Audi A5 Sportback 1.8 van Hans Kraaij Junior

Auteur: , 193 Reacties

Aangezien de rest van de avond toch alles over voetbal gaat leek het ons gepast deze Audi A5 Sportback van Hans Kraaij Junior even wat aandacht te gunnen.

We hebben geen verstand van voetbal bij Autoblog maar ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Hans Kraaij Junior vanavond niet in de bekerfinale zal worden opgesteld door zijn trainer Rinus Michels. In ander nieuws: Hans rijdt in een grijze A5 Sportback. In een speciale “Dikke wielen maar karige motor” uitrusting overigens want het 20 inch lichtmetaal kan niet verbloemen dat we hier met een 1.8 TFSI te maken hebben met slechts 160 pk. Meer show dan go dus, helaas.

En dat is toch wat karig voor iemand uit de voetballerij. Neem bijvoorbeeld Eljero Elia, Leroy Fer, Dieumercie Bokani, Roberto Carlos of Cristiano Ronaldo. Of gewoon de hele Oranje Selectie. Schijnbaar kan je dus beter balletjetrap spelen dan erover lullen, Hans!

Dank aan Hanzzjuh (ben jij dat Hans?) voor de foto’s!



193 reacties

Voetbal, bah. Een 1.8 ach meer heb je ook niet nodig in de file.
@betonstaal: maar wel bij het stoplicht en op de parkeerplaats bi jde voetbal.

Klinkers uit de straat!!!
@betonstaal: En zo is het.

als iemand de auto mooi vindt, maar er niet hard mee wil en/of hoeft te rijden, waarom dan meer uitgeven aan motorisering die je toch niet benut?

Wat een gelul allemaal over “het komt niet vooruit” en “turbogat”…. Juist deze 1.8 heeft door zijn kleine turbo en afstelling amper last van een turbogat, en ik heb deze motor in een variatie aan VAG producten bereden: niets mis mee. Gewoon een soepele motor die altijd voor je klaar staat met een bescheiden maar voldoende 250Nm aan koppel (1500-4000 tpm oid)

Als iemand behoefte heeft aan meer vermogen en toch een A5 sportback kan betalen, dan had hij vast wel die paar duizend bij kunnen lappen voor een 2.0. Blijkbaar heeft niet iedereen dezelfde eisen.
@RobertJ: bedankt voor jouw ervaring hier mee. Desondanks blijft het een flut blok. Want een 3.2 of een V6/V8 rijd rustiger dan een 1.8T
Is het een wrapje? Ziet er erg mat uit. 160 pk is inderdaad jammer, maar met een leuk chipje is het prima te doen
@akrapovic: Nee hoor, gewoon nooit gewassen…
mensen: 180 is niet niks en komt nog enigzins prima vooruit. meer peekaaas is natuurlijk fijner maar als je het geld er niet voor hebt, tjaa.. dan moet je genoegen nemen met minder, zoals in dit geval.
@bigcar: 180 is 160?
@bigcar: o was al genoemd;-)
@aygoracer: never mind, toch bedankt ;)
@bigcar: Vind ik ook, een niet zo’n hele lange tijd geleden was een 323i E46 met 170pk al een hele dikke uitvoering. Daarin heb ik ook nog een testrit gedaan en alles wat ik kan zeggen is dat die auto al aardig aan het gas hing. Kwam helemaal niets tekort vond ik, zo denk ik ook met deze A5, hierin zal je zeker in dagelijks verkeer niet tekort komen.
@jzaero: Een 323i heeft hetzelfde vermogen als een Audi A5 Sportback 1.8, maaaar:
-Heeft een soepelere 6 cilinder
-Heeft geen turbo(-lag)
-Heeft een betere transmissie overbrenging
-Weegt 50-150 kilogram minder
En dus:
-Heeft een hogere top
-Is sneller op de 100

Het is niet enkel het vermogen, het gaat om meer punten. De 323i is een auto die lekker doortrekt, de A5 met 1.8 TFSI is een hoesterig 4-cylindertje met turbogat die voor een auto als deze niet sterk genoeg gemotoriseerd is.
@smulders: prijsverschil? ;)
@bigcar: De BMW 323i kostte vroeger ongeveer net zoveel. 41.000 euro, maar met inflatie kan je hem ongeveer op 47-49k zetten.
@smulders: Dat kan ;) ik vond de 323i bijzonder goed rijden voor een beestje van 12 jaar oud.
@jzaero: dat dus.
het probleem hier op autoblog / de mentaliteit van velen is dat je meteen de dikste uitvoering moet nemen, niet realiserende dat het ook wel eens een (hele) flinke duit meer kost, welke soms dan die meerwaarde niet waard is omdat het onnodig is.
met de (ena) slapste uitvoering is meestal best wel aardig te leven.

2 voorbeelden:
– iedereen hier op AB zou zowat iedereen uit willen echelden als ze een 318d nieuw kopen omdat ze van mening zijn dat een 328i veel beter is. maar ze staan er dus niet bij stil dat het duizenden euro’s meer kost! persoonlijk ben ik van mening dat een 318 wel aardig is, perfect voor dagelijks verkeer want je komt er netjes mee uit de startblokken. je hoeft helemaal geen shumacher achtige start te maken bij het groene licht, de meeste kopers trekken gelijdelijk op WOT (wide open throttle) en maken heus niet bij elke stoplicht een burn-out o.i.d.

