Audi zet gedurfde stap met nieuwe RS 6 Avant

Auteur: , 49 Reacties

Ze gaan het eindelijk doen.

Audi maakt gedurfde stap met nieuwe RS 6 Avant

De Noord-Amerikaanse markt is gek op pickups, sedans en SUV’s. Een stationwagen is een zeldzaamheid, laat staan in performance vorm. Toch was het Mercedes die het aandurfde de E63 AMG Estate in de States op de markt te brengen. Audi durfde nooit die stap te maken, tot nu met de nieuwe RS 6 Avant.

Als een soort heldenonthaal maakt Audi Noord-Amerika bekend dat de nieuwe RS 6 Avant onderdeel zal uitmaken van de Audi Sport U.S. line-up in 2020. In de geschiedenis van 25 jaar Audi RS is het voor het eerst dat er een RS 6 Avant in de Verenigde Staten verkocht gaat worden. De eerste generatie Audi RS 6 werd in de States enkel als sedan verkocht. De C6 en C7 werden nooit geïntroduceerd in het land van The Donald.

Audi Noord-Amerika ziet een potentiële nieuwe markt voor deze station en heeft hoge verwachtingen. Bekende Amerikaanse auto-YouTubers zullen ongetwijfeld zo snel mogelijk op die order-knop rammen. En dat zal weer resulteren in mooie PR voor het merk.

In vergelijking met de Europese markt zullen de Amerikanen nog extra verwend worden ook. De nieuwe RS 6 Avant zal in ons continent minder bruut klinken door toevoeging van een benzinepartikelfilter. In de VS gelden andere regels en maken performance auto’s af-fabriek een dikkere sound door een ander uitlaatsysteem.



49 reacties

Wat ben ik toch jaloers op de amerikanen dat ze autos nog kunnen krijgen zonder die stomme millieu rotzooi erin… alle (nieuwe) autos klinken daar gewoon ontelbaar x beter dan hier….
@spykerboy: tijden zijn ook wel eens anders geweest, waarbij US versies sterker geknepen motoren hadden dan de EU-versies..
@ghost:
En uitgevoerd met fantastische lompe zwarte bumpers.
@harrie: iets dat ik minder erg vind dan het feit dat wij minder geluid makende performance cars hebben… dat geluid merk ik als eigenaar meer van dan dat ik die stoot kussentjes zie…
@spykerboy: ik houd ook van bruut geluid. Maar ik woon ook aan een doorgaande weg. Doe mij dus maar minder geluid.
@cloverleaf: ik ook, en hoor graag de autos voorbij komen (met uitzondering van golfjes/civics met blerpijp)
@harrie: vergeet ook niet die mooie oranje reflectoren op de voorste wielkasten!
@ghost: dat was volgens mij alleen california, en vele merken die er geen onderscheid in maakte, maar kwa geluid was het wel altijd bruut… vermogen miss minder, maar geluid altijd beter
@spykerboy: Volgens mij zijn het de Duitse fabrikanten zelf die overal speakers in stoppen voor extra “motorgeluid”?
@spykerboy: en nog veel beter: voor een stuk minder dan wij hier moeten betalen
@spykerboy: ach….. lawaai is voor kleine kinderen. Zeker uitlaatlawaai. Ik luister liever naar een mooi motor geluid….
@mark997gt3: Precies. Het geluid van een motor aan het werk is eigenlijk alleen een extra informatiebron voor de bestuurder en kan gelukkig ook heel erg fraai zijn, maar er is eigenlijk geen enkele reden om de buitenwereld daar overmatig mee lastig te vallen middels een ordinaire blèrpijp. Dat is inderdaad voor kinderen en aandachtsgeile tokkies.
@spykerboy: Ik zou niet in dat derdewereldland willen wonen puur vanwege het geluid van de auto’s…
@spykerboy: nja, gezondheid is onbetaalbaar, milieu rotzooi, of partikelrotzooi die diep in de longen dringen met allerlei freak polyaromatische koolstofverbindingen waarvan men nauwelijks weet niet of maar hoedanig ze kankerverwekkend zijn, wat kies je? Als ik weer een benzine koop mag ie gerust een GPF hebben, is zet er wel een grote in als ik daarna nog per sé het vermogen met 50% moet opschroeven, ofzo. En mooi geluid komt zoals gezegd van de motor, niet per se uit de pijp…

Mn auto gaat nu trouwens op e85, zou de situatie iets moeten verbeteren daar er meer zuurstof aanwezig is en 85% minder benzeen, tolueen en xyleen in de brandstof…

/autonerd modus uit
@onehp: dood gaan we toch wel, beter genieten van onze tijd dan denk ik, dus ik kies niet voor dat filter….

