Volvo V90 met 350pk V8 Corvette power #droomauto

Auteur: , 62 Reacties

Oh my god. Zo hebberig ben ik in geen tijden van een auto geworden. Wat een heerlijk laag brommende V8 in een absolute schoonheid van een auto!

Voor iedereen die iets minder in-to Volvo is: de V90 was de absolute top na 16 jaar evolutie. De basis voor deze auto was namelijk al in 1982 gelegd met de Volvo 760 (sedan). Vele jaren en ontwikkelingen verder kreeg de “boxy but good” Volvo nieuwe ophanging, een sterk verbouwd chassis, gestroomlijnde neus, onafhankelijk geveerder achteras en een 3.0 24V zescilinder lijnmotor. De vorm van de carrosserie was na de voorspatborden echter nog identiek aan die van de Volvo 740/745, 14 jaar eerder en de buitenmaten waren vrijwel gelijk aan die van de oorspronkelijke 760.

In 1998 had de snelste Volvo V90 een 204pk zescilinder. Snel maar vooral soepel en (zeker in de VS) bijna altijd gekoppeld aan een automaat. Geen echte sleeper want niet snel genoeg en inderdaad een beetje ‘slaperig’.

Gelukkig kent deze wereld veel zeer creatieve en begaafde sleutelaars. Een daarvan bedacht dit project. Een nette, full-option Volvo V90 vol stoppen met een 5,7 liter LS1 V8 en 6-versnellings handbak uit een Chevrolet Corvette (C5). Op de R-velgen en versnellingspook na is het uiterlijk van deze ware sleeper helemaal standaard. Zelfs de enkele uitlaat is gebleven.

Het Blackberry Pearl, heerlijk luxe, V8 monster blijkt ook nog te koop. Op Ebay, voor ‘slechts’ $9500,-. Zelfs als er nog een bak extra geld in moet om bijvoorbeeld de airco en toerenteller werkend te krijgen is het een koopje voor de ware liefhebber. Enkel de proefrit wordt lastig. Of je moet toevallig naar de VS verhuizen, schijnt best leuk te zijn daar.



62 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
Gaaf!
Echter niet heel erg milieubewust in deze tijden, maar who cares!
@bmwalpina: je portemonnee? Maar als zelfs dat je niet cared dan is er leuker spul te koop dan een oude afgeschreven Volvo.
Leuke projectjes, 9.500 USD.. koopje voor een V8 met een luxe auto eromheen!
@jzaero: sterker nog… er staan nu in NL een handjevol V90’s te koop, prijzen tussen 4200 en 10000 Euro. Zo bezien is dit het koopje van de eeuw! Alleen het vervoer hierheen en de import kost nog wat.
Knap gesleuteld. Maar een door de wagen op de helling te fotograferen lijkt het meer op een duikboot dan op een Volvo V90.
Absolute schoonheid??? Kom op zeg!!
@peterv: Als je Alwood ook maar een beetje kent dan wist je dat je dit kon verwachten.
schoonheid van een auto? WTF
Wat een lelijk hok! Kan het mij niet voorstellen dat iemand zo´n auto met plezier koopt.
@Benz65: Ach… smaken verschillen nietwaar? Anders wordt het ook zo saai op de weg…
the-budel-guy via Android app
de (r) velgen maken hem helemaal af.
Wat een gaaf apparaat!
Geweldig! Dikke bak! Maar ja ik ben wel een fan van Volvo.. heb er notabene zelf jaren gewerkt, oude liefde roest niet. En het blijft toch de ultieme station de V90/960 Estate. Wat een balzaal was/is dat.

En die enginebay is ook huge.. nu ligt er een Corvette V8 in en je kunt er nog bijna omheen lopen. Thumbs up voor dit stukje automobiele history.

(Toch.. persoonlijk zou ik als ik een Volvo zou tunen er geen US V8 in hangen.. snap het hier wel.. dit is gedaan voor en door Yanks.. maar ik zou gaan voor dat onverwoestbare Volvo blok op te fokken.. we kennen allemaal nog wel die megadikke drift 740 met de originele Volvo motor met meer als 500 PK..)
Dit waren tenminste stations!

