Toch eerder flitsboete bij Vmax 130 km/u

Auteur: , 55 Reacties

Helaas PVV, jullie motie heeft het niet gered. Wanneer er op de snelweg een (in 2011 onhaalbare, lol) maximumsnelheid van 130 km/u geldt, wordt de 'flitsmarge' verkleind. In plaats van pas vanaf 139 ben je nu vanaf 136 geijkte kilometers per uur het haasje.

En op zich is dat nog geen hele grote ramp. Als je een beetje tellerafwijking hebt kan je nog steeds de naald boven de 140 zetten en geen bekeuring vangen. Dat is op zich al genoeg marge, toch? En als je daar nou over gaat lopen mokken, denk dan eens aan al die arme stakkers die met een slakkentempo van maximaal 100 per uur over die 10-baans A2 moeten schuifelen.

De bewindvoerders waren al van plan om 136 aan te houden, maar de PVV sputterde een beetje tegen, bij mode van Tweede Kamerlid Léon de Jong. Helaas voor hem zei een meerderheid van de kamer ‘doe eens normaal man’ tegen die motie, en dus houden we het bij een paar kilometers per uur minder. Ik kan er mee leven, het is een mooie Vmax, en steggelen over 3 kilometer is ook wel een aardig gemierenneuk in de marge. Volgens mij zijn er nog wel belangrijkere problemen op te lossen. (via nu.nl)



55 reacties

Really /care
oke:D
Waarschijnlijk kun je makkelijker 140+ rijden op een gewoon 120 km stuk dan op de nieuwe 130 stukken. Alle radarbusjes zullen wel verplaatsen van de A2 daarheen.
@jolig: ben bang van wel, zelf woonachtig aan het 130 stuk op de A2 en daar is nog nooit controle geweest, iedereen 150-160km/h.
Kom je bij utrecht, komen er een aantal banen bij, kan je ineens maar 100 omdat achter elke geluidswal een flister kan en vaak ook zal staan..
ach ja.. wees blij dat de snelheidsmarge sowieso omhoog gaat, ongestraft ietsje harder mogen rijden is al beter :-)
zo moet je het ook niet bekijken.. eerst kon je 170 zonder dat je je rijbewijs kwijt was.. en nu 180.. die boete is risico van het vak (lees hobby)
En voor beginnende bestuurders nu 160.. :D
zouden ze een Veyron op topsnelheid wel kunnen flitsen ?
@dennisr: Ja dat is bewezen bij Mythbusters
@Mert-Mercedes: oh ok, dat fabeltje ook weer de wereld uit :)
@dennisr: Tenzij je Steve Austin heet, kun je denk ik niet snel genoeg slalommen met 400+ op de teller op filegevoelige plekken.
@jolig: nee in de praktijk zal het je niet lukken, maar ging mij om de theorie :)
@dennisr:

in theorie kan het, maar dan moet je zo’n enorme snelheid hebben…
dat ga je bij lange na niet halen met de huidige auto’s (zo’n raket met wielen mag niet op de A##)
goedzo .. keihard aanpakken die populisten ..
@lincoln: meneer is niet van het snelle rijden ? :)
@lincoln: niet zo populair joh ;)
Maar ff serieus, hebben se een debat gehouden voor 3km per uur? Dus een prent is nu geen 35 euro maar 43 ofzo? Regeren ze zo een land? Kom op zeg wat een trieste bedoeling
@mightymike:

ze hadden wel gratis eten in het vooruitzicht ..

en de veelte dure dikke rapporten die geen hond leest konden ze ook gratis lozen ..
nu nog een wet die vaststelt dat de prius (en alle andere vergelijkbare muesliwagens) gewoon op de rechterbaan MOETEN rijden.

waarom? heel simpel:
bijvoorbeeld je rijd in je premium duitser met een nogal prijzige prijskaartje WAARVAN MINIMAAL ZO’N €20.000,- VOOR DE STAAT’s kas IS.. en dan word je ingehaald door zo’n onbehagelijke muesli wagen.. dan lopen de gemoederen echt hoog op. (je betaalt dan immers de wegenbelasting van de wagen die je inhaalt, dan word je echt pissig)..
@bigcar:

je bedoelt die lease bakken ??

