporte 2012, zoals ik eerder zei. Is er iemand die daarover al wat kan vertellen.
@agera: Als ze er al iets over zouden weten, zouden ze dat wel posten toch? :s
Iets zegt me immers dat autoblog dient voor autonieuwtjes…
@Carreza: Ik was laatste in een boekhandel en pakte een antaal autobladen. In een daarvan ik meen AutoBild werd over de nieuwe Quattroporte geschreven, maar het was in het Duits en dat is niet mijn meest sterke kant.
@agera: laatst en aantal
@agera: Dan zullen ze binnenkort wel met een vertaald stukje tekst komen. Ik hoop alvast dat ie niet te veel lijkt op de Kubang.
Zo zie je toch maar hoe spannend zo’n Porsche wel is. Hebben ze eindelijk een nieuwe 911 uit en we praten al over de concurrentie :D
@agera: het gerucht gaat dat er in de komende generatie quattroporte kleine motorisering zullen zijn. het gaat daarbij om een v6 benzine en een v6 diesel, beide met turbo’s uiteraard. ik denk dat het vermogen v.d. benzine variant rond de 400pk zal gaan liggen, dankzij turbo’s.
er zal waarschijnlijk ook gebruik gemaakt worden van de awd-systeem van ferrari.
aangezien er ook geruchten de ronde doen over een kleinere quattroporte vermoed ik dat die motoren alleen in die kleine geplaatst zullen worden. de prijs van die kleine zal liggen rond de €55.000,- (ex belastingen). er word gesuggereerd dat het daarmee met de a6, 5serie, de e klasse en de xf zou moeten concurreren. de normale / grotere variant zou dan zodanig gepositioneerd worden dat het met de 7serie-a8-s klasse-xj etc zal gaan concurreren.
de business plan van maserati gaat tot 2014, maar ik denk persoonlijk dat het genéve 2012 zal worden. zo niet dan verwacht ik zelf dat hun hele mik mak (kleine sedan, normale sedan + die lelijke suv + hun coupe’s) uiterlijk iaa 2013 klaar zal staan voor verkoop en levering.
@bigcar: bron:
http://www.autoblog.nl/archive/2011/05/18/help-maseratis-krijgen-een-diesel-v6
http://www.autoblog.nl/archive/2011/03/23/opvolger-quattroporte-en-kleinere-sedan
http://www.autoblog.nl/archive/2010/04/22/toekomst-maserati-vervanging-van-de-quattroporte-en-nieuw-model-in-lager-segment
@bigcar: Als het goed is komt de nieuwe Quattrporte er in 2012. Zoals jij aangeeft denk ik ook dat het Geneve zal worden, de meest belangrijke autobeurs die er is. De Quattroporte komt in 2012, de kleinere sedan en de SUV zullen later volgen.
Porsche Pajun komt ook met een 5-serie, E-Klasse concurrent wordt leuk nu Maserati ook van plan is om een kleinere sedan op de markt te brengen.
Ook al wordt de Quattroporte gepositioneerd waar de 7-serie en de S-Klasse zit zal hij waarschijnlijk indirect toch ook de concurrentie aangaan met de Rapide en de Continental Flying Spur.
@agera: begrijp me niet verkeerd, maar volgens mij is de pajung een 2 deurs suv toch? (zo ja, hoe kan die dan gaan concurreren met de 5serie / e klasse?)
ik denk niet dat de quattroporte indirect zal concurreren met de Rapide en de Continental Flying Spur, omdat die toch echt wel veel exclusievere auto’s zijn. ik vind het eigenlijk wel raar dat maseratti zich als massaproducent wil positioneren… kunnen ze dan nog wel aan de vraag voldoen??
@bigcar: Nee de 2-deurs SUV is de Cajun :P
Ja maar de huidge Quattroporte als je een beetje optie erbij neemt tikt die behoorlijk aa komt hij in de buurt van de Rapide en de Flying Spur. Maar de Quattroporte hoort ook exclusief te blijven en moet gewoon hoger gepositioneerd te worden dan een Mercedes of BMW.
@agera: ik denk dat die cajung echt een flop gaat worden. achterin de panamera kun je al niet fatsoenlijk zitten. ik heb een keer achterin plaatsgenomen, en het beviel me echt niet: ik had bijna geen beenruimte (de voorste stoel stond in een normale stand) en al helemaal geen hoofdruimte: kortom: ik zal krap.
ik ben iemand die claustrofobie heeft: ik heb het dus niet zo nauw in krappe plaatsen: ik krijg het benauwd, word aggressief etc.
als de cajun een afgeslankte panamera is, dan verwacht ik er niet veel goeds van…
eerlijk: als jij het geld had: zou jij het gaan halen?