(en met fatsoenlijke motor dit keer;))
Oh Jesus wat ontzettend gaaf!


Niks geen opsmuk, gewoon lekker standaard gehouden (behalve die motor dan ;-) )
geef je geld dan aan je moeder als je er toch zulke onzin mee uithaalt
@st33fie: Ga terug naar het bejaardentehuis opa.
geef je geld dan aan je moeder als je er toch zulke onzin mee uithaalt
@st33fie:
Denk je dat je moeder er wel verstandige dingen mee gaat doen? Die van mij in ieder geval niet :lol:
Met een GM V8? Daar hoort toch een 5 cylinder turbo in. Alhoewel dat natuurlijk veel vaker gedaan is.

Bruut is het wel. Geweldige sleeper, praktisch en met een lekkere 8potter soundtrack.

Zal wel wat zwaarder zijn dan wat er in zou moeten liggen, zo’n V8, dus je hebt wel veel gewicht in je neus…maar goed, met een station Volvo moet je toch niet echt gooien en smijten.

Supercruiser is het wel!
@bozewolf: *Cilinder
@bozewolf:

Zal wel wat zwaarder zijn dan wat er in zou moeten liggen, zo’n V8, dus je hebt wel veel gewicht in je neus…maar goed

“the GTO engine and transmission are about 100 pounds lighter than the Volvo engine/trans that was removed. “
@Dino2400: Oh, dat valt dan nog mee. Ouwe blok gietijzer, nieuwe alu dan zeker?
@bozewolf:
Nope, oude blok is ook aluminium. Hij is alleen zwaarder omdat hij 4 kleppen per cilinder heeft met 2 bovenliggende nokkenassen. Die corvette V8 heeft 2 kleppen per cilinder en 1 nokkenas in het midden en stoterstangen + tuimelaars, hierdoor zijn ze heel erg licht.
Super toch? Zou ik meteen doen, zeker voor dat geld.

Maarreuh, een 159 met rwd en maserati v8 gaat dat ook?
@heidekonijn: niet voor dat geld, voor de rest, alles kan ;)
@heidekonijn:

Dat je RWD wil op je alfa gaat er bij mij in maar een karakter (en nogal vinnig) alfa blok vervangen door een masser blok lijkt me heiligschennis en overkil.
Da’s zoals volspuiten met silicone.
prachtig ding maar ik denk wel dat de ombouwers flink hebben bezuinigd. Zo rijdt hij bijvoorbeeld nog met de ORIGINELE remmerij. Deze remmen zijn bestemd voor 150pk en niet de 350 (+ de kilo’s) die er nu inzitten..

ook lijkt het dat de auto op de originele schokbrekers staat waardoor de neus wat is doorgezakt.

Maar dan nog, wat een gaaf idee zeg! +1!
@J0riz0s:
Ik denk dat het komt omdat het een station is.
Net als met transport busjes word er dan rekening gehouden met eventuele lading en dus doorzakken. Kan er naast zitten maar lijkt me het meest logische. En anders ligt het aan de veren en niet aan de schokbrekers.
@J0riz0s: het ziet er allemaal netjes uit, maar dat ie niets aan de remmen gedaan heeft is inderdaad erg slordig.

(nog los van het feit dat die mini-schijfjes er niet uit zien…)
Altijd leuk zulke projecten.
Trouwens dikke lol @boxy but good filmpje :lol:
@GOD: Wat is dat trouwens voor een film?
dan heb ik toch veel liever de corvette zelf..
bestaan er uberhaupt wel achterwielaandrijfers waar nog GEEN LS1 blok ingefriemelt is ??

in dit geval wel vreemd omdat het originele blok onverwoestbaar was ..
Ik neem aan dat de eerste alinea cynisch was bedoeld.
Auto bedrijf van Amerongen in Driebergen heeft een aantal jaar geleden ook een corvette V8 in een volvo gehangen, alleen dat was volgens mij een 740 estate koets en met een 3traps automaat…of die hem nog steeds heeft weet ik niet.
Volvo: Veelal Onnodig Linksrijdende Verlepte Oudjes. Gaat voor deze niet op wat een beest!
Snelle lijkwagen als je ’t mij vraagt …
Zie hem dan maar eens op Nederlandse platen te krijgen…
@Alwood: #droomauto ?????? :lol: …. bespaar me jouw andere dromen, hahahaha

