Zeg Audi. Gaan we nog een keer die RS-badge op de A8 plakken, of hoe zit dat?
Na een recente opleving in het RS-segment met de RS6 Avant en de RS7 Sportback zou het een logische volgende stap zijn voor de peekaa-grossiers uit Neckarsulm. Want voor wie de S8 niet hardcore genoeg is kan Audi toch best een RS8 maken? Nog niet, zo vingen we onlangs op. Het verschil in doelgroep tussen de A7 en de A8 is er wel, maar tegelijkertijd erg klein. Voorbeeldje: de CEO kiest voor een Audi A8, dikwijls met chauffeur, terwijl de ondernemer of DGA liever zelf het stuur ter hand neemt in een Audi A7. En voor de pk-beluste A7-rijder is er sinds kort immers dat RS-model.
De CEO die graag in een supersnel topmodel (mee)rijdt? Wel, die komt tot nu toe aardig aan zijn trekken in de S8, want met 520 pk heb je daarin weinig reden tot klagen. En vanuit de markt zou er momenteel weinig vraag zijn naar een nóg snellere versie, waarmee Audi tegelijkertijd liet weten dat er WEL een RS8 komt zodra er zich genoeg klanten aandienen.
Dat zou toch moeten lukken? Mercedes heeft anders weinig moeite om jaarlijks aardig wat S65 AMG’s te verkopen. Maar voor het zover is geven wij alvast een indruk van een RS8 in Leasebrikgrijs. Met grotere luchtinlaten, de optionele Quattro-inscriptie in de ondergrille, en remschijven zo groot als putdeksels. HIER in grootformaat.
Of jullie via onderstaande pol even willen aangeven wat Audi zou moeten doen omtrent het RS8-dilemma.
Met dank aan Jochem Hinloopen voor de impressie!
82 reacties
http://img703.imageshack.us/img703/6373/quattroijsmachine.jpg
En led techniek is in de 20er jaren van de vorige eeuw al uitgevonden en sinds 1962 verkrijgbaar….
Mercedes plakt nergens een RS logo op….
De D2 komt nietmeer terug vrees ik.
Inderdaad niks mis met S-klasse en zelfs de 7-serie ziet er goed uit. En de XJ? Prachtige auto.
Het probleem met de S-klasse is dat ie oud is. Dat interieur was toen die uitkwam al uit de prehistorie (sorry mijn mening). Maar vanbuiten ziet hij er inderdaad top uit.
Als ze het uitzicht van de RS8 opvallen genoeg maken krijgen ze dat ding gerust verkocht.
Waarom men zoiets zou maken begrijp ik dan weer niet goed. De S8 is nu al niet echt een kneusje en bij de rijke Russen en dergelijke waarover ik het heb is de S65 toch al zo ingeburgerd dat de RS8 niet echt veel klanten zou kunnen afsnoepen.
En voetballers die gaan wel voor hun RS5 RS7 en anders hun aventador daar ga je een RS8 vermoedelijk niet aan kwijtraken.
Mss dat er in de VS wat basketers hun conti GT, escalade of getjoende RR beu zijn maar da’s dan volgens mij ook wel het volledige publiek.
In tegenstelling tot het welbekende rapnummer saudis en audis
http://www.youtube.com/watch?v=lqJDuZIcQ34
is audi daar toch niet HET merk.
Nu als er een rs8 komt zal die er wel gaan rondrijden.
Bij audi heb je de RS3, RS4, RS5, RS6, RS7 én de RS8 nu nog eens? De 8 is toch echt geen markt voor. Ofwel de 5 en de 7 weg
Maak er dan ineens een TDI van heeft het ding ineens wat race pedigree.
Het wordt allemaal te extreem, dit gaat de kant van de ordinaire plastic-plakkers op.
Al met al kan ik dit NIET waarderen.
een echte “M” of een “RS” van deze modellen gaat te ver.
het blijven grote, zware auto’s.