laatst was er ook een artikel hier op ab:
http://www.autoblog.nl/30-procent-van-de-nederlandse-huishoudens-heeft-geen-auto#post-50110
niemand staat erbij stil dat nog steeds (in een land als nederland!) 30%(!) van de huishoudens geen auto heeft en de helft 1 auto heeft (IK VIND DIT ECHT SCHRIKBARENDE CIJFERS).
in het artikel staat echter niets over het soort auto’s (bouwjaar, soort enz.) maar als ik zelf nadenk kom ik op de volgende beredeniring: vrijwel 80% van alle autobezitters rijd in een muesli wagen, dus zowel het 1 liter troep, als de kleine yaris’sen, oma/opa bakken en ouwe meuk.
vrijwel elk persoon die een wagen heeft, heeft bij aanschaf gedacht van; “dit is genoeg voor mij” en daarom kopen ze het.
een oma heeft helemaal geen V6 met 300 pk en 500nm nodig,
een accountant hoeft helemaal geen ronkelende corvette met een V8, een CEO hoeft geen S65 => want een 4 cinder met 160 pk, of een S250(? benaming is ff onbekend, neem me dat niet kwalijk) met een 4pitter voldoet ook.
in nederland is de hele boel toch plat(geasfalteerd), dit is immers geen amerika waar je heel veel vermogen nodig hebt om lekker vlot een berg te kunnen passeren hè.

– vb= de S63 & S65
iedereen hier denkt: waarom zou je in godsnaam een s63 kopen als je ook voor “ietsjes meer” een S65 kunt halen.
geloof me: IK NEEM ECHT WEL GENOEGEN MET DIE S63!!
niemand realiseert zich hier dat het ene cijvertje een prijsverschil heeft van om en nabij de €140.000,- (!!!)
oké, dit is een extreem voorbeeld, maar dat is om het even aan te duiden. (ik ben me er ter degen van bewust dat de kopers van zulke wagens naast zo’n machine wel een heel wagenpark beheren, een (aantal) villa(‘s) hebben ter waarde van miljoenen euro’s en soms nog een wel een helikopter voor / achter het huis klaar hebben staan ;) ) maar dit is om het even aan te duiden.

deze voetbal gast wilde een mooi wagen rijden, maar was
A) zich ervan bewust dat deze 4pitter genoeg was, en de rest het niet waard zou zijn
B) de hand voor de knip hield omdat hij de centen er niet voor had.

agree? ;)

(p.s. excuus voor rare tekst volgorde )
@bigcar: 65 is exclusief, 63 is voor de pauper.
@bigcar: Ik snap heel goed dat kosten een rol spelen maar toch vind ik 160pk voor deze wagen net te krap, voor een 200kg lichtere A3 zou het prima voldoen maar dit is het toch net niet. Acceleratievermogen bepaalt wel voor een heel groot deel het rijplezier en zeker voor een auto uit deze prijsklasse is het dan zonde om daarop te besparen. Laat dan nog liever opties weg als leer etc.
Verder 328i vs 318d natuurlijk geen vergelijking, maar een 318d (E90)vind ik een onverstandige keus. Neem dan de 320d, meer pit en het verbruik is nagenoeg gelijk. x20i verkies ik ook boven de x18i om dezelfde reden, pas daarboven nemen verbruik en onderhoudskosten echt toe oa vanwege meer cilinders.
jipp via iPhone app
@alcantara: bullshit dat het te weinig pk is, ga er is mee rijden! Een 1,6tdi is al heel krachtig voor een A3 met een 1,8tfsi rij je dan alleen maar sportief! Veel passat leasewagens in Nederland hebben een 1,8tfsi onder de kap, trekken er ik weet wel niet wat mee, zonder problemen. Onzin dat je dan beter een BMW kan nemen, Omdat je dan meer pauper bent zonder stijl?
jipp via iPhone app
@alcantara: overigens accelereert een 1,8 snel, ik weet het uit ervaring!
@alcantara: @Jipp: Hoewel ik verderop in dit artikel constant zeg dat het een auto is dat genoeg is voor het dagelijkse verkeer, wil ik er ook bijzeggen dat ik alcantara’s punt best snap. Omdat Jipp hier nu zegt: “dan rijd je alleen maar sportief”, denk ik dat je ook een ander punt compleet mist. Ik ben er inmiddels achter dat je Audi fan bent, maar dat terzijde. Ik probeer je oogkleppen toch weg te halen voor even.

Een auto met een kleine motorisering, ook als deze van Audi is, moet vaker harder werken dan wanneer je een groter blok erin hebt liggen. Het hebben van een groot blok staat niet gelijk aan sportiever rijden. Ja, je kán het wel doen, maar wat ik vooral doe met een groot blok is gewoon soepeler door het verkeer gaan dan de rest dat kan zonder het gas tot de bodem in te drukken. Vandaar dat ik ook 1:11.5 rijd (boven de fabrieksopgave). En dan is trouwens ook soms het gas induwen alleen maar leuk als je een grotere motor hebt.

Ik denk dan ook dat dit hét punt is waarom je een grotere motor zou nemen. In een Rolls Royce zou je ook genoeg hebben aan 300pk, dan kom je ook vooruit, het is alleen niet soepel genoeg. Vandaar dat ze er een bonk extra pk’s en Nm’s in moeten knallen om het soepel vooruit te krijgen.