En de mooiste combi is gewoon geluid van beiden :)
@spykerboy: dat ‘stomme milieu rotzooi’ is wel de reden dat de wereld nog bewoonbaar blijft over een paar honderd jaar.
@deleeuw: dan ben je als het goed is toch dood dus lekker belangrijk.
@mwti: lekkere instelling
Leuke specs maar ik lees/hoor nergens het gewicht…..
@bmwgert: het gewicht is om en nabij 1 miljoen kg
@cpp1: owwww flink afgevallen dus
@bmwgert: Valt me sowieso op dat fabrikanten dat niet snel vermelden. Lijkt wel of ze zich ervoor schamen ;)
@berlinetta: dit! Ik dacht dat ik alleen was hierin, niet dus…
@onehp: Moet je maar eens proberen het gewicht van een auto te zoeken op de website van de fabrikant. Is meestal ook wel even zoeken.
@bmwgert: de vorige performance was 2050kg getankt ongeveer in het echte leven, ik vermoed dat deze ongeveer hetzelfde doet.
@Onehp: lees zojuist ergens dat hij 80 kg lichter zou zijn tov vorige model. Nog steeds veel te zwaar met de motor lekker voor de vooras.
Ja joh, betaalt VAG/PON alle autosites voor meer content ofzo?
@birdnerd84: jaaaaaaaaa
@birdnerd84: Leeuwendeel komt van Elon
Kijk, de wens van Doug Demuro gaat in vervulling! Wat partikelfilters in Europa betreft, er zijn vast wel fijne ‘after market’ systemen beschikbaar om dit probleem op te lossen.
@dutchdriftking: Ik meen me te herinneren dat aftermarket uitlaten verboden gaan worden. Althans als ze meer decibellen produceren dan toegestaan.
@berlinetta: zolang er een eu keurmerk op zit valt er niets te verbieden.
Als je een keer flink doortrekt met je RS6, beland je in Texas zo van je geventileerde stoel op een andere elektrische stoel.
Audi Usa heeft een mooi filmpje gemaakt voor deze gelegenheid.
Reclamefilmpje mocht duidelijk wat geld kosten.
Voor de geïnteresseerden:
==> https://youtu.be/g8gw8B939Eo
@dimglor: dat verdient het Audi concern wel weer terug aan BPM als er hier in Nederland 3 verkocht worden
@rike: de BPM krijgt Audi niet
@hehe: daar heb je gelijk in, echter niet Audi potentiële kopers door de hoge bpm die aanschaf ontmoedigen of onbereikbaar maken. Dat kost Audi weer omzet omdat er simpelweg minder verkocht worden
@hehe: maar je hebt gelijk, ik heb het verkeerd verwoord zie ik
Kleine voorspelling: prijs in Duitsland rond de ton, in Nederland heel snel naar de 180k door onze BPM oplichting
2100kg lol

In Nederland door de hoge BPM onverkoopbaar!
Toch wel indrukwekkend dat ze op het laatste moment de naam RS7 Avant maar toch hebben geschrapt. Blijkbaar heeft RS6 Avant toch meer merkwaarde en heritage.
@AutomotiveDesigner: rs7 avant? Zou hij zo gaan heten oorspronkelijk?
@mennok: Whoops, ik heb al te veel gezegd. ;-)
@Berlinetta Is dat in Duitsland of in Nederland? Volgens mij krijg je dan geen maximaal geluid per model, maar gewoon een maximaal aantal decibellen. Moet met een klep in de uitlaat te fixen zijn. Kort geleden nog een huidige RS6 zien rijden met een mooi systeem er onder. Geen idee welke, maar het klonk fantastisch!
Door de Bom onverkoopbaar hier in Nederland.

Als ze er 5 per jaar gaan verkopen is het veel.

2 jr wachten en dan importeren.

Scheelt 60K.
@brera22: doodziek van die bom
@brera22: 60K maar. Daar ga je toch geen twee jaar op wachten. Die 60K gaat er trouwens ook bij een Nederlands exemplaar vanaf.
Toen ik in USA woonde en bij amerikaanse vrienden mijn beklag deed over het onbestaande aanbod van ‘stationwagens’ keken ze me steeds raar aan: “Why would you want a hearse?”. Een beperkte kliek van youtubende amerikanen kan deze wagens misschien wel leuk vinden. De meeste vinden het gewoon een lijkwagen.
Hij zal het hier in Canada wel redelijk goed doen denk ik, van de E63 AMG Estate zie ik er ook steeds meer.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).