Aston Martin V8 Vantage SP10 – met handbak!

Auteur: , 21 Reacties

Ben je meer van het manueel roeren? Aston Martin heeft een leuke doe-het-zelf-versie klaargestoomd.

De Aston Martin V8 Vantage SP10 is volgens de Britten een afgeleide van de GT4-racer uit het VLN-kampioenschap. PR-blaat die u snel mag overslaan. Wat er echt toe doet is de komst van de handbak met zes versnellingen in de V8 Vantage S. Geen nood als u toch liever de zeventraps Sportshift-transmissie met korte overbrengingen wil, die wordt optioneel gewoon geleverd.

Het 4.7 V8-blok levert nog steeds 435 pk en 490 Nm aan koppel, gelijk aan de reguliere V8 Vantage S. De sprint van 0 naar 100 gaat in 4,5 tellen en de naald van de snelheidsmeter houdt op bij 305 km/u. Wel hebben ze aan de decibels gedacht. Niet alleen met een Bang & Olufsen BeoSound audiosysteem (1000W), er is ook een aangepaste sportpijp onder de Brit gehangen. Genotsherrie van alle kanten, zoals we het graag zien.. ehh, horen.

In de wielkasten van de Vantage SP10 vinden we 19-inch V-spaaks velgen met daarachter zwartgelakt remgedoe. In combinatie met de kleur Ceramic Grey Metallic – de enige leverbare tint op de SP10 – een fijne combinatie die lekker sinister blijft. Binnenin zul je op het leer of alcantara eveneens weinig kleur aantreffen. Maagdelijk witte stiksels uitgezonderd natuurlijk.

De V8 Vantage SP10 komt er als Coupé en Roadster. Nederlandse prijzen zijn er nog niet, de onthulling is op de mueslisalon Autosalon van Genève.



21 reacties

Gelukkig, een sportpijp. Vond m al zo tammetjes klinken.
Pfff hypotheek afsluiten of dit.. Wat is wijsheid?
@4x4wheels: Beiden niet doen. Dat is wijsheid.
@4x4wheels: Vanuit je huurflatje keihard beunen en beiden in 1 keer van eigen vermogen afrekenen.
vreemd, ik kan op de foto’s geen roerstok vinden?
@sJoost: the man’s got a point. Ik zie ook alleen flippers.
@sJoost: deze heeft voor of 1. de optie zeventraps Sportshift-transmissie met flappy paddle gearbox gekozen. of 2. een model met 1 versnelling rechtdoor gekozen.
@sJoost: misschien toont de foto de auto met de optionele sportshift. Wel raar inderdaad als juist de pook de grote attractie moet zijn voor dit geval.
Mooie bak maareeuuhhm……..200 000 euro voor een V8S? Dan toch liever een 911.
@kapiteinaudi: je zal wel jezelf niet zoveel tegenkomen dan in een 911, wat ik persoonlijk het grootste nadeel aan de Porsche vind. Doe mij deze maar.
Power, beauty, soul…
@ronin1130: Doe mij dan maar de Maserati GranTurismo.
@kapiteinaudi: Als je dan toch met de prijs bezig bent, dan liever de nissan GTR…
Prachtig ding! Vond deze generatie astons toch net wat mooier als de nieuwe
Waarom zó’n dikke radio. Is toch helemaal niet nodig in zo’n auto. Verdeel dan liever die 1000 watt onder het gepeupel.
@sjamp: 1000 watt is uberhaubt debiel, daar kan je kleine concerten mee geven. Nu zegt watt lang niet alles over de hoeveelheid db die er geproduceerd word (net als pk niet alles zegt over hoe snel een auto is) maar toch. Niemand die 200.000 voor zijn auto neerlegt wil een stereo van 200 watt als je bij de concurrent er 1 van 1000 watt krijgt. Daarbij kunnen ze door een hoog wattage ook speakers gebruiken met een grote impedantie
Lekkah!!’
Te gekke bak hoor. Lekker puur.
Leuk en nu eindelijk graag eens een echt nieuw model met nieuw chassis en motor Aston!
1,2Pk kwijt alleen al aan lawaai, wat voor een wagen is me dat.

Wanneer gaat aston ooit nog eens een echte wagen bouwen?
Als er al een radio inzit serveer je hem bij echte auto’s allicht geheel als analoog met buizen (300B geeft zo’n 9watt).
En manuele versnellingen hoor je sowieso nemen met zo’n mooie V8 of V12, je mist alleen weleens een voetensteun.
Al met al, fabriceer toch maar een klassieke Aston, veel puurder.
Kom toch is met wat nieuws Aston. Een handbak in een 10j oude auto zetten is gewoon armoe.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).