Bentley Bentayga ‘Speed’ krijgt ernstig anders design

Auteur: , 22 Reacties
Bentley Bentayga 'Speed' krijgt ernstig anders design

En wij kunnen alweer niet wachten.

Nu luxe autofabrikanten zich massaal richten op het produceren van grote gore SUV’s, kunnen welvarende consumenten hun overvolle matras eindelijk eens op een waardige manier legen. Hoewel Rolls-Royce ongetwijfeld het meest spectaculaire productiemodel in handen heeft, wil Bentley zich de kroon opnieuw toe-eigenen door een Speed-uitvoering te maken van de Bentayga.

Hoewel we dit zeer zeker toejuichen, is het allerminst nodig. De huidige line-up bestaat uit een milieuvriendelijke plug-in hybride, een zelfontbrander met acht cilinders, een ‘normale’ benzine-V8 en een smerig dikke W12. De Bentayga Speed maakt, naar verluidt, gebruik van diezelfde W12. Om nog wel trouw te blijven aan de naam van het beestje, krijgt hij meer vermogen, waardoor hij weer een stukje sneller zal zijn. Momenteel heeft de rapste Bentayga, de W12, 4,1 seconden nodig om de 100 km/u te bereiken en heeft de auto een topsnelheid van 301 km/u. De Speed zal hier, uiteraard, een aanzienlijke schep bovenop doen.

Tijdens een praatje met het Britse Autocar heeft Stefan Sielaff, het hoofd van design van Bentley, laten weten dat de auto er daarnaast totaal anders uit zal komen te zien. In vergelijking met de reguliere W12 zou het om een “grote verandering” gaan. Sielaff hield de details nog even tot zichzelf, maar reken de typische aanpassingen die Speed modellen normaliter genieten, plus een beetje extra flair.

Het is nog niet precies bekend wanneer de Bentayga Speed onthuld gaat worden, maar aangezien er recentelijk twee nieuwe Bentayga’s ter wereld zijn gebracht, kan het rustig nog tot eind 2019 duren voordat we de SUV te zien krijgen.



22 reacties

Ik wacht toch maar op de Bentayga Supersport…🤨
Is die naam ontstaan naar aanleiding van handel waarmee die auto is verdiend?
@karhengst: …of getekend
@karhengst: Ik mag aannemen dat ze bij Bentley toch wel het premium poeder hebben liggen.
@quattromeister: Nee hoor, ze moeten het doen met de voorraad van VW…
Mooie intitialen krijg je zo: BBS.
Ik ben dan ook wel benieuwd of ‘ie wordt geleverd met BBS-velgen ;)
Waarom zou je zo hard willen in een luxe SUV. 160 is hard zat in zo’n ding. En al helemaal op de Europese wegen.
Zelfs met 4 slotted and drilled brembo schijven en 6 piston calipers is het heel moeilijk om 2500 kg met 200 te laten stoppen.
@loserboi932: een hope English worden man, fat tof!
@loserboi932: wil je interessant overkomen met je Engelse verhaal over de reminstallatie of zo? Geboord en gegroefd en 6 zuigers klinkt veel beter, we leven per slot van rekening in Nederland, dus typ gewoon Nederlands.
@cpp1: Ja sorry, waar ik werk is de voertaal Engels, alle YouTube remmen filmpjes die ik heb gekeken zijn Engels. De Britse site waar ik m’n remmen bestel is Engels. Dus ik kwam even niet op de Nederlandse namen. Jammer dat iedereen op deze site zo valt over het taalgebruik ipv de inhoud van een bericht.
@cpp1: en als we dan toch Nederlands typen. “ofzo” is één woord.
http://www.woorden.org/woord/ofzo
@loserboi932: i peed my pants
@loserboi932:
ah yes,
a knife is a mes,
a bottle is a fles
and a jurk is a dress.
Nou laat me raden, een obligate spoiler, splitter, diffuser, grote laagprofilebanden en een race streep.
@harrie: Dat, en de LEDjes van de verlichting doen die van het topmodel kerstboom ernstig verbleken.
Welke W12 zit er eigenlijk in? De originele of de helemaal nieuwe van de Conti?
een Jeep Grand Cherokee Trackhawk blijft toch sneller hoor…
Mansory kitje af fabriek dan waarschijnlijk.
VAG kennende een extra led stripje en chrome randje.
@str8six: chroomrandjes geven inderdaad “flair”.
Beetje off topic. Kennen jullie de render van de Bentayga 6×6. Die is best aardig! http://newportconvertible.com/bentley-bentayga-6×6/
Waarschijnlijk krijgt ie een lichtgewicht carbon asbak mee.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).