@bigcar: Cajun wordt de afgeslankte model van de Cayenne :)
Ik zal je geheugensteun geven die je hierbij zal helpen PP en CC, namelijk Panamera de kleinere broertje wordt de Pajun allebei met letter P. Je hebt de Cayenne en de kleinere broertje wordt de Cajun(de 2 deurs SUV) allebei letter C.
Ok al had ik het geld zou ik hem niet gaan kopen, de Cajun wordt denk ik de land Rovers Evoque concurrent allebei 2 deurs SUV. Beetje dure nutteloze auto`s als je het mij vraagt. Voor mensen die anders willen zijn die zich van de massa willen onderscheiden oftewel trendzetters. Voor dat geld koop ik wel wat anders.
@agera: pp, cc… dank voor de geheugensteun, je snapt wat ik bedoel :)
over die nutteloze wagens geeft ik je overigens gelijk.
maar wat zou je voor dat geld halen dan (evoque vanafprijs €42.900,-)? :lol:
Beetje vreemd om een complete straat met huizen op een helling aan te leggen niet?
@alcantara: Niet elke land is zo vlak en plat als Nederland. In veel landen is dit uiterst normaal gezien de heuvels en hellingen di er zijn.
@alcantara: een groot gedeelte van San Francisco is op heuvels gebouwd… ideaal scenario voor een heleboel “chase”movies
maar Nederland is één van de weinige landen die dit soort straten nauwelijks kent, in de rest van europa is dit ook heel normaal
@alcantara: Een straat zou inderdaad een beetje vreemd zijn, dus hebben ze er nog een stad omheen gebouwd.
@alcantara: Jij bent zeker nog nooit het land uit geweest ofniet?
@Zimon: jij wel dan..??
Aaaah altijd spannend een nieuw ontwerp van ’s werelds luiste ontwerpers
spyvid ? top spion..
Vet! hoeveel paarden zou die meekrijgen? Meer dan de huidige turbo S denk ik. Ik gok rond de 570 ongeveer zodat ie het de toekomstige nissan met 570+pk moeilijk kan maken. De huidige trekt de 458 er al uit (drag) :) ik wacht alvast op de ring tijden.
het gerucht gaat dat er in de komende generatie quattroporte kleine motorisering zullen zijn. het gaat daarbij om een v6 benzine en een v6 diesel, beide met turbo’s uiteraard. ik denk dat het vermogen v.d. benzine variant rond de 400pk zal gaan liggen, dankzij turbo’s.
er zal waarschijnlijk ook gebruik gemaakt worden van de awd-systeem van ferrari.
aangezien er ook geruchten de ronde doen over een kleinere quattroporte vermoed ik dat die motoren alleen in die kleine geplaatst zullen worden. de prijs van die kleine zal liggen rond de €55.000,- (ex belastingen). er word gesuggereerd dat het daarmee met de a6, 5serie, de e klasse en de xf zou moeten concurreren. de normale / grotere variant zou dan zodanig gepositioneerd worden dat het met de 7serie-a8-s klasse-xj etc zal gaan concurreren.
de business plan van maserati gaat tot 2014, maar ik denk persoonlijk dat het genéve 2012 zal worden. zo niet dan verwacht ik zelf dat hun hele mik mak (kleine sedan, normale sedan + die lelijke suv + hun coupe’s) uiterlijk iaa 2013 klaar zal staan voor verkoop en levering.
bron:
http://www.autoblog.nl/archive/2011/05/18/help-maseratis-krijgen-een-diesel-v6
http://www.autoblog.nl/archive/2011/03/23/opvolger-quattroporte-en-kleinere-sedan
http://www.autoblog.nl/archive/2010/04/22/toekomst-maserati-vervanging-van-de-quattroporte-en-nieuw-model-in-lager-segment
@bigcar: … was vergeten @agera: ervoor te doen…
Nice :) Zeker de nieuwe Cayman/Boxter ziet er goed uit.
Nice :) Zeker de nieuwe Cayman/Boxter ziet er goed uit.
Fraai
Maar wat een }#%^ kwaliteit…en was de accu LEEG bij het laatste fragment? Deze gast moet es upgraden naar de iphone 3. :)
Begint die Turbo te rijden besluit numbnuts het filmpje af te kappen….
wat een colonne he! Ook niet zo raar dat je dan opvalt, zouden ze het erom doen :-) ?