Audi A0 staat te trappelen achter de coulissen

Auteur: , 55 Reacties

Audi bedient momenteel elk gangbaar segment van de markt, behalve het A-segment. Een instapper onder de A1 zou soelaas bieden, en meteen tegemoet komen aan de trend om steeds kleiner te gaan.

Onder de vele deelnemers in het A-segment kan je een tweedeling maken: de prijsfabrikanten (Aygo, Picanto, en al het andere in lage-lonenlanden geproduceerd driecilinder-spul vol hard plastic), die proberen hun eigenaar zo goedkoop mogelijk van A naar B te transporteren, versus de fabrikanten waar het allemaal net even wat meer mag kosten.

Die laatste categorie wordt bevolkt door Fiat (500), en sinds kort ook Opel (Adam), en wie weet binnenkort door MINI (Rocketman), en kenmerkt zich door het ruime personaliseringsaanbod. Ze richten zich op de stadse yup, en vandaar dat ook de term ‘urban’ je meer dan eens om de oren komt vliegen.

De A1 is met afmetingen van 3954 mm x 1740 mm x 1416 mm al geen immense auto, maar wanneer je in je uppie (haha) met niet veel meer dan een handtas door de stad toert, kan het natuurlijk best kleiner (dat verklaart ook het succes van de Smart in (middel)grote steden als Parijs of Amsterdam, geholpen door Car2Go). Bovendien betaal je voor een instap-A1 al heel rap 20 mille, dus daaronder is zeker nog ruimte.

Een A0 zou profiteren van de Up-architectuur van moederbedrijf Volkswagen. Daarnaast zijn de kleine benzine-motoren, en de toekomstige super-spaardiesel (0.8 TDI) prima geschikt voor een premium A-segmenter, die zich onderscheidt door opties te bieden die nergens anders in het segement verkrijgbaar zijn, sowieso het credo van de VW-groep. Het navenante prijskaartje is voor de westerse yup of dink prima op te hoesten.

Overigens bestaat er al een Audi A0, in de vorm van een Monocycle-concept, maar dat weet toch niemand buiten het designwereldje. Onze impressie is afkomstig van Jochem Hinloopen, en als je clickety-click doet, komt ie groter op je beeldbuis.

Klikk0n!



55 reacties

Uppie (hahaha)! Nee man, wat is er dan nog premium aan? Deze auto’s zijn sowieso voor mensen die letten op het budget, waarom dan een duurdere versie van een goedkope auto kopen. Juist in dit segment nog meer dan een Golf of A3..
@jzaero: Klopt niet helemaal wat je zegt. Mijn vrouw wil een kleine auto. Makkelijk parkeren in de stad etc. En meestal zit ze er alleen in. Als je dan 30+ bent en wat geld hebt voor een tweede gezinsauto, mag die ook best comfortabel zijn. En dan zoek je automatisch in de premium klasse. Alleen vindt ze deze Audi wel erg lelijk. Net zoals ze ook de Smart, Ka en Polo verafschuwd. Kleine mooie schattige sportauto met alle comfort van een grote premium? Mijn antwoord was Abarth 595. En die vind ze wél mooi.
@driftkicker: Nee ik snap je punt, maar omdat deze qua basis precies hetzelfde is als een Up, waarom dan alleen voor de badge betalen? Zeker in deze klasse. Als je toch een klein goedkoop autootje zoekt, hoeft het van mij niet een premium badge te hebben.
Een auto in het A-segment maken? Een neus en embleem op een A-segment auto plakken
Ben nu al benieuwd naar de 0.5!
@MARS: A0.5
@MARS: De Audi A-1 schijnt ook mooi te worden!
@straatpiraat: Die lijkt zeker op de A1, A3, …?
Mua, aan de ene kant, ze (lees: VAG) wilde Audi toch als hun ‘premium’ merk behouden?
Seat/Skoda/VW hebben al een UP..
Aan de andere kant.. Misschien gaan deze als broodjes over de toonbank, want 4 ringen..
@kaasboerin: De A1 behaald ook niet moeiteloos te doelstellingen. En Audi heeft op dit moment een beetje last van een negatief design imago. Kleine kans op deze Audi Up in mijn ogen.
@kaasboerin: VW UP wordt dus Audi Down….
Belachelijk. Maar het zou wel verkopen, dat wel…
@Esprit_de_Flandre: Hmm, de A1 verkoopt toch ook niet zo denderend, wel oké maar niet overdreven.