Zo ook met deze Audi 1.8, het is genoeg, maar om echt soepel te rijden, is die dikke V6 natuurlijk veel beter. Zachtjes het gas strelen, in plaats van het gaspedaal tot de bodem intrappen zoals je iets vaker in de 1.8 moet doen om mee te komen. Don’t get me wrong. Als je een handbak op de snelweg rijd bijvoorbeeld, hoef je met zo’n V6 veel minder te schakelen dan zo’n 1.8. Daar kan je gewoon niet omheen proberen te lullen. Just a fact..
@bigcar: misschien dat een accountant of een ceo niet in een peperdure wagen rijdt omdat het een beetje raar zou staan bij de klanten..? Als jou tuinman komt aanrijden in een porsche turbo, en je krijgt een factuur van een x bedrag, zou er dan niet bij jou een belletje gaan rinkelen in de zin van; zou ik niet teveel betalen? Beetje een krom voorbeeld, maar zo zijn er wel meerdere situaties waarin je het niet kan maken.
@oski: komt dit omdat je een apple hebt of gewoon: waarom moet een ceo in de dikste wagen aan komen kakken? Dit staat toch idioot. Het gebeurt maar niet in een 65 AMG, je vergelijking slaat kant noch wal.
@bigcar: precies! En 90% koopt later een gebakje a la Yaris…
eerlijk is eerlijk, kep de ballen verstand van voetbal :oops:
maar op z’n minst wel van auto’s 8)
@bigcar: dat betwijfel ik want het is 160pk ipv 180 :P
@rubenpriest: achja, 160 is ook niet verkeerd ;)
onderbouwing: de meesten hier op AB hebben niet eens een rijbewijs, laat staan auto en het andere overgrote deel rijd ook maar van die 2e hands bakken (of anders een gemiddelde / vergelijkbare auto met een vrij normale motor die vrijwel evenveel (soms veel minder, soms ietsjes meer) vermogen als het hierbovenstaande bakkie levert
@rubenpriest: De 2012 model heeft er 170.
@mierenneuker: het gaat om het principe ;)
veel mensen rijden toch in een 2e hand ouwe bak van ong. 7 / 8 jaar oud met een gemiddelde vermogen van 100pk, dus alles erboven is netjes mooi meegenomen. een nieuwe auto, zelfs met de slapste uitvoering komt niet slecht uit zijn / haar startblokken dus bijvoorbeeld dus zelfs de slapste 3 serie rijden => 316d rijden is echt geen straf ;)
ja toch, ik bedoel; we zouden allemaal natuurlijk wel de dikste uitvoering willen, maar soms rijkt de portemonnee / kans er niet naar hè.
En dat boeit?
Dan past deze auto PERFECT bij Hans, “grote bek en weinig inhoud”
@VeniVidiVici: hahaha, ja! Inderdaad!
@VeniVidiVici: uitermate geschikt op tv, want andersom lusten ze niet voor de camera. Dat verkoopt niet die reclame waar we allemaal zo van houden.
@betonstaal: wel één van de leukste filmpjes ooit ‘veroorzaakt’ door domme Hans :) :

http://www.youtube.com/watch?v=qys7XHLCaTk

Een 2e x issie nog leuker, de 3e x lig je onder tafel !
@Megakix: ha, mooi.
Prima karretje hoor. 160PK is prima voor dagelijk gebruik. Voor op de zondag en mooie dagen kan je altijd nog een autootje erbij nemen. Maar ik weet niet of Hans een autoliefhebber is natuurlijk.
@rubenpriest: Moet je nagaan, ik heb slechts 32pk meer, vroeger het topmodel, tegenwoordig is dat al ‘weinig’. Best raar hoe verwend men kan zijn. Deze A5 gaat nog steeds binnen 8.9s naar 100 wat al aardig rap is.
@jzaero: 8,9 is allesbehalve rap. Mijn vroegere peugeot 406 coupe deed er “slechts” 1 seconde langer over, maar had ook maar 135 pk.

Mijn huidige auto doet 6,9 naar de 100, en verdient misschien al het label rap, maar snel durf ik nog niet zeggen.
@SimonMc: Mijn Starlet doet er ook net iets meer dan 10 seconden over en dat met 75pk. Dus die vergelijking gaat niet op. Mensen zijn hier een beetje verwend lijkt wel, maar ik kan mij goed voorstellen voor degene die niet hard rijdt dat de bovenstaande Audi al rap zat is. Ik zelf zocht naar een E46 320i, ik had daar zeker al genoegen mee genomen, maar ik ben toch uitgekomen bij hogere vermogens vanwege een aantrekkelijk bod. Voor dagelijks gebruik is de bovenstaande zeker voldoende.
@jzaero: Een 96er Toyota Corolla heeft dezelfde PK/gewichtsverhouding als deze A5.
@E34M5Touring: Mijn Starsletje uit 1990 ook ;)
Typisch voetballers, veel show en veel nepwenen tijdens de match.
*Negeert tekst zodra er voetbal in staat*

kan je dus beter pas op het laatst typen, nu moest ik al stoppen na 1 zin..

nja wel leuke wagen toch? en aangezien het voetbal gerelateerd is verdiend Hans genoeg voor een leuke uitvoering.. fijn voor em..
@dennisr: hahahaha :lol: respect @ dat negeren :P
@dennisr: … #voetbalhaat, same here …
@bigcar: zo’n doelloze homo sport ook.. haat tegen elkaar op het veld, bal steeds van elkaar afpakken en dan zo kinderachtig in het netje trappen..

nee dan liever tennis, veel socialer.. telkens die bal terug slaan van ”neem jij em maar”.. ”nee gek, neem jij em”.. is toch veel mooier..

als je dan stoer wil doen, bal van elkaar afpakken, doe dan rugby.. mietjes..

en het ergste nog, als een schele kraai aan tafel gaan zitten praten hoe het allemaal beter moet, maar zelf ook niks kunnen.. krijg je ook nog de naam ”junior”.. wat gewoon keer op keer een verwijzing is naar de 10 keer betere ”senior”..
@dennisr: Bij 0-0 is het doelloos, maar daarna…
@tritone: nice.. :P

maar het doel staat er altijd wel toch? mijn fout..
@dennisr: Mensen die iets zonodig als gay of homo moeten betitelen houden vaak zelf van een dikke snikkel in hun reet….


iets wat je wilt vertellen, dennis, ouwe gay?
@bozewolf: Volgens mij ben jij iets kwijt, je sjaaltje ligt hier nog ;) http://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_winkkiss.gif
@dennisr: Ik ben over half uur bij je met Maurice de pompneger!
@dennisr: jij snapt voetbal dus voor geen meter. Je weet zeker niet wat je allemaal met een bal kan doen. Ooit naar messi gekeken? Dan denk je wel anders over voetbal. Ga jij maar lekker tennis kijken en gek worden van dat gekreun!
@jordy14: Ik vind voetbal ook niks. Veel interessanter zie ik een auto tot zijn max gaan met alle bijhorende techniek die tot het uiterste gedreven wordt. Voor mij is voetbal ook niks, maar dat mag toch? Ieder zijn eigen sport. Ik snap dat gedoe om voetbal inderdaad niet, het is een beetje te overrated en die hooligans maken het er niet leuker op.
@jordy14: ik snap best dat jij die poster van messi boven je bed probeert te verklaren..