die troep mag al helemaal niet op de grote mensen weg ..
@lincoln: +1, agree
(bejaarden (in oudere #$% wagens) mogen ook niet rijden, vind ik zelf)
@bigcar: Dus prius en alle ouderen van de weg? Lost wel meteen de fileprobleem op.
@bigcar: Je moet minister van verkeer en waterstaat worden! Maar ik zie dat je nog maar 16 bent? Dus ik zou maar eerst je rijbewijs gaan halen en dan sparen voor je premium Duitser..
@Flapkees: leeftijdsdiscriminatie? (ik hoop van niet)

minister worden… is (misschien) wel leuk werk maar: je moet je dan verantwoord gedragen, en je moet je ook kunnen verantwoorden voor je daden. en als ze me op het matje roepen… tja, dan word het lastig. ik ben overigens wel van mening dat brandstofprijzen omlaag moeten (‘we’ betalen immers wel meer dan een euro per liter benzine aan de overheid). verder stimuleren van millieuvriendelijke brandstofmotoren ( dus wel minder co2 uitstoot, en daardoor dik meer pk’s (wat weer neerkomt of efficiënter met brandstof omgaan). een verbod op alle ‘gare’ elektrische wagens (in dit geval: verbod op alle elektrische wagens, op de fisker karma na (gemengde gevoelend over ampera)). bpm moet ook omlaag (iig 50% minder). verder moet de politie (flits-team’s) andere mentaliteit / beleid aannemen op gebied van boetes. war nog meer…

en aangezien mensen die een brandstof zuipende wagen nemen dubbel worden genaaid (hele hoge bpm + hoge brandstofprijs), mogen ze wat mij betreft ergens korting krijgen (dus of korting aan de pomp, of minder bpm)–> wat ook kan: een maximum bpm tarief per wagenklasse.

ik denk wel dat ik mogelijk potentieel heb om dit werk te doen, aangezien ik al (deels) voor de overheid aan het werken ben (zie profiel).. :P

wat nog meer.. indien mensen betaald parkeren in hun wijk hebben: gratis parkeren voor bezoekers ofzo, of wat ook kan: aangezien Nederlandse snelwegen veiliger zijn dan die van de Duitsers: ongelimiteerde snelheid op de Nederlandse snelwegen..??

nieuwe innovatie is ook wel leuk: denk is na: bijvoorbeeld de meeste lantaarnpalen langs de snelwegen (a2 om maar is te beginnen) mogen uit: aangezien zowat alle wagens werkende koplampen hebben, mogen de helft van die lampen. uit

o ja: alles wat over de rus van de automobilist(e) word verdient, moet ook daadwerkelijk voor automobilisten besteed worden, en geen cent minder
@anyone: aanvulling??

(bij voorbaat excuses voor spel / typfouten)
@bigcar: Haha gast… maak eerst je mavo is af!
@911GT2: mavo heb ik vorig jaar met succes afgerond (8 gemiddeld op mijn diploma. nu ben ik bezig op de havo.
@Flapkees: o ja: over die rijbewijs: ik ben ermee bezig, en wacht op afrijden (jammergenoeg pas vanaf volgende zomer mogelijk.. :'( )
@Flapkees: Als jij lullig gaat doen over leeftijd, moet je misschien eerst zelf even in grote mensen-taal gaan typen… “DE fileprobleem”, jemig man!
@bigcar:

jij ook +1 dan ..

en mensen die witte gympies dragen mogen zich alleen tussen 22:00 en 23:00 uur verplaatsen ..

en dan eigenlijk alleen met de trein ..
@lincoln: hoort wit/blauw daar ook bij ? :lol: Nike Air max FTW :)
@dennisr:

ja .. die ook .. krijg ik nu een +1 van je ??

ouwe populist ..
@lincoln: nee, ik doe niet aan +1’s.. ik ken de spelregels niet..
@bigcar:

Er is niemand die jou verplicht premium Duits te rijden in plaats van een Prius..
@72bug: hoeft niet verplicht premium Duits te zijn. alles waar je wegenbelasting ( en bpm) over betaald.
@bigcar: ik ben benieuwd wat jouw eerste auto zal worden :P
@torana: ik denk een toyota avensis (bouwjaar 2007, station) van pa, aangezien hij een lease bak heeft –

of een a6 3.0 l. tdi (ook (binnenkort) van pa, aangezien hij die niet tot weinig zal gebruiken :) )

