BMW 5 Touring speelt M5’je met behulp van Hamann

Auteur: , 45 Reacties

Een M5 Touring zit nog niet in het leveringsgamma bij BMW, maar deze 5 Touring lijkt er aardig op.

Een BMW Touring met een M badge: het blijft iets ultiems als de badge er door de M divisie van BMW op is geplakt. Helaas voor de liefhebbers van bruikbare blaaskarren voor families is er vooralsnog geen F11 M5 Touring te krijgen maar wat niet is gaat ongetwijfeld nog komen. BMW ontkent het, maar dat doen ze altijd als het om toekomstige onbevestigde modellen gaat. Qua uiterlijk zou de M5 Touring best wel eens iets weg kunnen gaan hebben van deze door Hamann gemodificeerde BMW 5 Touring.

Het net iets agressievere voorkomen is het resultaat van een BMW 5 Touring met M pakket die is uitgerust met een kitje van Hamann. Een iets dikkere voorbumper en ander uitlaatsysteem zorgen voor een net iets vettere 535D. De “M” plakker op het kofferdeksel, tsja, die gaat ons niet voor de gek houden. Deze “M5 Touring” werd door zdev gespot en op Autojunk gezet. Hier kunnen jullie er meer foto’s van zien, wat vinden jullie ervan?



45 reacties

ik zou sowieso de M badge er af halen
die hoort er gewoon niet op

verder is het natuurlijk een prachtige auto
@sirmustang: waarom? Het is tegenwoordig doodnormaal dat BMW diesels een M badge hebben.

Is niks vreemds aan.
@robbie: omdat het geen echte M is
@sirmustang: ’t Is wel een echte M, geen echte M5. Op een M5 zit dan ook geen M-badge maar een M5 badge. Zelfde verschil als bij Audi S en S-line…
@sirmustang: Die M mag wel want M-pakket. Als het M5 was zou het een M5 badge zijn.
@alcantara: Bij een gewoon M-pakket hangt er geen M badge op de achterkant.
@jensdm: klopt, maar wel op de M-velgen, stuur, pook etc
@alcantara: Wat is dan het verschil tussen een 5-reeks met een M pakket en de m5? Is het niet beter om direct een m5 te kopen ipv van een sportpakket.
@sirmustang: Ten eerste wat een prachtige wagen, ten tweede als er een M pakket op ligt mag de M badge er prima op, alleen niet de M5 badge.
De mooiste touring van het moment audi is geen partij meer
@mo112: De nieuwe Audi rs4 is anders om van te smullen!
@bosje: Iets met appels en peren.
rikus via Android app
@mo112:
De nieuwe Jaguar is ook niet verkeerd.
@mo112: Klopt, BMW heerst op het moment als het om design gaat. Ze hebben dan ook niet voor niets zoveel prijzen gewonnen…
Dat ziet er goed uit! Ik vind een 535d met een m-pakket alleen al meer dan goed genoeg!
Door zdev gespot? Volgens mij is het zijn eigen auto ;-) Wel dik overigens, alleen ///M doet soms wat petjes-achtig aan.. maar het staat wel goed hier.
Waarom de kentekenplaat onleesbaar maken terwijl die op de helft van de foto’s wel zichtbaar is?
En niet echt een M faker, uitlaatpijpen zitten te ver uit elkaar en hij is niet verbreed.
Zeer fraaie auto, in mijn ogen de mooiste stationwagon op de markt tegenwoordig. De M-Badge zou ik er persoonlijk afhalen. Ook zijn de 4 uitlaten en de aangepaste voorbumper zonde. Een 535d is niets om je voor te schamen, hij ziet er standaard met M-pakket eigenlijk al perfect uit.
is de quattroporte nu verkocht? Het is een erg mooie auto!
4 pijpen om het diesel geluid in al zijn schoonheid te laten horen, netjes afgemaakt met een ‘echte’ M badge..

Smaken verschillen gelukkig..
Leuk dat het er is, maar ik heb toch liever de sedan
Errug jammer van deze ooit mooie 535
gewoon heerlijk!
Laatst een M5 mogen rijden.
Ik begrijp het enthousiasme van Wouter, maar ik deel hem niet.
De kracht en afwerking zijn echt (de) top. Waar ik minder enthousiast over ben is het enorme gewicht van de auto en de turbo-lag. Ja dat laatste is er, je kunt nog steeds niet de wetten van de natuur verdraaien, al doen de BMW-ingenieurs daar een erg goede gooi naar.
Blijft dat het een fantastische snelweg auto is. Zoek je een bochtenridder, ga dat winkelen in een segment lager; de 1- of 3-serie is daarin zo veel dynamischer. Kan je van het wisselgeld een Caterham kopen (trust me).
Tja, als je niet kan wachten… dan moet je zeker niet een neppe diesel M maken!
Ha cool ik sta op Autoblog 8)

Als ik had geweten dat de M550d uitkwam had ik daar op gewacht. Maar een 535d is ook niet mis. Ondanks het M-pakket wilde ik hem nog nets iets dikker maken, zonder fout te worden. De auto trekt ontzettend veel aandacht sinds het Hamann pakket eronder zit.

