Een M5 Touring zit nog niet in het leveringsgamma bij BMW, maar deze 5 Touring lijkt er aardig op.
Een BMW Touring met een M badge: het blijft iets ultiems als de badge er door de M divisie van BMW op is geplakt. Helaas voor de liefhebbers van bruikbare blaaskarren voor families is er vooralsnog geen F11 M5 Touring te krijgen maar wat niet is gaat ongetwijfeld nog komen. BMW ontkent het, maar dat doen ze altijd als het om toekomstige onbevestigde modellen gaat. Qua uiterlijk zou de M5 Touring best wel eens iets weg kunnen gaan hebben van deze door Hamann gemodificeerde BMW 5 Touring.
Het net iets agressievere voorkomen is het resultaat van een BMW 5 Touring met M pakket die is uitgerust met een kitje van Hamann. Een iets dikkere voorbumper en ander uitlaatsysteem zorgen voor een net iets vettere 535D. De “M” plakker op het kofferdeksel, tsja, die gaat ons niet voor de gek houden. Deze “M5 Touring” werd door zdev gespot en op Autojunk gezet. Hier kunnen jullie er meer foto’s van zien, wat vinden jullie ervan?
45 reacties
die hoort er gewoon niet op
verder is het natuurlijk een prachtige auto
Is niks vreemds aan.
De nieuwe Jaguar is ook niet verkeerd.
En niet echt een M faker, uitlaatpijpen zitten te ver uit elkaar en hij is niet verbreed.
Smaken verschillen gelukkig..
Ik begrijp het enthousiasme van Wouter, maar ik deel hem niet.
De kracht en afwerking zijn echt (de) top. Waar ik minder enthousiast over ben is het enorme gewicht van de auto en de turbo-lag. Ja dat laatste is er, je kunt nog steeds niet de wetten van de natuur verdraaien, al doen de BMW-ingenieurs daar een erg goede gooi naar.
Blijft dat het een fantastische snelweg auto is. Zoek je een bochtenridder, ga dat winkelen in een segment lager; de 1- of 3-serie is daarin zo veel dynamischer. Kan je van het wisselgeld een Caterham kopen (trust me).
Als ik had geweten dat de M550d uitkwam had ik daar op gewacht. Maar een 535d is ook niet mis. Ondanks het M-pakket wilde ik hem nog nets iets dikker maken, zonder fout te worden. De auto trekt ontzettend veel aandacht sinds het Hamann pakket eronder zit.
En die M-badge, dat is inderdaad een twijfelgevalletje, was ff proberen. Gaat er af.
Nee, de QP en RRs zijn niet verkocht. Dit is de zaken-diesel.
Ik twijfel nog of ik de BMW laat chiptunen. Een 535d heeft natuurlijk veel power maar nog niet de kick van een echte benzine V8. Maar ik hoor heel veel verschillende verhalen over F11 chiptunen, dus ik ben benieuwd naar jullie advies!
Enjoy!
Wat tsjiptjoening betreft, zorg voor een goeie chipboer en bij twijfel doe ’t gewoon lekker niet…power zat uit die unit.
http://www.skn-tuning.de/en/produkt.html?marke=453&modell=311137&fahrzeugtyp=1&kategorie=780&id=414771&
hoi!
http://www.speed-buster.de/en/chiptuning-box-bmw-535d-f10/f11-230-kw-313-ps/a-10109640/
http://www.venturatuning.nl/merken/chiptuning-bmw-535d.html
Volgens Ziptuning kunnen ze F10 en F11 535d’s nog niet tunen.
Maar hoe weet je nu welke tuner waar maakt wat ze beweren? En welke variant van tuning is het meest safe?
Die box is interessant omdat die eenvoudig te verwijderen is en dan is de auto weer standaard…
Ik zou eerder die SKN vertrouwen.. ook al omdat ze zeggen: dit is niet wat er maximaal kan, maar wat verstandig is…
of er aan gesleuteld is, of er een M badge op zit, tja, daar lig ik niet wakker van want degene die zo’n wagen rijden zijn toch wel lange afstand (zaken)rijders en die hebben baat bij diesels en de M550D is een aardige, maar wel een tikkie te duur, de 530D is een heerlijke station, niks mis mee, gewoon perfect ;)
Ik zou gewoon de badge voor/achter het 335D logo geplakt hebben, dan lijkt het een M-preformance.
Zijn 4 pijpjes zullen niet lang meer blinken als er een 35-motor zijn roet door puft.
http://www.debeier.nl/bmw/auto/BMW/5%2Dserie/535D%20Touring%20Automaat/5673
Kilometerstand klopt :)