Nu BMW net de nieuwe 3 Serie heeft gelanceerd, en de Mercedes C-klasse bovendien ook zeer recent een facelift onderging, wordt het hoog tijd voor Audi dat ze de huidige A4 (die uit 2008 stamt) onder handen nemen. Want facelift= meer verkopen = erg belangrijk in dit segment.
Het model dat onze fotograaf in Zuid-Europa op de gevoelige plaat wist te zetten is een A4 Allroad (mijn eerste persreisje ooit :)), maar of het nou een Allroad, Avant of Sedan is, dat maakt niet uit. Het fijne van Audi’s familiegezicht is dat je alleen maar naar de kraakverse Audi A5 hoeft te kijken, en hier iets minder coupé-lijn en 2 extra deuren overheen moet fantaseren, et voilà! U heeft uw A4-facelift te pakken.
Behalve de licht gewijzigde vorm en extra LED’jes zullen we ook wat interessante wijzigingen onder de motorkap tegenkomen. Verreweg de belangrijkste is de introductie van de nieuw ontwikkelde 1.8 TFSI. Deze krijgt ook een plekje in de A5. De belangrijkste specs:
– 170 pk / 320 Nm (@1.400 – 3.700 rpm)
– 5,7 liter per 100 km
– 131,5 kg (was 135)
– 134 gram CO2/km
En met name dat laatste punt is interessant, want: 20% bijtelling. Wellicht moet je daar dan wel weer 12 inch velgen bij nemen, maar je moet wat over hebben voor je belastingvoordeel, nietwaar? Om daarna heel hypocriet gewoon een setje 20″ Rotiforms er op te schroeven natuurlijk.
We weten niet wanneer we de facelift in het echt mogen aanschouwen, maar onze gok is: snel. Het kan dus Genève zijn (maart), maar het zou me niet verbazen als het in Detroit (januari) al zo ver is.
49 reacties
Kan met de camouflage al weinig zien van de auto, maar door de slechte foto’s zie je helemaal niets.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/2968840/2011/10/15/Senol-Tuna-mogelijk-door-Turkse-bende-vermoord.dhtml
Imageshack.us ;)
OT: Goh, wat ben ik benieuwd zeg.. Inderdaad de lijn boven de achterwielkasten v/d A5 wegdenken en je hebt ‘m. AUwe lulleh bak.
Moet je ff een BMW logo kiezen, dan heb je er geen last van. :P
OT: Vreemde tactiek om de koplampen en achterlichten bloot te stellen.
Meestal zijn de merken daar altijd huiverig voor en pakken dat altijd dik in met tape. Zelfde geldt trouwens ook voor de grill.
Misschien gaat het toch om iemand die liefhebber is van car wrappers ipv een facelift.
Wie zit er nou te wachten op een facelift model dat maar 1 druppel afwijkt van het huidige model?
Met andere woorden ook al weet audi hoe het eruit zal zien, dan nog neemt het niet weg dat er nauwelijks veranderingen zullen plaats vinden op na de body zelf van de A4. Zichtbaar op de foto’s te zien.
Facelift is meer verkopen. De body is aangepast, maar de rest niet ? Normaliter gaat dat gepaard.
Volgens mij begrijpen ze niet echt wat een facelift inhoudt bij Audi. Vandaar dat er ook zoveel mensen zeggen dat alle modellen op elkaar lijken.
denk dat die afdek-plaat een one-off is voor de foto ..
Toch minder CO2 uitstoot, zie A1 met 1.4 TFSI @ 122 gram CO2/km. Minder NM en lagere topsnelheid verwacht ik, maar toch… waarom deze keuze?
De 1.4 TFSI heeft nogal wat kinderziektes(gehad)…oa veels te snel lekkende waterpompen ;)
Zoals @mout al zegt…gereedschap om degelijkheid te meten hebben ze niet.
Vraag t maar eens na bij n beetje vakgarage hoe degelijk die 1.4 TFSI is…zul je nog raar van opkijken.