en ik ben niet eens te beroerd om toe te geven dat die messi fantastisch kan voetballen..

maar voetbal blijft een homo sport.. maar die discussie is al eerder geweest, en genoeg punten die hebben bewezen dat het een homo sport is..
@jordy14: Als je trouwens gek word van gekreun krijg je nog een zwaar sex leven..
@dennisr: kom je uit de kast ofzo dennis, beetje rustig aan jonge ;)
@bigcar: je denkt toch niet dat ik nog langer in die stoffige kast blijf zitten :P
@jordy14: @jzaero: voetbal is meestal alleen maar leuk bij ek of het wk, daarbuiten is er geen bal aan ;)
@jordy14: Je bent de enige hier die mij hierin begrijpt betreft voetbal. Voetbal is en blijft een fantastisch mooie sport :P
@agera: sende biraz altdan al be kardesim ;)
@agera: eindelijk iemand die er verstand van heeft.
@jordy14: Messi verbleekt bij talenten zoals Ted v/d Pavert en Alje Schut.
@bigcar @dennisr: een beetje respect voor voetbal he :P I am a big voetbal lover :P
@agera: weet ik, daarom probeer ik het nog enigzins zacht te verwoord hè :D
@agera: ik heb alleen respect voor het voetbal van vroeger, toen het nog daadwerkelijk om de bal draaide.. nu gaat het allemaal om geld, en wel zoveel mogelijk..

nee, de lol is er vanaf..
@dennisr: volgens mij heb jij weer eens geen idee waar je het over hebt. Ten eerste is voetbal wel de laatste homo sport omdat het daar een enorm taboe en anti-homo is. En k snap dat jij er opgewonden van wordt om volgend jaar weer in dat lijstje te staan. Maar probeer alsjeblieft niet overal je kinderachtige tekortkomingen mede te delen aan ons om maar te reageren.
@Mbaas: tis al goed knul, kom dr maar uit ;)
@dennisr: Ik ben zelf zoon voetballer dus maak je alsjeblieft niet druk om mij. Maar ik moet altijd wel lachen hoe jij tegen mensen praat terwijl jij niet eens kan autorijden. Jij hebt totaal geen idee hoe 160pk rijdt en je loopt hier op ab altijd een beetje de grote jongen uit de hangen, lachwekkend
@Mbaas: 160pk weet ik idd niet, die van mn ouders heeft maar 147.. wel mooi dat ik niet over jou kan praten maar jij wel over mij.. zal we komen omdat je voetballer bent, word je namelijk ook als je verder niks kan.. wel lullig dat je mijn eerder reacties nog bevestigd ook..

en beginnen over ”jij kan niet eens rijden” is wel het zieligst wat je kan doen.. ik heb niet eens ergens beweert dat ik kan rijden, heb mn rijbewijs pas 3 maand en het rijden ben ik dus nog aan het leren.. maar goed, ik wil je achtergestelde voetbalbrein niet aan het denken zetten..
@dennisr: zijn we nu uitgehuild? Dan kunnen we weer over auto’s praten?
Als ik een A5 zou kopen zou ik ook de 1.8 TFSI kiezen, want met een dikkere motor wordt de topzware Audi-neus alleen maar nog zwaarder en krijg je dus meer onderstuur. Sowieso koop je deze auto (in coupe vorm dan wel) vooral omdat Walter da Silva goed werk heeft afgeleverd waardoor het de enige begeerlijke Audi is geworden. Als het je meer om het betere stuurwerk gaat koop je gewoon een dikke 3 coupe.

Wat mij betreft dus relatief gezien de beste keuze voor de A5, deze motor (want ik zou deze wel overwegen tov een 320 coupe, maar een RS5 nooit tov een M3).
@jaapiyo: & Chippie erin = 210 pk, niet slecht toch?
@jaapiyo: een BMW kiezen boven een a5, dan moet je wel heel diep zinken. Zeker als je een m3 pauperbak kiest boven een rs5.
@Jipp: Och, we hadden de A5 ook in onze lijstje staan, maar ook al is het maar 170 PK, met FWD krijg je het gewoon niet goed op de weg en hij was al snel van onze lijst af. En daarnaast, BMW’s kan je tenminste onderscheiden als je ze van voor ziet.
@Jipp: Laat me dan maar diep zinken ;) De BMW is nog steeds de benchmark. Leuk dat je het een pauperbak noemt trouwens, natuurlijk verdienen paupers genoeg om ‘even’ 130.000 euro neer te leggen, way to go mate!
@jzaero: de Benchmark of het Benchmark? Volgensmij zijn de 3 een Benchmark en hebben ze in hun concurrentie elkaar als Benchmark. 130000 euro aan zwartgeld, drugsgeld en leningen, blijkbaar kan het.
@Jipp: De benchmark. Het is een tastbaar iets, wat het woord ‘mannelijk’ maakt, mannelijke woorden in het Nederlands verwijst naar ‘de’. Uiteraard, concurrentie is goed. De rest van je comment laat ik maar achterwege.
@jzaero: sinds wanneer is een Benchmark tastbaar: het Benchmark van audi of de benchmarken van Audi.
@Jipp: … Het feit dat je al om de of het vraagt is al een beetje triest, maar goed. Wanneer noem je iets een benchmark, dat kan de uitdraai van de gegevens zijn of de handeling. Een handeling is niet tastbaar. De gegevens die je noteert wel.

