BMW M135i is een koopje!

Auteur: , 93 Reacties

Een vette 320 pk schoon aan de haak. Zes cilinders, één dikke turbo. Volgepakt met M-goodies en toch goedkoper dan een bone-stock BMW 135i (E82/Coupe).

BMW ontpopt zich hier als ware prijsvechter in het extreem-hete-hatch segment. Alleen de Audi RS3 is echt vergelijkbaar qua carrosserievorm, vermogen en spoilers maar kost bijna €15.000,- meer. Een BMW M135i valt in dezelfde prijscategorie als de viercilinder 265 pk Audi S3. Opzoek naar vergelijkbare auto’s qua aandrijving en motor kom je snel bij de ‘oosterse’ merken terecht. In het bijzonder de Hyundai Genesis Coupe 3.8. Met zescilinder, zonder turbo, een €5000,- goedkopere instapper en toch nog ruim 300 pk.

Terug naar BMW. Voor de M135i (3d-hatchback) met handbak willen zij €52.990,- hebben, voor de automaat €53.955,-. Geinig detail daarbij is dat je voor de automaat net een kleine 1000 euro minder belasting betaalt. De automaat stoot namelijk maar 175 gram CO2 uit, de handbak 188 gram CO2 per kilometer.

Wil je een vijfdeurs dan betaal je €1000,- extra. Waarschijnlijk wel handig voor de restwaarde, echt nuttig zijn die extra deuren voor de BMW-rijder natuurlijk niet. De M135i is verder standaard voorzien van de meest nuttige opties. Sportstoelen, grote velgen, M-onderstel en M-remmen. Als je perse een spaarpot stuk wil slaan dan kan dat nog op allerlei elektronica zoals regensensoren, een automatisch dimmende binnenspiegel, een alarm, parkeerhulp en natuurlijk interieuraankleding en kleur.

Met dank aan Jeffrey voor de tip!



93 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
tuurlijk ..
plak er een M op en die 50 rooitjes is ineens een schijntje ..

de M van ??
@lincoln: M van MEUK
@lincoln: tsja… die 50k doe je natuurlijk ook gewoon op afbetaling ;)
@Alwood:

voor drugsrunners is het een grappig ding ..

M eraf 116 erop ..
lening regelen ..
en de sociale dienst laat je netjes met rust ..
@lincoln: Doe mij maar een oud golfje van €500,- ben je nog beter uit ook…
Al geven ze hem gratis weg… blijft een gedrocht.
@CL65: ja precies! Dan toch liever de rs3
@kenner: nou niet meteen gaan overdrijven hè? ;)
@wheelzzz: inderdaad, dat is ook maar een omgekatte Golf!
@rufctr01: doe dan maar een Golf R
@awesome: echt niet! VW kan niet eens in de schaduw staan van BMW. Kwalitatief zijn de VW’s helemaal niet zo goed. En op wegligging en prestaties al helemaal niet. Dan liever de Megane RS.
@rufctr01: ja, gelukkig is een renault wel een stukje hoogwaardige kwaliteit! ;-)
@hjhj: Zal niet minder zijn. Je betaalt alleen voor de auto en niet voor de gebakken lucht,dat is het verschil met VAG.
@rufctr01: Inderdaad, VW is het meest overschatte merk als je het mij vraagt. De Megane RS is inderdaad echt een goede wagen.
@kenner: Liever een RS3? een VW, waar na een jaar van alles aan kapot gaat? voor 15.000 meer? Omdat Audi via de marketing in 1x o zo premium is?
@drivingpleasure: Word een beetje moe van die oeverloze discussie; audi is een vw… Audi staat zeker op zich en is vele malen beter dan elke VW. en een rs3 is op IRL veel leuker dan een 1M. die bmw is dan wel weer leuk op een track
@CL65: Ik vind het echt een mooie auto. Ik zie hem elke dag rijden en vind het gewoon een goede verbetering ten opzichte van de oude. Wat het is met de nieuwe 1 serie is dat hij gewoon niet zo fotogeniek is, en dat ze een leuke bumper erop moeten gooien, dan is hij helemaal dik.
@drivingpleasure: Met een andere voorbumper vermom je die te grote lelijke koplampen niet hoor. En ook niet die imitatie vw polo achterlichten.
@drivingpleasure: Fotogeniek dat is hij zeker niet. Deze niet , de vorige niet. Dit wil je gewoon niet in achteruitkijk spiegel hebben, de oude 7 serie (‘de olifant’) nog zo één.
@CL65: Ja dat is het ook, ik vind dat nieuwe 1 serie gewoon een mooie auto. Natuurlijk zijn er punten van verbetering maar die zijn er bij elke auto. Het feit is dat toen de 1 serie uit kwam(vorig model) ook iedereen begon te roepen dat hij lelijk was etc etc. En uiteindelijk vind men hem daarna toch wel mooi en wordt hij gewoon goed verkocht. Volgens mij is dat hier ook het geval…
Idd scherp geprijsd! Dan is de audi belachelijk duur en zeker qua design niet mooi.
@rufctr01: Veel karakter vind ik hem ook niet hebben.
Beetje opties en je bent dus zo’n 70 rooitjes lichter
Zal ongetwijfelt fantastisch rijden maar het oog wil ook wat.

