BMW i3 Concept Coupé: Is dit nou de toekomst?

Auteur: , 30 Reacties

Deze elektrische kookwekker heeft weliswaar achterwielaandrijving, maar is het verder ook een echte BMW? Het idee achter deze auto is revolutionair, maar zou je er ook daadwerkelijk eentje kopen? Misschien nog wel belangrijker: wil je achter het stuur gezien worden?

Het idee van BMW om elektrische auto’s op een volledig ‘nieuwe’ manier te bouwen (LifeDrive) met behulp van een carbonfiber ‘huisje’ (dat geplaatst is op een aluminium ‘skateboard,’ voorzien van een elektromotor met accu’s) is zeker innovatief. Maar is het ook aantrekkelijk?

De elektromotor levert 170 pk/250 Nm aan de achterwielen en met een volledig opgeladen accupakket kom je 160 kilometer ver, maar dan moet je alle stroomverbruikers uitzetten en als een oud wijf rijden. Niet echt praktisch dus. Gelukkig komt er op termijn ook een versie met range-extender.

Als we de 3-deurs i3 Coupe vergelijken met de 5-deurs i3, die we al een tijdje kennen, dan valt op dat de afmetingen héél sterk afwijken. De wielbasis van 2,57 meter is gelijk bij beide auto’s, maar verder verschillen ze als dag en nacht. Hieronder de afmetingen van beide auto’s:

BMW i3: 3,85 meter lang, 1,54 meter hoog en 2,01 meter breed
BMW i3 Coupe: 3,96 meter lang, 1,56 hoog en 1,77 breed

De i3 Coupé is dus 12 centimeter langer, 2 centimeter hoger en maar liefst 24 centimeter smaller.




30 reacties

Geen E– dus geen BMW.
Hee een te heet gewassen x5
@leandro: Je hebt iets te veel alcohol op denk ik..
@lamborgfan: nee het is nog geen weekend
i3, i3 coupe,…niks voor mij. iPhone, ipad, iMac, iPod vallen beter in de smaak dan een iBMW?!?
als ik mijn 7-er erop kon inruilen zou ik het doen. wat een gave bak!
The Future’s So Bright, I Gotta Wear Shades

Nou, als ik dit zo zie niet dus…
Oeh lekker, kan ik voetjevrijen met m’n passagier!
Voordeel: als je ermee rijdt, zie je de buitenkant tenminste niet.
Afgrijselijk, shame on you BMW!
Ik dacht dat het dieptepunt wel bereikt was met de Chris Bangle creaties, hij zal blij zijn dat BMW ook kan falen zonder zijn hulp! Zo een type auto zou beter zijn met de logo’s smart forfour op zn kont…
@papa: LOL! BMW en faal.. Goeie!
@papa: Paar vleugels erop en produceren die klote zooi!
Ik ben normaal niet zo’n bmw fan, maar dit kan me wel bekoren.

of zeg ik nou gewoon dat dit geen ‘echte’ bwm is?
Die achterste zijruit… Hoe verzin je het?!? Welke jan lul bedenkt dat dat “cool” of “modern” moet uitstralen.. Sorry maar dit vind ik echt wel een dieptepunt van design. Maak gewoon eens een normaal uitziende auto, met een radius van meer dan 350km. Misschien dat ik dan over die elektro nonsens heenkom…
tsjah, als ze hem dan ook gewoon één kleur geven kan het wel een grappig karretje zijn.
@perrry: Een Bmw kopen die vervolgens afgeschetst wordt door het publiek als een “leuk karretje” is natuurlijk not done.
@gforce:
De achterste zijruit is niet zomaar decoratie, maar om de achterste inzittende een betere visibiliteit te geven.
Dat is niet omdat het ‘cool’ of ‘modern’ moet zijn. Dit is een zowel functionele als esthetische beslissing en zeker niet de goedkoopste.
Wat ik wel graag van u zou weten is wat u verstaat onder een ‘normaal uitziende auto’?
@avsdesign: 4 deuren, 4 wielen, algemeen aanvaarde proporties, rechttoe rechtaan raamlijn alsmede een daklijn. Ik snap dat dit voor het zicht van de passagiers is, maar het geeft mij gewoon de kriebels. Net zoals de Meriva, Citroën C4 Picasso, etc.
En dan bedoel ik niet dat alles op een VAG auto moet lijken, maar er is wel degelijk een tussenweg.
kill it with fire!
Doet u er mij maar een!
RWD, dus het moet wel een echte BMW zijn…
Die 201 cm breedte lijkt mij niet kloppen. Als puur EV zal ’t geen succes worden wegens te gering rijbereik. Met range extender zou het wel beperkt kunnen verkopen denk ik.
Been there, done that… NEXT!

http://www.dgermancar.com/wp-content/uploads/2011/06/Audi-A21.jpg
@mpwpeter: Ha, ik ben dus niet de enige die aan de A2 moest denken. Overigens was de A2 zijn tijd ver vooruit, dus wellicht dat we over 10 jaar wel massaal i3’s gaan importeren :)
De coupé is dus hoger dan de 5 deurs, yeah right….
Vergeleken met dit hok was de A2 een schoonheid.
Als dit echt de toekomst van BMW is dan zie ik het somber in….
De achterkant is een beetje ‘hoog opgetrokken’ (in de concept tekening word ie oppervlakte uitdrukkelijker gebroken) maar voor de rest heel interresant als stadswagentje. Vooral het vloeiende, ruime en schijnbaar simplistische interieur.

Ik hoor van connectieloze electriciteits transmissie. Je moet uw GSM bijvoorbeeld enkel op iets leggen en magnetische velden ofzo laden de batterij op. Dan kan je misschien parkeerplaatsen hebben die auto’s opladen. Dan heb je misschien ook houders in de wagen op uw gsm op te laden. Als we de smartphone gaan gebruiken als deursleutel (en de iris als contact sleutel) dan kan het wel handig zijn om uw gsm in de auto bij wijze van gewoonte op te laden.
Bouwt BMW eigenlijk og wel auto’s? Het lijkt wel of ze alleen nog maar varianten van varianten als concept tonen maar het niet op de markt komt. Zie i8, Mini etc.
BMW onwaardig dit
Ik vind de i3 niks, maar de i8 is geweldig!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).