Bentley wil record van Porsche gaan slopen

Auteur: , 29 Reacties

Zou het werkelijk?

Bentley denkt dat Continental GT sneller is dan een Turbo S

Zet de 635 pk sterke Bentley Continental GT naast een 580 pk sterke Porsche 911 Turbo S, wie zal er sneller zijn op een heuvelklim? Bentley wil met de Continental GT bewijzen dat de auto meer is dan een luxe cruiser met een joekel van een motor.

De Britse autofabrikant heeft bekendgemaakt dat de Continental GT zal deelnemen aan de Pikes Peak International Hill Climb op 30 juni van dit jaar. Doel van Bentley is het record claimen voor snelste productie auto ooit. Dat record is nu nog in handen van Porsche, die Pikes Peak in een tijd van 10.26,896 aflegde. Het record werd gevestigd in 2015. De heuvelklim kent een afstand van ongeveer 20 kilometer, met 156 uitdagende bochten in Colorado Springs, Verenigde Staten.

Aan coureur Rhys Millen de taak om het record van Porsche af te pakken. Millen kent de heuvelklim op zijn duimpje, voor Bentley vestigde de coureur al eerder een record met de Bentayga vorig jaar. De SUV van het merk heeft het record voor snelste productie-SUV in handen op Pikes Peak. Het vorige record was in handen van Jaguar Land Rover, met de Range Rover Sport. In het verleden behaalde Millen ook voor Hyundai een record op Pikes Peak, dat was met een 700 pk Genesis Coupé.



29 reacties

En dan pakt Porsche een 991 GT3 (RS) erbij en dan zijn we weer terug bij af!
@denaamisbas: dat noemen we vooruitgang. Records bestaan er om uitgedaagd en aangescherpt te worden.
@escort77: dat is zeker zo
mrb via Android app
@denaamisbas: ik denk dat de gt2 rs beter gaat. Op die hoogtes zijn turbos zeer welkom.
@mrb: Turbo’s zijn altijd welkom!
Dat zal wel lukken dan met zo’n ervaren rot als Millen.
Zeg maar: “Bentley succes!”
Denk dat de GT2 RS (=turbo ipv atmosferisch) sneller zal zijn. Uiteraard is de GT3 RS leuker.
Los van alles: ben ik nou de enige die vind dat dit ding een veel te grote neus heeft? De topicfoto laat ’t precies goed zien. Vind ’t een beetje uit verhouding?
@davelepeef: Dat komt omdat ze de voorkant gefotografeerd hebben.
@willeme: :X
@davelepeef: In het echt valt het heel erg mee. Bij de vorige generatie was het storender. Die had veel meer frontovergang en meer hoogte. @jaapiyo legt het graag uit ;-)
@willeme: ik vind het een erg mooie neus, maar vind ‘m ook “in het echie” nét ff te groot, misschien optisch door de brede bek. Maarja, als ik het altijd voor het zeggen had, was er niks meer te klagen, da’s ook niet leuk natuurlijk…
@davelepeef: de grille is inderdaad te groot en te rechthoekig. Maar het is een sterk ontwerp en kan dus bij bij de facelift nog gefixed worden.
“Dit VAG product wil het record van een VAG product gaan ‘slopen’ voor meer publiciteit voor VAG producten, waarna een ander VAG product met dezelfde componenten en een iets andere afstelling het record van een VAG product zal proberen af te pakken”

Plaats maar een artikel wanneer VAG het met een Scania gata proberen, dan ben ik weer geïnteresseert ;-)
@technofreak: volgend jaar komt Lambo als VAG-produkt.
Is het een standaard mastodont of slopen ze er alles uit om tot een acceptabel gewicht te komen of laten ze alles standaard? Denk het eerste en dan is het niet echt een gentelemen’s duel meet, morten ze de Porsche ook strippen …
@autodrome: De eerste optie die je noemt is “standaard mastodont” ;)
Als je deze auto’s ooit gereden hebt weet je dat de 911 Turbo S veel bloedverziekender en nog heel veel sneller is. Zou zeggen veel succes Bentley, geloof er helemaal niks van.
@ottosk: het is gewoon een raar vergelijk, een lichtvoetige vlinder vs een lompe olifant …
@autodrome: Dat laatste type begint anders ook wel aardig op een bultrug te lijken…
@gandini: nou idd, ze moeten er 1000kg van de bullfrog afhalen om tot het gewicht vd Porsche te komen. Dacht het dus niet …
@ottosk: Als je weet dat deze Conti een Panamera afgeleide waar Porsche ook aan gesleuteld heeft is dan weet je dat die niet hoeft onder te doen voor een 911.
@mashell: We hebben het niet over een 911 maar een Turbo S. Ik heb de normale Turbo een hele dag gereden en een 560PK W12 Continental GT een jaar in mijn bezit gehad dat verschil is echt fenomenaal. Die nieuwe GT doet 0-200 in 13.5 en 300 in 42.8…, een 991.2 Turbo S met 580 PK doet de 0-200 in 9.3 en 0-300 in 29.6. Dat is effe andere poep.
Blijft een pornobak.
Maarja, die Bentleys zijn zo ongeveer 1000kg zwaarder (ook omdat ze groter zijn)..
@fanboy: zo licht is de Porsche niet. Verschil is ~650kg maar het punt blijft geldig uiteraard…
Uiteindelijk lacht VAG het hardst.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).