Nehhhhhhh ik kijk wel ff verder.
@jrk68: even wachten op de 3-deurs A-klasse AMG
@eklasse:
lol Het moet wel leuk blijven dus geeen fwd helaas.
@jrk68: En ook geen awd for that matter.
Voor normaal gebruik prima maar niet wat ik zoek in een speeltje.
@jrk68: Dat jij geen lol kan hebben met een FWD zegt meer over jouw dan zat leuke auto’s met FWD.
@jeffreym3: Qua design zijn er prima auto’s met FWD, maar qua rijervaring kan het never nooit tippen aan RWD.
@drivingpleasure: Hoezo niet dan? Of heb je het nu over de kont opzij zetten wat je maar zelden doet? Ik durf te wedden dat ik meer lol heb met mijn corsa opc dan ik zal hebben met een BMW M5.
@jeffreym3:
Dat klopt het is MIJN voorkeur en die is nu eenmaal MR.
@jrk68: Bovendien heb ik in het verleden ook best veel lol gehad met m’n R5 GT.
het blijft een gedrocht van een auto, maar de prijs is wel voor wat je krijgt.
Toch jammer dat ze er een “M” op moeten plakken.. Doet in mijn ogen echt afbreuk aan de M naam.
@lambo4all: Zit em vooral in onderstel en remmerij. Naast opkietelen van motoren kunnen ze dat andere bij M ook erg goed.
Joh, ik blijf het zeggen: met de groene voordeel weken kan het nog goedkoper!
Typisch. De instapprijs denk je van; “OK”; totdat je de optielijst ziet. Maar dat heet dan ‘verpersoonlijking’…
@ronin1130: Nee dat heet “oplichting”.
Mooi ding, zet maar voor m’n deur en vergeet de sleutels niet in de brievenbus achter te laten.
Een koopje, Autoblog? Van de Autoblog-lezers heeft 99% niet eens het geld om een auto van € 53.000 te kopen (reken het nog voor de grap nog maar eens terug: zo’n 117.000 gulden). En voor dat bedrag krijg je hem echt nog niet mee, daar komen nog afleverkosten en andere zaken bovenop. En je wilt natuurlijk een leuk kleurtje, je wilt wat dingen elektrisch kunnen bedienen, en ga zo maar door. Dan zit je op minimaal € 60.000. Het is geen koopje.
@mattgyver: Gulden? Het is zelfs meer dan 300.000 franse franken. /Dondertochopmetjeg
@Donstil:

Het zijn toch een hoop guldens.

Je weet wel die Nederlandse aan de keiharde D-mark gekoppelde munt die Nederlandse faalhazen hebben ingeruild voor de waardeloze euro.

Zo, ben jij ook weer een beetje op de hoogte…
@mattgyver:

kocht je in de gulden tijd een huisje voor ..
@mattgyver: Idd, het is zelfs 25.000.000 Zimbabwaanse dollar!
wel met “sport”stoelen ..

whahahahahaha .. een stoel met sport associeren ..

en dan niet met een houten krukje komen maar met een schelp waarin je geen botten meer nodig hebt ..

BMW M(arketing) rules ..
@lincoln: Alle merken hebben “sportstoelen”. En je kan zeggen wat je wilt, maar die sportstoeltjes van BMW houden je behoorlijk goed vast met hun opblaasbare wangen.
@mierenneuker:

dat noemen ze ecto-skeletons ..

wel makkelijk voor als je geen ruggengraat hebt ..
@lincoln: die blaaswangen geven vooral zijdelingse steun, voor mensen zonder ruggengraat is er de lumbaalsteun in de optielijst vermoed ik…
@wheelzzz:

da,s mooi .. ribben heb je dan ook niet nodig ..
@lincoln: grinnik…lekker op dreef, amigo ! :lol:
@lincoln: Hij bedoelt de kanten aan de zijkant van de stoel die je kan afstellen zodat je vast in je stoel zit, mocht je voor de leuke rijervaring willen gaan.
@lincoln: De sportstoelen in de 1-serie zijn een aanrader, elke cent dubbel en dwars waard. Zitten veel beter dan de standaard stoelen. Er uit glijden is simpelweg onmogelijk. Dingen zijn ook nog heerlijk comfortabel, eitje om het daar honderden kilometers in uit te houden.
@RoT___:

o.k. .. ik dwaal nu steeds meer van de lettergreep ‘sport” af ..
@lincoln: hoezo? De meeste sportliefhebbers zitten ook gewoon in een fauteuil voor de TV. Het klopt wel. Dit is immers ook geen sportwagen (maar gewoon een BMW Golf met een dikke motor), dit is er 1 waar comfortabel in zit en kijkt hoe echte sportwagens je voorbij rijden en je niet serieus nemen.
@mashell:

welnee ..
die leggen op de bank met de remote en een zak chips ..

