Bijna 600 pk in deze MTM RS3-R Clubsport

Auteur: , 26 Reacties

De RS3 Limousine als een compact superkanon.

De reguliere RS3 is een heerlijk karretje: 400 pk uit een 2.5 TFSI vijfcilinder. Een blok dat geen enkele concurrent in dit segment heeft, wat de RS3 een gewilde auto maakt. De benzinemotor is daarnaast ook prima te kietelen. Dat bewijst MTM met de RS3-R Clubsport in Genève (check ook de MTM RS5-R).

Voor de Zwitserse autoshow hebben ze een RS3 binnenstebuiten gekeerd. De tuner heeft al diverse pakketjes in het gamma voor de heetste A3, maar voor de Autosalon van Genève wilde MTM met iets speciaals komen. Het resultaat is een RS3 R Clubsport. De sedan levert maar liefst 572 pk en 672 Nm koppel, dat al beschikbaar is vanaf 3.250 t/pm! Een sprintje naar de honderd doet de RS3 van MTM in 3,5 seconden en de topsnelheid bedraagt 300 km/u.

RS3 MTM
RS3 MTM

Je huidige RS3 naar deze waarden laten brengen kost 14.800 euro bij MTM. De prijs kun je nog verder oppompen door te kiezen voor de 2.900 euro kostende lichtmetalen velgen of een MTM uitlaatsysteem van 2.800 euro. De prijzen zijn helaas exclusief belasting.



26 reacties

Benieuwd wat ze allemaal aanpassen voor die 14K ex.
@atrak: ik gok; Turbo, intercooler, inlaat, brandstofpomp, ECU + montage kosten van dit alles!

Denk dat dit toch gemiddeld wel een €5k goedkoper kan incl. Belastingen
@ds3thp: Onderstel, remmerij, etc. Klopt wel hoor ;)
@soundgarden: Natuurlijk kan het goedkoper, anders deed MTM het voor niks. Echter als je de auto verkoopt zit er meer restwaarde in een MTM Audi dan een normale getunede Audi
De eigenaar van MTM is jarenlang behandeld voor zijn stickerfetish, zo te zien zijn de behandelingen nog niet afgerond.
Dat is dus al meer dan de RS5-R van dezelfde firma..
@teerdz: aan dit blok wordt dan ook al iets langer gesleuteld
De 2 voorstoelen ben je heel rap zat…
De grafisch ontwerper die deze stickers bedacht heeft mag terug naar school… Of zich misschien een keer een bril laten aanmeten bij Fielmann Optik…

Waar de A3 sedan in normale versie juist perfect in balans is met sportieve gedrongen lijnen en bij de RS3 die lijnen nóg beter uitkomen verpest deze stickerse alles.
Hartstikke bruut monster maar waarom pimpen ze die auto’s met rare kleuren, weirdo stickers, rode biesjes enz?
Geef zo’n ding een mooi kleurtje!
@dirkv: dan valt ie een beetje op. Had wel beter gekund dat wel.
Ik zag vandaag in m’n achteruitkijkspiegel een lesauto met een rs3 grill incl embleem. Maar was gewoon een 1.4 tsitje. Een zeer sneu tafereel.
@cpp1: dat is wel heel erg, je zal het maar mee moeten maken ;-)
@cpp1: ok….?
@cpp1: En hoe wist je dat het een 1,4tje was?

Staat alleen op de achterkant…

Geef maar toe, je bent ingehaald door een sneu 1,4tje…
@moveyourmind: kentekencheck?
Zou dit ook kunnen met een Donkervoort?
@dracae: als je het passend krijgt onder de kap, waarom niet? Het is in basis hetzelfde blok. Alleen Donkervoort heeft zelf het een en ander aangepast als ik me niet vergis.
@raceface: die krijgen ze aangepast geleverd, blok ligt daar in lengte richting gemonteerd ipv de gebruikelijke dwarsplaatsing
Lekkere upgrade! Daar word ik wel hebberig van. Van de uitlaat en de wrap dan weer totaal niet
Pittig fijn. Velgen gewoon zilver en mooie donkergroene lak, dan is ie af.
Waarom in hemelsnaam die onhandige kuipstoelen erin? Ros dan gewoon de achterbank en plaats zo’n netje, dan doe je de naam Clubsport ook meer eer aan.
Wat een lelijk hok
Zonder al die trieste stickers is het toch wel een erg vet bommetje
Dat word elke 5000km remmen vervangen
vind het enorm zwak
nissan deed al jaren geleden met maar 485pk
en een veel zwaardere auto 3.5 naar de 100kmh nu met 600 pk een 2.7 sec

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).