Bentley Mulsanne Mulliner Driving Spec = zelf rijden

Auteur: , 39 Reacties

In een Rolls Royce wordt je gereden, in een Bentley rij je zelf. Bentley onderstreept dat graag even met een 'nieuwe' Mulsanne. Mindere merken zetten zo'n sportversie weg als "S", "M" of "R", op een Mulsanne bestel je de Mulliner Driving Specification.

De auto is samengesteld volgens een vertrouwd recept. Nieuwe grote velgen, in de spatborden vinden we nieuwe ‘koelgaten’ en het onderstel is aangepast. Daarvoor heeft de Mulsanne MDS er ‘Drive Dynamics Control’ bij gekregen. Vering, demping en stuur-eigenschappen kan de bestuurder hiermee volledig naar wens afstellen. Voor hardcore Bentley-rijders zit er zelfs een sport-knop op het systeem. Bonus van Bentley is een spiksplinternieuw schuif/kantel dak. Vanaf heden leverbaar op alle Mulsannes. De 6,75 liter V8 blijft goed voor 512pk/1020Nm.

Omdat we met een Mulsanne ‘Mulliner’ te maken hebben kunnen aspirant kopers hun lol op met het samenstellen van de auto. Er zijn 100 verschillende lakken en 22 soorten leer beschikbaar. Zit het ‘ideaal’ daar niet bij dan mag je zelf vast ook materiaal en kleuren aandragen. Want niets is zo ordinair als ‘bestellen van de kaart’.



39 reacties

De 6,75 liter V8 blijft goed voor 512pk/1020Nm…
dacht dat er een V of W12 in lag…
@TDI-goeroe: this is the good ol’ bentley v8! past beter bij deze wagen dan de v12.
Nope, wel in elke andere Bentley, maar niet in de Mulliner. Heeft geloof ik iets met de Bentley-Rolls-Royce historie te maken. RR gebruik nu ook nog 6,75 blokken, maar dan als V12.
@sir_smokalot: niet om een of ander, maar zijn die 6,75L v12’s van RR niet uit de BMW schappen ? Niet dat ik een kenner ben ofzo maar. (:
Ja, dat lijkt mij wel, maar wat ik zeggen wilde is dat beiden dezelfde ontastaansgeschiedenis hebben. De V8 in de Mulsanne wordt geloof ik soms ook nog als ‘Rols-Royce V8’ aangeduid.
@sir_smokalot: 6.75 liter bij rolls royce is volgens mij niet gepland. zoal ik bij topgear (Rowan Atkinson) vernomen had stond eerst een 9l v16 in de planning. toen dat wat te enthousiast is zijn er gewoon 4 cilinders afgehaald. (16/9liter * 12 cilinders = 6.75liter)
zeer mooie velgen! begin ook te wennen aan het uiterlijk van de mulsanne, zou hem verkiezen boven de al relatief verouderde Phantom.
Prachtige wagen, wat een afwerking binnen in.
@Donstil: Idd, enkel spijtig als ze een HD foto van de pedalen nemen als er links boven een rubber nopie niet lekker zit op het rempedaal.
@linuxxx: ik zie niks hoor…
Blijft een mooie bak. Maar de invloed van de gerebadgde RR’s is nog altijd te zien natuurlijk. Ik vraag me af hoe een Bentley eruit zal zien over een jaar of 20-30…
mooi interieur maar ik wil een v12
@bbroek: En dat heb je in de showroom natuurlijk tegen de verkoper gezegd?
@bowie: een V8 is natuurlijk ook wat lafjes he.
@meneersander: Yep, een brommertje ook…..
@bowie: mja het rijdt wel.
@bowie: :lol:
@bbroek: dit is een auto voor oude geld, dus ook een oude(rwetse) motor.
Wordt er niet mooier op, en mooier worden is niet heel moeilijk voor de Mulsanne. Wat een lelijkerd.
Zo hee! Wat een slagschip. Denk dat je je daar wel koning in voelt. Verder niet mooi, maar goed. En de hoeveelheid koppel is ook niet misselijk..
Maar als je een versie van je auto ‘driver’s spec’ noemt impliceert dat dan niet dat de andere dat…euhm…juist niet is?
WOW dat interieur! ik geloof dat je maar beter de handschoentjes van de butler kan gaan lenen voordat je met je vette vingers ff lekker overal strepen ga trekken! :P
@lamborgfan: Amen! Meer kan ik er niet op zeggen. Ik heb met open mond naar die interieur foto’s zitten kijken. Da’s zo verschrikkelijk mooi. Ik heb er op ingezoomd.. Foto’s openen op de pc in plaats van in de browser.. wow.. er zit geen piping stiksel scheef. Dat heeft VAG wel onder de knie hoor.. strakker dan strak bouwen.

OT: Wat een mooie auto. Zou ik kunnen kiezen tussen deze of een Roller.. zou ik het nog zo maar niet weten. Hulde!
Nou volgens mij is ’t achterin ook prima vertoeven hoor :D damn wat een luxe..
Die koplampen verpesten nog steeds de hele auto, ik vind dat ze zijn doorgeschoten met het ‘uniek’ maken van hun modellen. En als ik dan die knoppen in het interieur zie denk ik meteen weer aan een audi A8. Oftewel: overpriced (weliswaar exclusieve-) zooi! Die v8 maakt trouwens wel een fantastisch geluid!
Weet iemand wat die uittrekbare knop (?) op de 17e foto (in de gallery) precies doet?
@hansaplast: Daarmee kan je de ventilatieroostertjes open of dicht doen.
@gaserop: Jupz. True.
Nog cooler dan ik hem al vond! Blijft echt een geweldige bak vind ik:)
Achterkant is lelijk voorkant is het net niet, maar in zijn geheel behoorlijk dik toch.
Die kleine lampjes naast de koplampen zijn Lelik als de Nagt!
Voor de rest is ie prima te pruimen!
Prachtige wagen, alles is gewoon perfect aan deze wagen!
james125 via iPad app
Toch champagne achterin, Bentley houdt de mogelijkheden open!
In het begin vond ik niks…. Echter toen ik hem een paar keer heb zien rijden in London ben ik wel positief geworden. Statige, moderne en robuuste uitstraling
Bentley sport… klinkt nog altijd zo raar
Zeer elegante verschijning ! Minder opvallend dan de RR; de reden waarom ik (in mijn mogelijkerwijs gehoopte droomtoekomst….) deze Bentley verkies b√≥ven de RR.
Doe mij toch maar de Rolls Royce.
Rolls Royce Phantom is heerser van alle 4-deurs, maar als ik bij Bentley zou shoppen voor een sedan zou ik de Continetal Flying Spur kiezen.
Zomaar een flard van een gesprek in een krachtwijk: “ik sweer het je, zulke velgen passen ook op me golf”

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).