voetbal kijken en in de overtuiging leven dat ze van “sport” houden ..
@mashell: Die zocht ik! Dit is de GOLF onder de BMW’s. BMW Golf. Geweldig haha! +1.
Geef mij maar de nieuwe focus rs. Meer vermogen meer opties meer ruimte en waarschijnlijk ook voordeliger
@nickelb: en FWD, das dan weer minder ;)
de vraag is: komt er ook een 135d? :D
“..echt nuttig zijn die extra deuren voor de BMW-rijder natuurlijk niet.” Wij hebben wel vrienden hoor, heren Autoblog! On-topic: hopelijk verkoopt dit ding als een malle, heb je over 10 jaar een M op het erf voor een paar centen :D.
@coosbmw: Dan is het over 10 jaar dus een petjeswagen…
@germancarsftw: twijfelde je daar dan aan?
@eklasse: Dus? Toen de e46 M3 net uitkwam was die He-Le-Maal het einde! Droomauto voor velen! En nu ineens een petjes!? Waarom? Kwa performance en uiterlijk is er niks veranderd hoor? Misschien omdat er bepaalde figuren in rijden? Als jij je laat tegenhouden iets te kopen wat je leuk vind omdat je bang bent wat anderen er van vinden, wat ben je dan?

Als we zo gaan beginnen is de mercedes naast jouw naam ook een petjesauto.
@coosbmw: Die achterdeuren vind ik zelf ook veel te handig, ideaal met jassen en dergelijke.
@RoT___: voor jassen en tassen is de kofferbak ook heel geschikt.
@mashell: neen, want daar ligt de hond…

wil geen hondenharen op m’n jas!
Ik vind het nog steeds een beetje slappe piemel design. Had wat meer uitgeklopte wielkasten verwacht.
Het zal geweldig goed rijden, maar de nieuwe 1 serie is echt lelijk naar mijn persoonlijke mening.
Mijn persoonlijke favorieten blijven de E46 en de E39 tijdloos mooi.
Best bizar dat een regensensor op een auto van 52k niet eens standaard is…
@ThomasBol: vrij bizar idd. Voordat je deze naar buiten wil rijden ben je vast 20K verder aan ‘opties’.
Deze week voor het eerst met de nieuwe 1 gereden, wederom een heerlijk rij-ijzer. Ligt nog altijd als een blok beton op de weg, maar is het stuiterige van de vorige kwijt. Ben zeer benieuwd naar de 135i
vind ‘m eigenlijk mooi, hij is gewoon alles behalve fotogeniek
Ik denk dat ik hier serieus voor ga sparen, mooi ding en sportief
Dat is idd 20k goedkoper dan ik dacht, maar goed er moet nog een echte M bovenkomem!
Genesis natuurlijk .
@norge: Als je van plastic houdt….
@bartsmit: Maakt niet uit, de Genesis is gewoon beter.
Ik kies altijd voor een BMW boven een Audi (en nog liever een Mercedes), maar de RS3 is een stuk vetter.
@e550: wat is er vetter aan een RS3? je ziet bijna het verschil niet met een tdi-tje van buurman. Het ontwerp is ronduit saai!
@rufctr01:

De RS3 weegt 1575kg.
De M135i iets van een 1360kg leeg.

De audi is inderdaad vetter! 215kg om precies te zijn!
@tjorque: Herstel 1m coupé weegt 1565kg, dan weegt een 135i echt niet veel minder.
Ach fanboys hé alle voeling met de realiteit kwijt.
@rufctr01: niet iedereen heeft de behoefte om schreeuwerig te zijn. Als je het verschil overigens tussen een RS3 en een tdi niet ziet heb je hier niets te zoeken. Het verschil tussen de nieuwe 3
@rufctr01: De 1 is gewoon geen mooie auto, vind ik. De RS3 daarentegen veel mooier.
deze model-vorm noemen ze trouwens “shooting-break” (brake mag ook) ..
Hiermee vergeleken vind ik de RS3 een grijze muis. Echt dikke bak! Over een paar jaar als 2de hands?..
@varry: Ja knul ook dit wordt ooit een petmobiel,
ff wachten nog.
Minder co2 uitstoot door de automaat.. Dan blijkt maar weer wat een GRAP die hele meet methode is.

Verder: Zo jammer dat het design zo ontzettend mislukt is! Zulke leuke cijfertjes en dan weggestopt in een afschuwelijk jasje..
Bertje duur voor een 1 serie
Echt een heerlijke wagen dit zeg!
Rs3!!!!!!!!!
En dan zijn er mensen die een Mitsubishi Evo X duur vinden.
Voor “slechts” € 59990
Me zou wel weten wat me zou kopen.
Dan maar geen primijum en geen MMMen op de carosserie.
Mooie Volkswagen BMW Polo!
En toch vind ik het gene mooie auto om eerlijk te zijn.
de neus is te bol/breed
Tjonge jonge, met wat zijn die mensen bij BMW weer bezig, zeker te lang in de zon gelegen en/of te veel gefeest, best voorbeld hoe je een design kan kapottekenen! Doe mij maar een ruige 1M en aub in het spierwit hehehe

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).