Audi RS6 Avant laat zich spotten en horen

Auteur: , 67 Reacties

Snelle stations, daar lusten we wel pap van. De 2013 Audi RS6 is er alleen voor snelle vaders! En om moeders een plezier te doen showen we 'm hier nogmaals in zwart en grijs.

Het grote ‘quattro’ logo in de gril kon helaas niet ontbreken. Zeg nou zelf, zonder is toch veel mooier? Toch is het niet te ontkennen dat dit weer een lekkere, stevige station van Audi is. Net als bij de nieuwe M5 moest de V10 plaats maken voor een V8, maar Audi weet er een klein schepje bovenop te doen. Beiden hebben 560pk tot hun beschikking, maar de RS6 heeft met 700Nm 20 koppeltjes extra. Of de spreiding ervan net zo netjes is gedaan (tussen 1.500 en 7.000 tpm altijd max koppel) moeten we nog maar zien, maar stiekem geloof ik dat de motor er net even lekkerder door klinkt. Oordeel zelf na het zien van het FILMPJE en kijk nog eens rustig naar deze FOTO’S.

Met dank aan robzmc voor de spot!



67 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Ik vind dit werkelijk zo’n bijzonder mooie auto! Alleen wel jammer van de V8…
@SCscreamGT2: Ik zie het probleem niet. Als ze er nou een 4 cilinder in hadden gelegd…
@SCscreamGT2: sinds wanneer is een V8 met 2 turbo’s, 560 pk en 700Nm koppel “jammer”??!
Net een grasmachine.
@dbonline: http://www.youtube.com/watch?v=rSk2sx6TuFU
Als mijn grasmaaier zo klonk zou ik toch nog wel een rondje extra maaien!
@autobart: dat klinkt beter dan een m5 iig
@autobart: Uit zichzelf klinkt ie helaas niet zo, daar is blijkbaar een flink pakket aan petjes-materiaal voor nodig. Jammer dat Audi het zelf niet hoort dat er niet meer uit komt dan een beetje gehijg.
@Vanquish: Daar heb je gelijk in, maar sinds wanneer is een aftermarket uitlaat een petjes-pakket?
@autobart: petjes dromen van een akrapovic uitlaat systeem;)
@mightymike: ik ook, maar heb nooit een petje op
je kan nog altijd met wasknijpers speelkaarten tussen de spaken van de velgen steken zoals ik vroeger bij mijn fiets deed, dan heb je pas een ‘sporty’ sound! :)
@solz: doe ik met mijn rolstoel ook altijd… kicken!
mooie auto.
@lesman: Yep en doe mij maar MET quattro logo!
Snelle stations, voor de echte huisvaderT.
Bah, wat een vies geluid! Mijn grasmaaier klinkt spannender!!
Akrapovic zal wel met een oplossing komen :)
Nu is het natuurlijk nog de vraag of de sterio aanstond of niet…
Wat een irritant deuntje komt er uit die uitlaat…
Ganz Geil!
Of de spreiding ervan net zo netjes is gedaan (tussen 1.500 en 7.000 tpm altijd max koppel) moeten we nog maar zien.

Staat gewoon in het persbericht:
Het maximale koppel van 700 Nm is beschikbaar in het zeer brede toerengebied van 1.750-5.500 tpm.

An sich logisch, de motorinhoud is kleiner en dat is vaak niet bevordelijk voor het koppel.
@Tommy2: Correctie: Bij de F10 M5 is het maximum koppel trouwens beschikbaar tussen 1.500 – 5.750 rpm, en niet tot 7.000 zoals in de tekst staat. Verschil valt dus mee (bijna te verwaarlozen).
Wat een sexy beest!
MOET EEN RS6 HEBBEN!!
@robzmc: Dank voor de spot nog wel van zo dichtbij en alle hoeken echt tof!

Wat kan ik nog zeggen, ik heb al mijn lof in eerdere topics al uitesproken. Een van mijn droomauto’s de Audi RS6.
@agera: RS6 Avant natuurlijk!
integralechubasco
De auto voor autoliefhebbers! Toch @maru?
Wat is het probleem met de moderne 8-cilinders? 9 van de 10 exemplaren klinkt als een stofzuiger of opgevoerde 4-cilinder. De standaard S6, S7 en S8 klinken niet zo bijzonder, de huidige generatie M5 en M6 klinken ronduit slecht. Van “de Duitse 3” weet alleen Mercedes nog hoe een V8 hoort te klinken, zelfs mét turbo’s (dus dat is een excuus).
@ej20g: ik heb laatst een m5 vol gas weg horen rijden en dan valt het geluid echt mee hoor.. Best een dikke grom.. Ik was verbaast omdat ik niets hoorde dan dat het geluid tegen zou vallen.. Je moet hem eerst maar eens in het echt vol gas weg horen rijden
@solmatje: heb een exemplaar zien en horen rijden. Niet volgas, maar ik zou schatten dat het zeker driekwart gas is geweest. En dan nog ben ik niet onder de indruk. En zo mooi als ik het uiterlijk van de F10 vind, zo erg vind ik het geluid tegenvallen.
@ej20g: Welke Audi klinkt wel goed dan? Valt allemaal tegen. BMW begint ook aardig tegen te vallen, maar ik vind het nog steeds aardig klinken.
@berlinetta: nou ik vond de RS6 C6 wel goed klinken en de RS4 B7 ook. Ben al helemaal te spreken over de RS3 en TT-RS, maar een 5 cilinder is altijd +100.
@ej20g: Oke, de vijfcilinder klinkt goed, maar verder doet het me niks.
@berlinetta: kan ik me wel redelijk in vinden.
Deze koplampen hadden op de RS5 moeten zitten.

