Spyshots: Mercedes S-klasse

Auteur: , 51 Reacties

De huidige generatie S-klasse draait alweer een behoorlijke tijd mee, en begint op zijn laatste benen te lopen. Achter de schermen wordt daarom druk gesleuteld aan een opvolger, en deze moet natuurlijk ook de nodige testkilometers afleggen. Ook aan een martelgang over de Groene Hel ontkomt de limousine niet, en daar lag onze fotograaf al op hem te wachten.

Omdat het alweer herfst begint te worden en de temperaturen dalen, zijn de Mercedes-engineers zo aardig geweest om een lekker warm dekentje over de S-klasse te leggen. Helaas kunnen we daardoor niet zien wat er schuil gaat onder die camouflage. Maar als je kijkt naar de huidige designstijl van Mercedes, dan kan je in grote lijnen wel uittekenen hoe hij er uit komt te zien. Meng hier een beetje F800 Style en misschien wel een vleugje F125 doorheen, en je bent een aardig eind op weg.

Qua motorisering weten we ook ongeveer wat we kunnen verwachten: de S500 voor V8-liefhebbers, S350 (V6) in het midden en viercilinders onderaan het gamma. Met de S250 CDI heeft de vierpitter de S-klasse inmiddels bereikt, en het zou me niet verbazen als er op termijn ook een viercilinder benzinemotor en een uitbreiding van de hybride-toepassingen hun weg naar de S vinden (een productietoepassing van de S500 Plugin wellicht?). Het model dat hier op de foto staat lijkt aan de uitlaten te zien voorzien te zijn van een zwaar blok, maar we kunnen natuurlijk ook voor de gek gehouden worden.

We verwachten de introductie van de nieuwe S-klasse aan het einde van volgend jaar, als 2013-model.



51 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
check die uitlaten :) zulke uitlaten alleen al op een testmodel :P make’s me happy (beter dan ronde pijpjes)
@bigcar: Heeft de huidige S-klasse ook hoor.. http://www.caranddriver.com/var/ezflow_site/storage/images/reviews/car/09q2/2010_mercedes-benz_s-class_s550_s600-first_drive_review/gallery/2010_mercedes-benz_s500_photo_6/2730739-1-eng-US/image_cd_gallery.jpg
@romenkorn: dat weet ik wel, maar ik bedoelde meer zo van: welke autofabrikant zet nou tegenwoordig zulke uitlaten onder een testmodel..?? dit komt je namelijk niet zo vaak tegen, maar echt: ik vind het vet :P (word er gewoon blij van :lol: )
Ik vind deze generatie al mooi!!
Ben benieuwd wat ze van deze generatie gaan maken
ik vind de two tone lak een beetje overdreven, en het plaatwerk loopt ook niet echt vloeiend.
@E34M5Touring: de hele auto is een kreukel zone :P wat te letterlijk genomen bij Mercedes.. die verschillende velgen heeft wel wat..
@dennisr: Het is: ‘Die verschillende velgen HEBBEN wel wat.’ En nee, daar ben ik het net mee eens.
@theblackstig: boeiend man..
@E34M5Touring: U’r kidding I hope
@Mcvk: Do you even need to ask??
@E34M5Touring: wat je hier ziet is het optionele thermo pack, dat is dubbele isolatie voor in de winter.
@mashell: Nee, is een optie, voor als je de bekleding van je interieur op je exterieur wilt.. Vooral ideaal voor personen die altijd anders willen zijn.
@mashell: Wou zeggen doet me denken aan die dekens die ze over paarden gooien in de winter.
@mashell: nee dat is toegevoegd ivm de beruchte snelwegschutter
altijd spannend ..
de huidige was bij zijn onthulling echt de mooiste sedan op de markt ..

maar MB heeft een raar trekje om snel te verouderen ..
gewoon net niet klassiek genoeg ..
@lincoln: Ze verouderen inderdaad heel snel om vervolgens, zeg 15/20 jaar later weer helemaal prachtig te zijn. Ik vind vrijwel elke klassieke MB van voor de jaren ’90 prachtig. Heb ik bij geen enkel ander merk.
@raphael:

ze worden idd consistent “mooier” als ze de 12 jaar overleeft hebben ..
dan komt het karakter wat meer naar boven ..
@lincoln: Voor de Vaneo zal die 12-jaar-regel niet opgaan. Voor de eerste A heb ik ook mijn twijfels…
@Esprit_de_Flandre:

yep .. maar die begonnen dan ook spoug-ugly ..
Nu moet eens afgelopen zijn met de verrekte Nurburgring. Een S-klasse op de ring? Wat een onzin zeg.
@raphael: nee, die Passat Variants in basismotorisering met 4 zakenman erin horen zeker wel op de ring….
@raphael: Waarom? ’t Is toch niet omdat ze op de N-ring testen dat ze de auto daarop gaan afstellen, zoals TG wel eens beweert heeft. Je hebt er ruimte, en kan er uitgebreid testen om handling en snelheid. Of dat nu op de N-ring gebeurt, of op een ander circuit, maakt toch niet veel uit.
@raphael: een heel lang stuk slecht wegdek. Als de S klasse daar comfortabel rijdt dan is het goed.
@sir_smokalot