http://www.woorden.org/woord/benchmark
@jzaero: ik weet dondersgoed wat een benchmark is, het woordje de word alleen gebruikt bij dit woord bij meervoud. Enkelvoud is het het benchmark, klinkt ook lekkerder.
baap via Android app
@Jipp: Das jou mening! Mijn voorkeur gaat ook veel meer naar BMW dan naar het ‘paupermerk’ Audi!! BMW’s zijn rijdersauto’s, Audi’s zijn voor junioren en gays!
jipp via iPhone app
@baap: rij is in een hedendaagse Audi, afgelopen week 2 dagen in Duitsland gereden, 70% nieuwere audi’s dus dat zegt genoeg. In de mindere wijken in Nederland staat het vol met BMW en Mercedes, vandaar pauperbakken, op vaak de parkeerplaatsen van de betere bedrijven zie je meer audi’s.
@Jipp: Dat klopt, de leasetarieven zijn gunstiger bij AUDI.
@schim: het gaat de werknemer niet om de leasetarieven, maar om de bijtelling. En die word berekend op basis van de aanschafwaarde exclusief accessoires op basis van uitstoot tot juli van dit daar. Dus daarin zit geen verschil. Een a6 of 5 serie, de bijtelling is vergelijkbaar.
@Jipp: Wat een achterlijke opmerking zeg. Rijden gewoon veel idioten met een M3 omdat het gewoon de beste wagen is in zijn segment, punt. De RS4 heeft nooit meegekund met de M3 en idem dito voor de RS6 met de M5.
Hoge bomen vangen veel wind I guess.

A5 is een mooie wagen maar gewoon inspiratieloos. Audi mag wel eens wat gedurfder gaan want de laatste modellen zijn echt allemaal identiek hetzelfde. Saai en ongeinspireerd!
Op vlak van interieur is Audi er wel een pak op vooruit gegaan naar mijn smaak.
@voytekbe: correctie beste wagens in het segment, bekijk dit is http://www.youtube.com/watch?v=jadXKohlvNU de RS6 wint. Hetzelfde bij de rs5 vs de m3, 2 leken in beide wagens en de rs5 wint, alleen al vanwege de techniek van de AWD die het makkelijker maakt op de top te rijden.

Prestige straal je niet uit met schreeuwerige design, de sobere stijl maakt het juist een representatieve auto met klasse.
@Jipp: Ooit al eens met een RS5 gereden? Ik anders wel. Dat ding heeft MASSA’s onderstuur als je enigszins snel door de bocht gaat. De M3 heeft echt een pak beter onderstel.

Je filmpje? Ik heb nog nooit met een RS6 gereden, wel met de E60 M5 uit het filmpje en dat was al een memorabele auto om mee te rijden. De nieuwe M5 is gewoon brilliant en wordt door iedereen geprezen als ‘de beste M5 ooit’. Jij hebt volgens mij het enige filmpje gevonden waar ze een RS6 boven een M5 verkiezen als ‘de betere auto’. Quattro is beter voor leken maar welke leek koopt in godsnaam zo een wagen?
@voytekbe: Ja ik heb er in gereden ja, en massa’s onderstuur; je moet wel remmen voor een bocht, quattro wil niet zeggen dat je over de limieten kan gaan.

Dat je een m5 hebt gereden en geen rs6 maakt niet dat andere een leken zijn die er wel een kopen. Er zijn genoeg filmpjes waarin het zelfde resultaat naar voren komt. De rs6 is nou eenmaal beter dan de m5, ook al was het de beste m5 tot nu toe. Misschien kun je meer spelen met een bmw uit de M serie, maar je kunt er ook makkelijker brokken mee maken. We zullen in de DTM zien wie waar staat, ik gok bmw onderaan.
james125 via iPhone app
Opschepper, een 1,8 met zulke velgen!
@james125: Meneer leest motor inhoud af aan velg grootte? dan moet je een BMW nemen..
@dennisr: Dat klopt, want in een BMW staat motorinhoud bij hogere modellen inderdaad gelijk aan een grotere velg. Bij een 318i E46 gaat makkelijk 16inch op. Op een 330i worden de remschijven een tandje groter en dan moeten er dus ook andere velgen op! ;)
@jzaero: ah, dus de daadwerkelijke type aanduiding staat bij BMW op de band? nu worden er dingen duidelijk.. thnx!
@dennisr: Ik snap je comment niet zo. Een grotere motorisering staat kort gezegd gewoon voor meer snelheid. Onder een 530i zitten 30mm grotere schijven dan op een 520i. Dat betekent dat er op een 530i dan ook geen 16 inch op past, maar bij een 520i wel. Zo ook voor een E46 318i. Op een 330i past geen 16 inch puur omdat deze dan ook berekend worden voor hogere snelheden. Vandaar, je leest deels de kracht van de auto af vanuit de wielmaat.
@jzaero: mn comment was gewoon weer een verwijzing naar de waardeloze type aanduiding bij BMW.. maar die discussie hoeft verder niet nog een keer..

en ik snap je verder ook ;)
@dennisr: Ah, nee daar komen we toch niet uit ;)
@jzaero: Iets wat Audi bijv. niet doet. Onder een 2.5 V6 TDI A4 past gewoon 16inch. Een 330d heeft minimaal 17 nodig om over de remschijf te kunnen.
@E34M5Touring: Klopt, en dat gaat door het complete gamma heen.
james125 via iPad app
@dennisr: nee, alleen vind ik dat je met zulk uiterlijk vertoon suggereert dat het om een snelle gaat. Dat is dus opscheppen.