En die M-badge, dat is inderdaad een twijfelgevalletje, was ff proberen. Gaat er af.

Nee, de QP en RRs zijn niet verkocht. Dit is de zaken-diesel.

Ik twijfel nog of ik de BMW laat chiptunen. Een 535d heeft natuurlijk veel power maar nog niet de kick van een echte benzine V8. Maar ik hoor heel veel verschillende verhalen over F11 chiptunen, dus ik ben benieuwd naar jullie advies!
@zdev: Mooie spec! De QP stond toch ook op de zaak? Ben benieuwd hoeveel keuzedillema’s dit gaat opleveren voor ritjes van gemiddelde afstand, hehe.
Enjoy!
@Reinbergen: Het enige voordeel van harde afschrijving van Maserati’s is dat je ze na een jaartje zakelijk, ineens relatief goedkoop privé kan overnemen. De BMW is dus puur voor de zakelijke KMs, de QP is voor de lol :)
@zdev: mooie wagen man! Leuk dat je een dikke 535d hebt, persoonlijk vind ik dat leuker dan de M550d xdrive, toch wat spannender die RWD. Bovendien qua power kan je met wat tuning inderdaad al in de buurt komen.
@zdev: Ja, die badge moet eraf hoor.

Wat tsjiptjoening betreft, zorg voor een goeie chipboer en bij twijfel doe ’t gewoon lekker niet…power zat uit die unit.
@zdev: check it out.. 344ps en 695Nm met 60mnd garantie (1300 euro)
http://www.skn-tuning.de/en/produkt.html?marke=453&modell=311137&fahrzeugtyp=1&kategorie=780&id=414771&
@w0o0dy: WOODYYYYYYYYYYYYYYY


hoi!
@bozewolf: cheers mate
@w0o0dy: Terug van weggeweest?
@w0o0dy: thx! Ik had deze ook gevonden:

http://www.speed-buster.de/en/chiptuning-box-bmw-535d-f10/f11-230-kw-313-ps/a-10109640/

http://www.venturatuning.nl/merken/chiptuning-bmw-535d.html

Volgens Ziptuning kunnen ze F10 en F11 535d’s nog niet tunen.

Maar hoe weet je nu welke tuner waar maakt wat ze beweren? En welke variant van tuning is het meest safe?
@zdev: SKN levert TÜV certificering bij de upgrade en garantie en claimt bovendien dat de auto zijn emissie-normen ook na de upgrade nog haalt…

Die box is interessant omdat die eenvoudig te verwijderen is en dan is de auto weer standaard…

Ik zou eerder die SKN vertrouwen.. ook al omdat ze zeggen: dit is niet wat er maximaal kan, maar wat verstandig is…
Er is geen M zo snel of een sticker achterhaald hem wel…
ach, deze toering ziet er echt heerlijk uit, zeker in vergelijking met alle vorige meuk. in 1 woord: HEERLIJK
of er aan gesleuteld is, of er een M badge op zit, tja, daar lig ik niet wakker van want degene die zo’n wagen rijden zijn toch wel lange afstand (zaken)rijders en die hebben baat bij diesels en de M550D is een aardige, maar wel een tikkie te duur, de 530D is een heerlijke station, niks mis mee, gewoon perfect ;)
Die ///M moet er zo snel mogelijk af! Op een behoorlijk snelle benzine kan het nog een beetje (blijft valsspelen) maar op een diesel… Daarvoor bestaat M-performance.
Ik zou gewoon de badge voor/achter het 335D logo geplakt hebben, dan lijkt het een M-preformance.

Zijn 4 pijpjes zullen niet lang meer blinken als er een 35-motor zijn roet door puft.
Toch een van de lekkerste Beemers van de laatste jaren!
Wat een lekkere wagen zeg!
Prachtige auto!! Hoeveel zou zo’n aanpassing van Hamann kosten?
Voor de liefhebbers, De BMW 535d F11 Hamann is ingeruild en staat hier te koop:
http://www.debeier.nl/bmw/auto/BMW/5%2Dserie/535D%20Touring%20Automaat/5673
Kilometerstand klopt :)
@zdev: Welke heb je ervoor in de plaats gehaald (als ik vragen mag?)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).