(kortom: of een japanner, of een lekkere premium duitser)

wat was / is jouw 1e wagen??
@bigcar: mijn eerste wagen was een Ford Escort Mk.II met toen 74.000 op de teller, zeven maanden later ging hij er afgereden uit met 149.000 op de teller… daarna ben ik enkele jaren diverse Alfa Romeo’s gaan rijden… sja, ik moest zelf sparen voor mijn auto’s eh ;)
@torana: dan ben ik er redelijk goed vanaf :P

(niet pronkend bedoeld, maar:)
de a6 word in mei aangeschaft, en begin augustus heb ik m’n rijbewijs! :)
@bigcar: maar, echt je EIGEN auto.. wat zal dat worden ? ik kan ook de Avensis van mn moeder pakken.. maar er komt natuurlijk wel een BMW volgend jaar zomer :)
@dennisr: eigen auto? ik betaal er dan weliswaar geen cent voor, maar als het op me naam komt, neem ik aan dat ‘ie van mij is toch..??

(veel rijplezier alvast volgende zomer, in de 3 serie ;) )
@bigcar: dan moet pappie wel netjes premium bijtelling gaan betalen à 700 EUR per maand! :D
@Benjamin1: bijtelling?? nee, zal ik ff uitleggen:
voor de deur: avensis 2007(dit is een ex-lease bak) ( en een avensis uit 1999). dit zij de privè wagens.

er is ook een avensis uit 2010 (lease bak). om bijtelling te vermijden rijd hij geen km prive rond zijn zijn lease bak… bespaart ruim 7 duizend euro op jaarbasis…
@bigcar: haha goeie. Dat is het zelfde dat je een RR Phantom heb dat je dan ongeveer 150.000 eurie belasting betaald dat je dubbel MAG parkeren;) logisch toch?

Kunnen het ook hebben over vrachtwagens die met 90 inhalen op2 baansweg;)
Ouderen die constant links hangen?
Asso’s die laatste moment in moeten voegen?
@mightymike: agree, dat van die vrachtwagens leek me logisch (dacht dat dat al niet mocht).

over die bejaarden die links blijven plakken kan ik het volgende zeggen: bejaarden mogen wat mij betreft niet eens gaan rijden, uitzonderingen daargelaten. hiermee wil ik uithalen naar bijvoorbeeld bejaarden die in hun twingo 80 rijden op de linker rijstrook, waar 120/130 is toegestaan.

verder: bumperklevers niet straffen,maar degene die express op de linkerbaan plakt wel kijhard straffen: als die idioot niet links bleef plakken dan zou er ook niemand bumperkleven: asfalt genoeg in dat opzicht.

“Asso’s die laatste moment in moeten voegen?”
heb ik niks op te zeggen, denk dat iedereen hier wel hetzelfde over denkt: mishandel die lui ;)
Tsja, wat moet je er nog van zeggen….

OT: Volgens mij is de foto van dit bericht van een DS4
Ofwel, we mogen 140 op de teller. Next.
Leuke DS4!!!!
Ja die was best leuk ja. Misschien gooien we er later vanavond nog wel wat DS3R bij. Misschien.. Stay tuned.
Was die marge er niet aangezien er een afwijking op de flitsapparatuur is? Hoezo wordt deze dan lager bij hogere snelheid? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat de accuraatheid van deze toestellen toeneemt naarmate de gemeten snelheid hoger is. Is er hier iemand met kennis van zaken die weet wat de door fabrikant opgegeven foutmarge is op die toestellen?
Maar bij 136 kmh (gemeten) wordt er 5 km/h correctie toegepast (3% en naar boven afronden). Krijg je dan voor 1 km/h te hard een bekeuring (nacorrectie). Lekker bizar dan.

Beetje vreemd dat ze bij een hogere snelheid de correctie verscherpen, iets wat toch niet zou moeten kunnen. Die correctie is er ook niet voor niets!
Dus je mag nu 180 (nog met geld te regelen) ipv 170. Dat is toch net lekker!
@gordongekko: Nee, je mag 130, dat staat toch duidelijk in het artikel? :)

En met 180 ben je dus precies je rijbewijs kwijt als je dat bedoelt, dus dat is ook niet met geld te regelen.
Nederland is een erg kleinzielig land van letterknechten en regelnichten, dat blijkt maar weer. De overheid is hier geobsedeerd door snelheidsovertredingen. Levert makkelijk geld op, het bestelen van de burger. Echte criminaliteit wordt een stuk minder efficiënt bestreden. Met verkeersveiligheid heeft het allemaal geen ene moer te maken. Maar de sufferdjes laten zich nu eenmaal graag bedriegen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).