Bentley Continental GT Speed Convertible is officieel

Auteur: , 35 Reacties

Omdat de wereld simpelweg niet genoeg vierzits cabrio's heeft die 325 km/h kunnen aantikken.

Op de dag voor kerst lekte dit paarse cadeautje vanuit Crewe het internet op, en wisten we dat GTC Speed 625 pk bij 6.000 rpm en 800 Nm vanaf 2.000 rpm op de vier 21-inch wielen zal kunnen afvuren. Gelijk aan de dichte versie. Inmiddels zin alle details bekend, zoals de sprint naar de 100 km/u in 4,4 seconden en de eerder genoemde topsnelheid. De uiterlijke wijzigingen spreken nog steeds voor zich; een donkere matrixgrille, andere luchtopeningen en twee platte, erg ovale uitlaatuiteinden. De golddigger wordt weer verzocht haar Bentley-spotkennis even bij te werken.

Dankzij een nieuwe automatische achttrapstransmissie van ZF (incluis sportmodus) en recuperatie van remenergie wordt de 4,8 meter lange Bentley 15% zuiniger op papier. Je jaagt er nog steeds 14,9 liter/100km doorheen – het blijft een W12 met turbo’s- maar vergeet niet dat deze Brit een rijklaargewicht van 2495 kg heeft, een goede 175 kg meer dan de coupé. Komt door verstijving van de carrosserie en dergelijken, het bekende cabrioverhaal. Het onderstel is verder met 10 mm verlaagd ten opzichte van een klootjesvolk-Continental GT en de luchtvering is een tandje sportiever gezet. Dikkere stabilisatorstangen moeten het bochtenplezier helemaal afmaken. Voor zover een zeecontainer bochtplezier kan opleveren, natuurlijk.

Deze voorlopige top-of-the-bill-Bentley komt standaard met Mulliner-specificaties in het interieur. Leer met stiksels in diamantpatroon en heel veel aluminium op het dashboard en de middenconsole is gegarandeerd, een verdere afwerking met hout of carbonfiber is optioneel. Prijzen hebben we niet, maar die zullen na zijn onthulling op de autoshow van Detroit niet lang meer op zich laten wachten. Wat gokken we; een tonnetje of drie?



35 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Typische uitkijken-dat-mijn-toupètje-niet-afwaait-mobiel.
Wauw, 2 verlijmde V6-blokjes in je vooronder !
Wat een achterlijk gewicht… je betaalt zeker per kg, vandaar die prijs.
Mooie kleur! Wel een kiloknaller… Mansory behandeling en je hebt een plofkip.
@amd762mpx: kan ik hem dan ook bij de jumbo en ah halen??
schofterig sjiek ding ..
van alle kanten imposant ..
en vooral in een flamboyante kleurstelling ..

maar alleen niet mijn ding ..
niet alleen omdat ik niet tot de (in financiele zin) doelgroep behoor ..
zou me er gewoon niet prettig in voelen op 1 of andere manier ..

mooi voor een ander ..
Oh…heb nog ff wat..

Is het stylistisch niet wat simpel, om om de achterlichten een aluminiumstripje te plakken..
Gebrek aan designkracht op de achterlichtenunitontwerpafdeling ?
@Megakix:

jij bent de eerste die dat opmerkt .. chapeau ..
tis idd bizar dat aan iets dat zo in het oog valt niet eerst 100 uren (minimaal) discussie is voorafgegaan ..

denk dat een willekeurige medewerker ze er gewoon heeft opgeplakt omdat ie er nog wat had liggen thuis ..
@Megakix: Al is het inderdaad wat simpel, ik vind het er best tof uitzien.
@Megakix:

Bentley’s en RR’s uit de jaren 70 hadden dit al.
Is zo’n beetje standaard in deze klasse……
Nog iets meer gewicht en je hebt een groot rijbewijs nodig.
@awesome: nog 1006 kg.
Ik wist niet dat Wouter nu ook al bij Bentley werkt voor hun promotiefoto’s? Dat roze/paars kleurtje staat hem wel.
@ikke8866:

je moet eens kappen met elke zonnebrildragendehomo @wouter te noemen ..
@lincoln:

