En die 913 pk (en 1088 Nm koppel) zijn gemeten op de achterwielen. Omdat rubber moet branden. Goedemorgen.
Het is een typisch gevalletje “omdat we Scandinavisch zijn” en het credo “Ömdat het kön” zal bij de makers ook hoog in het vaandel hebben gestaan. Je complete oldschool BMW M5 blok ombouwen en finetunen om er een zieke hoeveelheid pk’s uit te sleuren is namelijk een dure aangelegenheid. Het filmpje toont alle details, maar in ieder geval heeft de Garret GT4202R turbo een aardig aandeel in de gewonnen pretpaarden.
Rest ons alleen nog af te sluiten met de begeleidende vraag van Martijn, onze cameraman, die ons die videootje tipte:
“U brengt hier extra wegmarkeringen aan, mag dat?”
WTF?! Rijd hij met de handrem ofzo?
@W115: ja zeker yoh, op een achterwiel aangedreven auto.
http://www.youtube.com/watch?v=86HWAni3wic
ALs we dan toch bezig zijn, deze heeft wat meer aan de hele auto gedaan.
@E34M5Touring: Die BMW klinkt als een krolse zeeleeuw als ie van het gas af gaat.
@spark1337: Turbofluffer
Leuk effect als je met spijkerbandjes streepjes gaat trekken.
En nee die extra wegmarkeringen mogen niet :oops:
@norge: het zijn normale banden die volledig versleten zijn.
Dan krijg je ook vonken door het staal dat dan vrij is komen te liggen in de bandn.
@norge:
Zucht … alsof hij op spikes zou rijden, denk eens na voordat je iets post ….
@rechercheur: Is vrij normaal hier in het Noorden om te driften met versleten winterbanden,en daar zitten voor het effect wel eens een paar “vergeten” spikes in.
Lul niet over dingen waar je geen verstand van heb.
@norge: :-)
@norge: +1
Die stellers flippen helemaal van al die kracht.
@masterstig: welnee joh:+
kan wass nog wel meer vermogen uit aangezien de turbo op 1.6 bar loopt maar of het blok dat houd is een tweede vraag:P
@nicktexel: Nu even wel Nederlands MasterStig ;), Die tellers begrijpen er echt niks meer van tijdens die burnouts, ik geloof zeker dat er nog meer uit te halen valt, alleen of de M5 dat lang volhoudt is maar de vraag :D
http://www.youtube.com/watch?v=O473s7eSq1g
@rotarypowah:
http://www.youtube.com/watch?v=yqAUJAHtQtc
Nou… Leuk hoor! Maar inderdaad… Omdat het kan! Je hebt er verder niks aan :-)
Leuk M5’je. Alleen denk ik dat ie zich OEM makkelijker laat rijden… ;)
Daar hebben ze nu ook last van mist..
Beetje domme jongens want de E34 heeft standaard gewoon traction control , maak er dan ook gebruik van!
@alcantara: Jij bent de beetje domme jongen want met zo’n vermogen/turbodruk kun je onmogelijk met de standaard ecu rijden die dus daarover beschikt. Op de ”stickertuning’ afgaande(raam links achter) gok ik dat de heren gebruik maken van ’t VEMS standalone systeem. (vergelijkbaar met adaptronic etc, maar dan beter. Word in NL via DP engeneering geleverd)
@x3ro: Leesfout, bij de aftiteling zie je dat ’t om de VIPEC gaat, same shit different name :)
@alcantara: Uhm mijn 3.6 M5 niet ;-) Is alleen leverbaar (OEM) op een 3.8 volgens mij…
Zal wel moeilijk zijn / discipline vragen, om het blok koud rustig te rijden. Pas als die op bedrijfstemp. is scheuren? Grandioos mooi, die oude bmw’tjes helemaal opgefokt! Ik denk alleen niet dat dit de auto is die hij elke dag meeneemt voor werk? :P
Vrij saai filmpje. HP’s of niet..
@integraturbo: Was ik dus ook al aan het denken, al geven ze zo’n ding 10 000 pk, maakt me niet eens lauw. Zo zie je maar.
@heidekonijn: BMW heh, dan is het bij de “bloggers” al snel wreed/cool/vet/master/etc. Ben geen BMW hater maar meer een liefhebber van wat meer variatie.
vet :D is wel de langste streep die ik ook heb gezien :lol:
lol @ “Ömdat het kön”
die ons die videootje tipte, moet toch die ons dit videootje tipte zijn ?
Gisteren nog gezocht naar een mooie E34 ///M5…en dan zie je zulke kwasten die motoren gewoon verneuken. Shame…en tevens niet echt stoer, nuttig of lachen.
@Megakix:
Een nette kon je 3 jaar geleden krijgen voor 5000 nu zijn diezelfde rond de 14.000 waard
@bohica: gisteren nog eentje op mobile.de….een blauwe station voor € 40.000,-…en helemaal TOP ! Ff geen geld voor zo’n funbak, maar ooit….ooit….ooit… ;-)
Dit is toch helemaal niks aan ?
Dit soort tuning vind ik 3x niks. Kun je nie eens normaal mee rijden. Gewoon lomp heel veel pk’s en maar wielspin…
Dit is gewoon een voorbeeld geval van ‘trop is te veel’. Wat kan je daar nu meer over zeggen?
Ik heb veel meer respect voor mensen die de motor fine-tunen en gekke dingen doen met het onderstel (als ze er effectief iets van af weten want anders verpest je het gewoon).
Met quattro kun je dan nog die pk’s op de weg krijgen, maar dit gaat nergens meer over. 0-100 in 15 sec.? Zoals Hupke zegt, teveel.
Dude, gooi er eens slicks onder en doe es een leuk stoplicht sprintje ;)
Nu weten we ook waar die mist hier in NL vandaan komt. Zijn die scandinavisten met hun banden-oprook-praktijken
Nieuwe manier van belijning aanbrengen :lol:
gwn geweldig hoe je je handtekening kan achterlaten op de openbare weg,
wat een koppel heeft dat ding zeg,…