Nieuwe Morgan V8 lichtgewicht bijna klaar?

Auteur: , 28 Reacties

Gelukkig, Morgan is niet enkel bezig met elektrische ontwikkelingen en driewielers. Met vooral de Duitse klanten in het achterhoofd zijn ze nu hard aan het werk met nieuwe, vederlichte V8 cabrio/roadster. Nieuw onderstel, klassieker looks.

Geen kinderachtige stickers op de auto, geen boze medewerkers die de fotograaf weg proberen te slaan. De foto’s en informatie komen zelfs, via een klant, bij de fabriek vandaan.

Dit is natuurlijk geen auto die het Ferrari of Porsche verschrikkelijk moeilijk gaat maken. De Morgan is veel specialer. In een wereld vol regels is Morgan inmiddels namelijk écht een van de laatste kleine onafhankelijke autofabrikanten. Bovendien worden de auto’s op een unieke manier gemaakt. Voortbordurend op de constructie van de Aero 8 krijgt deze Morgan weer een met de Lotus Elise vergelijkbaar aluminium chassis gecombineerd met een houten frame.

Het resultaat is niet een prehistorische rammelkast maar een van de meest bijzondere supercars verkrijgbaar. Ondanks een wat aparte zit zijn wegligging en snelheid dik in orde.

Verwachtingen voor dit nieuwe Britse stuk speelgoed? Een tussen de 900 en 1100 kilo. Voorin een lekkere V8, waarschijnlijk bij BMW vandaan. Prijzen beginnen zonder BPM/CO2 belasting waarschijnlijk bij €90.000,-. Nu met zijn allen duimen dat het BMW’s 420pk 4.0 V8 is die onder deze bolle motorkap schuil gaat. De (M3) uitlaten lijken ze vast te hebben overgenomen. (via drivr.be)



28 reacties

blijf het apart vinden dat hout…
Die velgen passen daar zo niet bij!
Dat hout, het zal wel lekker veren en ander maar het klopt gewoon niet!
spaakjeswielen zijn vééél cooler onder zo’n morgan :)

hebbe hebbe hebbe
Larrs via Android app
Mooie Morgan, alleen ik kan niet geloven dat die tussen de 900 – 1100 kg gaat wegen. Eerder 700 kg.
@Larrs: maar zelfs de Plus 8 weegt 850kg? De meeste V8’en zijn tegenwoordig bovendien groter dan er in de +8 lag dus zal het vast iets zwaarder zijn. Lichter dan een 1100kg Aero 8 zal ‘ie denk ik wel zijn.
beter doen ze daar nog even andere velgen onder..
Ik was er twee weken geleden (factory tour, 10 pond, aanradertje ;), toen sprak de gids al over deze auto. Er ligt idd een BMW V8 in, het chassis komt van de Aero8. En er komt er nog eentje, met ‘moderner’ uiterlijk.
@pjotr: maar welke BMW V8 precies is nog niet verteld? Ze hebben zo langzamerhand alleen nog de 4.0 S65 en de 4.4 twinturbo?
een BMW met hout ..
dat klopt idd van geen kant ..

we want plastic .. we want plastic ..
@lincoln: Hout is beter dan kunststof. Kunststof als constructiemateriaal is gewoon waardeloos.
@lincoln:je bedoelt: er klopt geen hout van :-P
Die Kahn velgen zijn veeeel te groot, smakeloos
Waarom geen logo op het stuur?! Zoooo lelijk….
@audir8v10: het oogt idd wel goedkoop
@audir8v10: omdat het nog een prototype is?
@g40freak: Ja ik hoop het, interieur ziet er nou gewoon niet uit. Stukje interieur afwerking zegt met zoveel over het afwerkingsniveau onder de motorkap!
Nou, doe mij die M3 V8 maar in een Wiesmann…
Echte mannen cabrio ;)
Zo’n airbagstuur past er net zo min bij als de wielen.


@norge:
Bij een cabrio kan het dak open wanneer de zon schijnt, bij een roadster kan er een dakje op wanneer het regent.
Ga er maar van uit dat die wielen er voor het testen op zitten, de hele koets hangt immers nog met tape aan elkaar. De achterkant is ook echt een rotzooitje, Morgan kennende wordt deze auto nog wel iets speciaals. Ik wacht de persfoto’s rustig af!
Waarom zette ze er geen houten wielen op? :)
@love4sportcars: dat mag niet, daar heeft VAG al patent op ;)
Wat ik gevaarlijk vind aan zon auto is de vlakke vooruit. Er moet niet veel gebeuren om een stuk glas in je lijf te krijgen.
@faithnomore: Is toch gewoon gelaagd glas? Zie het extra veiligheidsrisico niet.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).