Het is volgens mij ook lang niet zeker dat die A0 zou verkopen, alles zal afhangen van de prijs. Maar als ze hem in Brussel mogen bouwen, hou ik ze niet tegen om het te proberen.
@Carreza: ALS ie er zou komen (waarschijnlijk niet) zal ie wel van dezelfde band lopen waar het bestaande trio van loopt, in Slowakije…
@Carreza: Wat heeft Brussel daar nou mee te maken? Leg uit..
@straatpiraat: Daar maken ze de A1…
@stanny: Maar deze auto gaat toch gebaseerd worden op de Up!.. Of wordt die daar ook al gebouwd?
Dus morgen zien we de eerste foto’s van de Audi a0/up neem ik aan? (:
HOU OP!
Het heeft een eeuwigheid geduurd voordat de A1concept daadwerkelijk een A1 werd. Ik zie een A0 niet zo snel komen. Zeker niet als UP variant.
Volgens mij is er tot nog toe geen ene enkele kleine Audi succesvol geweest.
@desjonnies: de A3 is een groot succes en dat was de kleine Audi toen deze op de markt kwam. De A2 is technisch gezien het beste wat Audi ooit gemaakt heeft.
Ik denk niet dat hij er gaat komen. Misschien dat ze eerder met een A2 zouden komen, welke een sedan versie van de A1 sportback zou zijn. Deze zou dan perfect onder de A3 Sedan gepositioneerd kunnen worden.
@stanny: Als er weer een A2 komt wordt dat geen sedan van de A1 maar een MPV achtige variant.
@stanny: Dan is dit gewoon de nieuwe A2…ze gaan toch nooit A0 gebruiken. Ondenkbare naam. Watch my words
En natuurlijk wordt dit een op zichzelf staande auto die natuurlijk technisch niks te maken heeft met andere gelijksoortige modellen in het VAG concern. Whoehaha premium niks.
@norge: Hyundai zal ook genoeg onderdelen gebruiken op diverse types, opzich niks mis met kostenreductie.
*
Maar damn wat een lelijk hok is deze Audi!
En hoeveel moet dan dan kosten?

15.000 euro voor de instapversie en met enkele opties bij vlot over de 30.000 euro?

Mij niet gezien.
Deze AO helt over aan de voorkant door zijn grote grille.
Ah, en bij Porsche willen ze hun imago behouden, maar elders in de VAG-groep maakt het ze echt geen bal uit dus.

Ik heb in een Up gezeten, maar het geluid van de motor die je duidelijk in het interieur hoort is niet premium.
@robinio:

Je moet niet denken dat de Photoshoppers van deze wereld bij VAG werken en het beleid bepalen…

http://1.bp.blogspot.com/-YPiEgc7Dyrg/TpFgW11dMHI/AAAAAAAAF8I/yYJRgQL6JXQ/s1600/Bentley+Up.jpg

http://3.bp.blogspot.com/-sYGkqGu_YaU/TpFgXTKkTvI/AAAAAAAAF8M/5Ux3FJNyuhU/s1600/Bugatti-Up.jpg
@eklasse: Die Bugatti mogen ze van mij zo op de markt brengen! Een echte concurrent voor de Aston Martin Cygnet
@eklasse: Heel leuk maar waarom die vrouw nou een hoofddoek om moet hebben
@whoppie: Schaamt zich natuurlijk rot in dat koekblikje..
Ik denk niet dat de A0 een goede naam wordt. Voor VW zal het denk ik niet zoveel uitmaken of deze nou wel of geen verkoopsucces wordt, dit platform wordt alleen nog maar 1x vaker gedeeld terwijl er slechts kleine aanpassingen hoeven worden gedaan met een veel grotere prijsstijging die daartegenover staat(’t blijft Audi natuurlijk).



