Ben jij de 107e eigenaar van deze 550 pk Kadett C?

Auteur: , 54 Reacties

Kadett'jes zijn sletjes. Zo heeft dit exemplaar in 35 jaar 106 baasjes versleten! Na een goede make-over staat ze nu weer vers vers, getuned en geairbrushed te stralen.

Van sommige merken zijn we het haast weer vergeten maar vele hebben een verleden met fantastisch leuke auto’s. Niet de sterkste maar wel speelkameraadjes. Zo ook opel. Tegenwoordig goed voor het zoveelste niet-optrekkende bijtellinghok, vroeger speelse eenvoudige rallywagentjes. Toen de Kadett zijn aandrijving nog op de achterwielen had, dat is lang geleden.

Het leuke karakter van dit lichte achterwielaangedreven Slopeltje (liefkozend) heeft in een recent verleden iemand tot groots kluswerk geïnspireerd. Voorin een vers opgebouwde 2.0 16-klepper met extra grote turbo. Naar achteren een 4 inch uitlaat, spoelt die turbo tenminste een beetje op. Rondom een schroefsetje van KW.

Een aangepast remsysteem houdt een en ander in het gareel. Een Qaife differentieel moet het vermogen beheersbaar maken. Dat vermogen staat op dit moment trouwens nog ingesteld op 210 pk in verband met ‘inrijden’. Een beetje aan het KMS pielen en je maakt de 550 paarden vrij. En die 106 vorige eigenaren? Het is een gok maar ik denk dat je slechts het gebruik van 1 eigenaar erft. Daar betaal je ook voor. Er is een taxatie van 45k euro aanwezig en reeds €16+ k geboden. Marktplaats en mirror.

550 pk Opel POWERRR



54 reacties

Nee dank je
@321rr123:
+1, mooie techniek, jammer dat het in deze auto zit.
@geertjan: Zo zo jammer van de spoiler achterop. Die verkacht de auto. Zonder spoiler of met een subtiel spoilertje uit z’n eigen tijd had het nog best oké geweest.
@btracing: nee die radiator maakt het pas af haha
@mightymike: je bedoelt intercooler?
inclusief booskijkers kut!
Dik ding, ik heb hem in het echt gezien op de jaarlijkse Tuningmeeting bij de Time-Out in Gemert.
Autowiki voorziet ons toch altijd van waardevolle informatie. Ontopic: Je ziet die kadetjes niet veel meer rijden, opzich stoer wagentje.
D’r zit een vlek op de deur… Ik vraag me af of de psychiater van de taxateur wel goed bezig is, immers die taxateur is duidelijk te verward om nog te werken.
Tja het uiterlijk is niks, vrijwel orgineel was leuk geweest bij stoplichtjes!
Neuh, liever een donkergroene Astra uit 2002 met een trekhaak… Stel je voor dat ik opval…
Uitlaatje van 4cm? Zal wel 4inch zijn…
@MARS: dat ja ;)
Paintbrush eraf en kleinere spoiler en ik wil hem wel, maar tegen de tijd dat ik genoeg geld heb ben ik misschien wel de 120ste eigenaar
@bonkers: en andere velgen, jaren 90 gemballa of bbs velgen staan denk ik wel goed
@bonkers: andere velgen erop heb je gelijk in, maar de keuze voor de juiste velgen is de uitdaging. Ik zeg; ATS Classic voor 7j en achter 8j, maar gezien t vermogen onder de kap is dat puur holiday on ice, dus er zal iets in de maat van 17″ onder moeten wat bij die tijd past… dat was destijds n forse maat… wat moet eronder?! :)
@wobwobgaserop: keiharde 17 inch stalen velgen werkt ook wel!
@nicktexel: denk dat verbreed staal de perfecte oplossing is ja :)
Dat autowiki is weer eens lekker bezig… NOT!

verder zijn er nog genoeg C kadettjes hoor die rondrijden. en een 16v swap is ook niet heel uniek, die 550pk zijn ook niet te verkrijgen door een aanpassing in het motormanagement, er dient ook NOS bijgespoten te worden voor de volle 550 pk..

