De Kamer is boos! Hoe durven die vuile flitsstakkers te controleren op de A2 en daar miljoenen op te halen?
Gisteren werd duidelijk dat er sinds de verbreding naar twee keer vijf banen en de verlaging van de maximumsnelheid naar honderd kilometer per uur meer dan 75.000 bonnen zijn uitgeschreven door de KLPD en dat er met 159 controles zo’n beetje om de dag door de politie is gecontroleerd langs het gloednieuwe asfalt van de A2. En nu is de Tweede Kamer dus boos. Heel erg boos.
Die is namelijk van mening dat er veel belangrijkere plekken zijn waar gecontroleerd moet worden en dat de flitsrukkers nu veel te makkelijk geld staan te verdienen. What else is new? De VVD wil dat meneer Opstelten zich verantwoord en ook de PVV, SP en PvdA zijn “verbijsterd” en willen dat meneer Ivo snel opheldering geeft. Tsja, het moment dat de “kop in het zand” tactiek van de Nederlandse overheid onhoudbaar zou worden moest een keer aanbreken.
49 reacties
dus we weten nu wel wie er aan het flitsen was :P
Maar gratis geld krijgen is natuurlijk altijd +1 voor korpsen en gemeentes.
op dit moment: radar ut a2 amsterdam ri utrecht thv hmp 43.6 bij afslag vinkeveen
Het mag best wat dieper allemaal meneren van de kamer en van de telegraaf. Die flitsers zijn efficiënt met ons belastinggeld omgegaan.
Wat betreft die inkomsten. Het lijkt erg bijzonder wanneer de A2 slechts 2 miljoen per jaar zou kosten. Het lijkt me onwaarschijnlijker dat de flitsinkomsten rechtstreeks in het potje voor A2 onderhoud gaan.
Als dat het geval zou zijn zou ik het zelfs redelijk vinden om nog meer te gaan flitsen. Hoeven we vast ook minder lang te praten over rekening rijden en dragen notoire hardrijders gewoon iets meer bij aan het weg onderhoud. Een kleine afdracht aan het Revalidatiefonds zou ook best attent zijn trouwens.
Maar als ze binnenkort de trajectcontrole daar doorvoeren heeft flitsen natuurlijk helemaal geen zin, kan je nu dus lekker verontwaardigd lopen doen over flitsers.
Verder toch vooral ontzettend dom om te hard te rijden als je weet dat de pakkans zo groot is. There’s an app for that.
Als iedereen zich daar aan de snelheid zou houden, dan houdt het flitsen ook snel op hoor!
En nee, ik ben zelf ook geen heilig boontje, maar ik aanvaard wel de consequenties van mijn eigen gedrag en dat kost wel eens geld ja.
BTW: ik snap niet dat de TK zich druk maakt om de locatie en tijdstip van mobiele flitsers. TK zou zich bezig moeten houden met hoofdlijnen en controle van regering. Mobiliteit en bereikbaarheid hoort daar zeker bij, maar er zijn op dit gebied heel wat belangrijker zaken om je druk over te maken.
ik zeg niet dat ik sommige regels niet aangepast zou willen hebben. Echter, zolang dat niet gebeurd is moet je gewoon de consequenties aanvaarden als je de regels overtreedt.
“en er zijn een stuk minder mensen die er een probleem mee hebben.”
Kennelijk heeft een meerderheid van onze volksvertegenwoordiging er geen probleem mee of vinden ze het niet belangrijk genoeg. Anders zouden ze die regels wel aanpassen. Als je dit niet zint moet je daar aan denken als je in het stemhokje staat.
Och ik ga er van uit dat ik eens in de zoveel tijd wat extra tol mag doneren aan de Nederlandse schatkist.
Jammer genoeg ben ik geen slaafs individu maar ben ik redelijk in staat situaties in te schatten en mijn eigen verantwoordelijkheid te nemen.
Zoals des nachts om drie uur als er enkel verdwaalde supermarkt-leverings-distributie vrachtwagens op de weg rijden, durf ik zelfs harder te gaan dan de toegestane snelheid.
Dit omdat ik een groot voorstander ben van de verlichting der mensheid: Ik denk, dus ik besta.
Dit in tegenstelling tot de alom heersende en ons opgelegde angtscultuur.
ik denk dat wij het best eens zijn met elkaar, juist omdat jij ook de consequenties aanvaard van je eigen inschattingsvermogen en eigen nadenken.
Het punt wat ik probeerde te maken is dit: stel nou dat al die A2-geflitsten zich eens 1 maand heel braaf en slaafs aan de max snelheid zouden houden, dan denk ik dat de flitsapparatuur snel ergens anders ingezet gaat worden. Met een beetje geluk zelfs op een plek waar overschrijding van de max snelheid daadwerkelijk een probleem is.
A2
Utrecht richting ‘s-Hertogenbosch tussen Beesd en afrit Geldermalsen snelheidscontroles , radar bij hectometerpaal 85.4
A2
Amsterdam richting Utrecht tussen Vinkeveen en Breukelen snelheidscontroles , radar bij hectometerpaal 43.6
A2
Utrecht richting Amsterdam tussen Utrecht-Lage Weide en Maarssen snelheidscontroles , radar bij hectometerpaal 58.2
(bron: Anwb)
Sowieso een Telegraafbericht, dus ik hou een slag om de arm.
Moeten die zich niet druk maken om dat zeilmeisje, de bruiloft van Jolanthe & Wesley, en andere belangrijkere zaken…
joepie, een genuanceerde bijdrage! Die mis ik een beetje in dit topic…
oudste spel ter wereld ..