BMW M3 DTM Champion Edition: het E92-toetje

Auteur: , 34 Reacties

Voor sommigen is het een anticlimax na het zien van de F32 4 Serie, maar voor de volledigheid nog even uitzwaaimodel nummer 23.825 van de allerlaatste 3 Coupé: de tot 54 stuks gelimiteerde DTM-editie, ter ere van de dit jaar behaalde titel.

Germano-Canadees Bruno Spengler spankte met deze auto dit jaar Gary Paffett en de overige Mercedes-concurrentie (Audi hobbelde er wat achteraan) in het eerste jaar sinds 1994 dat BMW er weer bij was in de Deutsche Tourenwagen Meisterschaft. Een puike prestatie.

Het totaal aantal overwinningen van BMW in de DTM staat nu op 54, en dus was het aantal te produceren units niet moeilijk te bedenken. Duitse prijs? 99.000 euro. Nederlandse prijs? Niet relevant, want we krijgen er niet een van.

Na de live-foto’s vanaf het M-event heeft BMW nu ook studiofoto’s vrijgegeven. De 54 eigenaren krijgen een BMW M Fascination Nordschleife driver training course van de meester (Bruno dus) zelf. Benieuwd of ze hun vriendinnetje ook mee mogen nemen, voor een onvergetelijke ervaring.




34 reacties

Blijft ook zeker altijd nog een mooi model!
Zeker in deze uitvoering!
Hier houd ik nu van!
We koopt er nu zo’n overjarig model met een kinky kleurtje. Ik snap niet dat ze dat kunnen verkopen.
@ferrari94tr: ik wel dit is de laatste ongeblazen m3 met een hoogtoerige v8.
@xiran: En dan nog. De aankomende M3 rijdt/voelt toch beter als de huidige.
@ferrari94tr: Jij hebt er al mee gereden?
@crackdavid: nee, maar dat is een wetmatigheid.
@ferrari94tr:
De enige wetmatigheid in deze is dat de marketingboys je dat graag willen doen geloven….
@jrk68: Kijk maar eens naar de test met de drie generaties s8. Daar wordt de laaste ook de beste gevonden.
@ferrari94tr: volgens de kenners gaat de 3-reeks er de jongste jaren met elk model op achteruit qua handling en rijplezier…
@ferrari94tr: dat zijn peugeot ook toen ze met de 206 gti uitkwamen.
Ben ik de enige die deze versie qua uiterlijk wat rommelig vind? Zeker niet de meest geslaagde uitvoering van de M3.
Wat een paar tierelatijnen al kunnen doen..
Plasti Dip uitvoering.
Kan niet anders zeggen dan dat dit een prachtige wagen is!
anticlimax? Ik vind deze er veeeeel bruter uitzien
Dan prefereer ik toch een originele, dit is mij persoonlijk (veel) te pikzwart allemaal.
De mooie lijnen zijn op deze manier niet goed zichtbaar.
@kaasboerin: hoe donkerder hoe beter, dan kan je fietsers besluipen en laten schrikken.
@xiran: Mua, besluipen gaat moeilijk met zo’n V8, al is het geluid bij de M3 nog subtiel te noemen vergeleken de concurrenten.
@kaasboerin: Daarom altijd een Akrapovic uitlaat onder je m3 hangen
@kaasboerin: gemiste kans…hadden er keihard een CSL-versie van moeten brengen..en dan bedoel ik dus niet de GTS+gigaspoilert..maar een ijzeren dagelijkse rijmachine tegen ‘normale’ prijs. Hardcore dus.
Bij DTM denk ik altijd aan een spoiler die 80 cm / 1 meter bovenop de kofferbak uitsteekt. Dit hazenlipje haalt het hele model naar beneden. Leuk geprobeerd maar jammer.
@bempi: Ja dat zou leuk zijn, alleen mag je er dan niet mee op de straat rijden..
Ik heb dit nooit een mooi model gevonden! Dat ze lekker rijden en er bruut uitzien kan ik niet ontkennen. maar hé, smaken verschillen…
Hele dikke wagen, blijft een prachtig model. Maar doe mij toch maar de nieuwe 4-serie coupe maar…
@drivingpleasure: coupe had natuurlijk weggelaten kunnen worden..
@drivingpleasure: zowel de coupe als cabrio worden 4-serie…en beiden zijn ze er nog niet..kortom, je hebt het wel goed neergeschreven.
Jammer dat ze er niet iets van hebben gemaakt wat echt bijzonder is, gewoon een 6 cilinder of nog een v10 van zolder halen oid, maar dat is natuurlijk veel te duur, dat snap ik ook wel.

Ik vind dat bmw niet op de goede weg is tegenwoordig, maar ze moeten wel. Er is tegenwoordig nog maar 1 echte bmw naar mijn mening, de 530i, een 6 cilinder zonder turbo, zo hoort het.
Jammer dat ie weer mat moet zijn. Verder een meer dan mooie auto!
Ik vind deze 3serie coupe toch wel een van de mooiere BMW’s.
kewl -net wat ik bedoel- uit de meeste hoeken zie je de strepen niet. Het is er eentje voor de kenners. Misschien mag die dikke glimmende ///M op de zijkant ook blijven staan.

Cities is the future will probably be forced to only allow the microcars in the city centre. It is already a smart thing to do and it will probably be the only thing to do. But the service has to excist before any such move can be contemplated by the governmetens. I hear the “cities” of Belgium are legally in a unique position of freedom due to the construction of the law. Belgium itself is unique because it is almost like a single city – like a border to border suburb. Also, it’s in the middle of western Europe, and the political capital of the EU. I think the cities and large towns of Belgium should start thinking in iMobility terms when they make their decisions. Only allow microcar-parking spaces in the centre, for a start.
dik in orde. Ziet er stukken beter uit dan die 4 serie.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).