Was een logischere evolutie van de auto geweest en deze lampen zijn gewoon prachtig.
Wat een auto porn! Gruwenlijk mooi!
-edit: nutteloze bijdrage-
Mooi ding, bij de M5 vond ik het jammer van de downsizing, maar bij audi niet, zoveel zal hij niet slechter klinken. ik vond de v10 uit de RS6 te lafjes klinken, de v10 uit de M5 daarin tegen niet!
Wat een prachtige wagen.. tegenwoordig ga ik zeker voor Audi als het om de 3 bekende Duitsers gaat..

RS5 ook al zo prachtig, allemaal eigenlijk wel :D
Trappen met koude motor, met alleen de dagrijverlichting aan, als een debiel aan het blazen en zonder knipperlicht van baan wisselen. Nog nooit een auto gezien die zo aansluit op de wensen en rijgedrag van de klant.
@E34M5Touring: Eerlijk is eerlijk, hij klinkt beter dan een M5.
Dit geluid slaat nergens op.
Hebben zelf een A6 4.2 C6 en die vind ik een stuk beter klinken dan de RS6 in deze video.. Wil de nieuwe RS6 eerst in het echt horen of via een video van 1 van de grote autospotters op YouTube voordat ik een echt oordeel kan geven.
@JamesBond007: Jouw laptop genereert ook zeker even goed geluid als een echte auto he!! Wellicht 1 van je 007 snufjes?
@gj8003: Ik genereer tenminste een stuk minder negatieve reacties en comments op iedereen dan jij met deze selfmade pc.
@JamesBond007: self-made?…what about Q?
@gj8003:
Tegenwoordig doet M al het werk ;)
@JamesBond007: Da’s logisch ! Een A6 4.2 heeft een motor zónder turbo. Dat zal altijd beter klinken dan een geblazen motor. De turbo’s dempen het geluid omdat het hele uitlaat traject anders is. Ik vind het al ‘dapper’ van Audi dat men het downsizen gewoon laat voor wat het is en niet allerlei kunstgrepen toepassen zoals BMW dat bij voorbeeld doet in de M5. Motor geluid over de speakers van de stereo in de auto. En dat in een auto van meer als een ton-euro… dat kán toch echt niet ! Verder een mooie/goeie auto die M5, maar ik vind dat echt niet kunnen.
Mijn oude RS6 plus (C5) klonk bruter dan deze…
Koning!
Mijn Aixam klinkt net zo #dankzijmijnaftermarketsportuitlaat
De M5 klinkt heerlijk maar wat is dit voor scheetgeluid!
Serieus, er zit niet eens een klank in.
Het beste geluid komt nog altijd uit de carrera GT
@ banjaloeloe: Inderdaad 2 goed te vergelijken auto’s.
@avsdesign: n grasmaaier en een rs6 wel dan?
mooie auto maar geluid doe mij maar een grasmaaier
kwa geluid dan
dit is gewoon een gruwelijk dikke station met een dik geluid
Wat een ontzettend mooie auto
Dit klinkt gewoon goed. Beter dan de M5. Ik vind het led spul van Audi op de nieuwe modellen wel erg mooi.. Waar ik alle andere ledverlichting gewoon lelijk vind.
Echt prachtige auto maar elke meer als die gas geeft lijkt net of die grote ruft laat! Moet echt wat aan gedaan worden misschien weet akropovic er iets mee te doen?
Die dikke v10 klonk veel lekkerder .

AMG’s best klinkende motoren onder audi,bmw en mercedes.

Die 6.2 dan want die vernieuwde 5.4 ( zit niet in alle modellen) amg met turbo’s klinkt net als deze audi rs6.
Je hoort inderdaad teveel het turbogeblaas door die uitlaten heen denderen. Denk als je hem in het echt hoort je wel die wat diepere sound hoort. De Golf V en VI GTI hebben dit ook al heel erg. En bij de M5 kan je misschien zeuren over het geluid over de speakers. Maar ik vind dat toch wel heel erg dik klinken hoor.
Vroeger was het een wolff in schaapskleren.. Tegenwoordig is het een wolff die zich niet echt vermomt!
@wolffjee:
Hij klinkt anders als een schaap in wolfskleren….
Als ik zo eens door de reacties scroll was RS6 BEspotten een betere titel geweest….
@popoff, de RS6 is ook geleverd met 4.2 biturbo

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).