Compleet zinloos dus…
@estoque: volgens mij is de NOS niet aangesloten op de motor. In de advertentie staat namelijk NOS aangesloten op de sprayer voor de intercooler. En dan zit er dus water in
Vreemd projectje, als je écht geld genoeg hebt koop je deze prul niet maar een moderne, zwaardere en soms misschien tragere auto op sommige vlakken maar met zoveel meer rijcomfort, leefcomfort, actieve veiligheid door stevigere constructies enz… Als rechtgeaarde hardcore fan en verzamelaar van ouwe opels is deze retesnelle kadet gewoon te duur… Dus het enige publiek bestaat uit die zonderlingen die én teveel geld hebben én ouwe opels verzamelen :-) Die zijn trouwens ook sneller, makkelijker en directer te vinden dan via een veiling lijkt me…
@temptation:
Ik ben een enorme autoliefhebber en heb er ook een aantal staan en mijn modernste wagen is er een uit 1974 (en dan is die nog van mijn vriendin btw). En ik heb al met alles gereden een SL500, de nieuwe CLS AMG, een Viper, een quattroporte, en ik blijf bij mijn oude bakken. Het rijcomfort is echt niet beter bij nieuwe auto’s, het leefcomfort ook echt niet, de veiligheid ja maar moderne autos voelen veel minder stevig aan. Nu ja al mijn klassiekers hebben een paar moderne gadget’s maar dat geeft net hun charme’s ik heb hun die gadget’s gegeven en ze zitten er op zo als ik het wil. En dat gevoel van directe kracht als het enige dat tussen jouw voet en de motor een ijzeren staaf is, daar kan geen enkele injectie tegen op. Met een kadett heb ik helaas nog niet gereden, wel al met een Manta A, en als ik kon kiezen tussen een Manta A met een V6 of een gloednieuwe 335i… Je weet mijn keuze al.
@six-trey: de gustibus et coloribus non est disputandum :-) Mijn keuze in zo’n geval is ook bekend… Hallo, BMW, stuur maar op die 335i ?!
@temptation:

goed zo knul ..
bij elk topic hoort immers de kreet “geef mij maar een BMW” ..

een BMW 3-serie is tenslotte DE Opel Kadett van 2012 ..
@six-trey: BTW, een 525d voelt overigens ook sterk genoeg aan… Welke berestevige van voor 1974 zijnde bolides rijd jij dan? Welke modellen verkiest u -als vast voertuig, dus ook in de week- dan precies boven het hedendaagse geweld? Ik zei het al, over smaken valt niet te redetwisten, maar mijn auto is in alle omstandigheden dodelijk efficiënt. Mijn telefoon sluit zich Bluetooth-gewijs automatisch op het car audio dinges aan, ik heb een netjes ingebouwde gps aan boord, alle luxe aan boord die men… En het is ook een veilig scheurijzer, enz… Dus, ja, misschien moet je toch nog eens iets proberen man!

PS Je vrouw heb je alvast goed gevonden op dat vlak blijkbaar… Nice :-)
@temptation:

Maar je auto heeft waarschijnlijk 0,0 emotie.. Is maar net waar je van houdt, ik persoonlijk vind dat klassiekers zoveel mooier zijn als die prefab auto’s van tegenwoordig.
@temptation:
1963 Chevrolet Impala (staat al 6maand stil na ongeval)
1969 Ford Mustang Boss (circuit monster, hobby auto)
1951 Ford F1 (ben garagist en dit is mijn bedrijfs wagen om andere auto’s te trekken enz)
1958 VW T1 (camper/daily)
1966 Ford Mustang GT Coupe (daily maar kies T1 soms wegens zijn lager verbruik)

en mijn vriendin rijd een 1974 VW Karmann Ghia, auto’s interesseren haar niet zo veel maar ze vind dit een van de stijl volste auto’s ooit. En mijn op raam kleef tom tom werkt even goed en radio bluetooth mis ik echt niet en ik heb ook een moderne radio met aux/usb met versterkers enz bij al de genoemde wagens. De ophaning is buiten op de Ghia ook allemaal modern, net als schijfremmen overal (toch minstens vooraan)
O, nostalgie… M’n eerste auto was ook een ’79 C-Kadett, maar dan betrekkelijk ‘origineel’ gehouden: een veloursinterieur ter vervanging van het (in de zon) blaartrekkende skai en een setje velgen, beiden van de sloop. De 1.2N motor + lpg = top van 125 km/u. Met wind mee. Hij kon goed roesten, maar verder kon er niks aan kapot; Dan snap je waarom er in die jaren méér van werden verkocht dan alle Golfjes en Escorts bij elkaar.
@RRRobert: Yep, kan me erbij aansluiten. Ook mijn eerste autootje, een 1200N uit 1976. In beigegeel. Dat je zoveel lol kan hebben met zo’n simpel autootje. Het ding had niet eens een elektrisch pompje voor de ruitensproeier, maar een balg naast de pedalen. Daarmee moest je met je voet het water op de ruit pompen, splut splut splut. Dat gaf nogal grappige reakties van mijn passagiers. Maar je kon er op nat wegdek heerlijk mee gummen, al had ie maar 55pk.
Ik denk dat hij met het ‘qaife differentieel’ qauife bedoeld. Juist is juist!;)