OT: smetteloos ! Erg leuk om zo’n auto te hebben / kopen. Nu alleen nog de boel op kenteken krijgen.
“een absolute schoonheid van een auto” – Ik weet dat beauty in the eye of the beholder is, maar in dit geval ga ik serieus twijfelen aan de beholder.
GAAF! je ziet dit soort auto’s ook steeds vaker op driftforums en websites zoals speedhunters.com, superbak
Zelf heb ik een heerlijke V70 2000 (vierkant model) voor de deur staan met de heerlijke 5 cilinder 2.5 voorin. Dus ik ben met Alwood eens, dit is een heerlijke tijdloze schoonheid.
Motorkeuze is alleen niet mijn ding, de vijf cilinder roffel is dan toch lekkerder en origineler. Zoals eerder genoemd hierboven, daar is met turbo veel vermogen uit te halen.
Dan kennen jullie de Volvette nog niet!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=f86bsY1Iv9I

Kijk bovenstaand filmpje maar eens. Die is echt vet. Een twin-turbo charged Corvette blok in een Volvo 700/900!
Super vet! Ik ben sowieso een volvo liefhebber, en deze vind ik helemaal geweldig!
Ja de Volvwtte is echt uber… 1st is useless, second, peddels in, third is full power!!! Hoop dat mijn 240 turbo project ook zo lekker zal roken!!!
”onafhankelijk geveerder achteras” zoek de fout ;) :)

Als het zo’m koopje is, waarom koop je hem dan niet Alwood ? :P als er iemand de liefhebber is ben jij het wel.. :) maar dat was al wel te zien aan de tekst..

Vind het overigens zelf ook wel een mooie wagen :D sowieso die serie volvo’s is wel leuk om te zien, maar deze word me toch wat te duur :)
@dennisr: als ik alsnog een stage in de VS vind, staat deze binnen een maand dat ik mijn appartement betrek voor de deur. ;)

De auto naar Europa halen ben ik iets minder fan van. Om te beginnen is een proefrit lastig, onderdelen voor een LS1 kom je hier volgens mij een stuk moeilijker aan dan in de VS. Mijlen-teller staat hier ook zo knullig en.
@Alwood: Weet je waar ie staat ik ben in Maart nog in de US (Florida Miami area) als het in de buurt is wil ik best gaan kijken voor je!
@E34M5Touring: granville, MA, United States.. als we het artikel op Ebay mogen geloven :)
@dennisr: Oh had wel gekeken maar kreeg hem niet meer in beeld, iets met afgelopen bieding ofzo. Ai das niet echt in de buurt sorry man.
@Alwood: achja, je kan natuurlijk ook zelf gaan knutselen :D hoef je alleen nog maar een geschikt blok te kopen.. :)
Is wel gaaf maar zeker niet mooi (onveranderd behalve de velgen en de motor). Grappig dat de auto door de motor helemaal naar voren over helt.
Ik vind ‘m geweldig! Ik hou wel van die nieuwe oude Volvo’s (oude algemene vorm, nieuwe details). Toch ’s even zoeken of er geen gewone V90 betaalbaar te krijgen is..
De vormen van een 850 blijft toch geweldig. Beter dan het hedendaagse gedraai van “fraaie” lijnen op de Volvo.
In Nederland kun je voor 2000 euro (geen leugen) een Corvette V8 krijgen. Geweldig geluid en geweldige auto :D
Leuk ding, maar doe mij toch maar een orginele. Eventueel tune ik dan wel de hel uit dat blok.
Ook, staat die wagen ongelukkig op een helling of heeft die met de vering lopen spelen?
Echt wel gaaf, orgineel was nog mooier geweest

Desalniettemin bijzonder
je bezit geen volvo, je zorgt er slechts voor, voor de volgende berijder…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).