Dat heb jij net gedaan, heb ik absoluut niet gezegd of geïnsinueerd. Hij lijkt er gewoon best wel wat op vind ik. Daarbij, ik val zelf op mannen: dus waarom zou ik haatdragend of denigrerend proberen te zijn? :)
Ik vind het een lelijke auto. Overal vierkant en dan de koplampen en uitlaat wel weer mooi met ronde lijnen. Maar nog even en ze maken zelfs de banden vierkant.
Wat een lelijke kleurencombinatie. En waarom hebben ze dat frame rond die achterlichten niet weggedaan? Dat ziet er idioot en lelijk uit.
In een andere kleur zou die er nog niet slecht uitzien. Een beetje te patserig voor mij en misschien ook eerder voor een ouder en veel rijker doelpubliek (met uitzondering van voetballers en rappers).
Wat een prachtige auto toch die Continental GT! Ik vraag me alleen af wat het nut is van de Speed. Is een gewone niet goed genoeg misschien?
@kapiteinaudi: De naam “Speed” vind ik persoonlijk ook maar een beetje te simpel bedacht en goedkoop klinken.
@kapiteinaudi:

chippie + badge = handel ..
1+1=2 .. vraag maar aan @megakix ..
@kapiteinaudi: Kijk eens een rijtest van beide. Als je de bladen etc. mag geloven, rijdt deze een stuk strakker en ‘sportiever’ dan de normale. Schijnt behoorlijk wat te verschillen.
Ik vind de voorkant een stuk mooier geworden. De achterkant is door het iets vierkantere design lomper geworden. Minder vloeiend dan de vorige. Blijft een mooie auto al zou ik zelf liever de coupe hebben. Kleur kan ie wel hebben, mijn keuze zou het niet zijn maar het misstaat niet.
@Megakix: Die chromen randjes zijn anti diefstal systemen voor de lampen. Al die rode lampen, kwestie van tijd voordat daar dames van lichte zeden ondergezet worden…
Ik vind de chrome randen rond de achterlichten niet zo mooi, voor de rest ziet hij er wel goed uit! :)
mooi wagen is en blijft het, alleen die kleur, niet mijn kopje thee
best raar maar die kleur bevalt me wel
‘een tonnetje of drie’. Met je schoonmoeder aan boord en deze bouwstijl zit je daar gauw aan, ja.
Man man man, wat hebben auto’s toch een vreselijk overgewicht! GTC en Speed in je naam hebben, en dan het gewicht en de lijn van een gestrande potvis. Zelfs een Phantom weegt minder.
Denk eerder tegen de vier ton, de coupé kost al bijna 330 duizend
Nee, ik vind deze Continental reeks niet mooi, en daar maakt een GTC Speed geen verandering in, wat een rijdend bordeel.
Ziet er veel te simpel uit naar mijn zin….
En die topsnelheid haal je toch noooooit:
Geldverspilling!
Wederom weer een heel mooie Bentley. Tot eind jaren zestig maakte Bentley nog mooiere auto’s, maar ik vind de huidige Bentleys een stuk mooier dan die uit de jaren ’70/’80. Ook dit is weer een fraaie ingetogen verschijning met mooie ontwerpdetails zoals de grille, de subtiel aangezette dorpels en de vorm van de flank aan de achterzijde, die verwijst naar vroegere Continentals. En een blok met zovedat er ogen dat het gewicht geen rol speelt, met als aantekening dat het een GT is en geen sportwagen.
Chrome+paars= ziet er veel beter uit dan verwacht.
Kan er niet aan doen maar ik vind de kleur echt wel geweldig. Zou het zelf nooit kiezen maar staat er echt wel goed op. Past heel mooi bij het interieur met de chroom & alu accenten.
De “gewone” GTC met W12 is al 335K of zo, dus reken op 350K voor de Speed, plus wat opties gaat ie al snel richting de 400K.
@TT225man: de V8 GTC met wat opties komt op 240-250K, vraag is of die W12 qua beleving 150K meer waard is………zal in NL niet veel verkocht worden denk ik.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).