Jammer van de kleur, lijkt wel leuk autotje!
@borissnor: bijna goed jammer dat je nog niet op de hoogte bent van het fijt dat de U altijd na de Q komt en nooit de A. Quaife dus.
@jrk68: feit. niet fijt. Als we toch zout op slakken aan het leggen zijn ;)
Hoezo is zo’n auto getaxeerd op €45.000,- ?? Knappe jongen als je dat er voor krijgt. Weet iemand waarop dat is gebaseerd?
@a3aan:

Taxatie is gebaseerd op de kosten welke gemaakt zijn om de auto in deze staat te kunnen bouwen. Betekend dus niet dat de verkoopprijzen rond dit bedrag liggen, is meestal een heel stuk lager..!
@72bug: Ah ok! Dat verklaart een hoop
Sorry voor dat geld koop ik me liever een e46 M3. Weliswaar geen 550pk, maar wel een auto die zijn vermogen veel beter kwijt kan.
@Alpinaa: En vergeet niet dat ie er 100x beter uitziet ;)
@Alpinaa:

en die BMW heb je niet omdat ??

deze Opel te duur voor je is ..
@lincoln: Ja, dus? Beetje dromen mag toch wel…
heb hem op automaxx in het echt gezien ziet er wel puntgaaf uit
respect voor de techniek onder de kap
maar de (overdreven)tupperware en airbrush mag van mij wegblijven
alleen het blijft wel een Opel…..
@Bart_V: +1 voor het laatste zinnetje.
er zijn hooguit 3 autobloggers die em cash kunnen betalen ..
er zijn hooguit 4 autobloggers die handig genoeg zijn zoiets te kunnen maken ..

dus voor hier staat dat ding gelijk aan een antieke Bugatti ..
een onbetaalbaar technisch hoogstandje ..

de RDW wil er nog wel eens 100 vorige eigenaren bij-jokken ..
@lincoln: prewar Bugatti… *begint te kwijlen*
Vreemd, dat had ik dus echt niet toen ik die Kadett zag. Heb he-le-maal niks met het merk, heb nog minder met die lelijke airbrush en de velgen zijn ook fout. Technisch is het knap werk.
@Klassiekerrally:

ben me de laatste tijd zwaar aan het verdiepen in pre-war franse meuk ..
en dan blijkt Bugatti toch ineens een stuk minder interessant ..

maar komt misschien omdat de pre-war Bugatti Duits was ..
De nieuwe auto van kaasboerin?
@freewarefreak
De Time-Out in Gemert, hoe toepasselijk hihi :P
@koelkast: Huh wat?
@kaasboerin
Ik zag de foto en geen reactie van jou, dus héél eventjes dacht ik dat je in een moment van zwakte was gevallen voor deze superstoere racer!
@koelkast: The fuq?!
Dit is precies het tegenovergestelde van een sleeper.

Eerst lachen mensen je uit totdat je wegschiet met dit ding en opeens heb je “respect” van de mensen die jou eerst belachelijk hebben gemaakt. Vol interesse komen ze naar jou toe en vragen of je de motorkap omhoog wilt doen en 1 minuut stilte volgt omdat hun brein de informatie niet snel genoeg kan verwerken.

Dit is een WTF auto.
Interieur eruit, andere kleur, alle toeters en bellen eraf, zoals die lelijke spatlappen, spoiler, en het gruwelijk lelijke interieur, en wat minder glimmende velgjes, dan, heb je pas een sleeper
@kaasboerin
Dat was ook mijn gedachte!
Vind het voor een tuning auto ziet hij er niet slecht uit.
45000 euro taxatie? Waar zit dat in terug… Leuk dat iemand zo ijverig is geweest en toffe motor maar dat in een auto van een knaak dat maakt nog geen 45000,- euro
Grappig! Zie hem nu pas staan, ik heb de motor in 2010 opnieuw herbouwd. Alles met de hand gemaakt, van uitlaatspruitstuk tot inlaat en de radiateur. Zelf vind ik het nog eeuwig zonde dat er zoveel geld “verkeerd” in deze auto gepompt is. Had de motor liever in een C coupe gehangen met een paar BBS rennsport wielen. Gelijk een kanttekening voor de volgende koper, (als hij nog niet verkocht is) auto lekker laten staan. De auto was nog niet klaar, eigenaar had de auto voor een show vast mee genomen en is nooit weer gekomen. Moet nog 3000 euro van hem krijgen. Normaal zet ik deze dingen niet op internet, maar deze man heeft al vele mensen opgelicht zoals Biesheuvel autosport enz.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).