De S600 heerst toch aan de top?
Ja natuurlijk, maar of die terug komt weet ik nog niet zo zeker. Zou best kunnen, want in niet-Europese landen is zeker nog vraag naar een V12. En BMW heeft ook gewoon nog een 760.
Van de V8 uit de S500 ben ik iets zekerder. Heb er even ‘V8’ tussen gepriegeld, zo klopt het weer :)
ga ervan uit dat die dikke v12 wel blijft, aangezien al hun duitse concurrenten wel een 12 pitter hebben.
@sir_smokalot: Geen V12? Ga eens heel snel je mond spoelen! :)
Ho, ho! Ik bevestig noch ontken iets. Als gezegd, de kans is groot, helemaal nu VW naar verluidt achter de schermen ook aan een ‘nieuwe’ W12 aan het ontwikkelen is, maar wie zegt dat een fabrikant niet eens eigenwijs gaat doen en het maximaal bij een V8 laat?
@sir_smokalot: ‘Eigenwijs’ en ‘commercieel succes’ gaan niet samen…
Hopelijk krijgt deze een iets spannender dashboard, dat vond ik het enige wat iets minder was aan de huidige S-klasse.
@pier: Spannender? Ik vind juist het huidige interieur nog steeds schitterend en veel mooier vormgegeven dan de A8 en 7-serie. Sjiek en klassiek
er komt sowieso een v12 in deze auto hoor!
Heeft Dieter je dat beloofd? :)
nee, maar dat kunnen we toch wel verwachten? :P
@bigcar: De kans is inderdaad groot, maar ik durf mijn hand er toch niet voor in het vuur te steken. Met de V8 is dat wel het geval.
@sir_smokalot: we zien wel :P , laten we er het beste van hopen! :lol:
@Stopwearingpants: Dat hoop ik, maar ik vrees er echt voor
Mercedessen lijken opeens een beetje lompe vormeloze hokken te gaan worden… beetje jammer. Geen profiel in de deuren, ‘gesmolten’ achterkant. spyshots van de nieuwe SL laten ook al zoiets zien. jammer, E, CLS en SLS zijn echt top.
nieuwe dash van s-klasse wordt grote “I-phone”
http://theworldofmbamg.files.wordpress.com/2011/07/2013-mercedes-benz-s-class.jpg
@huge: nope, een I-dash :P
ziet er wel lelijk uit trouwens…
@huge: dat is een slechte zet, een drie-spaaks wiel in een S-Klasse. Echt belachelijk, dat hoort op sportievere modellen, niet op een luxe segment auto als een CL of S….
@HDM: Kan makkelijk een tijdelijk stuurtje zijn hé. Zo geven ze de vormgeving daarvan nog niet weg. Ik ga het niet opzoeken, maar als je zin hebt, vergelijk het eens met sturen van de bestaande modellen, wie weet vind je de auto waar ie vandaan komt…
@HDM: Bij de C-klasse en CLS kun je ook gewoon een 4-spaaks stuur krijgen maar als een AMG-pakketje besteld krijg je een 3-spaaks dus wees maar niet bang.
op het eerste gezicht lijkt hij iets kleiner te zijn dan een 7-serie/a8.
en dat dash ziet er inderdaad vreemd uit.
Wordt volgens mij weer een mooie auto.
Het nieuwe interieur zal toonbeeld van rust met weinig knoppen worden en waarschijnlijk zien de BMW 7 en Audi A8 er in een keer oud uit; …schijnt een moderne variant van de 220S te gaan worden:
http://www.auto-kalkofen.de/gallery/albums/mercedes220s/mercedes_220s_07.jpg
Over het uiterlijk zijn de meningen verdeeld, maar de uitstraling wordt niet zo “krachtig” als de huidige S-klasse
S-Klasse is een baas auto. Wel jammer dat die uitgesproken wielkasten er niet meer zijn. Waarschijnlijk stond dat bij de vorige net ff te pimp en nu hebben ze hem wat sjieker gemaakt.
the-budel-guy via Android app
neeeeeeeeeee. de huidige is mooi en kan nog jááren mee. dadelijk gebeurt he zelfde als dat er met de cls en cl gebeurt zijn. van prachtig mooi naar oer lelijk.
Ik kan er nog niet zoveel van zeggen omdat hij nog een dekentje om heeft, maar hijk lijkt wel een beetje op een CLS.Ook vind ik de achterkant aan de kleine kant.De huidige S-klasse heeft veel karakter, dat konden we van de w220 [ 1998-2005] niet zeggen].
De huidige S is de se/sel v/d 21e eeuw.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).