@jzaero dankjewel! Interessante info, dat wist ik niet.
@james125: vreemd.. gewoon vreemd..
Voor de mensen die 160pk genoeg vinden, denk er wel aan dat deze wagen 1465 kilo weegt. Dat maakt het niet echt een lekker rijdende wagen, ratio pk:kg moet toch wel zo’n 1:8 zijn wil je lekker vlot kunnen accelereren. Dus óf je neemt een A3 met dezelfde motor (liever gewoon een 120i maar vooruit…) wat uiteindelijk ook voordeliger rijdt want je sleept 200kg minder mee, óf je koopt een A5 met een motor die er wel bij past. Eeuwig zonde om zo’n kneiterdure bak aan te schaffen en dan te gaan beknibbelen op de motor.
@alcantara: de 1.8 tfsi heb jij blijkbaar nog niet gereden in de a5!? De motor is krachtig genoeg, veel pit en in de a5 wil hij graag!
@Jipp: Hij wil wel graag, maar het lukt hem net niet? wel een echte voetballers motor dus..
@dennisr: hij wil en hij kan nu goed?!
@Jipp: hey, sorry man, wist niet dat dat je zere been was.. beterschap!
@alcantara: Hans wil waarschijnlijk helemaal geen lekker rijdende auto. (Hij koos ’n Audi) Hij wil vanuit zijn – waarschijnlijk riant- optrekje naar de TV studio en vervolgens naar de AH. Hij wil niet vlot accelereren, hij wil geen kleine A3 en al helemaal geen BMW want dat past niet bij z’n imago. Hans wil wat ie wil. Maar dat dat nou zo nodig op autoblog moet,.. Tis mij een raadsel.
@eklasse: Daar heb je wel een punt, veel Audi-rijders kopen hun auto vooral vanwege de status (want vreemd genoeg heeft Audi een heel hoge status in NL) en de prestaties boeien eigenlijk niet.
@alcantara: dat is niet vreemd, prijs kwaliteit verhouding is gewoon goed. Ooit al is een Audi interieur vergeleken met dat van een BMW of Mercedes? Gezien wat voor volk zich in laatst genoemde merken zich vervoert? Dan wil je al geen bwm of Mercedes meer. En schijnbaar hoor jij ook bij dat type volk.
@Jipp: ‘ooit al is’? Je gebrekkige spelling geeft al aan bij welk type volk jij hoort.
@alcantara: volk met een zwarte a5 cabrio en een grijze a6 avant model 2012 voor de deur.
@Jipp: Stoer hoor.
@jzaero: jaloezie?
@Jipp: spuit je naam met gif groene verf op beide wagens en maak er een foto van.. or it didnt happen!
jipp via iPhone app
@dennisr: als ik tijd heb zal ik voor je een foto maken.
@Jipp: Nope, 328i en 530i
@Jipp:

Oh jee…heb je de a4 avant weggedaan dan na al dat geklooi met die witte a3 s-line?
Pauperbakken die audi’s en alleen weggelegd voor zielige niet succesvolle advocaten.
jipp via iPhone app
@speedlimit: nee hoor, familiebedrijf weer in, dus geen juridische carrière voor me. Geen geklooi met die auto’s gehad, ze zitten beide nog in de familie.
@Jipp:

Had dan ook geluisterd naar me…advocaat zijn is te hoog gegrepen voor jou.
Nu nog inzien dat audis sloeberbakken zijn ;)
@speedlimit: niets is te hoog voor me en zeker dat niet. Misschien moet jij inzien dat die Aziatische flut mobielen niet de moeite waard zijn om in te rijden.
baap via Android app
@Jipp: Jesus wat een butthole ben jij zeg met je Audi-fetisj.. “een A5 cabrio en een A6 Avant voor de deur”. Wat wil je daarmee zeggen? Ten eerste zijn die auto’s van je papa en mama, ten tweede kan ik me niet voorstellen dat je een rijbewijs hebt aangezien je nogal gebrekkige Nederlandse taal (doet me dus vermoeden dat je een jaar of 14 bent). Ten derde, je een verwend, arrogant pestventje bent die denkt overal verstand van te hebben!! Ga je speen zuigen snotaap!
jipp via iPhone app
@baap: 29 en beide op mijn naam. Succes ermee
baap via Android app
@Jipp: 29? En beide op je naam..waarom geloof ik jou niet? Ben je een drugsdealer of iets in die trend? Want een 29-jarig mannetje kan geen A6 avant en een A5 bezitten.. onzin! je doet je groter voor dan je bent! Maar goed dat valt niet te bewijzen hè! Succes ermee…
baap via Android app
@Jipp: En als je zo succesvol bent, dan begin je geen zin met; “Ooit al is..”! Je liegt en bedriegt..en denk dat je Opel rijdt..
@baap: en daarom woon ik niet meer in Nederland en heb ik samen met mijn broer vorig jaar het familie bedrijf van mijn ouders over moeten nemen. Dan wordt het al een ander verhaal, niet?!
@Jipp: Tjonge wat een vooroordelen weer hier, over persoonlijke smaak valt niet te twisten zullen we maar zeggen, om zo met vuur je merk verdedigen is nutteloos.

Maar bmw heeft wel sinds jaar en dag de betere stuurwagen wat ook in elke test naar voren komt als ze de AMG/RS/M naast elkaar zetten.
Persoonlijk ben ik meer een Mercedes liefhebber puur voor het comfort.
@Jipp: dan kan ik wel concluderen dat jij zeer succes vol bent in het zakenleven. Chapeau!

Of misschien wil je mensen laten denken dat je dat bent, of heef het ermee te maken dat je je lage status in het normale leven probeert te compenseren op een internet forum.

En dan nog denken dat Audi’s een extreem hoge status geven ook. Had gewoon gezegd dat je een Rolls Royce Phantom, en een Alfa Romeo 8c Competizione Spider had.
@nelly0183: zie mijn reactie hierboven.
@nelly0183: En dan voor een a6 en een a5 kiezen, nagenoeg dezelfde wagens. De a5 is voor als de a6 stuk gaat?
@robinio: een a5 cabrio en een a6 avant nagenoeg hetzelfde?! Was even je ogen uit.
@Jipp:

Ze zijn gewoon jaloers. Audi is inmiddels een stuk hoogwaardiger dan BMW en MB.