Omdat Audi net als Apple het deels moet hebben van een hip imago denk ik dat als deze er komt dat dit de A1 Mini wordt.
@Sir-smokalot:

Car2Go: Valt nog mee dat je niet meteen doorlinkt naar hun site. Verkapte sluikreclame noem ik het ;) Businessmodel van Autoblog wordt steeds duidelijker zo. Heb nog wel wat linkjes voor je ;)

Ontopic: Best geinige edel-uppie, moet ie niet al te duur worden tov broertjes en zusjes in het VAG familiehuis.
Lol, wat een benaming!
A0… Anull… You catch my drift.
Ik zou ‘m niet onder die naam in de Engelse markt zetten :-)
@dennisa: Dat is nog steeds A zero ;).
Up! 4.0
Dat is toch geen echte Audi? Ik zie nog geen enkele aso met dit ding bumperkleven en medeweggebruikers van de weg duwen. Het asogehalte is veel te laag!
Audi Up! zul je bedoelen. Ik word het zo langzamerhand wel zat van al die rebadges. Nu is dit nog wel ok, omdat Audi, Volkswagen, Seat en Skoda allemaal in hetzelfde schuitje zitten, maar rebadges van bijvoorbeeld Chevrolet vind ik echt niet om aan te zien.
maar is toch wel gek, ik zou namelijk wel een VW of Audi Up kopen en geen Seat of Skoda… Belachelijk eigenlijk nu ik er over nadenk….
@gast: maarja, ben ook een fan van Smart..
Een Up is al verschrikkelijk, maar dit slaat echt alles! Iedereen en alles wat hiermee te maken heeft de schreder in wat mij betreft
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAnu kun je met gemak iedere A1, 2, 3, 4, etc.-Audi rijder al uitlachen, omdat hij veel te veel betaalt voor die paar ringen, maar het zou te belachelijk voor woorden zijn als je deze zou kopen #dankomjeergensandersechtietstekort
‘Een A0 zou profiteren van de Up-architectuur’.
Sow, dat zal een hele klus worden!
Seat en Skoda hebben daar ook veel werk aan gehad / van gemaakt.
‘Daarnaast zijn de kleine benzine-motoren, en de toekomstige super-spaardiesel (0.8 TDI) prima geschikt voor een premium A-segmenter’.
Na jaren onderzoek hebben ze bij Audi ontdekt dat de koffiemolen uit de Up! eigenlijk best geschikt is voor de Up!, en dat ze die best onder eigen badge kunnen verkopen.
Volkswagen CEO: “Hoe kunnen we de Up! het beste en meest uitmelken? .. Oh .. laten we er zoveel mogelijk andere logo’s op plakken.”
@JaxDryke:
Komt er ook een Lambo versie dan? Kan mooi concurren met de Aston Martin Cygnet….
A0 klinkt logisch, de enige instelling die ze nog niet hadden gevonden op het kopieerapparaat.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8a/A_size_illustration.svg
@dreester:
Wel jammer dat niemand die snuggere die deze type aanduiding heeft ingevoerd verteld heeft dat hij de volgorde verkeert had.
Audi A0 what’s next…audi sub zero???
@redbeams:
Nee, cool worden ze nooit….
Laat staan sub zero…. Waar was je met je gedachten….
@jrk68:

Uhhh da’s waar…zouden eerder de woorden van audi zelf zijn.
Ik zou ’t dan eerder uncool noemen :)
“Een A0 zou profiteren van de Up-architectuur van moederbedrijf Volkswagen”…………………

Da’s ook een manier om te zeggen dat het simpelweg om een Up! gaat met Audi logo’s en iets minder lelijke materialen
Persoonlijk heb ik liever een grote auto, maar het is in ieder geval de mooiste van het viertal op dit platform. Het is even wennen dat Audi met een auto in dit segment komt, maar zo komt het merk wel in het bereik van een jongere doelgroep die later waarschijnlijk doorstromen naar een grotere auto. Je kan je klanten maar alvast binnen hebben.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).