BMW is vooral populair bij pubertjes zonder rijbewijs en bij petjesvolk.
@Jipp: Alleen breng je het over alsof je in twee Lamborghini’s rijd, wel typisch ;)
@Jipp: Stop is met constant die vooroordelen man. Je kraamt echt pure onzin uit. Alsof er geen lagere sociale klassen met Audi A6 of A8 rijden. (En o ja, de reden dat dat gebeurd is omdat de BMW’s en Benzjes meer prestige uitstralen dan de Audi)

A8 vs BMW 7 vs S-klasse ? A8 is heel sober en gaat nu al door voor ‘saaie ministerauto’ Wat zie je in de straten van Santa Monica en LA/Hollywood rijden? Geen A8en hoor…
@voytekbe:

Hahaha, grapjas. Meer prestige… Op het kamp wel ja, moehaha.
@kempenaer: En met wat rijd jij dan?
@alcantara:

Je snapt er geen reet van. Het zijn turbo pk’s. Veel koppel dus. 8,4 s naar 100km/u zegt genoeg.
@bartsmit: Volgens mij snap je het zelf niet helemaal, met je turbo-pk’s…
@alcantara:

Hou vol…
@alcantara: Er zit aardig wat koppel achter. Het heeft misschien gebrek aan pk’s, maar bijna wel net zoveel Nm als een E46 328i. Daardoor zal het wel meevallen qua rijden. Het is nog steeds een vlotte auto met een 1:9 ratio.
@jzaero: Het extra koppel is er alleen laag in de toeren maar maakt hem nog niet snel. Ook niet langzaam hoewel het natuurlijk relatief is, het is maar net waar je referentie ligt.
@alcantara: Mjah, dat is het gewoon vooral. Het karakter van een auto is belangrijk en ik heb niet met deze auto gereden dus ik weet niet hoe het blok reageert etc. De droge cijfers zijn in ieder geval prima voor dagelijks gebruik. Ik ben zelf niet zo van downsizing, no replacement voor displacement zeg ik maar.
Alles wat met die gozer te maken heeft moet kapot. Door brand. Wat een klootzak vind ik hem zeg! En z’n auto met die overdreven wielen geeft des te meer bewijs.
@dragspert: door brand? zo meelevend hoef je niet te zijn hoor..
@dragspert: En jij moet eens een ander blog gaan bezoek sukkel.
@eklasse: Volgens mij moet jij dat doen. Ik heb een passie voor auto’s en een gruwelijke pesthekel aan voetbal en heel het smakeloze wereldje er omheen. En toevallig kan ik deze voetbalman niet uitstaan. En volgens mij zijn mijn reacties over het algemeen niet uitdagend of internetheld-achtig. Die van jou daarintegen… Beetje voetballerig en opgefokt. Cluppie verloren?;)
@dragspert:

Neem je pilletjes eens snel even in, mafkees.
Leuke auto. Ook zonder chippen is 8,4 sec naar de 100 snel zat. Denk dat er weinig mensen met de 3.0 versie (die 5,8 sec kan) meestal sneller zijn dan 8,4 sec. Leuk dat de auto heel snel is maar als je het niet gebruikt boeit het sommige mensen 0,0 en laten het gezeik over aan mensen die het wel boeit maar meestal niet kunnen betalen. Bij het stoplicht ben je op volle kracht toch meestal de snelste als de rest rijd zoals ze normaal doen
@stropdas: je slaat de spijker op z’n kop, als hij wilde patsen kocht hij wel iets anders.
Lekker zeiken op een iemand die een auto heeft die je maar wat graag voor je deur had staan….daar staat waarschijnlijk nu een rotte golf uit 1993…
Saaie auto! Voor de mensen die het voetbal net erg haten dan ik lees dit eens:
http://www.deondernemer.nl/sport/638870/Topvoetbal-met-uw-belastinggeld.html.


@rufctr01: Lees het vooral voor de objectieve kijk op zaken… Populisme ten top dat artikel.
Had een dieseltje verwacht
Het verbaast me altijd hoe Autoblog iets triviaals als bijvoorbeeld een Audi A5 van een ex-voetballer en matige presentator kan omtoveren tot een zogenaamd noemenswaardig nieuwsitem.

Honestly, who cares?
@Jochempie: Matige ex-voetballer :D
Waarom een Audi A5 1.8 160 PK als je er eigelijk geen geld voor een Audi hebt, neem dan 2.0 211 PK, dan kom je nog een beetje normaal door het leven.
@heico12: oké, en mag ik weten wat voor auto jezelf rijd / je ouders rijden?
@heico12:

Alsof 200cc het verschil maakt. Het blijft een 4 pitter. Een 1.8T laat je zo naar 211pk chippen.
Vandaag de (totaal niet bijzondere) auto van Hans, morgen
Auto van mijn buurman?

Niet verwacht, A5 hele goede auto uiteraard maar een 1.8T. Nee.
Het moet blijkbaar minimaal een 3,2 V6 Quattro zijn of een S5. Met 160 turbo pk’s wil dat ding best van z’n plek.
een instap modelletje en ik denk dat de velgen ook nog goedkope imitatie is ;)
Typische Audi-rijder…i stake my case :lol:
Voetbal is saai ,hmmm past wel bij dit hok…
Zullen we de Top Gear regels invoeren?: een auto moet minimaal 2 van de 3 volgende eigenschappen bezitten voordat er een blog over wordt geschreven.

1: Mooi
2: Zeldzaam
3: Interessant

We maken de balans op:

De Audi A5 1.8 Sportback is niet zeldzaam, niet zo mooi als de coupe en met deze motorisering en eigenaar ook niet heel interessant te noemen….NEXT!
Wat een denigregend stuk tekst zeg, want jij hebt natuurlijk 300pk in je auto. Zal zeker wel weer iets te maken hebben omdat je het ‘gehad’ hebt met Audi.
Men kan zeggen wat men wil, maar de auto van Hans Kraaij Jr. maakt wel de tongen los! ;)
Mensen ik had een Bmw 2002 met 170 pk vraag mij niet van welk jaar, maar om bij mijn punt te komen ik had de motor laten afstellen en haalden daarna max. 270km/h,daarna heb ik hem wel plat gereden in Joegoslavië dus het wilt niet zeggen dat als je met een 1.8 ofz. rijd dat je niks plezant van je auto kan maken voor weinig geld!
En imitatie Audi wielen wat een stakker:evil
rikus via Android app
Wat een gezeur om een A5 met 160 of 180 pk
Wie heeft er hier nou een serieus dikke Audi op zn oprit?
Niemand?
@rikus: BMW X, 3 dagen oud die in 7.7 sec naar de 100 sprint. Goed genoeg?
baap via Android app
@mierenneuker: Dus je bent een mierenneuker in een BMW? Typisch…
@mierenneuker:

X? Is dat een nieuwe BMW, de BMW X?

Nou ja, iedere BMW X is eigenlijk bagger, dus het boeit ook niet echt.
@gerard1710: en als de ME weer op moet komen draven, omdat de supporters zich niet kunnen gedragen, is ook een vorm van populisme?? Voetbal is een kloten maffia instelling geworden en de mensen die het dom blijven kijken werken er aan mee!
Grote muil euh… wielen maar klein motortje euh…. nou ja je weet wel…

Tja je wilt er toch een beetje netjes uitzien maar hebt net de centen niet voor een fatsoenlijke motor, zal wel worden uitgelegd als ” ach je mag hier in Nederland toch maar 120, en met de benzine prijzen van tegenwoordig”

Maar lullig blijft het!
Nee, ik ben Hansie Hansie zelf niet.. Vanmiddag zie ik hem wel weer overigens..
In het bezit van een Alfa 156 sw met ocharme 115 pk.
En dan blijkt dat je aan een rood licht ong 90% van de andere wagens verloren rijdt. Zelfs BMW, Mercedes en Audi.
Al heeft mn 160 of 360 pk. Als men er mee rijd als een oud wijf gaat het toch niet vooruit. En krijg je klapjes van 90 pk.
Leer eerst rijden!
@jandsh0g:
Heb je waarschijnlijk een handbak, en aangezien bijna alle Audi’s en bmw’s die hier verkocht worden een ongevoor 140pk motor met een luie automaat hebben, geloof ik wel dat je wint, die andere 10 procent zijn waarschijnlijk ook auto’smet handbak.
@jandsh0g: Mischien omdat de Mercedes/audi/bmw totaal geen zin heeft in nutteloze stoplicht sprintjes ;)
@bofkont: is zelfs geen sprint.
Gewoon vlotjes vertrekken en vlot doorrijden.
Maar blijkbaar begrijpen de meeste mensen het concept gaspedaal niet echt. Ma soit.
@jandsh0g: Ach niet iedereen hoeft snel bij het stoplicht weg te zijn, er daar is iedereen ook vrij in naar mijn weten.
Uiteraard moedwillig de boel ophouden is natuurlijk ook niet de bedoeling.
Zelf heb ik een Slk 230 kompressor automaat 193pk en dat gaat ongemerkt toch best snel met optrekken als ik bij het stoplicht sta.
Hansie Hansie!
Heerlijk onzinnig stukje :mrgeeen:
De man hem tenminste voor zijn deur, kunnen jullie dat zeggen?
‘K dacht het al.
En deze CLS van de Aldi is ook nog gewrapt! Als je niet bij de bel kunt koop een Audi……..
Ik blijf het lachen vinden dat dit een waardig nieuwsitem is.

Aan de andere kant, iedereen hier klagen en zagen over zogezegd te weinig PK’s. Helft van de klagers heeft waarschijnlijk met moeite zijn rijbewijs gehaald en rijdt rond in een kleine shitbox.

Alsof je met 160pk niet voldoende hebt om supervlot door het verkeer te gaan. Er staan overal flitsers en sprintjes trekken aan de lichten? Dat is voor kereltjes met getunede golfjes.
Was te vroeg met verzenden dus nog even dit:

Zou wel eens willen pics zien van met wat al de grootpraters hier rijden. Roepen dat je sneller rijdt dan de A5 hierboven omdat je met een 15 jaar oude CRX shitbox rijdt, mag je trots op zijn…
@voytekbe: Amen to that! Je mag je gelukkig prijzen als je in deze klasse mag shoppen. Is voor het gros (hier) niet weggelegd, dat kan ik jullie verzekeren.
Lachwekkend, kritiek op deze audi uit de mond van pubertjes, petjes en paupers die zelf of geen rijbewijs hebben of geen auto of geen van beiden.
Ik vind de A5 mooier dan de A7.
dit klopt niet want hij komt altijd bij Svzw waar hij trainer is in een Matgrijze Audi a7
is de auto van zn vrouw
Even een Belgische insteek hier. Ikzelf heb ook een Audi A5 sportback met een 2.0 TDI 136 pk motor. Inderdaad, ook niet zo veel PK, maar ruim voldoende voor de 90% van de wegen waar we maar 70 km/uur mogen rijden. Daarenboven zou een 3L motor mij voor de inschrijving 4500 euro extra (en binnenkort zelfs bijna 9500 euro) kosten en een 4 a 5000 euro extra/jaar aan belastingen en beperkte bedrijfsaftrek. Even omgerekend op 5 jaar is dat 30.000 euro extra belastingen voor die extra PK’s. Dat was het mij niet waard… Ahja zelfs 170 pk ipv 136 pk kost al 2000 euro extra belastingen in België.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).